Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:48

bruintje123 schreef:
Gelukkig niet zeg.
Je zou maar een onverantwoorde broer hebben.
Zou jij mogen betalen voor zijn idiote gedrag.

Ik vind het zelf belachelijk dat als het geen eigen schuld is de verzekering niet alsnog uitbetaald.
Alsof een wel netjes verzekerde er wat aan kan doen dat er ander niet dat fatsoen heeft.

Zeker met die open grenzen.
[/quote]

nou je zegt ;gelukkig niet' maar dat weet ik zo net nog niet.
als ik een hoop schulden heb en ik kom te overlijden gaan ze toch echt naar de volgende erfgenaam. mijn man, daarna mijn kinderen en dan eventueel hun kinderen. als ze die niet hebben gaan ze naar mijn ouders enzovoorts. mits iedereen afstand overal van neemt.

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:58

Banjer schreef:
Dit topic wordt genoemd in de BNB: [FZ] [Dienstmededeling] BNB September online :)

Wat super lief!!! En wat een lieve reacties hier weer.

Het gaat met mij redelijk, kan het inmiddels aardig van me af zetten.

Mijn auto is zo goed als totalloss verklaard door het schadeherstelbedrijf vandaag. Zij adviseren nieuwe te kopen, ook omdat het schoonmaken veel gaat kosten ivm dat er overal bloed op de bekleding zit (is me die avond helemaal niet opgevallen) en er dus ook wel veel emotie rondom die auto zal zitten.

Ik ben nog niets wijzer of de beste man verzekerd was, ik word einde van deze week gebeld door zijn vriendin/vrouw (weet niet of hij getrouwd was). Mocht hij getrouwd zijn en ik "vrij gesproken worden" van alle aansprakelijkheid, dan kan het goed zijn dat zijn vrouw (mits dus getrouwd) aansprakelijk gesteld wordt voor de kosten. Ik hoop dat meneer gewoon een AVP verzekering had en dat dit lekker door de verzekeraars uitgevochten kan worden, want zijn vrouw is net zo goed slachtoffer en het voelt erg gek als zij de schade moet betalen.

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:01

En ook hartelijk dan voor alle geweldig lieve en steunende PB's. Het waren er zoveel dat ik niet eens allen heb kunnen beantwoorden, dus excuses daarvoor!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:20

Shiloh schreef:
Daar snap ik dus echt helemaal niks van. Hoezo belangen verstrengeling? Je kunt beide toch een andere hulp geven? Zeker aangezien de veroorzaker van elk ongeluk gelijk als verdachte te boek staat.

Heb ik niet verzonnen maar was een regel bij slachtofferhulp en als je je daarin verdiept is het niet geheel onlogisch. Je moet ergens een regel stellen. In dit geval is "dader" heel erg slachtoffer maar je hebt het ook over mensen die te veel hebben gezopen en zich heel schuldig voelen en hulp willen of mensen die een vreselijke verkeersfout hebben gemaakt.

Is een beetje als de goede moeten als de kwade lijden maar bij zo'n grote organisatie moet je ergens een regel maken en kan je daar geen uitzondering op maken. Net als hier op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:21

Wat een verschrikking voor jou wat er gebeurd is.
Ik heb ooit meegemaakt dat degene die voor me reed een dodelijk ongeluk kreeg (ik kon remmen) en heb toen wel veel aan slachtofferhulp gehad.
Wat ik trouwens zo herken in jouw verhaal os dat je, toen je uitstapte, de puzzelstukjes nog niet bij elkaar hebt. Dat is zo raar! Het gebeurt zo snel dat je geen idee hebt wat er nou eigenlijk gebeurd is.

Iig heel veel sterkte !

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:25

Wat dapper dat je hier je verhaal doet. Vreselijk om zo iets mee te maken, dit draag je de rest van je leven bij je. Ik hoop dat je het straks een plekje kunt geven.
Heel veel sterkte. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:26

Shiloh schreef:
Percy schreef:
Hoe is het nu met de slachtofferhulp? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik daar zelf heb gewerkt en er indertijd geen "daders, verdachten" werden geholpen. Hoop van harte dat jij er wel hulp krijgt overigens.

Wat idioot! Alsof iemand zoiets expres doet en er niet door aangeslagen kan zijn. Dat wist ik helemaal niet van slachtofferhulp.

Bij mij vertelden ze juist dat ze WEL daders helpen. Alleen geen mensen die beschonken achter t stuur zaten etc.

Citaat:
Slachtofferhulp Nederland
Na een verkeersongeluk bieden wij ondersteuning aan slachtoffers, getuigen, inzittenden en nabestaanden. Wij ondersteunen ook de veroorzaker van het ongeluk. Dit doen wij niet als er sprake was van een misdrijf.

Gentlegiant

Re: Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:35

Wat een aangrijpend en heftig verhaal! Dit wens je niemand toe
Wat een nachtmerrie ik krijg er kippenvel van
Was de man dronken? (Bloed onderzoek) kan dit nergens terug lezen enkel dat t vermoeden d'r was
Heb onwijs veel respect voor je hoe je dit zo typt
Het voelt als dicht bij en kan me enorm inleven in jou situatie
Dit is ook een van de redenen waarom wij als het even kan niet in de auto stappen als het donker is
D'r gebeuren steeds vaker zulke dingen
Al dan niet met dieren die je niet ziet of dingen die van een brug gegooid worden

Ik wil je heel erg veel sterkte en kracht toewensen lieve ts!
En ga voor je duimen dat je alles vergoed krijgt al dan niet linksom maar rechtsom

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:46

Shiloh schreef:
Percy schreef:
Hoe is het nu met de slachtofferhulp? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik daar zelf heb gewerkt en er indertijd geen "daders, verdachten" werden geholpen. Hoop van harte dat jij er wel hulp krijgt overigens.

Wat idioot! Alsof iemand zoiets expres doet en er niet door aangeslagen kan zijn. Dat wist ik helemaal niet van slachtofferhulp.

Bij mij vertelden ze juist dat ze WEL daders helpen. Alleen geen mensen die beschonken achter t stuur zaten etc.

Citaat:
D
Slachtofferhulp Nederland
Na een verkeersongeluk bieden wij ondersteuning aan slachtoffers, getuigen, inzittenden en nabestaanden. Wij ondersteunen ook de veroorzaker van het ongeluk. Dit doen wij niet als er sprake was van een misdrijf.
[/quote]

Dan is er daar een nuancering in gemaakt en dat is mooi en dat juich ik alleen maar toe. De lijn is echter wel dun maar ik neem aan dat ze daar de goede keuze's in maken.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:17

Jeetje wat heftig TS! Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk was de man verzekerd

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:34

Heel veel sterkte, het is niet niks wat je meegemaakt hebt.
bokker12345 schreef:
Mocht ik vrijgesproken worden, dan is het nog maar de vraag of ik überhaupt iets vergoed krijg omdat het zeer waarschijnlijk om een asielzoeker zonder verzekering gaat

Als dit zo is heb je grote kans dat hij via het COA verzekerd is.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:53

Wil jouw graag ook sterkte wensen!! :(:)

Hoop dat alles snel wordt afgerond, en hopelijk ook de verzekering..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:16

StalNollie schreef:
bruintje123 schreef:
Gelukkig niet zeg.
Je zou maar een onverantwoorde broer hebben.
Zou jij mogen betalen voor zijn idiote gedrag.

Ik vind het zelf belachelijk dat als het geen eigen schuld is de verzekering niet alsnog uitbetaald.
Alsof een wel netjes verzekerde er wat aan kan doen dat er ander niet dat fatsoen heeft.

Zeker met die open grenzen.

als ik een hoop schulden heb en ik kom te overlijden gaan ze toch echt naar de volgende erfgenaam. mijn man, daarna mijn kinderen en dan eventueel hun kinderen. als ze die niet hebben gaan ze naar mijn ouders enzovoorts. mits iedereen afstand overal van neemt.

Gaan naar je man als in je in gemeenschap van goederen getrouwd bent. Als jullie beide overlijden gaat de 'erfenis' naar julli erfgenamen, deze kunnen de erfenis dan weigeren, en ik neem aan dat ze dat doen bij veel schulden ;)

En je bedoelt neem ik aan tenzij ipv mits? :o

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:25

Ook ik weet niet heel goed wat ik hierop moet zeggen... Vreselijk in ieder geval zeg!!
Ik wens je veel sterkte en liefde toe in deze zware tijd..!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:29

verootjoo schreef:
StalNollie schreef:

Gaan naar je man als in je in gemeenschap van goederen getrouwd bent. Als jullie beide overlijden gaat de 'erfenis' naar julli erfgenamen, deze kunnen de erfenis dan weigeren, en ik neem aan dat ze dat doen bij veel schulden ;)

En je bedoelt neem ik aan tenzij ipv mits? :o

nee mits, ouders komen "laatst" aan bod dus eerst moet de rest zeggen "nee dankje."

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:21

Oh, zou ze de zin zo bedoelen. Ik dacht dat ze bedoelde dat iedereen de schulderfenis kon krijgen tenzij ze er afstand van nemen :P net hoe je het leest :+ maar goed, terug ontopic :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:08

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met je is TS?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:21

Ik ben ook wel benieuwd

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:44

Excuses voor de radiostilte...

Deze week ben ik gebeld door de politie dat de officier van justitie heeft bepaald dat ik onschuldig ben en dat de zaak wordt gesloten zonder strafrechtelijke vervolging. Dus daar viel er een grote last van mijn schouders af.

Van zijn vriendin/weduwe heb ik helemaal niets gehoord. Mijn verzekering heeft haar een brief gestuurd maar ook daar tot heden nog geen gehoor op. Heel stom maar ik ben dus net eens op haar naam en woonplaats gaan zoeken en kwam natuurlijk haar Facebook tegen. Pagina met vooral foto's van hem en zijn gezin. De confrontatie is flink en het grijpt me weer heftig aan :( Zo even naar mijn paarden om mijn hoofd leeg te maken, want nu zie ik alleen nog maar hem voor me... Op de foto's ziet hij er uit als een hele aardige man en lieve vader. Bah voel me echt zo vreselijk verdrietig en rot... |( Ik twijfel of ik haar een smsje moet sturen met dat als de tijd daarvoor rijp is, ik bereid ben om met haar te praten als zij dat ook wilt... Maar twijfel of dat handig of verstandig is. Voor mij zijn er ook nog veel vragen open (Waarom liep hij daar? Wat is er aan vooraf gegaan?) die ik misschien wel beantwoord wil hebben om het af te kunnen sluiten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:58

Heb je slachtofferhulp gekregen? In principe kwam je daar niet voor in aanmerking terwijl ik er wel van overtuigd ben dat jij daar wel recht op zou hebben. Slachtofferhulp met "dader", zeer bewust tussen aanhalingstekens want dat ben jij natuurlijk absoluut niet, met nabestaanden samen in gesprek gaan. Daar zijn ze zeer goed in en ik denk dan ook dat je dit via hen moet doen en niet op eigen houtje.

De nabestaanden uiten misschien wel hun verdriet door een schuldige aan te wijzen en dat ben jij waarschijnlijk in hun ogen terwijl jij niets maar dan ook niets had kunnen doen om dit te vermijden.

Jij wil antwoorden, waarom liep hij daar? Die ga je niet krijgen van de nabestaanden want zij willen net zo goed antwoorden maar vanuit een heel ander uitgangspunt

Doe jezelf dit niet aan maar doe dit via slachtofferhulp of een andere instantie. Jou treft geen blaam maar de nabestaanden zien dat, onterecht, waarschijnlijk anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:23

Percy schreef:
Jij wil antwoorden, waarom liep hij daar? Die ga je niet krijgen van de nabestaanden want zij willen net zo goed antwoorden maar vanuit een heel ander uitgangspunt

Doe jezelf dit niet aan maar doe dit via slachtofferhulp of een andere instantie. Jou treft geen blaam maar de nabestaanden zien dat, onterecht, waarschijnlijk anders.

Eens. Zoek geen antwoorden, zoek geen contact. Het gaat je niet geven wat je zoekt.

Fijn dat je onschuldig bent bevonden, dat zal vast wat rust geven.
Heel veel sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:25

Ik denk zeker dat het geen kwaad kan om een afspraak bij je dokter te maken. Noem je gevoel en gedachtes op en vraag of hij weet wat op dit moment de beste aanpak is. Ik ben bang dat je straks in een posttraumatische stressstoornis zakt en dat wil je echt niet. Ik heb het zelf ook gehad en herken veel van je gedachtes en symptomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij hetzelfde hebt, maar je hebt nogal wat meegemaakt en bent er nu vatbaar voor. Zorg goed voor jezelf en schaam je niet om hulp in te schakelen. Er zijn mensen die hiervoor geleerd hebben en er zijn om jou hier doorheen te helpen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:31

Wellicht kan EMDR je helpen bij het verwerken van dit trauma

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:38

bokker12345 schreef:
Excuses voor de radiostilte...

Deze week ben ik gebeld door de politie dat de officier van justitie heeft bepaald dat ik onschuldig ben en dat de zaak wordt gesloten zonder strafrechtelijke vervolging. Dus daar viel er een grote last van mijn schouders af.

Opvallend. Normaal zou je minstens in formele zin vervolging verwachten.....ben je weer 2 jaar verder voordat je alsnog niet veroordeeld wordt. Maar in elk geval heel goed nieuws!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:02

Schrijf een brief aan de weduwe dat je met haar meeleeft en eventueel haar uitnodigd voor een gesprek. Laat de politie het daar bezorgen met de vraag of ze het wil ontvangen. Dan staat het haar vrij de brief te accepteren of niet. En heb jij je gevoelsmatige plicht gedaan. De weduwe en de kinderen zijn net als jij slachtoffer.