joyenbeau schreef:Wauw respect! Vind het erg knap als je 2000 euro per maand kunt sparen. Dat is natuurlijk ook weer het andere uiterste haha, maar ik ben het wel met je eens. Er wordt zoveel geld uitgegeven zonder na te denken. Niet eens wat achter de hand hebben. Zo waren mijn ouders helaas ook en die hebben er nu wel spijt van, maar daar heb ik nu ook last van. Ik ga het dus ook heel anders doen en ha nooit schulden maken.
Nooit schulden maken is natuurlijk wel relatief, want een hypotheek is ook een schuld.
Maar het is wel een goede instelling, je hebt helaas zelf gezien wat de gevolgen kunnen zijn.
Maar ik zie zo veel mensen hier op bokt, krom liggen voor hun paard, want dat is belangrijk, maar een spaarpotje hebben, nee, dat zit er dan niet meer in. Auto kapot, wasmachine kapot, we vervangen het wel met een financiering, want het paard is belangrijker, die moeten we hebben. Een paard wordt hier door velen gewoon gezien als eerste levensbehoefte. En erop gooien "het paard had ik al dus doe ik niet meer weg", die personen zijn vaak ook de mensen die als ze 18 zijn wat gespaard hebben en een paard kopen, terwijl ze nog bij de ouders wonen en alles voor ze betaald wordt. Die mensen hebben er toen niet bij nagedacht of ze later wel de financiele middelen hebben om een paard te betalen.
Maar ieder zijn meug, zolang ik er maar geen last van heb.

Alleen wanneer een paard betaald wordt met financiele middelen gekregen van de regering, dan heb ik er wel last van. Dat zijn mijn belastingcenten, waar ik keihard voor gewerkt heb. En die financiele middelen, dat is niet alleen uitkering. Ook zorgtoeslag, huurtoeslag etc hoort daar bij. Ik vind het dan echt krom, ik leef zuinig, heb altijd goed overdacht of ik alles wel kon betalen (en ook bewust ruim 10 jaar geduld gehad met het kopen van een paard), werk keihard, ben nog steeds bewust met geld en geef het niet ondoordacht uit, maar betaal wel middels mijn belasting voor mensen die met geld strooien en leven als god in frankrijk.