Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:28

Jeetje ow meisje toch!! :(:)
Wat is dit heftig zeg!
Ik denk dat je op dit moment als eerste met je ouders moet gaan praten (ook al ben je 20) want die zullen jou in ieder geval direct in bescherming gaan nemen. Deze man van 60 jaar is op een hele geraffineerde en zieke wijze bij jou tewerk gegaan! Kan niet! Mag niet! is heel strafbaar
Je kan al die berichten die je van die man ontvangen hebt het beste bewaren als bewijs. Laat die dan ook allemaal aan je ouders lezen zodat ze echt overal van op de hoogte zijn. En dan aangifte doen.
Echt doen hoor. Deze man moet aangepakt worden, en probeer geen medelijden met hem te krijgen over wat hij aan familie oid achterlaat... Daar had hij maar over na moeten denken voordat jij jou op deze zieke manier ging behandelen!

Ik wil je echt heel veel sterkte wensen! Xxxxx

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:32

Wat goed... Je hebt een hele fijne werkgever (de organisatie)...
Dat is iets anders dan die meneer die denkt weg te kunnen komen met wat hij heeft gedaan.
Mag niet, is strafbaar en is niet in jou belang... en dat wist hij drommels goed!

Mogelijk wordt het nu even lastig, want meneer zal zijn onschuld blijven volhouden.
Zoek steun in je omgeving.
Geef niet op, uiteindelijk ga jij hier zoveel sterker uitkomen!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:33

Mando schreef:
Dit is ongewenst gedrag maar persoonlijk denk ik dat je zelf eerder je grenzen aan had moeten geven.
Ik zou dit melden aan hem dat je hiervan niet gediend bent en als hij zich niet weer professioneel gaat opstellen je hiervan melding gaat maken want dit gaat steeds een stapje verder als je zelf niet ingrijp.

Zo dan!!! Jij kan wel heel makkelijk praten vanaf de zijlijn! :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:38

Ianrowan2009 schreef:
Mando schreef:
Dit is ongewenst gedrag maar persoonlijk denk ik dat je zelf eerder je grenzen aan had moeten geven.
Ik zou dit melden aan hem dat je hiervan niet gediend bent en als hij zich niet weer professioneel gaat opstellen je hiervan melding gaat maken want dit gaat steeds een stapje verder als je zelf niet ingrijp.

Zo dan!!! Jij kan wel heel makkelijk praten vanaf de zijlijn! :x

Dit kan alleen als je zelf een assertief persoon bent. Ik heb dit ook meerdere keren meegemaakt en meteen aangegeven dat ik het niet wilde. Toen werd er ook meteen gestopt. Als mijn signaal niet meteen zo duidelijk was geweest waren ze ook verder gegaan vermoed ik.
Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Ik vind zelf ook dat ze duidelijker had mogen zijn en meteen haar grens had moeten aangeven. Maar het is absoluut niet haar schuld. En die man had dat nooit mogen doen, dat is zeker.

purny

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:42

Iedereen kan wel makkelijk praten met dit en dat en dat je zo moet handelen. Maar als je in een soortgelijke situatie komt weet je niet hoe je moet handelen. Mannen moeten gewoon eens nee leren accepteren. Maar aangezien ze volgens justitie en dergelijke heilig zijn zal het nog lang duren voordat er veranderingen en hardere straffen komen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:43

Amanda schreef:
Goed gedaan!

Houd er met het gesprek van vanmiddag wel een beetje rekening mee dat hij ook gehoord is en zijn verhaal heeft kunnen doen en dat dat naar alle waarschijnlijkheid af gaat wijken van jouw versie. Maar blijf sterk en achter je verhaal staan! Ga niet twijfelen!
Succes!

Laat hem maar afwijken. Een deur op slot is intimiderend. En TS heeft, als het goed is, een volledige app geschiedenis waarin toch meermaals is aangegeven dat ze niets wilde, niet verliefd was etc. De kans zit er zeker in dat hij de vermoorde onschuld blijft spelen. Want hij "bedoelde het alleen maar goed". Nou, mijn neus. De enige keer dat we het hier op de werkvloer over "n*uken" hebben, is als we ons door (figuurlijk) genaaid voelen. Dan wil iemand nog wel eens de opmerking maken: "Ik heb het gevoel dat ik genaaid word en ik word niet eens achter mijn oor gezoend". Maar daar voelt niemand zich door geintimideerd.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze met hem geconfronteerd gaat worden. Dat zou wel heel dom zijn.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:45

schaduw15 schreef:
Jullie reacties doen me enorm goed, bedankt allemaal! :)

Ik kan en wil dit niet in mijn directe omgeving delen, omdat ik zelf op deze school heb gezeten in het verleden en de meeste van mijn vriendinnen dus ook. Al vrij snel na de eerste keer dat hij me had omhelst heb ik dit gedeeld met mijn beste vriendin en zei raadde me aan om een duidelijke grens te stellen. Dit heb ik geprobeerd, maar verbaal kon ik dit niet met een duidelijk NEE.
Latere gebeurtenissen heb ik niet meer met haar gedeeld, omdat zij nog een broertje en zusje daar op school heeft en ik wil niet dat het onder de leerlingen in allerlei vormen naar boven gaat komen. Ik wil het hier niet met mijn ouders over hebben, omdat de kans dan bestaat dat zij gaan reageren en/of meegaan naar het gesprek. Dit wil ik niet om mezelf niet in een leerlingpositie te plaatsen. Ik ben nu medewerker geweest en in die positie is dit gebeurd. Daarom wil/moet ik dit alleen doen.

probeer je ouders hierin niet buitenspel te zetten. Jij bent hun alles en je kan daar alles bij kwijt!
Geef ze alsjeblieft de kans jou als een stel goede ouders te kunnen beschermen! Want dat is iets wat ze echt willen, jou behoeden voor dit soort dingen. Kijk, dit gaat niet meer om een beoordelingsgesprek oid maar om seksuele aanranding en intimidatie! Daar mogen jou ouders echt wel bij zijn. En als ik verder terug lees wordt het jou veelste veel om dit alleen te moeten doen, dat geef je ook zelf aan.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:54

purny schreef:
Iedereen kan wel makkelijk praten met dit en dat en dat je zo moet handelen. Maar als je in een soortgelijke situatie komt weet je niet hoe je moet handelen. Mannen moeten gewoon eens nee leren accepteren. Maar aangezien ze volgens justitie en dergelijke heilig zijn zal het nog lang duren voordat er veranderingen en hardere straffen komen.

Dit dus! :j

TS, heel moedig hoe je de situatie aanpakt, respect hiervoor!
Gelukkig gaat de organisatie samen met jou bekijken hoe het verder moet. Ik hoop echt dat je bij elke volgende stap betrokken wordt en dat je je goed voelt bij wat die gaan zijn. Laat je zeker geen schuldgevoel aanpraten, hoe moeilijk dit ook is.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en hier nooit met iemand over gepraat. 15j later draag ik hier nog altijd de gevolgen van en weet ik nog steeds niet hoe ik ermee om moet. Ik ben blij dat je zoveel slimmer en sterker bent als ik destijds, het zal je goed doen op termijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:56

TS, wat goed dat dit gesprek heeft plaats gevonden en dat jij je serieus genomen voelt.
Succes met het tweede gesprek vanmiddag.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:57

schaduw15 schreef:
Ik denk niet dat ze zo ver zullen gaan dat ze hem gaan ontslaan, omdat hij op dit moment onmisbaar is. Hij heeft taken die hij vanaf komend jaar gaat overdragen aan een ander, maar op dit moment is er nog niemand opgeleid om die taken te vervangen. Daar heeft hij nu nog 3 jaar de tijd voor. Daarnaast is het voor een school niet gunstig als dit naar buiten komt.

Morgen om 8.30 uur heb ik het gesprek.

Iedereen is vervangbaar, en dat geldt zeker voor deze zedendelinquent
Het zou juist de school schaden als later pas naar buiten komt dat dit voor de rest van de leerlingen en ouders verzwegen is en in de doofpot gestopt is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:09

Rocamor schreef:
Amanda schreef:
Goed gedaan!

Houd er met het gesprek van vanmiddag wel een beetje rekening mee dat hij ook gehoord is en zijn verhaal heeft kunnen doen en dat dat naar alle waarschijnlijkheid af gaat wijken van jouw versie. Maar blijf sterk en achter je verhaal staan! Ga niet twijfelen!
Succes!

Laat hem maar afwijken. Een deur op slot is intimiderend. En TS heeft, als het goed is, een volledige app geschiedenis waarin toch meermaals is aangegeven dat ze niets wilde, niet verliefd was etc. De kans zit er zeker in dat hij de vermoorde onschuld blijft spelen. Want hij "bedoelde het alleen maar goed". Nou, mijn neus. De enige keer dat we het hier op de werkvloer over "n*uken" hebben, is als we ons door (figuurlijk) genaaid voelen. Dan wil iemand nog wel eens de opmerking maken: "Ik heb het gevoel dat ik genaaid word en ik word niet eens achter mijn oor gezoend". Maar daar voelt niemand zich door geintimideerd.

Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is ;)
Wat ik bedoel is dat er tijdens het gesprek wel zijn kant ook naar voren kan komen en dat dit waarschijnlijk afwijkt van haar verhaal (om zijn straatje schoon te vegen). Ik weet uit ervaring dat je bij zo'n confrontatie dicht kan slaan als je dat niet aan ziet komen. Het is goed om daar een beetje rekening mee te houden, zodat je niet voor een verrassing staat.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:56

Ik snap nu wat je bedoelt Amanda, dank voor de uitbreiding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:28

Xanthippe schreef:
purny schreef:

Dit dus! :j

TS, heel moedig hoe je de situatie aanpakt, respect hiervoor!
Gelukkig gaat de organisatie samen met jou bekijken hoe het verder moet. Ik hoop echt dat je bij elke volgende stap betrokken wordt en dat je je goed voelt bij wat die gaan zijn. Laat je zeker geen schuldgevoel aanpraten, hoe moeilijk dit ook is.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en hier nooit met iemand over gepraat. 15j later draag ik hier nog altijd de gevolgen van en weet ik nog steeds niet hoe ik ermee om moet. Ik ben blij dat je zoveel slimmer en sterker bent als ik destijds, het zal je goed doen op termijn!

Ik wil daar wel even bij opmerken dat ouders hun dochters ook NEE moeten leren zeggen, de tijd dat het enigste recht voor vrouwen het aanrecht was ligt heel ver achter ons maar er zijn nog zoveel vrouwen/meisjes die in een dienende rol worden opgevoed. En dat brengt niet assertieve meiden voort die niet zo stevig in hun schoenen staan wanneer er zoiets op hun pad komt. Ts doet het prima maar nog steeds klinkt zelfbeschuldiging door in haar woorden, jammer want het is nooit de schuld van de aangerande persoon.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:31

Amanda schreef:
Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is ;)
Wat ik bedoel is dat er tijdens het gesprek wel zijn kant ook naar voren kan komen en dat dit waarschijnlijk afwijkt van haar verhaal (om zijn straatje schoon te vegen). Ik weet uit ervaring dat je bij zo'n confrontatie dicht kan slaan als je dat niet aan ziet komen. Het is goed om daar een beetje rekening mee te houden, zodat je niet voor een verrassing staat.

Misschien kan TS dit aan het begin van het tweede gesprek nog even kort aangeven bij de vertrouwenspersoon. Dichtslaan kun je niet altijd voorkomen, maar voelt misschien minder rot als je het van te voren al aangegeven hebt en weet dat er begrip voor is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:33

TS je bent een topper!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:38

bigone schreef:
Ik wil daar wel even bij opmerken dat ouders hun dochters ook NEE moeten leren zeggen, de tijd dat het enigste recht voor vrouwen het aanrecht was ligt heel ver achter ons maar er zijn nog zoveel vrouwen/meisjes die in een dienende rol worden opgevoed. En dat brengt niet assertieve meiden voort die niet zo stevig in hun schoenen staan wanneer er zoiets op hun pad komt. Ts doet het prima maar nog steeds klinkt zelfbeschuldiging door in haar woorden, jammer want het is nooit de schuld van de aangerande persoon.

Klopt natuurlijk even goed als het voorgaande.

Ook vrouwen moeten sterk genoeg staan om grenzen aan te geven en niet slaafs toe te geven aan man's grillen. TS heeft dat duidelijk gedaan en is zeker zelf aan niets schuldig.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:40

TS respect voor jou dat je het zo aanpakt! Knap!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:44

Xanthippe schreef:
bigone schreef:

Klopt natuurlijk even goed als het voorgaande.

Ook vrouwen moeten sterk genoeg staan om grenzen aan te geven en niet slaafs toe te geven aan man's grillen. TS heeft dat duidelijk gedaan en is zeker zelf aan niets schuldig.

En ondanks dat zul je er versteld van staan hoe hoog het percentage is van vrouwen die hun woordje echt wel klaar hebben staan in dit soort situatie terecht komen. Het komt vaker voor dan je denkt. Dus dat zegt nog helemaal niks over je assertiviteit. Sommigen misbruikers gaan zeer geraffineerd te werk.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:59

martine0503 schreef:
En ondanks dat zul je er versteld van staan hoe hoog het percentage is van vrouwen die hun woordje echt wel klaar hebben staan in dit soort situatie terecht komen. Het komt vaker voor dan je denkt. Dus dat zegt nog helemaal niks over je assertiviteit. Sommigen misbruikers gaan zeer geraffineerd te werk.

Klopt. Ik vind mezelf nu ook redelijk assertief en ben niet op mijn mond gevallen, maar ik heb er toch ook al ingezeten.
Die gangsters maken zichzelf zo vertrouwd en zijn zo subtiel, dat het vaak prijs is zonder dat je het zelf doorhebt, maar toch ineens beseft "oei, dit gaat te ver", en dan is het al te laat.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:11

Xanthippe schreef:
martine0503 schreef:

Klopt. Ik vind mezelf nu ook redelijk assertief en ben niet op mijn mond gevallen, maar ik heb er toch ook al ingezeten.
Die gangsters maken zichzelf zo vertrouwd en zijn zo subtiel, dat het vaak prijs is zonder dat je het zelf doorhebt, maar toch ineens beseft "oei, dit gaat te ver", en dan is het al te laat.

Daarom word ik altijd pislink als men zegt, dat je beter je grenzen aan had moeten geven. Zelf nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik kan het me o zo goed voorstellen. Als iets niet wederzijds is, stop er dan mee ipv die ander te beschadigen.

TS, ik hoop dat het gesprek van vanmiddag net zo vruchtbaar mag zijn als eerder vandaag. Er zal een beerput open getrokken worden. In ieder geval voor je eigen gevoelens en ik hoop met heel mijn hart dat die man niet meerdere slachtoffers heeft gemaakt. Heel veel sterkte.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:13

ik wil sommige van jullie erop wijzen dat ook mannen hier voor komen te staan? ook mannen worden aangerand etc!?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:14

StalNollie schreef:
ik wil sommige van jullie erop wijzen dat ook mannen hier voor komen te staan? ook mannen worden aangerand etc!?

Om die reden had ik het over misbruiker. Misschien niet heel duidelijk, maar wel jouw gedachte in mijn achterhoofd. Andersom komt idd ook voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:15

Xanthippe schreef:

Hier ook, alleen dan beginstadium. Begon met mailtjes en vervolgens constant aanstaren en net wat te dichtbij komen. Lafbek als ik ben was ik niet zo dat ik hem recht in zijn gezicht zei dat hij op moest sodemieteren. Heb het wel gemeld aan mijn directe collega's en een paar manlijke collega's hebben het voor mij opgelost met de melding dat hij moest kappen omdat hij anders in de problemen zou komen. :Y)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:16

Uiteraard, het één sluit het andere niet uit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:55

Hier ook een ervaringsdeskundige helaas. Ik was wel iemand die haar grenzen niet durfde aan te geven, maar ik was ook pas 12 toen het begon. De man in kwestie was ontzettend geraffineerd en het begon op een manier dat ik het zelf eigenlijk niet door had, tot hij de grens steeds verder ging verleggen. Toen ik in verzet kwam werd ik bedreigd en dan kom je in een cirkel terecht waarbij je niet meer weet hoe je eruit moet komen, zeker niet op die leeftijd.