Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Er worden iedere dag baby's geboren waar minder over nagedacht is. TS en vriend spreken uitbreid met deskundigen en elkaar, en nu krijgt ze een bak aan veroordelingen over zich heen. Van je ' collega-moeders' moet je het duidelijk niet hebben :-(
vrouwke schreef:Liselot schreef:Heerlijk van die kortzichtige mensen.
Ik wil de mensen die wel mijn berichten goed gelezen en begrepen hebben bedanken voor de fijne inhoudelijke posts. Ben inmiddels met een pedagoog aan het PBen en ik verwacht dat Y en ik een oplossing gaan vinden die het beste is voor de baby, maar die ook voor ons allebei goed voelt.
Door posts zoals die van Jannepauli (waarvan ik de eerste geen probleem vond, maar deze laatste gaat me gewoon te ver) en Ankie heb ik weinig zin om dit topic nog te gaan lezen.
Maar ze hebben wel gelijk.
Ik zal ook wel van het oude stempel zijn, maar zo zie ik het wel.
Hoe kun je nou een kind op de wereld zetten als je zelf nog niet uit bent.
Mensen denken zo makkelijk, maar wie is straks de dupe: het kind.
Die wordt van hot naar her gesjouwd.
__Nathalie__ schreef:Ik vind 2.5 eens proberen bij vader te logeren echt veel te laat. Om 2 redenen namelijk dat een kind op die leeftijd het juist moeilijk vind om iets te doen wat het niet gewend is. En omdat papa echt eerder al meer zelfstandige tijd met zijn kind nodig heeft om van beide kanten een band te krijgen. Papa's huis moet ook een thuis worden.
pmarena schreef:Ik zit hier een ventje van 9 weken oud te melken
Het is bij iedereen natuurlijk anders, je situatie, karakter, mensen om je heen en vlak het verloop van je zwangerschap / bevalling / kraamtijd ook niet uit...het is mij echt enòrm tegengevallen
De eerste weken waren echt vreselijk afzien... nu wordt het gelukkig wat beter maar ik moet er niet aan denken om ook nog steeds te hebben moeten verhuizen, pffffft![]()
Ik denk inderdaad dat je niet te moeilijk moet denken.
Je hebt een paar basis-gegevens die vaststaan, zullen we voor het gemak maar even zeggen.
- op 1 je wilt het beste voor je kindje
- jij mikt op een half jaar borstvoeding geven
- jij en de vader willen dat deze ook echt heel erg betrokken is
- vader wil absoluut niet samenwonen of iets dat er op lijkt
Als je hier vanuit gaat dan lijkt het me het beste dat je het eerste half jaar vanwege die borsvoeding 1 locatie kiest waar jij en de baby verblijven. Dit vanwege het beste voor de baby en dat steeds verhuizen gewoon echt gekkenwerk is. Je hebt een zekere rust en stabiliteit en dus die 3 R'en nodig om het een beetje te overleven als het niet allemaal super makkelijk gaat
De pappa wil jou niet een half jaar in zijn huis begrijp ik...? Dan wordt het dus jouw huis, heel simpel
Als hij ook voor het guppie wil zorgen en jou wil ondersteunen, zeker in de nachten, dan zal hij dus bij jou in huis moeten komen slapen. Geef hem een eigen kamer met bed, zoveel mogelijk eigen ruimte, en laat hem de nachten doen: baby verschonen, bij jou brengen voor een voeding, afburpsen en weer in bed leggen (als je dat niet gewoon zelf wilt doen, co-sleeper aan je bed is handig)
De vader kan dan overdag zijn eigen dingen (werk) in zijn eigen huis doen en helpt in de nachten, daarbij bouwt hij een band op met die uk waardoor het ook maar een kleine stap is om bij hem in zijn huis de nachten door te gaan brengen als je van die BV af bent
Jij kan dan besluiten af en toe te kolven zodat de pappa 's nacht een flesje kan geven, nog beter voor de band tussen die 2 en jij hebt een langer blokje slaap: win-win
En wie weet kan je wel afspreken dat de vader overdag ook even een uurtje op komt passen (en meteen wat te eten meebrengt ofzo) zodat jij even lekker ongestoord kan douchen..enzovoorts
pmarena schreef:Nou wat mij betreft gaat kleintje na een maand of 3 wel bij oma logeren hoor
Mijn moeder was zo lief om af en toe een nachtje te blijven slapen en dan voor het guppy te zorgen in het kader van even bijslapen (word ik nog 100x wakker op een nacht maargoed) en dan doet ze hem overdag badderen en er een pokke-eind mee wandelen met de kinderwagen, het heertje krijgt alle aandacht, lekker zwemmen en wandelen met oma, alleen warme flesjes melk, wordt van top tot teen ingeolied en weet ik wat allemaal....hij vindt het helemaal top om zo vertroeteld te worden
![]()
En ze heeft hem ook al best wat uurtjes overdag thuis gehad omdat we verkochte woning leeg moesten halen dus even onze handen vrij moesten hebben.
Dus dan is het maar een kleine stap naar bij oma een nachtje blijven slapen.
Ventje krijgt alle aandacht en bouwt een fijne band op met oma, wij even een nachtje / dagje geen baby-gedoe en oma lekker op stap met die kleine.... win-win toch
Hier thuis hebben we ook afwisselende diensten en ziet hij pappa even vaak als mij denk ik, qua flesjes / luiertjes en het hele circus
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel zo fijn zo, vind het echt verstikkend dat rondsjouwen met zo'n hulpeloos babietje de hele dag anders
Hij is een stuk leuker als je een keer een melkbeurt aan een ander over kan laten
pmarena schreef:Was geen reactie op jou hoor Riddershow, maar meer op de eerdere discussie over vanaf wanneer uit logeren
Ons kleintje is oma al gewend, hebben al nachtjes samen doorgebracht dus dan is de stap klein, dat zou dan ook voor een apart wonende pappa kunnen gelden
Lukt de borstvoeding dan is het natuurlijk wat lastiger.