Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Huertecilla schreef:Lekker vaag doen over van alles en dan verderop kunnen opmerken ´ik hád het toch gezegd??!!´ is niet mijn stijl.
Huertecilla schreef:Nogmaals; waarom niet vroegtijdig helder zijn in wat je wel en niet wil?
Is het soms de angst voor afhaken en het willen behouden van de mogelijkheid voor claimen, kunnen invullen wat zíj willen, dat vrouwen standaard liever alles onbesproken laten?
Huertecilla schreef:Voorkom gewoon verwarringen praat heldere taal met voor de ánder heldere omkadering. Dat jij vindt dat de ander het moet kunnen begrijpen is hoogst egocentrisch aanmatigend. Geldt voor m en v.

saffire schreef:@hc pfoe wat maak jij het,ingewikkeld voor jezelf.
Citaat:Een relatie is geen wetenschap,en zoals jij erover praat,is wel te zien dat je negatieve ervaringen hebt gehad
saffire schreef:Praktijkbewezen...
En dat bedoel ik met wetenschap.
Ga jij een relatie aan op deze manier ,je kan niet alles vastleggen en plannen in een relatie.
Je praat over relaties alsof het een contract is.
Relaties moet je soms voor vechten
En je kan niet voorkomen dat je dan pijn gaat hebben .
Als je alles wilt vastleggen wat is er dan voor fun aan,hoe kan je dan leren van fouten die je maakt.
Ik heb al 7 jaar een relatie en we delen alles we vertrouwen elkaar.
En dat vertrouwrn is er omdat we fouten hebben gemaakt.
En niet alles perfect is zoals een contract
Wat je daarbij dan als wel/niet inbrengt.Eulogy schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat HC bedoelt dat jouw vriend/man niet kan weten wat jij niet wil tenzij je hem dat verteld en andersom net zo. En dat te veel relaties er van uit gaan "dat de ander dat maar moet weten". Een beetje zoals dat typische onredelijke vrouwenkwaaltje dat mannen maar moeten weten dat "je doet maar" soms "riskeer het niet" betekent.
Tja HC het was weinig romantisch natuurlijk () maar het maakt wel dat we bijna vier jaar later nog steeds niet één ruzie gehad hebben. We weten immers wat de ander wel en niet fijn vind.
Nooit ruzie hebben vind ik niet per definitie een teken van een goede relatie
Ik snap oprecht niet zo goed hoe je dat voor je ziet, HC. Moet ik dan een gesprek aangaan waarin we expliciet alle eventuele gradaties van "vreemdgaan" afgaan en zeggen of ze wel of niet toegestaan zijn? Ik ben het met Snorlex eens.
Bovendien is het in mijn relatie eerder mijn vriend die dingen onbesproken laat dan ik, dus waar je je vooroordeel over vrouwen vandaan haalt snap ik ook niet zo goed
Dat we nooit ruzie hebben is omdat het niet zo ver komt omdat we met elkaar praten op een normale toon. Stral schreef:Ik ken maar bitter weinig vrouwen die niét goed kunnen praten, maar ken des te meer mannen die niet in staat zijn om over gevoelens en emoties, of zelfs maar een mening hebben over, te praten. Je hoeft geen relatie te hebben met iemand om te weten hoe ze in elkaar zitten. Ik praat genoeg met anderen en zie genoeg om te kunnen inschatten hoe het er elders soms aan toe gaat.
Huertecilla schreef:Ja, Anneliesje, wanneer ik denk dat een dame potentieel duurzaam is, de hamvragen zelfs op date 1. Voorkomt dat een vrouw zich door in haar hoofd op hol geslagen aannames misleidt voelt, teleurgesteld, weet ik veel, na een paar vervolgontmoetigen. Wanneer het een wel charmant maar niet potentieel duurzaam gezelschap is, dan is dit simpelweg niet relevant.

sallandval schreef:Huertecilla schreef:Ja, Anneliesje, wanneer ik denk dat een dame potentieel duurzaam is, de hamvragen zelfs op date 1. Voorkomt dat een vrouw zich door in haar hoofd op hol geslagen aannames misleidt voelt, teleurgesteld, weet ik veel, na een paar vervolgontmoetigen. Wanneer het een wel charmant maar niet potentieel duurzaam gezelschap is, dan is dit simpelweg niet relevant.
Waarom niet? Een potentiële bedpartner heeft toch hoe dan ook recht op kennis van de stand van zaken (bijvoorbeeld of je exclusief monogaam bent of niet), ongeacht of hij/zij wordt ingeschat als 'duurzaam gezelschap' of niet?
sallandval schreef:Stral schreef:Ik ken maar bitter weinig vrouwen die niét goed kunnen praten, maar ken des te meer mannen die niet in staat zijn om over gevoelens en emoties, of zelfs maar een mening hebben over, te praten. Je hoeft geen relatie te hebben met iemand om te weten hoe ze in elkaar zitten. Ik praat genoeg met anderen en zie genoeg om te kunnen inschatten hoe het er elders soms aan toe gaat.
Valt het jou ook niet op dat HC in zijn vele woorden maar heel weinig zegt over emoties? het lijkt wel of hij zich amper een voorstelling kan maken bij emoties en alles rationeel benadert (en gedrag voortvloeiend uit emotie per definitie afdoet als inferieur aan gedrag dat voortvloeit uit logica/rede).
Huertecilla schreef:Ik ben graag verliefd; vlinders maken dat je voelt dat je lééft![]()
Ben een ongeneeslijke romantices en leef oneindige liefdes.
Ben ook in staat emoties te onderscheiden van andere aspecten.
sallandval schreef:Lust is geen emotie.
Citaat:Boosheid, angst, verdriet; je doet ze allemaal af als onnodig.
Citaat:Voor mij zijn dit echter ook noodzakelijke emoties die bij liefde horen.
Snorlex schreef:Huertecilla schreef:Voor mij is ´liefde´ een romantisch ideaal zonder concrete kaders en invulling.
Voor veel mensen is het meer een verzamelbegrip waar ze van alles onder schuiven zoals het ze persoonlijk het beste uitkomt.
Maar dat doe jij toch ook?