Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:19

Oh, vandaar... Ja, dan duurt het wel even voor het in Almelo is... Utrecht zal eerder "getroffen" worden. Ben heel benieuwd! Ik vind het heftige weer op zich wel knus als ik binnen zit. Ook heel mooi om te zien aankomen. :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:20

Joolien schreef:
Ja dat klopt. Misschien hebben we mazzel. :P Ik ben na woensdagavond nog verslaafder :')

Ik deel je gevoelens :')

Heb trouwens eindelijk eens een deeltje stormchasen aangemaakt in m'n profiel :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:23

Wat een gaaf topic is dit! Ik volg! Hoe gekker het weer, hoe mooier ik het vind, maar vind het dan ook wel erg spannend haha!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:24

Ik hou van heftig weer; dan voel ik echt even dat ik leef.
Tijdens de storm op PP'14 had ik 'earth song' van Michael Jackson in mijn hoofd.
Gewoon moeder aarde die ons weer eens laat zien hoe nietig we zijn.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:27

Inderdaad. Krijg er ook zo'n voldoening van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:28

Ik kan er echt gewoon heel gelukkig van worden. Dan doet er verder even helemaal niks toe. Gewoon puur genieten, intens geluk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:30

Nja... Ik was dan wel niet op Pukkelpop zelf een paar jaar terug, maar was wel met de fiets onderweg toen ik door die storm werd overvallen... Ik kan je verzekeren dat er toen van voldoening niet veel sprake meer was hoor. :D
In eerste instantie vond ik het noodweer nog leuk, maar na 5 minuten was het meer pure paniek. :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:39

Pukkelpop was idd geen lachertje. Hoewel ik als in situatie als jou maar al te graag zou zijn :+ Onlangs, lekker veel hagel, ach ik liep gewoon buiten heel de tijd. Kan ik zo van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:40

Pp zou ik niet graag willen zijn, was zo heftig. Zo staat er een kneitergrote tent, zo ligt er een kneitergrote tent.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:49

Maar in Tornado Alley is het niet zo hevig zeker _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:51

Dan ben je er op voorbereid denk ik. Kijk dit filmpje bijv, hoe ziek. Dan denk je al dat t hard waait maar dan ineens kom die massieve valwind erin en dan gaat het pas echt hard. Beetje dat zelfde effect als die valwind in Australie die ik liet zien:

Edit
Hier zie je de intensiteit en toename van de wind. Als het filmpje begint denk je al; 'poeh t waait hard'. Je kunt je niet voorstelle ndat t nog harder en nog harder gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=JIGiekIW418

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:10

Ik weet wel dat er een (voor mij bekende) bokker bij was. Die vond ook die supercell die richting PinkPop ging echt eng. Ze kent wat het kan doen. Als ik weet dat iedereen veilig is, vind ik het echt wel heel interessant en bijzonder indrukwekkend.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:14

Kende dat laatste filmpje wel, het is inderdaad heel heftig.. en toch vind ik het zalig om te zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:26

Och wat een heerlijk topic. Ik volg. Al is het maar om de mooie foto's.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:41

aah wat een gaaf topic!
Ik hou ook echt van een goede storm zolang je lekker binnen zit.
Twee zomers terug zat ik in de Cevennen (zuid Frankrijk) op een camping. Was gelegen op een plateau op een hoge berg. We zaten in een tentje toen de storm begon. toen ik naar de wc moest ook even staan kijken. Bleken drie onweersbuien (neem ik aan, drie verschillende punten waar het flitsten) tegelijkertijd bezig te zijn. Heb geen foto kunnen maken en vond het op dat moment ook niet echt leuk :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:41

Jij was daar toch bij, Natas? Bij Pukkelpop?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 01:24

Stormen zijn zo gaaf, zolang je lekker binnen zit,
Van de zomer moest ik op ruiterkamp meehelpen met de spooktocht voor de ponykamp kinderen, lekker in een onweersbui in t bos, tuurlijk bomen zijn hoger als mensen maar toch was t geen pretje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:37

LiannePuthzy schreef:
Stormen zijn zo gaaf, zolang je lekker binnen zit,
Van de zomer moest ik op ruiterkamp meehelpen met de spooktocht voor de ponykamp kinderen, lekker in een onweersbui in t bos, tuurlijk bomen zijn hoger als mensen maar toch was t geen pretje

Dat bomen hoger zijn is juist gevaarlijk, kijk dit filmpje maar. Ze zeggen niet voor niks dat je niet onder bomene moet schuilen of in t bos moet zijn als t onweert ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:42

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:44

Agossie schreef:
Jij was daar toch bij, Natas? Bij Pukkelpop?

Yep pukkelpop was ik bij.

Kan je zeggen dat is heel bizar. Je kon amper normaal ademhalen tijdens die storm.
Als ik die filmpjes ook terug kijk. Het was echt heel apart.

En heel gevaarlijk....er zijn daar wel doden gevallen. Een van de slachtoffers stond vlak achter mij vlak voordat het misging. Ik en mijn man hebben echt heel veel geluk gehad.

Op die filmpjes van Pukkelpop lijkt het wel heel laat in de avond. Maar dat was het niet. Het was in de zomer halverwege augustus rond 6 uur. Maar het was inderdaad echt heel donker.

Toen het voorbij was scheen de zon weer en was het licht.....

Heel bizar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:48

Dit was de tent waar ik in was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:51

Natasja dat is toch die tent die ingestort is?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:54

Ik was met die Pukkelpop dichtbij, we waten met de kids een paar dagen op de boot geweest bij m'n ouders en we reden naar huis op t moment van de storm, nog geen 10 km van dat pp af, het was idd aardedonker en de kids waten erg stil in de auto, op moment dat de storm overkwam stonden we haast stil op snelweg, niks te zien

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:04

Joolien schreef:
Natasja dat is toch die tent die ingestort is?

Ja dat klopt. De Chateau tent. Die tenten zijn berekend op windkracht 10.....

Mijn man had een gat in z'n hoofd. Bloed droop overal langs.
Leek gelukkig erger dan het was. Maar met de hagel en de regen lijkt het meer dan het is.

Maar het geeft wel aan dat we geluk hebben gehad.

Er waren in die tent een soort kroonluchters met lampen. Wij stonden eronder. Ze zwaaide vervaarlijk heen en weer. Toen hebben wij besloten om naar buiten te gaan.

Vlak voor dat we bij de uitgang waren hoor ik mensen gillen en zie ik achter de band de tent openscheuren. Al snel kwam de hele tent naar beneden toen we bijna in de uitgang waren. Dicht bij de buizen van het geraamte van de tent. Patrick heeft mij naar beneden getrokken dus ik had niks maar hij dus het uiteinde van zo'n buis op z'n kop.

We zijn toen naar de Coca Cola stand gelopen waar we in een heel klein schuurtje zijn gaan schuilen voor de hagelstenen(de ergste wind was toen voorbij)

Die jongen die achter ons stond heeft zo'n kroonluchter op zich gehad.(is later in het ziekenhuis overleden)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-03-15 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:09

Brrr wat een eng verhaal. Wat een geluk dat jullie er nog zo goed vanaf zijn gekomen dan. Lijkt me echt een horror om mee te maken...
De wind op pp was 170 kmpu, dat is gewoon orkaankracht -O-