Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:18

lijkt me dat je bij zo'n reden ook zelf thuisblijft? je gaat je kind (als je weet dat die niet zolang stil zal zijn) dat ook nogeens last heeft van reflux dan toch niet meezeulen? De meeste moeders zien dan wel in dat ze beter ook thuis blijven.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:19

Nou ja medisch. Fles weigeraar zijn is niet medisch. De oorzaak wel.

Maargoed ik heb niet het idee dat daar bij stil gestaan word in dit topic. Dat niet elk kind zo makkelijk gedropt kan worden.

En natuurlijk blijf je dan thuis als bruidspaar geen kinderen wil. Maar bruidspaar moet daar dan ook respect voor hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:21

Nathalie je overdrijft in mijn mening, ik lees hier niks anders dan mensen die er begrip voor hebben wanneer men kinderen niet in bij een oppas laat wanneer er problemen zijn, alleen wordt er in mijn mening te gauw met het; ik kan geen oppas vinden excuus gegooid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:22

Zoe_97 schreef:
lijkt me dat je bij zo'n reden ook zelf thuisblijft? je gaat je kind (als je weet dat die niet zolang stil zal zijn) dat ook nogeens last heeft van reflux dan toch niet meezeulen? De meeste moeders zien dan wel in dat ze beter ook thuis blijven.

Mijn dochter is heel rustig hoor. Ze mankeerd verder niks. Ze krijgt al vanaf 12 weken medicijnen. Maar ze is gewoon anti fles geworden :D

Mijn broer trouwt over 3 weken dan gaan we na haar slaapje smiddags. Kwam mooi uit. Wel te laat voor de foto's maar das dan jammer. En savonds na het eten leg ik haar zelf thuis op bed en komt een vriendin oppassen.

En als ze onder de ceremonie ineens denkt wel druk word neemt m'n vriend haar mee naar buiten.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 26-07-15 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:23

Dat weet ik wel zeker. Dat excuus wordt ook graag gebruikt als t uitkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:24

Oh "wij" wisten wel dat die kinderen bestonden; alleen was dat verder onze verantwoordelijkheid imo niet. Niemand was verplicht te komen. :) No hard feelings.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:27

Huh eerst kan je kind niet bij een oppas en nu komt je vriendin oppassen?

Maargoed. Ikzelf zou vragen of collega's en vrienden de kinderen thuis kunnen laten en familie mag wel tot het diner. Mocht ik dan kleine nichtjes/neefjes hebben zou ik die graag als bruidsmeisje/jongen willen. Maar ik bespreek dan wel van tevoren met de ouders dat het onze dag wordt en als het kind vervelend wordt of ze er dan iets aan willen doen. Tegen een zus kan je dat gewoon zeggen vind ik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:29

Ik kan er over geen gelezen hebben maar ik heb hiervoor nergens in het topic iets over deze situatie gelezen zo wel mijn excuus

Klopt.niet zo kort door de bocht! Dan slaapt ze namelijk omdat ik haar zelf op bed leg en dan terug ga en ze word vrijwel nooit wakker.
Ik zou niet kunnen vragen of ze de hele dag op kan passen want ze gaat niet slapen bij ander en drinkt dan ook de fles niet.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 26-07-15 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:30

Selina schreef:
Huh eerst kan je kind niet bij een oppas en nu komt je vriendin oppassen?

Maargoed. Ikzelf zou vragen of collega's en vrienden de kinderen thuis kunnen laten en familie mag wel tot het diner. Mocht ik dan kleine nichtjes/neefjes hebben zou ik die graag als bruidsmeisje/jongen willen. Maar ik bespreek dan wel van tevoren met de ouders dat het onze dag wordt en als het kind vervelend wordt of ze er dan iets aan willen doen. Tegen een zus kan je dat gewoon zeggen vind ik.

T kindje kan niet bij de oppas omdat ze geen fles drinkt. Als het kindje dus op bed ligt (en geen nacht of avondvoeding meer krijgt) kan er vanaf dat moment dus wel een oppas zitten..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:31

__Nathalie__ schreef:
Ik kan er over geen gelezen hebben maar ik heb hiervoor nergens in het topic iets over deze situatie gelezen zo wel mijn excuus

Klopt.niet zo kort door de bocht! Dan slaapt ze namelijk omdat ik haar zelf op bed leg en dan terug ga en ze word vrijwel nooit wakker.
Ik zou niet kunnen vragen of ze de hele dag op kan passen want ze gaat niet slapen bij ander en drinkt dan ook de fles niet.

Ah ok :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:33

En ik ben iemand die graag is weg gaat zonder kind. Juist omdat ik er al ruim een jaar zo aan vast zit. ( op oma na) Dus we zijn wel aan het oefenen. Tussen de slaapjes in. mijn zwager en schoonzus hebben een x 2.5 uur opgepast. En toen was ze daarna de hele dag van slag..... Dus we hebben nog wat oefening nodig haha

Maargoed we dwalen af....

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:36

jaime_andrea schreef:
Als ik uitgenodigd word op een bruiloft maar er word expliciet gezegd no kids dan zou ik ze vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en ze succes wensen in de toekomst maar ik zou NIET gaan.

Mijn kind hoort bij mij en thats it. Je kan voor jezelf inschatten of je je kind een plezier doet om hem of haar mee te nemen naar een bruiloft, maar als ze op voorhand ze niet welkom zijn blijf ik thuis. Dit zou meer een principe kwestie zijn want vaak bij een feestje laat ik ze thuis want hebben ze er niks aan en gaat ze mee vermaakt ze zich prima of met andre kids of wat speelgoed

Ik vind dit redelijk respectloos naar de bruid en bruidegom. Het is hun dag en niet iedereen is dol op kinderen (zoals ik) en dus hun keus! Mensen die zo egoïstisch denken zouden bij mij niet welkom zijn.

Wij zijn bewust zonder kinderen op "onze" dag getrouwd. Wij hadden geen zin in rennende, jengelende en gillende kinderen. Hoe lief ze ook zijn, het blijven kinderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:36

Wel of geen kinderen bij het diner vind ik de keuze van de bruid en de bruidegom. Ik weet van een feest dat alle kinderen met een gezellige bekende oppas naar elders gingen en ook door haar daarin de buurt, in bed gelegd werd.
Toen mijn man en ik trouwden waren we al zo oud dat we heel bewust onze gezamenlijke kleinkinderen erbij wilden hebben. Dat is dus erg gemakkelijk voor de ouders. Maar dat is dan ook iets anders, want de kinderen waren nog super klein (de tweeling nog geen vijf jaar) maar opa en oma wilden ze zo graag erbij hebben dat zelfs even wat lastig gedrag toen ze moe werden, door ons zelf werd opgelost. Eigen ( Klein) kinderen hebben namelijk onbeperkt krediet *D .
Maar dat hebben nichtjes en neven niet en dus zeker niet bij jullie. Het is jullie gouden dag, het is jullie feest en jullie bepalen dus hoe en wat. Er is vast een oplossing te zoeken van een bekende oppas van een van de ouders die de hele dag op het feest kan zijn voor de kinderen en met de kinderen 's avonds vertrekt naar ruimte waar de kinderen lekker frietjes kunnen eten en hun eigen feestje kunnen vieren samen met haar. Of een opa en oma die niet op het feest thuis hoort die de kindjes op komt halen op tijd en meeneemt.
Ach Jaime_andrea :(:)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:42

Niet het hele topic doorgelezen, maar wil toch ook even zeggen dat ik best snap dat je geen kinderen wilt.
Ik werk in een zaak waar ze ook geregeld bruiloften doen, op elke bruiloft die ik tot nu toe gedaan heb zijn de kinderen wel de meest irritante gasten van ze allemaal. Als iemand die in de zaal werkt is het echt een hel om rennende kinderen om je heen te hebben als je drie hete borden vasthebt of een plateau vol glazen. Daarbij worden veel kinderen na 2 à 3 uur moe en worden ze prikkelbaar, vaak krijsen ze de hele boel bijeen.

Ik moet ook wel zeggen dat één van de bruiloften het erg mooi geregeld had. Die hadden een aparte tafel voor enkel de kinderen met allerlei speelgoed én een oppas. De gasten kregen een 4 gangen diner en de kids kregen gewoon frietjes met frikandel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:09

Wij wouden absoluut geen jonge kinderen bij onze bruiloft :n
Niemand vond dat gek, niemand vond dat een probleem en regelden keurig oppas. Die snapten als volwasenen ook prima dat de dag om ons draaide en niet om hun kinderen of gezin :+
Wij hebben het gewoon persoonlijk gezegd tegen de mensen met jonge kinderen.

Jongste kind was 9 die er was en dus daar had je geen enkele hinder van, die hield ook gewoon met gemak het diner ook nog vol en vermaakte zich met zijn broers prima buiten zonder toezicht.

En ja, ik ben dol op kinderen en nu zelf zwanger en zou het zo weer zo doen en als ons kind niet welkom is op een bruiloft? Prima :j is hun dag, niet die van mij.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-07-15 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:10

Wij hebben ook heel bewust de keuze gemaakt om geen kinderen toe te laten op het avondfeest. Mensen met kinderen hebben we dit wel persoonlijk verteld met het afgeven van onze uitnodiging. Dit viel niet bij iedereen meteen in goede aarde maar het was onze keuze en uiteindelijk werd deze door iedereen gerespecteerd. Niemand heeft om deze reden afgezegd.
Ik denk dat de jongste persoon op onze bruiloft 25 jaar was :')

Er waren wel jonge kinderen aanwezig bij het officiële gedeelte en tijdens de mis. Dit liep overigens wel super!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:31

__Nathalie__ schreef:

Ja maar dit wordt volgens mij bedoelt. Waar een wil is, is een weg.

Ja je bent er niet de hele dag, maar je laat wel zien dat je het belangrijk vindt. Zonder je kind te benadelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:55

PowerReiner schreef:
Hierbij nodigen wij je uit voor een feestje, namelijk onze bruiloft. Om het beste en leukste uit dit feestje te halen vragen wij een ieder de kinderen thuis te laten. Zodoende kunnen wij ons allen schandalig te buiten doen aan de open bar en de goede DJ :+

Ik vind hem helemaal leuk!!! :')

Hier ook al vaker uitnodigingen gehad voor bruiloften van vrienden met onze voornamen op de uitnodigingen, zonder de namen van onze kinderen.
Voor mij is dat direct duidelijk dat het een feest is zonder kinderen.
Sterker nog, ik zou ze niet eens mee willen nemen naar een bruiloft van vrienden. Wij vinden het zelf heerlijk om even zonder kinderen weg te zijn en lekker te feesten zonder de kinderen in de gaten te moeten houden.
Onze kinderen vinden het juist weer een feest als ze bij opa en oma mogen logeren of als ons vaste oppasmeisje komt oppassen.

Op een bruiloft van zeer directe familie zou ik het wel heel jammer vinden als ze heel de dag er niet een moment bij zouden mogen zijn. Maar ik zou me er wel netjes aan houden.
Mochten ze wel mee, dan zou ik er zelf voor kiezen ze voor het diner of eventueel erna (afhankelijk van hoe chique het diner is en of er meer kinderen bij zijn) op te laten halen of weg te brengen door/naar oppas.
Bij het avondfeest zou ik ze er echt niet bij willen hebben. Dat vind ik niets voor jonge kinderen (7 en 4 bij mij). Zo vind ik het ook altijd verschrikkelijk als kinderen dan ergens in een hoekje liggen te slapen op een feest. Die kinderen horen gewoon lekker op bed te liggen op zo'n tijdstip.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:04

Toen wij trouwde hebben we ook getwijfeld of we kinderen er bij wilden. Ik ben zelf gek op kinderen maar was bang dat ze zouden storen bij de ceremonie. Uitwendig keuze bij ouders gelaten met de mededeling dat de kinderen welkom waren maar met het verzoek dat als ze vervelend werden of ze dan naar buiten wouden gaan. Bij het eten en feest was het geen enkel probleem kinderen. Wij deden een bbq voor iedereen en gelijk het feest en was bij mijn schoonvader op de boerderij/pensionstal. Dus ruimte genoeg.

Ik vind dat het bruidspaar zelf mag bepalen wat ze willen. Maar dan ook moeten begrijpen dat soms mensen met kinderen niet kunnen komen als dat niet makkelijk gaat.

Ik zou gewoon met de ouders overleggen zij kennen hun kinderen het beste en weten of het gaat of niet. En dan kun je zelf nog beslissen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 02:56

Trouwen is hier nog niet aan de orde, we zijn pas 7 maanden samen. Maar als we nú zouden trouwen, dan zouden 3 vriendinnen zonder hun lievelingsoppas zitten. :')

En daar waar mijn oppaskinderen alles mogen doen wat God verboden heeft als ik oppas (voor zover je daarover kunt spreken in de leeftijd van 2 t/m 8) zouden ze nu stil moeten zitten en hun mond houden. Volgens mij snijd ik mezelf daarmee ongelooflijk in de vingers :=

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:35

Binnenkort gaan we ook naar een bruiloft waarbij dochter (20 mnd) niet voor de ceremonie is uitgenodigd. Papa blijft dus met dochter buiten de ceremonie wachten. Het is mijn vriendin die trouwt en met de borrel/receptie is iedereen weer welkom. Dus prima oplossing. Hoewel ik denk dat onze dochter weinig zou verstoren, snap ik dat het bruidspaar heb onderscheid per kind wil maken, dus ik respecteer hun keuze.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:49

Ik heb zelf twee kinderen en het lijkt me heerlijk, naar een bruiloft en mijn twee terroristen lekker thuis laten :D
Je bent toch steeds bezig met ze vermaken en ze enigzins stil houden. Pff.

En hoezo 'horen' je kinderen altijd bij je? Mijn gut, van het idee alleen al begin ik bijna te hyperventileren.
Een kind is geen lichaamsdeel van je.

Ik ben dol op ze hoor, maar ik heb ook mijn eigen tijd en ruimte nodig.
En daarbij, het is de keuze van de bruid en bruidegom. Zou ik zulke reacties krijgen als 'mijn kind moet mee anders kom ik niet..'.. Ok, dikke doei dan :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:10

Wij trouwen aankomende september.
Wij hebben alleen de kinderen van mijn schoonbroers en goede vrienden uitgenodigd (meer zijn er ook niet :') ).
De goede vrienden laten hun kind waarschijnlijk thuis, en anders is ze wel bij de ceremonie en dan weer met eten weg. Wordt ze opgehaald door oma. Ze mocht wel aanwezig zijn bij het eten maar papa en mama willen ook kunnen genieten.

Wij hadden bedacht om een aparte kindertafel te maken voor de zes kinderen. Maar de jongste van de familie wordt ook voor het eten opgehaald en twee anderen gaan bij papa/mama aan tafel omdat ze anders waarschijnlijk niet willen eten.
Nu komen de kinderen wel aan de 'grote mensen' tafels maar niet aan onze tafel. Alles leuk en aardig maar ik wil niet tegen etende kinderen aankijken tijdens mijn trouwdiner.

Na het eten zullen de jongste kinderen snel naar bed gaan. Ik verwacht dat alleen die van 8 wat langer blijft. En dat mag ook wel, vraag me alleen of hij het zo leuk vind, als enigst kind. Maar dat is het probleem van de ouders.
Ons programma gaat door die avond (stukjes, openingsdans) er wordt dan niet specifiek rekening gehouden met ouders die hun kind op bed gaan leggen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:51

pien_2010 schreef:
Wel of geen kinderen bij het diner vind ik de keuze van de bruid en de bruidegom. Ik weet van een feest dat alle kinderen met een gezellige bekende oppas naar elders gingen en ook door haar daarin de buurt, in bed gelegd werd.
Toen mijn man en ik trouwden waren we al zo oud dat we heel bewust onze gezamenlijke kleinkinderen erbij wilden hebben. Dat is dus erg gemakkelijk voor de ouders. Maar dat is dan ook iets anders, want de kinderen waren nog super klein (de tweeling nog geen vijf jaar) maar opa en oma wilden ze zo graag erbij hebben dat zelfs even wat lastig gedrag toen ze moe werden, door ons zelf werd opgelost. Eigen ( Klein) kinderen hebben namelijk onbeperkt krediet *D .
Maar dat hebben nichtjes en neven niet en dus zeker niet bij jullie. Het is jullie gouden dag, het is jullie feest en jullie bepalen dus hoe en wat. Er is vast een oplossing te zoeken van een bekende oppas van een van de ouders die de hele dag op het feest kan zijn voor de kinderen en met de kinderen 's avonds vertrekt naar ruimte waar de kinderen lekker frietjes kunnen eten en hun eigen feestje kunnen vieren samen met haar. Of een opa en oma die niet op het feest thuis hoort die de kindjes op komt halen op tijd en meeneemt.
Ach Jaime_andrea :(:)

weet je wat ik niet snap.. ik heb toch nergens respectloos gereageerd op het bruidspaar??? Ik heb een mening gegeven. MIJN mening. Ik zei enkel dat ik dan waarschijnlijk niet zou gaan. Maar dat is net zo dat als er thema avonden zijn waar ik mij niet prettig bij voel dan ga ik ook niet.

Snap werkelijk niet waar die aanvallende en felle antwoorden op mijn mening vandaan komen.

Het bruidspaar had een VRAAG wat iemand er van vond en deze vraag heb ik beantwoord!!! Niks meer niks minder. Pff. .

net als iemand vraagt...zal ik een kanarie gele jurk aan doen op mijn bruiloft... er zijn voor en tegenstanders ...kom op zeg...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:56

Misschien niet respectloos, maar wel erg star qua houding. Bovendien zei je dat je er niet zou zijn. In hoofdletters
jaime_andrea schreef:
Als ik uitgenodigd word op een bruiloft maar er word expliciet gezegd no kids dan zou ik ze vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en ze succes wensen in de toekomst maar ik zou NIET gaan. Mijn kind hoort bij mij en thats it. (...)

Mijn kind hoort bij mij. Daarmee geef je dus wel aan geen rekening te willen houden met het bruidspaar, dus ook niet mee denken met of je inleven met. En je geeft ook een beetje het gevoel dat je denkt (zo komt het iig bij mij over) dat je het idee hebt dat je kind niet accepteert wordt en/of weggestopt moet worden, maar dat zit er vaak helemaal niet achter zo'n uitnodiging.

Ik snap sowieso niet waarom dit topic 10 pagina's lang moet zijn. Het is en blijft heel simpel. Uitnodiging met x en y aan voorwaarden.. je gaat wel of niet.