Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiave schreef:Lil_shorty schreef:dit bedoel ik dus jullie oordelen !!!!!
Ik leef op bijstand niveau !!!!!
Ik verdien me geld met werken maar zit op bijstand niveau .
Dit betekent dat ik elke dag hard werk voor me geld .
Ook als ze geopereerd moeten worden word dit gedaan .
dus oordeel niet
Dus zodra jouw paard een been breekt, direct geopereerd moet worden, naar een kliniek gesleept moet worden met alle poespas... Dan ga jij het redden met je bijstandsniveau? Pardon en ik ga vast mensen voor het hoofd stoten, maar dat vind ik gewoon bagger tegenover je paard. Niet eerlijk. Kun je dan wel de zorg verlenen die het nodig heeft?
Ik vraag me trouwens af wie z'n dieren voor duizenden euro's überhaupt laat opereren, of je nou veel geld hebt of niet. Hier gebeurd dat niet hoor. Er zijn grenzen
senna21 schreef:Nee, zeker niet kortzichtig.
Juist een kwestie van verder kijken dan je neus lang is.
Onze economie draait niet op het harde werken, maar op handel en speculatie.
sweetwendy schreef:ik wou niet meer reageren omdat het niet meer relevant is wou ik dus een slotje erop maar dat kan niet en moet ik wachten tot niemand reageert en dat het vanzelf omlaag gaat.. maja als jullie blijven reageren.... en weetnie over wie jullie het hebben over paard leasen en 2 shetten??
Lil_shorty schreef:en nog een tip als we over besparen hebben .
Ik koop 10 kilo aardappels bij een boer voor 2,50 .
Voor die 2,50 koop ik net een kilo in de supermarkt en met die 10 kilo doe ik een maand .
je hebt van die kleine soort knakworsten bijnde Turk 15 voor 2,75 .
ik snijd deze in plakjes bak ze met uien .
Ook van de boer 10 kilo voor 3 euro .
Maggie en tomatenkethup zout en peper .
En je hbt een heerlijke saus aardappel puree en hoppa je hebt voor totaal ongv 1,10 voor twee personen een lekker bordje eten op tafel .
Dan een x stukje kipfilet snijden met spagettie en kruiden en voor ongv 3 euro heb je voor twee personen een heerlijke Surinaamse bami !
en zo hb ik nog heel wat goedkope recepten die gezond en lekker zijn
Dorien66 schreef:Chiave schreef:Mijn DA en uitstel van betaling? Haha, hij ziet me al aankomen. Hij schiet me van de stoep.
Dan heb jij een rare dierenarts, of je hebt het bij hem verbruid. Met de meeste dierenartsen is prima te praten over bijvoorbeeld een afbetalingsregeling.
Cayenne schreef:Er zijn veel dierenartsen die niet meer aan uitstel van betaling doen. En terecht. Het gebeurt helaas vaak zat dat er helemaal geen betaling meer volgt. Bij onze dierenarts moet je in de praktijk ook direct pinnen. Sterker nog, zelfs bij de tandarts moesten we onlangs meteen pinnen. En nee, ik ben geen wanbetaler, maar ze nemen het risico gewoon niet meer.
) maar dan komt er wel rente bovenop. En geen beetje ook. Lil_shorty schreef:en ja ik vind het wel uitstel of termijnen moet kunnen .
Maar dan moet je je wel aan de betalings regeling houden .
en ja dat is een risico .
Lil_shorty schreef:Mensen kunnen ook al dieren hebben voor ze in een uitkering komen .
En over de termijnen ik bedoel het eigenlijk meer op de zorg .
Stel iemand heeft geen geld ze hond of kat of wat dan ook te helpen na een ongeval .
een dierenarts mag een gezond dier niet in laten slapen en als de eigenaar dan toch geen geld heeft moet het dier dan lijden ?
Weet je hoeveel mensen hun zorg niet betalen!!
En toch geholpen worden