je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:41

Ik kom net uit een relatie van 10 jaar en vind het eerlijk gezegd nu wel weer even fijn om vrijgezel te zijn. Heb echt wat dingen waar ik mezelf op moet richten en daardoor past er geen man in mijn leven bij nu. Op termijn zou ik mijn leven het liefste wel weer met iemand willen delen, want dat is gewoon heel fijn, maar op dit moment vind ik het eerder een last dan een lust.
De rest van mijn leven alleen zijn, zou ik wel eenzaam vinden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:47

Ik heb het ontzettend naar mijn zin als vrijgezel, maar dat betekent niet dat ik tegelijkertijd het niet soms kan missen om iemand te hebben tegen wie je aan kan kruipen, je ei bij kwijt kan, mee op vakantie kan gaan, etc. Maargoed, verliefd worden op een fijn persoon is ook geluk hebben. Soms zou het makkelijker zijn (maar ook helemaal niet leuk natuurlijk) als het wat meer 'maakbaar' zou zijn. Je hoeft natuurlijk maar één iemand tegen te komen waar je gelukkig mee kunt zijn, maar diegene vinden die bij jou past kan nog best lastig zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:41

Geryon schreef:
Ik denk ook dat sommigen gewoon niet weten wat ze missen, omdat ze nooit een serieuze/lange relatie hebben gehad. Velen zeggen ook dat ze genoeg vriendinnen hebben, maar een vriendschap is echt zoveel anders :o

Ik heb een behoorlijk serieuze relatie gehad. Maar: Ik weet ook dat ik prima zónder kan. (In tegenstelling tot mijn ex trouwens)

En ja, een vriendschap is anders, maar ik word simpelweg niet snel verliefd. Zou het wel willen, maarja... En die verliefdheid - die ooit over gaat in houden van - wil ik toch echt wel in het begin hebben hoor *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:27

Ik zou het prima kunnen, maar ik zou het niet willen.

Momenteel ben ik wel super blij dat ik vrijgezel ben. Aangezien ik straks voor bijna een jaar weg ben, en ik er niet aan moet denken om dan een vriend thuis te hebben zitten.. Word al misselijk bij het idee :')

Ik ben nog jong, en wil de hele wereld nog zien. Met vriend is dat natuurlijk geweldig, maar alleen vind ik dat ook geen probleem. Of met vrienden.

Ik heb geen kinderwens, niet eens een klein beetje. Dus daar geen vriend/man voor nodig.

Maar ik zou uiteindelijk wel super graag iemand tegen willen komen. Ik weet goed hoe leuk relaties kunnen zijn. En dat stukje liefde zou ik niet mijn hele leven willen missen, echt niet. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:38

Ik kijk er, op dit moment, zo naar:

There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone, because what if you learn that you need love and you don't have it? What if you like it and lean on it? What if you shape your life around it and then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is death ends. This? It could go on forever.

Zeg niet dat dit blijvend is, maar zelfs tijdens mijn laatste relatie dacht ik soms zo over de liefde. Genoeg werk aan de winkel dus ;)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:02

Prachtige quote Ailil!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:04

Hele mooie quote en zo waar...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:15

Ik vind het nogal dramatisch. En verdrietig ook, ik kan mij die denkwijze mij niet voorstellen, misschien ben ik er te nuchter of te hard voor.

Gebroken harten zijn vreselijk en tergend en pijnlijk maar niet onoverkomelijk. Je wordt er alleen maar sterker van en het gaat vanzelf weer over.

Patrick kan zich vast nog wel herinneren hoe kapot ik was van mijn ex, oh ik kon er maar niet over ophouden. Maar toen verhuisde ik en toen ik hem later tegenkwam en hij spijt had, kon ik me alleen maar afvragen wat ik óóit in die flapdrol gezien had.

Ik word wel voorzichtiger, nu ik wat ouder ben. Ik ben nu vandaag precies 6 maanden met mijn vriend en nu pas heb ik geen watervrees meer. We hebben het over samenwonen als ik ben afgestudeerd en daar verheug ik me op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:48

Ik ken ook mensen die simpelweg geen echte relatie hebben gehad, hooguit wat gescharreld zonder serieuze bedoelingen. Zijn nooit de liefde tegen gekomen. Leven is gewoon zo gelopen. Niets dramatisch verder aan, geen vreselijk gebroken harten of treurige verhalen. Simpelweg: het is zo gelopen. Alleen en gelukkig (en goddank geen verbitterde kattenvrouwtjes waar het funky ruikt :') gewoon leuke, sociale en gezellige mensen)

Rene_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:57

Ailill schreef:
There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone, because what if you learn that you need love and you don't have it? What if you like it and lean on it? What if you shape your life around it and then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is death ends. This? It could go on forever.

Ik vind Ailill wel een kern van waarheid hebben. Als je al je geluk af laat hangen van het hebben van een relatie en dat valt weg dat is verschrikkelijk. Ik heb daar helaas ervaring in. Er speelde toen ook meer dingen waardoor dat het enige was waar ik enigszins wat geluk vandaan haalde. Al was het een onbeantwoorde liefde we hadden wel een hechte vriendschap. Na een lange tijd begon ik haar ook kwijt te raken, lang verhaal. Mijn laatste liefdes ervaring was dan ook geen prettige. Maar om daarvoor niet meer verliefd te willen worden? Nee.

Wat ik er van heb geleerd is dat je geluk beter uit andere dingen kan halen zodat als iets wegvalt je iets heb om op terug te komen en door te gaan. Het leven bestaat uit zoveel meer leuke dingen waar je geluk vandaan kan halen. En als je dan eindelijk de juiste persoon tegenkomt is dat mooi meegenomen.

Het liefst zou ik ooit willen trouwen en kinderen grootbrengen. Maar tot die tijd vind ik het niet erg om vrijgezel te zijn zolang ik mijn geluk ergens anders vandaan kan halen. Mijn leven lang vrijgezel? Liever niet, maar als het nou eenmaal zo loopt, ach ja waarom niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:37

Ik begrijp Ailill ook wel. Je kan jezelf verliezen in een relatie. En dat heb je vaak pas door als het stuk gaat. Dat je je hele leven rond iemand bouwt en dat er maar heel weinig van jezelf overblijft als het stuk gaat. En ja, alle pijn slijt, dat klopt. Maar het laat zeker littekens achter en als van je hele kleine ik weer opgekrabbeld bent naar een volledige sterke ik, dan ben je een heel ander persoon en zorg je ervoor dat je nooit meer zo emotioneel afhankelijk wordt van iemand.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:41

Suzanne F. schreef:
Ik begrijp Ailill ook wel. Je kan jezelf verliezen in een relatie. En dat heb je vaak pas door als het stuk gaat. Dat je je hele leven rond iemand bouwt en dat er maar heel weinig van jezelf overblijft als het stuk gaat. En ja, alle pijn slijt, dat klopt. Maar het laat zeker littekens achter en als van je hele kleine ik weer opgekrabbeld bent naar een volledige sterke ik, dan ben je een heel ander persoon en zorg je ervoor dat je nooit meer zo emotioneel afhankelijk wordt van iemand.

Dit inderdaad :j Als het dan wegvalt is het echt 'ja.... En nu? Wie ben ik, wat wil ik, waarom ben ik zo afhankelijk' etc etc etc. it's dark down there....

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:55

Ik probeer er juist anders in te staan:
"Where there is desire
There is gonna be a flame
Where there is a flame
Someone is bound to get burned
Just because it burnes
Doesn't mean you're gonna die
You gotta get up and try"

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:03

Ik sluit me aan bij de quote van PM1. If it doesn't kill you it makes you stronger en ook al heb ik na een gebroken hart heus wel eens gedacht dat ik er nooit meer bovenop zou komen, toch gebeurt dat gewoon iedere keer ;).

Een leven lang vrijgezel: :n. Ik hou er van om samen te zijn. Overigens hebben wij allebei oa een behoorlijk intensieve hobby dus we verliezen ons echt niet volledig in elkaar. Ik ben ook gewoon nog ik en niet alleen maar wij.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:23

Pff ik sta hier eigenlijk heel dubbel in...

Heb wel een enkele keer een "relatie" gehad als je het al zo kan noemen... ik ging me storen en na 3 maand was het over...
Vorige jaar heb ik van januari tot juli met een hele leuke jongen gelopen, echter bleek ie minder leuk dan ik dacht en ging het weer over.. daar baal ik nu nog steeds wel eens van.

Ik mis het samen in bed liggen en die momentjes samen.
Maar... ik ben gigantisch zelfstandig, als iemand hulp aanbied wijs ik het af...
Ik red me prima, heb t naar mn zin etc etc...

De momenten dat ik me rot voel, mis ik het om tegen iemand mn verhaal te kunnen doen, tegen iemand aan te kruipen, ergens terecht te kunnen...
Maar de rest van de dagen vind ik het wel weer prima zo!
Geen verplichtingen, kan gaan en staan waar ik wil en dat past ook het best in mijn leven.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:39

Maar wat ik me afvraag hè, mensen die het hebben over verplichtingen en vrijheden; zo voel ik het niet. Iig niet in mijn huidige relatie :). Wil ik stappen, ga ik stappen, blijf ik tot 23u op stal hangen; prima, wil ik uit eten met vrienden, een weekendje weg of whatever. Prima. Eet hij spontaan niet thuis; ook best. We hebben ons leven samen maar ook ons leven apart.

Heb ik nou gewoon geluk? Ervaar ik het simpelweg anders of...?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:43

Sees schreef:
Maar wat ik me afvraag hè, mensen die het hebben over verplichtingen en vrijheden; zo voel ik het niet. Iig niet in mijn huidige relatie :). Wil ik stappen, ga ik stappen, blijf ik tot 23u op stal hangen; prima, wil ik uit eten met vrienden, een weekendje weg of whatever. Prima. Eet hij spontaan niet thuis; ook best. We hebben ons leven samen maar ook ons leven apart.

Neehoor zo 'hoort' het i.m.o. ook te voelen, maar ik denk ook dat het is hoe je zelf over dingen redeneert

Even theoretisch bekeken heb je met een relatie zeker verplichtingen en beperkingen. Je kan niet de hele stad rondnaaien, je kan niet zomaar al je spaargeld uitgeven aan een wereldreis, je baan opzeggen en je partner dat niet even overleggen etc, maar ik neem aan dat je zulke dingen ook niet wilt als je een partner hebt ;-)

Dus als je relatie stabiel, weerkreeg even evenwichtig is dan hoort het inderdaad niet te voelen als een beperking, maar als een aanvulling

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:49

Collie2008 schreef:
Sees schreef:

Neehoor zo 'hoort' het i.m.o. ook te voelen, maar ik denk ook dat het is hoe je zelf over dingen redeneert

Even theoretisch bekeken heb je met een relatie zeker verplichtingen en beperkingen. Je kan niet de hele stad rondnaaien, je kan niet zomaar al je spaargeld uitgeven aan een wereldreis, je baan opzeggen en je partner dat niet even overleggen etc, maar ik neem aan dat je zulke dingen ook niet wilt als je een partner hebt ;-)

Dus als je relatie stabiel, weerkreeg even evenwichtig is dan hoort het inderdaad niet te voelen als een beperking, maar als een aanvulling

Maar al die dingen deed ik ook al niet voor mijn relatie en mijn man ook niet. Dus in feite hebben we niks "verloren". En toen ik onderdoor ging aan mijn werk (medisch) was mijn man degene zei "schat nu is het goed geweest. Stop er mee! We kunnen zonder die baan..." En die nu nog steeds zegt (ondanks dat ik daardoor amper kan inbrengen in het huishouden) "van mij moet je niet gaan werken want ik wil niet dat je er opnieuw ziek van wordt."

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:01

Dat bedoel ik, het is in een gezonde relatie een aanvulling en niet een beperking.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik meer mogelijkheden en wensen uit laat komen samen, dan ik alleen had gedaan. En da's niet vanwege het financiële plaatje, maar vanwege de steun, de saamhorigheid, het genieten.

Alleen genieten kan ik ook hoor, maar vind het samen toch meer verdiepend

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:15

Collie2008 schreef:

De stad rondnaaien :').

Hm ja misschien ervaar ik het dan gewoon niet als beperkingen in mijn vrijheden. Als ik ineens in China wil gaan werken, weet ik zeker dat dat bespreekbaar zou zijn bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb genoten als vrijgezel en heb ook nu nog steeds een behoorlijke dosis 'me-time' nodig. Meer dan anderen geloof ik :o. Maar naast mijn ouders is mijn man toch wel degene die het dichtst bij mij staat. Ik heb een hele bubs hele lieve vrienden maar dat voelt toch anders. Zó intiem ben je met niemand anders en dan heb ik het niet over het fysieke stukje.

Een heel leven zonder meer dan een scharrel of the occasional fling, zou voor mij dan ook niets zijn. Ik zou het best prima doen in mijn eentje maar uiteindelijk vind ik een relatie wel erg fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:24

Sees schreef:

Nee, is een gezonde relatie.

Maar wij moeten wel rekening met elkaar houden; ik kan niet zo onze auto inruilen voor een ander zonder overleg bv of onze banken zo op internet knallen. Om 23.00 de muziek wat harder aanzetten gaat ook niet lukken als de ander ligt te slapen en daarnaast komt er straks wél een verplichting bij, die voorrang krijgt op alles (baby). Als je samen woont, zul je wel moeten overleggen met bepaalde zaken. Heb je als vrijgezel alleen in een huis geen last van.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:26

vuurneon schreef:
Maar wij moeten wel rekening met elkaar houden; ik kan niet zo onze auto inruilen voor een ander zonder overleg bv of onze banken zo op internet knallen. Om 23.00 de muziek wat harder aanzetten gaat ook niet lukken als de ander ligt te slapen en daarnaast komt er straks wél een verplichting bij, die voorrang krijgt op alles (baby). Als je samen woont, zul je wel moeten overleggen met bepaalde zaken. Heb je als vrijgezel alleen in een huis geen last van.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Je moet wel degelijk rekening met elkaar houden, maar dat hoeft geen beperking te zijn vind ik. In een gezonde relatie doe je zoiets volgens mij ook vrij automatisch en omdat je het zelf wilt en fijn vindt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:57

Vuurneon, oké in die zin word je dan misschien bepertk maar dat voel ik dan iig absoluut niet zo ;).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:02

Sees schreef:
Vuurneon, oké in die zin word je dan misschien bepertk maar dat voel ik dan iig absoluut niet zo ;).

Nee jij niet en voor de meeste in een relatie, maar voor anderen kan dat wel als beperkend worden gezien natuurlijk :) Mijn collega is 57 jaar vrijgezel, die geeft dat wel aan dat ze geen zin meer heeft om rekening te houden in haar eigen huis met een ander omdat haar hele leven zo is ingericht op het vrijgezelle leven. Dus die heeft ook al haar eigen ritme natuurlijk. Net als dat het voor ons al automatisch is om te overleggen, is het voor haar vanzelfsprekend om dat niet te hoeven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:10

Ik ben een leuke en gezellige vrijgezel.
Maar ik ben nog een leuker en fijner persoon als ik een relatie heb.

Altijd je eigen boontjes doppen en nooit hoeven te delen, nooit hulp vragen enz maakt mij hard.
Daardoor redt ik mij prima alleen, voel ik mij niet eenzaam, heb ik leuke vrienden en hobbies.

Maar door mijn huidige partner (en dat is niet de eerste lange relatie maar ben ook 34) ben ik milder geworden. Durf ik wat kwetsbaarder mij op te stellen en kan ik ook soms gewoon even een spiegel tegen komen waardoor ik weer op de realiteit wordt gewezen.

Zou het dus wel kunnen maar zou het niet willen. Ben prima gelukkig alleen maar ben compleet samen nu. Dit is wel de eerste relatie waarbij ik er zo tegenaan kijk (hiervoor 7 jaar een relatie gehad maar altijd voor 2 man moeten leven ipv delen).