Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SandraVerl schreef:kwita schreef:ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!
Wat is er belachelijk aan? Als zij het zo ervaren? Ik moet er ook niet aan denken hoor, 80 uur werken en dan nog aandacht voor een kind moeten hebben. Sowieso is 80uur werken niets voor mij. En ik snap dat als je zoveel werkt dat je dan quality time voor elkaar wilt hebben en niet dat er nog een persoontje rond loopt. Dus wat is er zo belachelijk aan? Dat iemand dingen anders ervaart dan jij?
Daarom vind ik zoveel moeders zo irritant (lezen mensen! Niet alle moeders dus, dus voel je vooral niet aangevallen) . ze kunnen/willen zich niet verplaatsen in mensen die bewust geen kinderen willen.

Sleeper schreef:Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.
Joolien schreef:Sleeper schreef:Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.
Vind jij dat of is dat zo? Ik vind dat namelijk redelijk onzin. Ik heb namelijk wel moeder gevoel. Sterker nog, Ik denk dat ik een hele geode moeder zou zijn. Maar of ik het ook wil is het tweede, en die twijfels gaan echt neit weg door dat dierlijke instinct. Ik kan namelijk rationeler denken dan een dier, dus zo dierlijk is het niet.
Sammie schreef:Dat lijkt mij ook, je kunt wel een diepe kinderwens hebben maar als je bijv. 2 ton schuld hebt, werkeloos en op een houtje moet bijten dan zal je ook eerder geneigd zijn om te zeggen.. Nu even niet. Is niet handig. Tegenwoordig is een spermabank ook zo bezocht, maar vrouwen gaan liever voor een ‘eigen’ partner, dus ook daar kan wel rationeel gedacht worden.
Hetzelfde als al die problemen in de wereld. Die kunnen peanuts zijn en verdwijnen bij een kinderwens of zwangerschap. Maar je kan het ook omdraaien. Dat je door al die problemen dus extra zorgen hebt over die mini-you. En dat daar dan de twijfel toeslaat. of juist doorslaat naar toch maar niet.

Kan me nog steeds niet écht iets voorstellen bij die oergevoelens die veel moeders schijnen te krijgen, nog steeds geen sprake van rammelende eierstokken. Dus ja, misschien ben ik straks wel zo'n moeder met spijt, die er liever niet aan begonnen was.
Dus ga ik het grote avontuur aan, geniet zoveel mogelijk en zie ik wel hoe het loopt!
Dee_Es schreef:Als ik klaar ben met mijn studie ben ik 31 dus dat is wel een moment om serieus na te gaan denken over kinderen. Ik weet dat mijn ouders en schoonouders dolgraag nog meer kleinkinderen zouden willen maar ik ben er nog niet zo zeker van. Het is toch ook wel heel zwaar.
En dan komt er nog bij dat als ik er 1 wil ik er ook meteen 2 wil. Ik zou het mijn kind niet aan willen doen om enigst kind te zijn. De band tussen broer/zus is zo bijzonder en belangrijk.
En dan zijn er nog alle risico's. Mijn ouders hebben een heel zwaar leven vanwege hun kinderen. Allemaal zaken waar ze 0,0 invloed op hebben maar die wel zijn gebeurd. Ik denk niet dat ik het zou trekken.
En aan de andere kant verlang ik ook wel naar het droomplaatje van een liefdevol gezin, oma worden, alles erop en eraan.
Ach, vroeg moeder worden zit er al lang niet meer in dus ik twijfel nog wel even door
Oh en een aantal jaren geleden las ik dit onderzoek:
http://www.anababa.nl/jij-als-ouder/teg ... r-gelukkig
Mijn moeder had die gevoelens ook niet tijdens haar zwangerschap en dat is ook goed gekomen. En bij jou dus ook. Heb er steeds meer vertrouwen in dat het ook echt wel goed komt
Toen ik een paar dagen minder leven voelde, maakte ik me toch wel zorgen en kan ook echt wel vertederd raken van een gave echo dus ergens raakt het me al wel
Alleen of dat net zo heftig is als bij vrouwen die écht die rammelende eierstokken hebben, ik geloof het niet... Hackie schreef:Dee_Es schreef:Als ik klaar ben met mijn studie ben ik 31 dus dat is wel een moment om serieus na te gaan denken over kinderen. Ik weet dat mijn ouders en schoonouders dolgraag nog meer kleinkinderen zouden willen maar ik ben er nog niet zo zeker van. Het is toch ook wel heel zwaar.
En dan komt er nog bij dat als ik er 1 wil ik er ook meteen 2 wil. Ik zou het mijn kind niet aan willen doen om enigst kind te zijn. De band tussen broer/zus is zo bijzonder en belangrijk.
En dan zijn er nog alle risico's. Mijn ouders hebben een heel zwaar leven vanwege hun kinderen. Allemaal zaken waar ze 0,0 invloed op hebben maar die wel zijn gebeurd. Ik denk niet dat ik het zou trekken.
En aan de andere kant verlang ik ook wel naar het droomplaatje van een liefdevol gezin, oma worden, alles erop en eraan.
Ach, vroeg moeder worden zit er al lang niet meer in dus ik twijfel nog wel even door
Oh en een aantal jaren geleden las ik dit onderzoek:
http://www.anababa.nl/jij-als-ouder/teg ... r-gelukkig
Wow... Wij (enige kinderen) weten niet beter hoor, ik vind het heerlijk alleen zijn.
Iemand die uit een gezin komt heeft eerder moeite met de stilte. Die weet ook niet beter