Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:14

zet je toch een extra berichtje op facebook nu..

'het raadsel is opgelost, mijn dank voor je reactie'.
mijn advies aan iedereen is om geen anonieme berichten naar iemands prive adres te sturen.
mocht mensen uit mijn vriendenlijst een vreemde anonieme mail gekregen hebben, of krijgen, laat dat dan aub weten, zodat we uit kunnen sluiten dat binnen onze vriendenkring zulke dingen herhaald worden. Omdat hoe goed bedoeld ook, het voelt als een inbreuk op je prive en door de anonimiteit als dreigend voelt.

mvg..

zo kun je namelijk ook uitsluiten dat anderen zulke berichten hebben gehad (waarbij het dus doelbewust als tijdsverdrijf is gedaan) of dat het eenmalig is.. En in ieder geval zal dat meisje binnen deze groep wel niet meer zo'n zelfde bericht sturen, naar jou, of naar vrienden van je.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:44

elenaMM77 schreef:
zet je toch een extra berichtje op facebook nu..

'het raadsel is opgelost, mijn dank voor je reactie'.
mijn advies aan iedereen is om geen anonieme berichten naar iemands prive adres te sturen.
mocht mensen uit mijn vriendenlijst een vreemde anonieme mail gekregen hebben, of krijgen, laat dat dan aub weten, zodat we uit kunnen sluiten dat binnen onze vriendenkring zulke dingen herhaald worden. Omdat hoe goed bedoeld ook, het voelt als een inbreuk op je prive en door de anonimiteit als dreigend voelt.

mvg..

zo kun je namelijk ook uitsluiten dat anderen zulke berichten hebben gehad (waarbij het dus doelbewust als tijdsverdrijf is gedaan) of dat het eenmalig is.. En in ieder geval zal dat meisje binnen deze groep wel niet meer zo'n zelfde bericht sturen, naar jou, of naar vrienden van je.

Gaat niet werken.
Je hebt er altijd klojo's bij die zich opeens aangesproken voelen om rottigheid uit te halen.

Dit is beter:
Spreken is zilver, zwijgen is goud. :j

elenaMM77

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

absoluut Marvan..

maar als er meer mensen zich bij haar melden met ik heb ook zo'n berichtje gehad van haar. of lijkend op.. dan weet je genoeg en kun je diegene verwijderen, want dan is de verontschuldiging een nepper geweest.. daarnaast zal deze persoon het dan niet ook nog bij een ander uit dezelfde groep proberen te doen, of ze hangt gelijk..

wil niet zeggen dat ze het elders niet doet, of dat een ander het niet doet.. maar je kunt wel een stukje bescherming inbouwen tegen deze persoon.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 23:05

Ik denk in ieder geval dat zij hulp nodig heeft, want gezond is het niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:51

lol.. absoluut niet..
hopelijk was jij het eerste probeersel van haar en is ze er behoorlijk van geschrokken

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 23:52

Nee hoor... "Ik doe het wel vaker". Idioterie gewoon.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:52

Moet zeggen dat het wel vrij professioneel overkomt, ze heeft er veel moeite in gestoken. Lijkt me op die basis niet iets wat je 'zomaar' voor maar '1 keertje' doet.

EDIT: Antwoord staat er al :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:53

zei ze dat ??? :j :j :j

ben benieuwd hoe anderen daarop reageerden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 23:55

Citaat:
ik hen al meer mensen gemaild en brieven gestuurd enzo en het liefst anoniem

Gewoon een huge plaat voor je hoofd.

Ik heb verder niet gevraagd wie ze benaderd heeft en hoe die gereageerd hebben, maar van mijn niet zo enthousiaste reactie schrok ze wel.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:56

Chiave schreef:
Citaat:
ik hen al meer mensen gemaild en brieven gestuurd enzo en het liefst anoniem

Gewoon een huge plaat voor je hoofd.

Ik heb verder niet gevraagd wie ze benaderd heeft en hoe die gereageerd hebben, maar van mijn niet zo enthousiaste reactie schrok ze wel.

Maar het komt best bedreigend over, snap inderdaad niet dat ze dat zelf niet inziet. Zeker omdat ze geen extrovert is..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 00:00

Nou wat ik zei... Dit lijkt wel een psychopaat die z'n wortels voor de toekomst aan het leggen is. Wil ze ook nog Psychologie gaan studeren. Als dit uitkomt, van haar, dan kan ze die studie shaken.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:29

Ooh wat erg.. :')
Ik zou het ook echt heel vreemd vinden als ik zoiets zou krijgen en zo'n meisje reageert er zo laconiek op van: "ja dat was ik en dat doe ik vaker".
Krijg er een beetje de kriebels van.

Wel fijn dat het mysterie ontrafeld is! :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:31

Zo, heb het hele topic gelezen. Bizar zeg! Wat een obsessie van haar :wow:

Raar ook dat ze die 50 shades dingen er bij betrekt en hoe ze zich zorgen maakt over wat voor partner je krijgt. Wtf... :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 00:36

Ik heb met haar gewerkt voor een theaterproductie en ik heb nooit het idee gehad dat ze me ook maar opmerkte, maar ook nooit het idee gehad dat ze dacht van "gadverdamme, wat een trut". We hebben elkaar gewoon nooit gesproken, elkaar gewoon toegevoegd op FB en af en toe wat linkjes gedeeld van vacatures in 'onze' wereld. Het is niet zo dat ik specifiek met haar mijn levensverhaal heb gedeeld.

Echt, ik voel me zo bekeken. :\ Waar bemoeit ze zich mee? Ze heeft zelf een vriend. Echt, het enige wat ik dacht was: rot toch op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 01:18

Ik denk dat ze een beetje afgunstig is op de persoon die jij bent. En sociaal niet zo handig in elkaar zit. Brrr.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:34

Ik denk dat deze persoon echt hulp nodig heeft hoor, zeker als dit niet de eerste keer was. Zou mij niets verbazen als ze gewoon hartstikke psychotisch is of een of andere kronkel in dr kop heeft. Weet niet of je het haar wel echt kwalijk kan nemen dus..
Wel écht ontzettend eng, ookal heb je nu wel gevonden wie het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:34

Oei, daar is inderdaad een beetje iets mis mee. Maar het laat je wel een paar keer nadenken over wat je op Facebook zet en wie je als vriend hebt... Zou me niet verbazen als ze dit topic al gevonden heeft inmiddels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:25

Heb even de reacties van de TS gelezen, en bah, wat een freak :\ Ik zou ook echt laaiend zijn!

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt. Dat was alleen geen mail, maar een benadering via FB-chat. Ik was wel nieuwsgierig, dus heb toen terug gepraat. 'Zij' (ik vermoed dat het een catfish is, maar ik kan alleen geen reden bedenken waarom iemand dat bij me wil doen) wist bizar veel over mij. Heel eng.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:52

Bizzybijtje schreef:
Oei, daar is inderdaad een beetje iets mis mee. Maar het laat je wel een paar keer nadenken over wat je op Facebook zet en wie je als vriend hebt... Zou me niet verbazen als ze dit topic al gevonden heeft inmiddels.

Als ze de "tips" van hulpzoeken dan ook maar leest, kan ze er wat mee doen..

Eigelijk belachelijk dat je zo voorzichtig moet zijn met dingen plaatsen omdat anderen zo gek zijn dat ze er misbruik van maken -O-

De Heer heeft vreemde kostgangers..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:40

Wow wat vaag allemaal! Lijkt me niet helemaal gezond wat ze doet, beetje stalkerig brr. Fijn dat je het nu iig weet en dat je haar direct verwijderd hebt!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 16:35

Ik heb inmiddels de regisseur van onze laatste productie gesproken. Ik heb gevraagd of ze ooit naar hem toegeweest is om te klagen over mij of om vragen over me te stellen, maar we komen precies op hetzelfde uit: ze zegt nooit iets, is heel verlegen... een echte "grijze muis".

Overigens heb ik haar goed de oren gewassen hoor, maar wel vriendelijk. Heb geen boze toon aangeslagen, maar heb haar wel verteld wát er allemaal had kunnen gebeuren. En ik dan? Ik heb bijna onschuldige mensen aangesproken erover... Dan waren de rapen pas gaar geweest.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:23

Ik heb heel dit topic in een keer uitgelezen. Wat een griezel zeg :=

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:19

Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van hoe je je in mensen kan vergissen...
En ze wil psychologie gaan studeren..?
Hopelijk wel alleen de self service-afdeling. :D