Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en van de week zaten de boekjes weer gewoon in de brievenbus.Kinke schreef:Nee, bij haar niet, blijkbaar verschilt dat per gemeente? Dat is dan ook weer vreemd, je staat toch voor bepaalde regels en opvattingen. Pak dat dan als 'organisatie' aan. Stel dan maar een verbod in op uitsluiten.
(en dat het bij Nathalie niet zo gaat zegt niets over anderen, ik ken ook een paar persoonlijke verhalen van mensen waarbij pa en ma keihard hun eigen kind niet meer willen kennen. Hoe gestoord ben je dan?)

zusi2 schreef:Ik heb helaas slechte ervaringen met jehova's
Ze belde aan dus ik doe netjes open
Roepen ze opeens keihard ..!!
DE HEER HEEFT U GEVONDEN ..!!
daar schrok ik al best van
Dus ik zei van oké waar kan ik u mee helpen
Zeggen ze ja wij komen de heer bij je brengen
Dus ik zeg vriendelijk van bedankt maar nee dank u
En wenst hun een Fijne dag verder
Dus ik wil de deur dicht doen houden ze de deur tegen
Dus ik zei pardon waar bent u mee bezig,
Zeggen dat ik respect moet tonen en naar hun moet luisteren
Dus ik zeg dat ik beleefd heb Bedankt voor de eer en dat ik het fijn vind als ze weer weg gaan
Dus ik wil de deur dicht doen toen stopte ze hun voet er tussen
Toen heb ik ze ff duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben en hun de waarschuwing heb gegeven niet nog een keer langs te komen
Mijn geluk was dat de hond net terug kwam van uit laten met mijn man toen waren ze snel weg stelletje gekken
Ik heb echt respect voor iedereen echt waar maar dit ging me echt te ver
Nessie schreef:Ik had ze ook eens aan de deur. Na een paar minuten over het tijdschriftje te praten begreep ik pas dat het Jehova Getuigen waren. Totaal niet opdringerig waren ze. Ze gaven me alleen het tijdschriftje om eens door te lezen en gingen daarna weg.
Joolien schreef:Er wordt veel negatief gesproken over Jehova's aan de deur. Opdringerig, voet tussen de deur, etc. Zelf heb ik dat nooit meegemaakt. Altijd vriendelijke mensen, moet mooie normen en waarden die netjes en correct zijn. Zo ook vandaag. Een stel van rond de 35 jaar met 2 kinderen stond aan de deur. Ze vroegen mij wat ik van kinderen in de huidige samenleving vond. Zo ontstond er een leuk gesprek wat ik echt ook interessant vond. Ik ben zelf wel gelovig opgevoed, maar nooit wat mee gedaan, maar de normen en waarden die in de bijbel staan vind ik eigenlijk heel correct en heel toepasbaar. Het gesprek duurde 5 minuten, ik heb ook meteen aangegeven dat ik wel gelovig ben opgevoed maar geen behoefte heb aan het geloof vandaag de dag. Dat respecteerde ze ook, en ondanks dat had ik toch een leuk gesprek met de man. Na 5 minuten gaven ze me een interessant tijdschriftje af, en vertrokken ze uit eigen wil. Ik heb hier echt een goed gevoel aan over gehouden en vond het erg interessant.
Nu ben ik benieuwd, want ik heb dus nog nooit een slechte ervaring gehad. Waar komen die ervaringen dan vandaan? Ik kan deze mensen alleen maar prijzen hoe vriendelijk ze zijn. Dat ze er verder andere ideeën op na houden van wat ze wel en niet mogen vind ik in dit geval een ander verhaal.
Die mensen zullen ook gedacht hebben... Pas toen ik terug in de keuken stond dacht ik "ohw.... " maar wie belt dan ook om 8 uur al aan op een zondag.
Ik dacht dat zondag een rustdag was..
die keer daarvoor had ik nog de beleefdheid om folders aan te pakken maar de laatste keer echt niet. Ik doe de deur al open met een grafkop omdat ik gewoon letterlijk uit mijn bed moet kruipen, dan hoop ik maar dat het het waard is
lotto gewonnen ofzo weet je
helaas haha Ballard_L schreef:DeMolenhoek schreef:Als ik zie wat het evangelisch geloof inhoud, pfieuw... Het valt niet zo op als een Jehova maar ik vind het persoonlijk nog erger. Overigens zijn alle mensen in mijn familie heel lieve en zachte mensen, maar zoals ze soms doen (en de verwijten die wij al hebben gehad...) Dan heb ik liever gewoon eens jaarlijks een Jehova aan mijn deur
Wat houd volgens jou het evangelisch geloof dan in? (of ga ik nu erg offtopic?)
Interessant topic om te lezen! (Al vind ik sommige reacties een beetje tenenkrommend, maargoed) Bij mijn ouders vroeger is er maar één keer een Jehovagetuige langs geweest. Ze probeerden mijn vader te bekeren, die op zijn beurt uitlegde wat wij geloven. Hij had een interessante discussie met ze, ze gaven zo'n foldertje en daarna kwam ze niet meer. Ik zou ze best wel eens aan de deur willen hebbenLijkt me erg interessant!