In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:24

KoudbloedKim schreef:
Emmaa_ schreef:
Maar dat jullie dit op deze manier doen betekent toch niet dat dit de enige manier is? Het is toch ook gewoon mogelijk dat mensen wel heel veel van elkaar houden maar ook hun eigen dingen willen hebben?
Klopt helemaal, maar ik zou ook erg wantrouwig worden als mijn vriend zich zo zou gedragen als de vriend van TS.

Er is ook nog een middenweg hè. Het is niet zo zwart/wit als het hier door een aantal gesuggereerd word.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:24

@koudbloedkim
Wel, dan heb je juist vertrouwen nodig, iets dat er volgens mij nooit volledig is als je 'alles' weet over elkaar, en wel als je je vriend niet alles hoeft te vertellen of mee te delen, en hij dat geen probleem vindt -> je vertrouwt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:25

Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:26

Dus omdat we eerlijk zijn is er geen vertrouwen? :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:27

Beter dat twee bokkers een andere mening hebben dan twee partners, denk ik dan. Hier ook geen behoefte om te snuffelen, ik vind privacy belangrijk maar meer in theorie... in de praktijk ben ik te slecht in dingen voor me houden en om me in te houden als ik een interessant mailtje oid zou vinden.

Staat zijn laptop open en ik zie iets dat mijn aandacht trekt... dan ga ik dat echt wel lezen! Gelukkig weet mijn lief dat van mij en vind hij het niet erg (en is hij neem ik aan slim genoeg om geheime dingen weg te stoppen).

Maar gezamelijke accounts of e-mail, daar moet ik echt niet aan denken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:29

Damned schreef:
Palmera schreef:
Omdat ik erin geloof dat naast het gezamelijke leven er plaats moet zijn voor een eigen leven binnen een relatie.
Uiteraard binnen de grenzen van de gemaakte afspraken. ;)

Daar ga ik helemaal mee akkoord! Echt ik dacht dat we zo'n vijftig jaar terug in de tijd waren met jullie uitspraken :o Waar blijft je eigen leven? Je moet je partner toch niet ALLES vertellen of laten zien etc... Dat kan volgens mij nooit goed blijven, en ik zou me heel beklemd en bekeken en onderzocht voelen door mijn partner...

We zijn alweer 23 jaar samen dus of het niet goed blijft gaan, wie weet van niet, maar wel al een hele poos :P

Ik voel me niet bekeken, hij ook niet.
Het is ook niet zo dat we elkaar berichten nu gaan besnuffelen, maar wat je toevallig ziet zie je toevallig.
Ook met post, mail enz.
Alle mail adressen die we hebben komen in outlook binnen.
Hij heeft geen facebook, ik wel, staat ook altijd op ingelogd. En daar leest hij wel eens mee omdat hij de meeste mensen daarvan ook wel kent.
Prima, is wel eens makkelijk: hey heb je al gelezen van die of die, heb je die foto gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:29

Damned schreef:
@[naam]
Wel, dan heb je juist vertrouwen nodig, iets dat er volgens mij nooit volledig is als je 'alles' weet over elkaar, en wel als je je vriend niet alles hoeft te vertellen of mee te delen, en hij dat geen probleem vindt -> je vertrouwt.
Maar wat nou als dat vertrouwen onterecht blijkt te zijn? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:30

KPet schreef:
Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

Helemaal mee eens.

Zoals ik al schreef als een video van een kettingbotsing in een verongelukte relatie.

Hetzelfde geldt voor een hele berg relaties meer hier.
Wat een ongezonde, onhoudbare toestanden.

Utixo

Oh, maar gezamenlijke accounts krijg ik ook de bibbers van, vind ik altijd zo walgelijk klef. En ik weet nooit wie er nou reageert op fb bij zo'n gezamenlijk account.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 14-08-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Wilawander schreef:
Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

Helemaal niet met je eens! Als ik een samen-en-eerlijk-zullen-wij-alles-delen relatie heb zoals sommigen hier hebben is die relatie heel vlot voorbij.
Terwijl als ik rustig mijn grenzen mag aangeven en mijn leven kan behouden ik tot duurzame relaties in staat ben.

@Willawander: jouw invulling van een relatie en wat jou en je partner gelukkig maakt is niet gelijk een vaststaand feit voor andere relaties. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:32

@Sallandval
Bij ons is dat zo gegroeid, wij waren bij elkaar voordat er internet was.
Wij hadden 1 huistelefoonnummer waar alle telefoontjes op binnen kwamen en later 1 fax.
Toentertijd kregen wij bij ons internet 1 mailadres toegewezen en die heb ik nog steeds.

Later hadden we een eigen site met daaraan gekoppelde mailadressen die op 1 inbox binnenkomt.
Dat is nog steeds zo, ondanks dat ik weet dat we dit wel zouden kunnen scheiden.

Mijn man heeft voor zichzelf nog een zakelijk adres (via zijn werk), maar privé loopt alles door elkaar.
We hebben jaren gedaan met 1 mobiele telefoon, omdat het toen heel duur was om er 1 te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:33

Maar dat geeft toch niks? :)
De één voelt zich geweldig in een samen-en-eerlijk-zullen-wij-alles-delen relatie en de ander wil juist alleen samen eten en slapen.
En dan natuurlijk nog een hoop er tussen in.
Het één is niet beter of slechter dan het ander, het gaat erom wat voor jullie als partners beide werkt.

TS voelde wantrouwen en dit wantrouwen bleek terecht, of in ieder geval... zo lijkt het.
Het is aan haar om hier mee om te gaan, om uit te vinden hoe dit zit.
Ze kan hier wel mee blijven lopen en het voor zich houden, maar wie houdt ze dan voor de gek? :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:33

Oh, maar ik kan ook gewoon grenzen aangeven hoor. Alleen heb ik heb grenzen betreft dat soort privacy.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:34

Utixo schreef:
Oh, maar gezamenlijke accounts krijg ik ook de bibbers van, vind ik altijd zo walgelijk klef. En ik weet nooit wie er nou reageert op fb bij zo'n gezamenlijk account.

Gezamenlijk reageren doen wij dan weer niet en ik heb hem ook alleen op mijn naam.
Maar wel weer altijd ingelogd staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:34

KoudbloedKim schreef:
Damned schreef:
@koudbloedkim

Dan heb je inderdaad een probleem. Maar je kunt daar wel heel druk over gaan doen en jezelf gek maken of gewoon geloven in het wederzijdse vertrouwen tot het tegendeel bewezen is.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:36

Wat een onzin lees ik hier bij veel mensen! Hoezo is het privacy schending?? Je gaat toch een relatie met iemand dan moet je ook eerlijk tegen elkaar zijn. En zeker geen dingen achter houden. Daar gaat het net mis! TS ik zou hem gewoon confronteren hoor. Doe ik met mijn vriend ook vaak genoeg. Hij is gestopt met roken en afentoe rookt hij nog wel eens ene en ik ben daar een pitbull in. Ruik het altijd en dan heeft hij altijd weer heel wat te verklaren! Vreemdgaan zou die niet doen. Maarja je kunt niemand in de kop kijken zullen we maar zeggen he!

bruintje123

Brainless schreef:
@Sallandval
Wij hadden 1 huistelefoonnummer waar alle telefoontjes op binnen kwamen en later 1 fax.
Toentertijd kregen wij bij ons internet 1 mailadres toegewezen en die heb ik nog steeds.

Later hadden we een eigen site met daaraan gekoppelde mailadressen die op 1 inbox binnenkomt.
Dat is nog steeds zo, ondanks dat ik weet dat we dit wel zouden kunnen scheiden.

Mijn man heeft voor zichzelf nog een zakelijk adres (via zijn werk), maar privé loopt alles door elkaar.
We hebben jaren gedaan met 1 mobiele telefoon, omdat het toen heel duur was om er 1 te hebben.

Ja nu je dat zo opsomt zo is dat bij ons ook gegaan.
Stam ook van het tijdperk van voor de mobiele en internet.

Dat zal vast wel het verschil zijn met nu.

Noeps

Ieder zijn eigen stijl en meuk natuurlijk, maar dat verandert nu even niks aan de situatie van TS.
Ik ben wel benieuwd: heb je er inmiddels al met m over gepraat?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:37

Tineke, dat dus. Ik zou met goed fatsoen niet meer op vakantie willen gaan als ik dit zou weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:37

Ik vind het heerlijk dat wij zo open zijn. Dat we kunnen scheten en boeren naast elkaar en dat we elkaar's benen harsen. Prima om in elkaar's telefoon te kijken. We hebben elkaar op facebook (want ja, dat hadden we al dus om ineens te gaan ontvrienden toen we gingen samenwonen?).

We zijn lekker klef maar we hebben ook nog ons eigen leven. Hobby's bijvoorbeeld of iets afspreken. En ja dan ben ik apetrots als ik naar een concert zit te kijken of andersom als ik aan het paardrijden ben.

Rekeningen doen we samen en voor verrassingen ook ruimte zat. We weten alles van elkaar. Maakt dat het minder spannend of zo?

Nee voor ons is dit perfect! En dat had ik eerder ook niet bedacht hoor want ik heb een historie van flinke bindingsangst. Maar ik heb me nog nooit zo veilig én vrij gevoeld in een relatie.

Dit werkt voor ons gewoon héél goed maar dat is denk ik heel persoonlijk en het moet wél matchen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:38

Brainless schreef:
@Sallandval

Haha, ik verdenk jullie ook niet meteen van identieke fietsen en joggingpakken hoor ;) Maar vind het al lastig genoeg om de mijne op orde te houden, laat staan als ik al die duizenden ongelezen mailtjes van mijn net-zo-chaotische man er nog bij zou krijgen: AAAAAAH.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:39

Huertecilla schreef:
Hetzelfde geldt voor een hele berg relaties meer hier.
Wat een ongezonde, onhoudbare toestanden.

Oh wow, jij bent gewoon grappig _O-
Dus omdat anderen het doen hoe jij het niet zou doen, heeft bijna iedereen hier geen gezonde relatie?
Wat een generalisatie, op jouw leeftijd zou je toch iets meer van de wereld gezien moeten hebben zou je denken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:40

Palmera schreef:
Wilawander schreef:

Helemaal niet met je eens! Als ik een samen-en-eerlijk-zullen-wij-alles-delen relatie heb zoals sommigen hier hebben is die relatie heel vlot voorbij.
Terwijl als ik rustig mijn grenzen mag aangeven en mijn leven kan behouden ik tot duurzame relaties in staat ben.

@Willawander: jouw invulling van een relatie en wat jou en je partner gelukkig maakt is niet gelijk een vaststaand feit voor andere relaties. ;)

Even lezen. Ik schrijf toch dat dat iemands eigen keuze is? Ik zeg alleen dat heel vaak dit soort topics geopend worden omdat de partner geheimzinnig appt, mailt, belt enz.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:40

Damned schreef:

Wat als het wantrouwen onterecht is?

Mijn hemel, wat doen jullie elkaar aan.
Wantrouwen is geen basis voor een relatie en beschaamd vertrouwen in de regel een symptoom van gebrek aan bespreekbaarheid.
Zonder vertrouwen is geen kwaliteit van leven zeg.

Wees toch gewoon eerlijk en respectvol. Wees eens VOOR je lief.

Wie weg gaat als de deur open staat WIL niet blijven.
Als je van iemand houdt wil je diens geluk.
Ook wil je helemaal niet dat iemand zich gedraagt vanwege controle, bij je blijft vanwege een dichte deur.
Wat je wel wil is dat iemand bij je blijft zonder hek omdat deze bij je WIL blijven.
Kortom; het is in je eigen belang om je lief niet te controleren, diens privacy te respecteren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:41

Palmera schreef:
[naam] schreef:

Dan heb je inderdaad een probleem. Maar je kunt daar wel heel druk over gaan doen en jezelf gek maken of gewoon geloven in het wederzijdse vertrouwen tot het tegendeel bewezen is.
Ik zou in zo'n geval er juist zo vroeg mogelijk, liefst voor er echt iets gebeurd is, achter willen komen...