Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:04

Ik heb helaas slechte ervaringen met jehova's

Ze belde aan dus ik doe netjes open
Roepen ze opeens keihard ..!!
DE HEER HEEFT U GEVONDEN ..!!
daar schrok ik al best van

Dus ik zei van oké waar kan ik u mee helpen
Zeggen ze ja wij komen de heer bij je brengen
Dus ik zeg vriendelijk van bedankt maar nee dank u
En wenst hun een Fijne dag verder
Dus ik wil de deur dicht doen houden ze de deur tegen
Dus ik zei pardon waar bent u mee bezig,
Zeggen dat ik respect moet tonen en naar hun moet luisteren
Dus ik zeg dat ik beleefd heb Bedankt voor de eer en dat ik het fijn vind als ze weer weg gaan

Dus ik wil de deur dicht doen toen stopte ze hun voet er tussen

Toen heb ik ze ff duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben en hun de waarschuwing heb gegeven niet nog een keer langs te komen

Mijn geluk was dat de hond net terug kwam van uit laten met mijn man toen waren ze snel weg stelletje gekken

Ik heb echt respect voor iedereen echt waar maar dit ging me echt te ver

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:24

Ook zonder geloof zijn er zat gezinnen waar ouders of kind elkaar niet meer willen zien vanwegd een ruzie of omdat de een enorm "gekwetst" is door de ander.

ik heb gestemd dat ik luister maar ze niet binnen vraag. Nu komen al enkele jaren een moeder met dochter hier langs hun tijdschriften brengen. Ontzettend lieve en betrokken vrouw. Leuke belangstellende gesprekken en niet opdringerig. Weet dat mijn man niets er van moet hebben en geeft dan alleen het boekje af (hij herkent ze inmiddels ook wel) maar komen meestal langs wanneer hij werkt.

laatst had ik ze enkele maanden niet getroffen en was het koud en rond koffietijd dus heb ze toch binnen uitgenodigd voor kop thee.

ze zei gelijk dat ik me nergens toe verplicht moest voelen. Bijna verontschuldigend. Ik zei dat het nu toevallig zo uit kwam. Dus heb ze veel van die "prangende vragen" over uitsluiten, homofilie/fobie, verjaardagen, niet vieren van Christelijke Feestdagen en bloedtransfusies eens rustig kunnen stellen. Was interessant gesprek.

Daar uit bleek ook dat gedachten veranderen en er sprake is van vooruitschrijdend inzicht mbt homofilie. Het idee van "waar je mee omgaat raak je mee besmet" gaat niet meer zo op nu het er op lijkt dat het een " aangeboren" afwijking is. Net als aanleg of gevoeligheid voor bepaalde ziekten zoals depressie. Wel zijn ze van mening dat het je keuze is wel of niet actief er iets mee te doen dus ze stimuleren het niet. Hier kun je flink over discusieren maar het ging mij om begrijpen. Verjaardagen niet vieren had te maken met dat verjaardagen in de bijbel absoluut niet belangrijk waren en dat men vroeger als verjaardagscadeau dan bijvoorbeeld het hoofd van een vijand cadeau kreeg. Barbaars dus....

de feesten ben ik vergeten maar ze vieren ze niet maar doen geloof ik wel een speciale dienst rond bepaalde belangrijke gebeurtenissen in de bijbel (pasen?/pinksteren? Vast iemand hier die het wel weet)

Er zijn hier ook wel andere stellen geweest. Op een gegeven momebt werd ik dubbel bezocht. Dat heb ik ook gezegd en gemeld dat ik die boekjes al had gekregen en dat hier iemand anders langs kwam. Mijn man heeft het niet zo op een ouder stel die zich inderdaad niet zonder gesprekje af wilde laten wimpelen. Dan wordt hij ook bot.

Die moeder en dochter vlogen zo ongeveer verontschuldigend van hun stoel toen mijn man thuis kwam en waren gelijk weer vertrokkken :D en van de week zaten de boekjes weer gewoon in de brievenbus.

ik blijf dus vriendelijk maar als ik geen tijd heb neem ik boekje aan en geef ik het gewoon aan dat het niet uitkomt of ik haast heb. Het oudere stel kap ik vriendelijk af.

Kinke schreef:
Nee, bij haar niet, blijkbaar verschilt dat per gemeente? Dat is dan ook weer vreemd, je staat toch voor bepaalde regels en opvattingen. Pak dat dan als 'organisatie' aan. Stel dan maar een verbod in op uitsluiten.
(en dat het bij Nathalie niet zo gaat zegt niets over anderen, ik ken ook een paar persoonlijke verhalen van mensen waarbij pa en ma keihard hun eigen kind niet meer willen kennen. Hoe gestoord ben je dan?)

Arc_En_Ciel

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:29

Er zat een meisje bij mij in de klas die Jehova's getuige was en daar kon ik lesuren lang mee praten :+

Jehova's aan de deur heb ik overigens niet zoveel mee. Ze bleven maar terugkomen en aandringen en opnieuw aanbellen. Toen heeft mijn moeder ze verteld dat ze de politie zou bellen als ze nog één keer in haar tuin kwamen staan. Toen kwamen ze niet meer :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:29

Ik had ze ook eens aan de deur. Na een paar minuten over het tijdschriftje te praten begreep ik pas dat het Jehova Getuigen waren. Totaal niet opdringerig waren ze. Ze gaven me alleen het tijdschriftje om eens door te lezen en gingen daarna weg.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:31

'Wij komen u god brengen!'
'Oh gezellig! Zet maar in de achtertuin!'

*deur gesloten*

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:04

De eerste keer dat ik het meemaakte had ik geen idee wie het waren, ze vroegen mijn naam en nog wat meer dingen, was toen 12 of 13 volgens mij. Ik vond het best eng en heb hun verhaal afgeluisterd en toen een poging gedaan om doei te zeggen, maar ze bleven maar doorpraten. Uiteindelijk was de deur dicht en daar was ik heel blij mee... Later zijn ze nog heel vaak langsgeweest en bleven aan mijn moeder vragen of ik thuis was, ik durfde echt de deur niet meer open te maken. Daarna jarenlang niks meer van meegekregen. Toevallig van de week werd er weer gebeld, mijn oppaskindjes waren bij mij dus ik had niet veel tijd, maar kreeg gewoon een boekje en ze zeiden dat ik welkom was als ik eens langs zou willen komen. Heb ze een fijne dag gewenst, ze waren helemaal niet zo opdringerig als tien jaar geleden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:11

zusi2 schreef:
Ik heb helaas slechte ervaringen met jehova's

Ze belde aan dus ik doe netjes open
Roepen ze opeens keihard ..!!
DE HEER HEEFT U GEVONDEN ..!!
daar schrok ik al best van

Dus ik zei van oké waar kan ik u mee helpen
Zeggen ze ja wij komen de heer bij je brengen
Dus ik zeg vriendelijk van bedankt maar nee dank u
En wenst hun een Fijne dag verder
Dus ik wil de deur dicht doen houden ze de deur tegen
Dus ik zei pardon waar bent u mee bezig,
Zeggen dat ik respect moet tonen en naar hun moet luisteren
Dus ik zeg dat ik beleefd heb Bedankt voor de eer en dat ik het fijn vind als ze weer weg gaan

Dus ik wil de deur dicht doen toen stopte ze hun voet er tussen

Toen heb ik ze ff duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben en hun de waarschuwing heb gegeven niet nog een keer langs te komen

Mijn geluk was dat de hond net terug kwam van uit laten met mijn man toen waren ze snel weg stelletje gekken

Ik heb echt respect voor iedereen echt waar maar dit ging me echt te ver

Hoe weet je dat dit jg waren dan? Want de heer brengen daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:12

Danique_G schreef:

*deur gesloten*

Dit is ook zo iets.

Een jg zegt niet wij komen God brengen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:16

Nessie schreef:
Ik had ze ook eens aan de deur. Na een paar minuten over het tijdschriftje te praten begreep ik pas dat het Jehova Getuigen waren. Totaal niet opdringerig waren ze. Ze gaven me alleen het tijdschriftje om eens door te lezen en gingen daarna weg.

Zo gaan ze idd te werk.

Joyce b dat klopt dat heet het avondmaal

Zoe_97

hier zijn ze erg opdringerig en ontloopt iedereen ze liever. Ze zeggen hier vaak: "wij brengen u het licht". nu was het hartje zomer zo rond de middag, lekkere zonnige dag, dus mijn oom antwoord: "is niet nodig de zon schijnt al" en gooit de deur dicht. sindsdien gelukkig geen last meer van ze gehad!

Nikass

Joolien schreef:
Er wordt veel negatief gesproken over Jehova's aan de deur. Opdringerig, voet tussen de deur, etc. Zelf heb ik dat nooit meegemaakt. Altijd vriendelijke mensen, moet mooie normen en waarden die netjes en correct zijn. Zo ook vandaag. Een stel van rond de 35 jaar met 2 kinderen stond aan de deur. Ze vroegen mij wat ik van kinderen in de huidige samenleving vond. Zo ontstond er een leuk gesprek wat ik echt ook interessant vond. Ik ben zelf wel gelovig opgevoed, maar nooit wat mee gedaan, maar de normen en waarden die in de bijbel staan vind ik eigenlijk heel correct en heel toepasbaar. Het gesprek duurde 5 minuten, ik heb ook meteen aangegeven dat ik wel gelovig ben opgevoed maar geen behoefte heb aan het geloof vandaag de dag. Dat respecteerde ze ook, en ondanks dat had ik toch een leuk gesprek met de man. Na 5 minuten gaven ze me een interessant tijdschriftje af, en vertrokken ze uit eigen wil. Ik heb hier echt een goed gevoel aan over gehouden en vond het erg interessant.

Nu ben ik benieuwd, want ik heb dus nog nooit een slechte ervaring gehad. Waar komen die ervaringen dan vandaan? Ik kan deze mensen alleen maar prijzen hoe vriendelijk ze zijn. Dat ze er verder andere ideeën op na houden van wat ze wel en niet mogen vind ik in dit geval een ander verhaal.

Ik vind hun ideeën zo vreselijk kortzichtig en niet van deze tijd dat ik daar echt geen serieus gesprek (meer) over ga voeren. Hoe zij de bijbel uitleggen (bijvoorbeeld teksten gebruiken om aan te tonen dat homofilie slecht is) is totaal niet zoals ik de bijbel interpreteer. Daarnaast hou ik niet van gezeur aan de deur waar ik niet om gevraagd heb, en hou ik niet van evangeliseren. Dus voor mij geld dat ik of niet open doe, of ze meteen weg stuur.
Dat tijdschrift trouwens is vreselijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:17

Ik heb ze in een vorig huis wel eens 's morgens aan de deur gehad (en dan ben ik gewoon echt niet zo heel helder ) en die kwamen met "wij brengen u het licht" en gaven een foldertje waarop ik ze (nog half slapend.) vriendelijk bedankte daarvoor en de deur sloot... :o Die mensen zullen ook gedacht hebben... Pas toen ik terug in de keuken stond dacht ik "ohw.... " maar wie belt dan ook om 8 uur al aan op een zondag. :o Ik dacht dat zondag een rustdag was..
Geen idé of ze het zo "horen" te zeggen maar het foldertje was iig van Jehova's.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:20

Ook hier in Duitsland kwamen ze wel eens. Ik zeg kwámen, ze zijn al heel lang niet meer geweest.
Onze voordeur zit aan de zijkant van het huis. Vooraan zit ook een deur, maar die wordt alleen door ons zelf gebruikt. Er hangt ook een bordje dat de deur aan de andere kant is, met een pijl in de goede richting.
Toch kwamen er een paar jaar geleden twee Jehova dames aan die deur. Omdat het niet de voordeur is, zit er geen bel. Ze namen dus de vrijheid om gewoon binnen te lopen. Vandaar kom je in onze voorraadkamer. Dan moet je weer een deur door en kom je in de keuken terecht.
Ze stonden dus al in de keuken toen wij de honden hoorden blaffen. Echt, ik was stomverbaasd over de brutaliteit. Man was vooral heel erg boos en heeft ze te verstaan gegeven te vertrekken en niet meer terug te komen. Sindsdien heb ik ze nooit meer aan de deur gehad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:22

Oef, zondag en om 8 uur? Ik zou open doen, kijken wie er staat, en staan ze met folders dan zeg ik "sorry... Echt niet om deze tijd" en gooi de deur dan dicht. Ik kan daar echt niet tegen, ik heb een heel verknipt ritme wat inhoud om 04:00 slapen en 13:00 uit bed. Ik ben al helemaal geen ochtendmens maar echt, vind het zo egoïstisch om te verwachten dat andere op dat tijdstip graag de deur open willen doen voor iets waar ze wellicht geen interesse in hebben... Ik heb ze overigens al even noet meer aan de deur gehad want de laatste keer reageerde ik dus zo :') die keer daarvoor had ik nog de beleefdheid om folders aan te pakken maar de laatste keer echt niet. Ik doe de deur al open met een grafkop omdat ik gewoon letterlijk uit mijn bed moet kruipen, dan hoop ik maar dat het het waard is :+ lotto gewonnen ofzo weet je :') helaas haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:25

Ballard_L schreef:
DeMolenhoek schreef:
Als ik zie wat het evangelisch geloof inhoud, pfieuw... Het valt niet zo op als een Jehova maar ik vind het persoonlijk nog erger. Overigens zijn alle mensen in mijn familie heel lieve en zachte mensen, maar zoals ze soms doen (en de verwijten die wij al hebben gehad...) Dan heb ik liever gewoon eens jaarlijks een Jehova aan mijn deur :)

Wat houd volgens jou het evangelisch geloof dan in? (of ga ik nu erg offtopic? :P)

Interessant topic om te lezen! (Al vind ik sommige reacties een beetje tenenkrommend, maargoed) Bij mijn ouders vroeger is er maar één keer een Jehovagetuige langs geweest. Ze probeerden mijn vader te bekeren, die op zijn beurt uitlegde wat wij geloven. Hij had een interessante discussie met ze, ze gaven zo'n foldertje en daarna kwam ze niet meer. Ik zou ze best wel eens aan de deur willen hebben :) Lijkt me erg interessant!

Handopleggingen, x % van loon afstaan en heel erg duidelijk maken dat hun gelovigen veel beter zijn dan een ander. Aangeboren mentale problemen zien al straf van god voor de ongelovigen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:33

Sylvia3 schreef:
Ben in de waarheid op gegroeid.

Dit dus. Eng gewoon.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:53

__Nathalie__ schreef:
Danique_G schreef:

*deur gesloten*

Dit is ook zo iets.

Een jg zegt niet wij komen God brengen.

Wat was het dan wel?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:54

Wij komen u het licht brengen is een veel gehoorde openingszin.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:59

Vroeger zeiden de jg we komen u het licht brengen......dan riep ik altijd: mam...de Plem staat voor de deur :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:18

Wij brengen u het licht van de heere....
Mooi als het goedkoper is dan de Eneco sluit me dan maar bij u aan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:19

Ik denk dat als je met zo'n flauwe tegenzin moet komen, je wel origineel moet zijn. Voor die mensen ook wel leuk om eens wat anders te horen :')

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:20

Nou ja, ik heb het ook niet op JehovaGetuigen, maar sommige reacties vind ik ook ronduit onbeschoft die hier zijn. Jullie willen allemaal dat zij het geloof niet opdringen en met respect om gaan, maar ik zie hier reacties waarvan ik denk, okee? en dat is wel respectvol dacht je?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:26

Het licht brengen heb ik ook nog nooit van gehoord. Haha

Op zondag morgen 8 uur langs de deuren ook niet haha om 10 uur begint de zaal dus dat zullen er niet veel doen. Welicht een erge fanatiekeling

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:28

Ik had ze op maandagochtend om half 9 voor de deur: ook niet handig :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:31

__Nathalie__ schreef:
Het licht brengen heb ik ook nog nooit van gehoord. Haha

Op zondag morgen 8 uur langs de deuren ook niet haha om 10 uur begint de zaal dus dat zullen er niet veel doen. Welicht een erge fanatiekeling

tsja ze stonden der toch echt. :+