relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:08

lianne__ schreef:
Het gras lijkt nu misschien groener aan de overkant, maar besef wel goed wat je achterlaat.
Natuurlijk moet je ook deels voor jezelf kiezen, doen wat jou gelukkig maakt.
Maar maakt dat wat alleen jou gelukkig maakt, je kinderen ook gelukkig?
Ik vind het knap van je man dat hij je zo vrij laat om je gevoelens te laten uitzoeken.
Dat geeft waarschijnlijk ook wel aan dat hij openstaat om deze dingen met jou te doen, of misschien te werken aan jullie geluk als gezin.

Precies dit!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:09

Wauw HC dat zijn veel dure woorden om uiteindelijk niets toe te voegen.

Ja als het zo werkt prima. Maar dan wel voor alle partijen en dan met name de kinderen. Het gaat hier om meer dan alleen TS.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:13

Kiwipitje schreef:
Wauw HC dat zijn veel dure woorden om uiteindelijk niets te zeggen.

Ja als het zo werkt prima. Maar dan wel voor alle partijen en dan met name de kinderen. Het gaat hier om meer dan alleen TS.

En daar zijn ze dus mee bezig. TS is eerlijk, haar man geeft haar een mogelijkheid, wellicht is diezelfde mogelijkheid ook iets voor haar man of wellicht niet.

De kinderen zien de beide ouders en klaarblijkelijk is er prompt minder stress thuis.

Echt negatief en puur egoïstisch klinkt dit niet hè?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:20

Palmera schreef:
Kiwipitje schreef:

En daar zijn ze dus mee bezig. TS is eerlijk, haar man geeft haar een mogelijkheid, wellicht is diezelfde mogelijkheid ook iets voor haar man of wellicht niet.

De kinderen zien de beide ouders en klaarblijkelijk is er prompt minder stress thuis.

Echt negatief en puur egoïstisch klinkt dit niet hè?

:)* ;)

Het is imo empathisch, verantwoordelijkheidsbewust, tolerant, flexibel en moedig ook nog.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:20

In mijn optiek is scheiden/bij elkaar blijven voor de kinderen/alles er tussen in geen probleem voor de kinderen als de voorwaarde maar is dat het in harmonie gebeurd.

Bij elkaar blijven omwille van de kinderen maar elkaar wel de tent uit vechten geeft traumatische ervaringen.
Uit elkaar gaan en het uit vechten over de rug van kinderen geeft net zulke trauma's.

Maar als de ouders zich weten te gedragen, beiden de kinderen voorop zetten, beiden tijd/moeite/energie/liefde in de kinderen blijven steken en vooral blijven luisteren wat de kinderen willen dan maakt het minder uit of de ouders bij elkaar zijn of niet. Dit zou ook niet de reden moeten zijn om wel of niet uit een ongelukkige relatie te stappen.

Wil je voorkomen dat je in een volgende relatie in dezelfde valkuil stapt zal je toch naar je eigen aandeel in dit hele verhaal moeten kijken. Jezelf leren kennen. Op jezelf leren vertrouwen. Dit kan zowel binnen je huidige relatie als alleen. Als je overstapt naar N. zal de noodzaak hiertoe weg zijn en zal je weer in dezelfde valkuil stappen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:25

Even off-topic.

Pssst, HC: in feite in het latijn schrijf je niet aan elkaar, maar als de facto. ;)
Klein detail, maar in sommige talen kan dit net een verschil in betekenis zijn. Zo sprak ik "menukaart" in het Grieks met de verkeerde klemtoon uit en bleek het totáál iets anders te betekenen. Oké, dat is wat anders dan schrijven, maar ik bedoel maar. :D

Kiwipitje

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:33

TS valt van de ene relatie in de andere. Dat is een recept voor drama en op die manier zal alles echt niet in harmonie verlopen. Hoe lang tot ze zich weer verveelt en een andere man ziet die nog leuker is, die haar nóg vaker mee neemt op spannende uitjes..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:43

Kiwipitje schreef:
TS valt van de ene relatie in de andere. Dat is een recept voor drama en op die manier zal alles echt niet in harmonie verlopen. Hoe lang tot ze zich weer verveelt en een andere man ziet die nog leuker is, die haar nóg vaker mee neemt op spannende uitjes..

_O-
Jij bent grappig.
Ik neem aan dat je dit niet serieus schrijft tenminste.

Bedankt Shenavallie.
Pssst; ik ´ben´ (hobby)boer {:}
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-07-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:46

Huertecilla schreef:
Jij bent grappig.
Dit hoor ik vaker, maar toch bedankt voor het compliment :). Mijn opmerking was overigens serieus maar ik snap dat dit voor bepaalde mensen moeilijk te begrijpen is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:55

Kiwipitje schreef:

Even echt serieus dan.
De ts is uiteraard verre van een seriële hopper, dus de koppeling naar haar kunnen we weglaten.

Derhalve even OFF TOPIC:
Wat zoú er mis mee zijn met van de ene relatie in de andere vallen. Na een natuurlijk einde van de ene met de volgende spannende leukerd dikke lol beleven?
Kwestie van eerlijk zijn. Geen valse verwachtingen wekken.
Bijvoorbeeld niet huwen of anderszins bedrog/zelfbdrog over ´voor altijd´ beleiden en *\%/* LÉÉF!!!
Ik zie daar geen dramas in.

De term ´slet´ bijvoorbeeld heeft tegenwoordig (imo terecht) ook een bevrijdende positieve betekenis.
Lees https://en.wikipedia.org/wiki/Slut
Durf te léven :)*

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:58

Dat zeg ik ook nergens. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een nieuwe relatie, die nu heel leuk lijkt, wellicht ook weer gaat vervelen. Oftewel; in het belang van de kinderen. Denk goed na voor je een keuze maakt TS.

Het offtopic gewauwel met hysterisch poppetje ga ik even niet op in. Let's agree to disagree.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:05

Iedere relatie kan gaan vervelen. Als dat de eeuwige achterliggende gedachte is kan men beter nooit een relatie beginnen.

Kortom: iedereen loopt dan dus risico en miet alleen TS :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:11

Kiwipitje schreef:
Dat zeg ik ook nergens. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een nieuwe relatie, die nu heel leuk lijkt, wellicht ook weer gaat vervelen. Oftewel; in het belang van de kinderen. Denk goed na voor je een keuze maakt TS.

Mee eens.
Ze hoeft echter míjns inziens; gebaseerd op langjarige ervaring, niet óf voor zichzelf óf haar kinderen te kiezen.

Met de stabiliteit van het gezin als hoogste prioriteit en met in eerlijke openheid instemming van alle betrokkenen een oplossing waarbij niemand zichzelf hoeft op te offeren is prima mogelijk.
De eerlijkheid en openheid, zelfs medewerking zijn al aanwezig. Dat is al een dimensie dichter bij kans op duurzaam* succes dan de norm.

*
Inderdaad Palmera.
Duurzaam blijkt modaal zeer beperkt houdbaar. Stel dat de minnaar na een paar jaar verveelt en een ander de rol vervult, dan is dan niet anders dan de norm. Alleen eerlijk zonder bedrog ipv serieel met vreemdgaan.
Als we daar met zijn allen eens wat minder hypocriet hysterisch over zouden doen waren imo (en langjarige ervaring) duurzame relaties heel wat duurzamer en gezinnen VEEL stabieler.
Zoals het nu is, heeft tweederde van de klasgenoten van mijn 13 jarige zoon gescheiden ouders. Verschillenden meer dan eens.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:22

A shoulder to cry on becomes a D to ride on. :+

Had je zelf ook wel kunnen verwachten.
Ik vind dat je hier gelijk mee naar je man had moeten gaan. Dat je je hart niet bij hem kunt luchten zegt al meer dan genoeg , er zit iets niet goed in jullie relatie. En met wie kun je een relatieprobleem nou beter oplossen dan met je eigen vent? Niet met een andere vent iig.

Sterkte. Hoop voor je dat het nog goed gaat komen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:28

@HC, als TS dezelfde mening had als jij zou ze niet vragen om hulp/advies maar net als jij van de daken schreeuwen dat ze het perfect voor elkaar had met meerdere mannen!

Het is nu eenmaal niet ieders ideaalbeeld om polygaam te zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:32

Mischien heeft ze het zo nog niet bekeken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:34

sallandval schreef:
Het is nu eenmaal niet ieders ideaalbeeld om polygaam te zijn.

En wéér iemand die naar vooroordeel springt op basis van aannames onderbouwd door een smalle informatie basis. Of gewoon leesblind is.

Nogmaals; er is geen ideale relatievorm.
Verder is álles aan verandering door omgevingsfactoren en tijd onderhevig.

De ts worstelt met... zichzelf in het kader van het boekje.
Er zijn andere boekjes. Inderdaad Palmera; past ze wellicht prima in.

Veel plezier met waardeoordelen verder dames*. Ik ga douchen en op pad *\o/*

* wie die schoen wel of niet past, trekke die wel of niet aan :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:36

Palmera schreef:

Dat kan natuurlijk, voor sommige dingen is het ervaren niet genoeg maar moet je jezelf (en anderen) er heul hard van overtuigen voor je het gelooft.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:37

Het enige wat ik denk als ik dit topic lees is arme kids.
Kom zelf uit een gebroken gezin en geloof me niemand is er beter van geworden alleen maar slechter.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:50

sallandval schreef:
Palmera schreef:

Dat kan natuurlijk, voor sommige dingen is het ervaren niet genoeg maar moet je jezelf (en anderen) er heul hard van overtuigen voor je het gelooft.

En dat komt weer door de met de paplepel ingegoten en afgedwongen theorie dat we monogaam móeten zijn. Dat merk je alweer aan de reacties die TS hier krijgt: ze móet bij haar man blijven en móet bij N weg.
Terwijl imo TS het ondanks haar twijfel goed aanpakt.
En twijfel in een nieuwe situatie is natuurlijk best normaal.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:55

Opnieuw begint het meer te lijken op een propagandatopic voor open relaties, wat ik niet echt respectvol vindt naar de man van Ts toe.....Net zoals Ts niks moet, moet er ook niet constant ingegaan worden tegen de "bekrompenheid" van sommige bokkers.

Ts, hoe is de situatie nu?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:58

KySv schreef:
Maar ik heb nu ook wel in de gaten dat ik mezelf vreselijk heb weggecijferd. Ik heb genoeg ideeën gehad om te gaan doen of te ondernemen, maar vaak bleef het bij een idee en deed ik er niks mee. Ik merk op het moment echt dat ik zelf ook uitdagingen zoek en helaas krijg ik die op dit moment bij N (bijvoorbeeld dingetjes organiseren voor zijn hobbyvereniging, vrachtwagen rijden, etc) en niet bij mijn man.

TS, hier lees ik eigenlijk een beetje dat jij een man zoekt die een drijfveer is voor jou om dingen te ondernemen, in de zin dat jij genoeg ideeen hebt om te gaan doen, maar geen actie onderneemt tenzij een man je daarbij helpt.
Dat is eigenlijk niet eerlijk naar je man (of naar wie dan ook) toe, want als jij iets wilt, zul je dat zelf moeten gaan realizeren.

Mannen zijn over het algemeen heel praktisch ingesteld. Onze ideeën zijn over het algemeen wat abstracter en dus voor hun moeilijk vorm te geven.
Ik kan me bont en blauw ergeren als ik aan het schilderen ben, en mijn man zit er hulpeloos bij te kijken omdat hij me liever niet zo ziet, totdat ik roep 'had ik maar meer zwarte verf!' en hij trekt zn jas aan en is al op weg naar de winkel, want dan heeft ie iets concreets wat ie op kan lossen.

Daar gaat het ook vaak mis in de communicatie, want wij vrouwen kunnen een half uur banketstaaf over een idee wat we hebben, en manlief is vaak na drie zinnen al afgehaakt. Maar stel je concreet een 'ik wil dit doen maar dan heb ik dit probleem' dan is de reactie vaak heel anders.

Misschien is jouw man wel bereid om je te helpen bij hobbies, maar niet in staat om jouw abstracte idee aan te horen, totdat je een duidelijke 'vraag' hebt die hij op kan lossen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:58

Ennnn er gaat weer een topic naar zn gootje.
Ik heb gewoon al een hekel aan polygamie, door sommige bokkers :').

TS ik wilde nog serieus reageren, maar gezien dit het 1000ste topic ongeveer is wat overgenomen wordt door polygamische activisten zal het wel weer op een rel uitlopen:+.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:12

Cinderella schreef:
Ennnn er gaat weer een topic naar zn gootje.
Ik heb gewoon al een hekel aan polygamie, door sommige bokkers :').

TS ik wilde nog serieus reageren, maar gezien dit het 1000ste topic ongeveer is wat overgenomen wordt door polygamische activisten zal het wel weer op een rel uitlopen:+.

Ik vind het bijzonder dat je respectvolle reacties storender vindt dan bokkers die beledigende opmerkingen maken, TS een slechte moeder noemen etc.... ;)

Niemand is verplicht iets te doen wat hij/zij niet wil. Maar het zou een optie kunnen zijn voor TS als alle partijen erachter staan. ;)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:17

Het hoeft natuurlijk geen topic van voor en tegen polygamie te worden, als niemand zich daartoe laat verleiden :)
Dat de optie is genoemd is niet zo gek, zoveel mensen, zoveel voorkeuren, en het is een optie.