Zo verpestte mama mn nikies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:47

Kruimeltje86 schreef:
Mijn morbide nieuwsgierigheid zorgde ervoor dat ik mij echt afvroeg hoe je 9 pagina's kunt vullen over vieze Nikes. Ik verwachte allemaal goede schoonmaaktips uit Oma's tijd! Maar blijkbaar kunnen dus zelfs vieze Nikes een aanleiding zijn om met elkaar in discussie te gaan, niet eens meer alleen over de ts, haar moeder of die Nikes, maar zelfs over het woordgebruik van mensen......om vieze Nikes!!! Mensen kom op!! 8)7

Hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen. Man man man..........

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:51

Nou ik geloof best dat mijn moeder heel vaak doodziek van me werd.
Ik was altijd heel chaotisch in huis, en mijn moeder heeel netjes.
Ook regelmatig tot discussies aan toe. Maar wij hadden wel respect voor elkaar.
Ze zal het echt niet in d'r hoofd halen om mijn spullen kapot te maken.
Net zo min dat respect had voor haar bedoelingen.

Vind dat als moeder zijnde echt belachelijk.

Tuurlijk hoor je met 21 jaar je rotzooi op te ruimen.
En eerlijk, ik vergat het gewoon, niet expres. Ik zag dingen anders dan mijn moeder.
En dat is ook heel logisch, we schelen 30 jaar.
We hebben hier regelmatig over gesproken, hoe we dit het beste op kunnen lossen wat voor ons allebei zinnig was.

Ik sla toch ook niet iemand voor ze bek omdat diegene me niet bevalt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 01:43

Niinatjuh schreef:
Ben bezig met een washandje zachtjes wrijven, ben bang dat ik er anders iets aan verpest.

je kan b eter deppen... en daarna 24 u ff in t water laten staan en oude kranten in je schoenen doen worden ze sneller droog

+ evt in wasmachine in kussensloop op handwas programma

Verder vindt ik het idd ook n vreemde actie vooral van de vriend van je moeder die gooide ze naar buiten toch?

Ik snap dus best dat je boos bent

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 01:47

Kipje39 schreef:
Dan zal ik ook wel een slechte moeder zijn.
Ik heb de schoenen van mijn zoon een keer weggegooid omdat hij vertikte ze op te ruimen..

Ten eerste zijn die schoenen nog door mij betaald en ten tweede moet ik ook weer nieuwe kopen.

Hint was wel duidelijk want hij laat niets meer slingeren of ruimt het op als ik dat vraag..

dat is n verschil jij koopt ze zelf, hier had de ts ze zelf gekocht :) niet die vriend van dr moeder

Urbanus

Re: Zo verpestte mama mn nikies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 02:06

Ts, ik vind het ook een rare actie van je moeder. Maar ik ben blij voor je, dat het uiteindelijk meeviel. Ik herken je naam van andere topics en volgens mij heb je het niet makkelijk gehad vroeger. Goed opgelost.

Verder, mijn moeder zal nooit mijn spullen stukmaken of weggooien. Maar ze heeft wel een keer een halve banaan met schil en al op mijn hoofd gedrukt omdat ik hem niet had weggegooid :') Ik heb een grote bos met krullen dus dat was meer dan ellendig.

Nu ruim ik altijd mijn fruitafval op. :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:32

Angeliquee18 schreef:
Ik sla toch ook niet iemand voor ze bek omdat diegene me niet bevalt.

Oh, maar dat doe ik ook niet hoor. Ik gooi wél eens wat naar buiten nadat ik daar tig keer voor gewaarschuwd heb. Komt niet vaak voor hoor,want ze weten dat het hier gebeurt en kiezen er dan ook meestal voor om het op te ruimen voor het zover komt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:42

Wat ik me nu, al meelezend :D , nu afvraag: Heb je ervan geleerd? Ruim je je rommel nu (zelf) op????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:23

Laat je wel je moeder even dit topic lezen? Krijgt ze waarschijnlijk het idee dat ze zich moet melden bij meldpunt: " ik ben de meest vreselijke moeder van Nederland" _O-

Werkelijk 10 pagina's over een moeder die haar kind een lesje probeert te leren om eigen rotzooi op te ruimen. Vraag me trouwens af hoe schoenen er 5 minuten uitzagen voor de "diefstal" en het "misbruik".... kan me niet voorstellen dat zo'n sloddervos ze zelf 2 weken schoon gehouden heeft....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:38

Slimmerik dan nog niet te spreken over de rest van TS haar topics toen ze jonger was ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:44

Heb voor de grap enkel de eerste en laatste pagina gelezen, omdat ik met zoveel pagina's al wel weer kan raden dat het op een respectlose en vooral nutteloze discussie is uitgedraaid.

Hoe je het ook went of keert, spul van een ander hoef je niet vies/ kapot te maken, hoe vaak je ook verteld is dat je het op moet ruimen. Doe je gewoon niet. Ik kan ook wel eens in de snelligheid iets vergeten op te ruimen. En ja, ook mijn moeder zegt ook vaak ruim je troep eens op (als in schoenen, handdoek e.d.) maar om het vervolgens te vervuilen of vernielen.. Nee. Je leeft nog altijd samen met je moeder (en de rest) en een beetje respect mag toch wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:48

Leffroi schreef:
Heb voor de grap enkel de eerste en laatste pagina gelezen, omdat ik met zoveel pagina's al wel weer kan raden dat het op een respectlose en vooral nutteloze discussie is uitgedraaid.

Hoe je het ook went of keert, spul van een ander hoef je niet vies/ kapot te maken, hoe vaak je ook verteld is dat je het op moet ruimen. Doe je gewoon niet. Ik kan ook wel eens in de snelligheid iets vergeten op te ruimen. En ja, ook mijn moeder zegt ook vaak ruim je troep eens op (als in schoenen, handdoek e.d.) maar om het vervolgens te vervuilen of vernielen.. Nee. Je leeft nog altijd samen met je moeder (en de rest) en een beetje respect mag toch wel?

Idd respect! Respect voor je moeder die wil dat je je spullen opruimt, respect voor de regels van het huis :). Goed gezegd!

Weet je: kapotmaken mag niet. Maar een beetje blubber gaat een goede schoen niet aan kapot. Dat doe je ook niet zomaar voor niets. En ik kan me helemaal voorstellen dat moeders het al 100x gevraagd heeft, spullen naar boven heeft gebracht, op de trap heeft gezet, weet ik het wat. En dat ze het zat was...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:48

Daks schreef:
Slimmerik dan nog niet te spreken over de rest van TS haar topics toen ze jonger was ;)

De familieliefde zit er niet echt in bij jullie hé? Het is wel je nichtje hoor. Waarom zoiets aanhalen?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:52

Vjestagirl schreef:
Leffroi schreef:

Idd respect! Respect voor je moeder die wil dat je je spullen opruimt, respect voor de regels van het huis :). Goed gezegd!

Weet je: kapotmaken mag niet. Maar een beetje blubber gaat een goede schoen niet aan kapot. Dat doe je ook niet zomaar voor niets. En ik kan me helemaal voorstellen dat moeders het al 100x gevraagd heeft, spullen naar boven heeft gebracht, op de trap heeft gezet, weet ik het wat. En dat ze het zat was...

Sorry maar volgens mij begon mijn moeder nog altijd aan kinderen en hoef ik wat dat betreft niet 'dankbaar' te zijn dat ik in haar huis mag wonen. Als ik vervolgens hard gespaard heb voor mooie nieuwe schoenen waar ik hartstikke trots op ben en mijn moeder trekt ze 'voor de lol' aan en maakt ze vies.. Nee dat heeft niet veel te maken met het feit 'moet je ze maar opruimen'. Maargoed ik weet dan ook prima wat het is om geen geld te hebben en mijn moeder nog minder, dus misschien dat ik op die manier iets meer respect heb voor andermans spullen. Ik koop namelijk niet zomaar iets nieuws.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:53

Daks schreef:

Waarom zo'n steek naar topics uit het verleden? Toen was TS ook nog echt jong lijkt me.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:55

lieveli schreef:
Daks schreef:

De familieliefde zit er niet echt in bij jullie hé? Het is wel je nichtje hoor. Waarom zoiets aanhalen?

Sommigen moeten zich "schamen" voor posts van jaren geleden, anderen hoeven daarvoor maar een kwartier terug in de tijd te gaan...
Wat een een nare opmerking, Daks :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:57

Ik heb ook weleens schoenen naar buiten gezet.Alleen bij droog weer en als het kind op bed lag weer binnen gezet en de volgende dag vroeg weer buiten op een droge plek.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:59

Leffroi schreef:
Sorry maar volgens mij begon mijn moeder nog altijd aan kinderen en hoef ik wat dat betreft niet 'dankbaar' te zijn dat ik in haar huis mag wonen. Als ik vervolgens hard gespaard heb voor mooie nieuwe schoenen waar ik hartstikke trots op ben en mijn moeder trekt ze 'voor de lol' aan en maakt ze vies.. Nee dat heeft niet veel te maken met het feit 'moet je ze maar opruimen'. Maar goed ik weet dan ook prima wat het is om geen geld te hebben en mijn moeder nog minder, dus misschien dat ik op die manier iets meer respect heb voor andermans spullen. Ik koop namelijk niet zomaar iets nieuws.

Dat je moeder aan kinderen begonnen is wil niet zeggen dat je dan maar in haar huis kan doen en laten wat je wil, omdat je er niet om gevraagd hebt om ter wereld te komen. Vanaf een bepaalde leeftijd (een jaar of 18) mag je je ouders wat mij betreft zeer dankbaar zijn dat je nog steeds in hun huis mag wonen, hun eten mag eten en dat je was gedaan wordt, zonder dat je daarvoor betaald. Wat mij betreft heb je als 'kind' in huis weinig te eisen en je gewoon aan de regels te houden. Ben je het er niet mee eens kun je op kamers gaan wonen en daar je eigen regels maken.

En och, ik denk dat iedereen wel periodes heeft dat ze geen geld hebben. Ik denk ook dat het grootste gedeelte van de mensen echt hun aankopen wel goed doordenkt voordat ze ze kopen, dus zo bijzonder is dat niet.
Moeders heeft die schoenen niet voor de lol vies gemaakt. Ze heeft dat gedaan om haar dochter iets duidelijk te maken wat ze met praten blijkbaar niet duidelijk gemaakt kreeg. Wie niet horen wil moet maar voelen hoor :). En dit kan de TS prima weer oplossen met was sop of een rondje wasmachine, dus zo erg was het nou ook weer niet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:06

Dus je moet eerst het huis uit zijn om respect te ontvangen voor je spullen? Maakt niet uit hoe oud je bent. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kon met mijn 18e nog niet op mezelf omdat ik het financieel gezien gewoon niet kon en ook gewoon niet hoefde. Tja, ik laat ook wel eens spullen slingeren, maar ik woon nog altijd samen in 1 huis en ja, ik heb dan ook het recht om af en toe iets te vergeten. Maar om spullen van mij te verpesten? Nee, ik zou daar ook heel kwaad om worden. Dat ze haar schoenen op had moeten ruimen ben ik het mee eens, maar om schoenen dan maar te verpesten, dat is kinderachtig.

En periodes zonder geld? Had voor mijn moeder graag gewild dat ze überhaupt eens geld had om wat leuks voor dr zelf te kopen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan zou denken, mocht ze het eens een dag laten hangen, om er een vlek op te maken oid. 'Tja, had je het maar op moeten ruimen'. Je leeft samen in 1 huis, dus ja dan komt het gewoon eens voor dat er 'rommel' ligt. Niet zo raar toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:12

Ik vind de spullen van je dochter molesteren een teken van onmacht, gebrek aan respect en domweg grof. Net zoals het gooien met boeken. Boeken zijn duur, daar ben je zuinig op.

Ik liet ook mijn boeken slingeren vroeger, na 3 keer waarschuwen werden ze verstopt en dan kon ik ze terugverdienen met klusjes.

Er zijn echt meerdere manieren om je kind iets bij te brengen over opruimen. Iets kapot maken of vies maken is niet mijn manier en ik snap dat TS daarvan baalt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:14

Er zit wel een verschil tussen een jasje vergeten en tig keer achter iemand z'n kont aan moeten!

Wss vind je ons allemaal mierenneukers, totdat je zelf een gezin hebt.. Dan ga je bepaalde dingen van vroeger zoooo begrijpen..
Waar ik ook wel eens dacht over m'n ouders wat zeuren jullie nou, en hoe bekend dat zeuren me nu voorkomt..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:22

Ik zit mijn moeder ook vaak genoeg achter de kont aan, net zoals zij bij mij ook. Maar ik zou er niet aan dénken om iets te verpesten. Nooit. Omdat ze bijv. een paar schoenen laat staan? Sorry maar het is niet zo dat ik een fiets in huis parkeer ofzo die mega in de weg staat en die alles vies maakt. Het zijn schoenen (!!). En al gaat het ok een principe kwestie, dan nóg geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze te verpesten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:25

Jeetje zeg, ik snap echt niet dat veel mensen dit "normaal" vinden.
Als je iets vergeet, dan laat je toch niet bewust iets rondslingeren? Met het idee om je moeder eens flink te pesten?

Ben in ieder geval blij dat mijn moeder altijd normaal bleef communiceren met me, in plaats van dit soort acties.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:28

lieveli schreef:
Ik vind de spullen van je dochter molesteren een teken van onmacht, gebrek aan respect en domweg grof. Net zoals het gooien met boeken. Boeken zijn duur, daar ben je zuinig op.

Ik denk dat je als ouder je idd weleens machteloos kan voelen tegenover een puber die domweg weigert om haar spullen op te ruimen. Dat ze gooide met boeken vond ik verschrikkelijk, want als ik iets mooi vind zijn het boeken. Gevolg: mijn eigen huis is altijd keurig netjes en als ik bij mijn ouders ben laat ik geen zooi meer slingeren, want ik heb geleerd dat IK zuinig ben op mijn spullen, andere mensen niet. En ik heb geleerd respect te hebben voor de regels die mijn ouders hebben. Ik kan het zelf nóg zo anders willen: dat doe ik maar in mijn eigen huis.

Over geen geld hebben om op jezelf te wonen: er zijn zát studenten die op zichzelf wonen en naast hun studie bijlenen of bijbaantjes hebben. Er zijn mensen die op een bijstandsuitkering een eigen plekje hebben. Mijn vriend woont op zichzelf van €800,- in de maand. Geen geld om het net zo riant aan te pakken als bij paps en mams thuis: dat kan. Maar geen geld om zelf te wonen geloof ik nooit zo in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:38

Vjestagirl schreef:
lieveli schreef:

Ik denk dat je als ouder je idd weleens machteloos kan voelen tegenover een puber die domweg weigert om haar spullen op te ruimen. Dat ze gooide met boeken vond ik verschrikkelijk, want als ik iets mooi vind zijn het boeken. Gevolg: mijn eigen huis is altijd keurig netjes en als ik bij mijn ouders ben laat ik geen zooi meer slingeren, want ik heb geleerd dat IK zuinig ben op mijn spullen, andere mensen niet. En ik heb geleerd respect te hebben voor de regels die mijn ouders hebben. Ik kan het zelf nóg zo anders willen: dat doe ik maar in mijn eigen huis.

Mijn ouders hebben zich vast machteloos gevoeld, maar gooien of molesteren is echt not done. En ik heb uiteindelijk hetzelfde geleerd als jij (netjes zijn, niks laten slingeren) maar blijkbaar op een veel vriendelijkere manier.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:42

Ik ben toch blij dat mijn ouders ook hebben laten zien dat ze maar mensen zijn :).