Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:42

Ha, wat een leuk topic!

Dat over die jurk, het stomme was nog wel dat ik 'm zal als goud met blauw. :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:42

EskeGirl schreef:
Wat zijn hurken en hoe kan je erop zitten? :))

Edit: typo

Op je hurken zitten klopt niet, die heb je namelijk niet. Hurken is een beweging net als knielen of buigen.

Ik vraag mij wel eens af;
mensen zijn hetroseksueel, homoseksueel, biseksueel, a-seksueel en op nog veel meer manieren seksueel maar als je op vrouwen valt ben je lesbisch :o? Hoe dat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:43

En wat ik me ook afvroeg... Auto's hebben ruitenwissers. En auto's gaan wel eens stuk. Maar wat doe je als je op de snelweg rijdt en de ruitenwissers doen het niet meer (en het regent). Is er dan een back-up systeem ofzo? Want je kan dan echt niet verder rijden want je ziet geen fluit. En het is ook een beetje gek om de ANWB te bellen. In principe kan je prima rijden, maar je ziet een beetje weinig.
Ik vroeg mijn moeder dit, en die had een hendeltje op haar oude Eend waarmee ze handmatig kon ruitenwissen. Eigenlijk is dat best geniaal. Waarom hebben auto's dat niet meer, en hoe vaak gebeurd het dat de ruitenwisser ermee stopt?
Ik heb zelf al meerdere keren gehad dat het pompje van de sproeivloeistof kapot ging, maar de ruitenwissermotor zelf gelukkig nog niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:44

Rytir schreef:
EskeGirl schreef:
Wat zijn hurken en hoe kan je erop zitten? :))

Edit: typo

Op je hurken zitten klopt niet, die heb je namelijk niet. Hurken is een beweging net als knielen of buigen.

Ik vraag mij wel eens af;
mensen zijn hetroseksueel, homoseksueel, biseksueel, a-seksueel en op nog veel meer manieren seksueel maar als je op vrouwen valt ben je lesbisch :o? Hoe dat?

Dat is toch gewoon een extra woord? Een vrouw die op een vrouw valt is voor zover is weet ook homoseksueel, maar we noemen het lesbisch. Homoseksueel wil zeggen dat je op iemand valt van hetzelfde geslacht, ongeacht wat jouw geslacht is.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:47

Ja, dat is ook homoseksueel. Maar waar het woord lesbisch dan vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:48

Van het eiland Lesbos toch

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:49

JolisaJ schreef:

Dat hebben mensen gewoon bedacht denk ik. Klinkt een beetje flauw, maar zo is het met wel meer dingen. We wilden perse iets hebben om het duidelijker te maken.

Net zo als castreren. De ballen van een reu afhalen noemen we castreren. Halen we de eierstokken bij een teef weg, dan noemen we dat steriliseren.
Terwijl het (volgens mij) officieel zo is:
Testikels/eierstokken verwijderen is castreren (ongeacht het gelsacht dus).
Het afbinden van eileiders of zaadleiders is steriliseren. Dus als je niets verwijderd is het steriliseren en als je het wel weghaalt is het castreren. Maar dat dringt nog niet helemaal door tot de mensheid. Men heeft gewoon besloten dat we het zo ongeveer allemaal anders gaan noemen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:50

JolisaJ schreef:

Van Lesbos (het eiland)?

Avelienvd

eilleen333 schreef:
En wat ik me ook afvroeg... Auto's hebben ruitenwissers. En auto's gaan wel eens stuk. Maar wat doe je als je op de snelweg rijdt en de ruitenwissers doen het niet meer (en het regent). Is er dan een back-up systeem ofzo? Want je kan dan echt niet verder rijden want je ziet geen fluit. En het is ook een beetje gek om de ANWB te bellen. In principe kan je prima rijden, maar je ziet een beetje weinig.
Ik vroeg mijn moeder dit, en die had een hendeltje op haar oude Eend waarmee ze handmatig kon ruitenwissen. Eigenlijk is dat best geniaal. Waarom hebben auto's dat niet meer, en hoe vaak gebeurd het dat de ruitenwisser ermee stopt?
Ik heb zelf al meerdere keren gehad dat het pompje van de sproeivloeistof kapot ging, maar de ruitenwissermotor zelf gelukkig nog niet.

Dit gebeurt best vaak en dan bellen mensen idd de ANWB.
Soms kan er nog wat aan gedaan worden als het bijvoorbeeld een schroef id die los zit

JolisaJ

Volges Wikipedia idd van het eiland Lesbos. :j

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:55

over Lesbisch: Woorden ontstaan eigenlijk nooit zomaar "omdat". Het is volgens verschillende bronnen inderdaad ontstaan vanuit het Griekse eiland waar een vrouw voor het eerst schreef over haar gevoelens voor andere vrouwen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:04

Iris82 schreef:
Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar. <<)

HAHAHAHA _/-\o_

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:08

Wat een leuk topic!

Om terug te komen op die fietsen..
Ik zeg altijd dat een mannenfiets een stang heeft omdat n man zelf ook n "stang" heeft!

En uiteraard weet ik dat dit niet de reden is ;) !

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:13

eilleen333 schreef:

Ik heb een keer gehad dat ik met mijn moeder in de auto zat. Het begon toen plotseling te storten dus deed mijn moeder de ruitenwissers op de snelste stand. Helaas brak toen 1 ruitenwisser af waardoor mijn moeder nog voor de helft zicht had. Gelukkig was het een korte stortbui, maar het was wel spannend. Je staat niet zomaar op de vluchtstrook.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:22

Waarom zit gezicht crème in potjes ipv tubes? Nu blijft de helft van wat ik pak onder mijn nagels zitten.. (weet wel dat Nivea wel een crème in een tube heeft, maar die is niet zo fijn voor mijn huidje)..

En, waarom zit tandpasta in tubes en niet in zo'n pompflesje? Aquafresh had dit geloof ik wel eerder. Altijd de juiste hoeveelheid tandpasta, geen geklooi met draaidoppen (snap overigens ook niet dat niet alle tandpasta's flipdopjes hebben), geen tandpasta die uit de tube lekt zodra je de dop eraf haalt en nog veel meer voordelen. Misschien is het enige nadeel dat je niet alle tandpasta eruit krijgt, maar dat kan toch ook simpel worden opgelost?

En waarom heeft shampoo de dop bovenop de fles, en conditioner onderop? En waarom heeft een fles conditioner minder inhoud dan een fles shampoo zodat het niet gelijk opgaat?

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:24

eilleen333 schreef:

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt.
Ik reed op de snelweg en mijn ruitenwissers stopten er toen mee terwijl het buiten echt hoosde, ik heb wel mijn auto aan de kant gezet omdat ik zelf vond dat ik me in een gevaarlijke situatie bevond. En ik zag een kans om mijn auto veilig aan de kant te zetten. Ik heb toen wel de ANWB gebeld omdat ik niet meer verder kon zonder dat het gevaar zou opleveren.
Die hebben toen de bouten vast gedraaid (ik heb een redelijk oude auto) maar er werd me wel aangeraden om langs de garage te gaan om ze helemaal te vervangen.
Dat was best spannend allemaal haha.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:26

Sjira schreef:
Waarom zit gezicht crème in potjes ipv tubes? Nu blijft de helft van wat ik pak onder mijn nagels zitten.. (weet wel dat Nivea wel een crème in een tube heeft, maar die is niet zo fijn voor mijn huidje)..

En, waarom zit tandpasta in tubes en niet in zo'n pompflesje? Aquafresh had dit geloof ik wel eerder. Altijd de juiste hoeveelheid tandpasta, geen geklooi met draaidoppen (snap overigens ook niet dat niet alle tandpasta's flipdopjes hebben), geen tandpasta die uit de tube lekt zodra je de dop eraf haalt en nog veel meer voordelen. Misschien is het enige nadeel dat je niet alle tandpasta eruit krijgt, maar dat kan toch ook simpel worden opgelost?

En waarom heeft shampoo de dop bovenop de fles, en conditioner onderop? En waarom heeft een fles conditioner minder inhoud dan een fles shampoo zodat het niet gelijk opgaat?

Mijn shampoo heeft de dop onderop de tube, net als mijn conditioner. En pompflesjes zijn duurder dan tubes en mensen willen vast niet extra betalen. Bovendien zitten er heel veel cremepjes ook in een tube, maar gaan tubes vaak sneller stuk (ze scheuren aan de zijkant), voelen minder luxe en zijn ook nog eens minder handig op het plankje bij de spiegel. Zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:31

De ene helft in mij wil slapen en de andere helft wil weten of pinguïns knieën hebben... :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:35

Yucca schreef:
Wie heeft er 'vroeger' bedacht om geen rauw vlees te eten, maar het te bakken?
Of om aardappels te gaan koken...

Het bakken van vlees is er voornamelijk gekomen omdat mensen erachter kwamen dat het vlees makkelijker 'afscheurde' als het gebakken was dan het rauw te eten. De 'connective tissues' (ik weet even de nederlande benaming niet) laten dan los en kan je zo de lager los trekken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:36

Snollygoster schreef:
Yucca schreef:
Wie heeft er 'vroeger' bedacht om geen rauw vlees te eten, maar het te bakken?
Of om aardappels te gaan koken...

Het bakken van vlees is er voornamelijk gekomen omdat mensen erachter kwamen dat het vlees makkelijker 'afscheurde' als het gebakken was dan het rauw te eten. De 'connective tissues' (ik weet even de nederlande benaming niet) laten dan los en kan je zo de lager los trekken.

Bovendien kan je van bepaalde soorten rauw vlees ziek worden, en mensen hadden volgens mij al vrij snel door dat gebakken vlees ed die 'bijwerking' niet heeft, en bovendien blijft het na bewerken langer houdbaar.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:38

Oké ik hou hiervan :') Ik heb er ook nog wel een paar..

- Als piepschuim wordt vervoerd, waarmee wordt dat dan verpakt?

- Kan een vis kramp in z'n staart krijgen?

- Waarom gaat je wekker "af", want eigenlijk slaat ie "aan" smorgens

:+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:39

AmoorM schreef:
De ene helft in mij wil slapen en de andere helft wil weten of pinguïns knieën hebben... :j

Hahaha dat hebben we toch al gezegd! penguins hebben knieen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:45

amkeVH schreef:
AmoorM schreef:

Hahaha dat hebben we toch al gezegd! penguins hebben knieen!

Ohh dat heb ik niet gelezen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:46

What does the fox say?