Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:35

Huertecilla schreef:
BelleTessa schreef:
Ik kan dat wel. Ik accepteer de keuze van de ene partner om niets te zeggen tegen de andere partner. En ja, dat kan ik het begin lastig zijn als je ze allebei goed kent, dat kan ik me zeker voorstellen. Maar ik vind dat het niet aan mij is om het te vertellen aan de ene partner, en ik beëindig daar geen vriendschap voor.
Zo denkt iedereen er anders over, en maar goed ook.

Door het geheim te houden word jij deelgenoot van bedrog. Bedrieg jij jouw ANDERE kennis. Speel jij het hypocriete toneel.

Zoals ik al schreef zou ik afstand nemen. Hen BEIDEN niet zien tot het morele dilemma niet meer speelt.

Verder vind ik:
- dat een bedrieger/ster inherent niet betrouwbaar is
- een echte vriend/-in je niet met een dergelijk moreel dilemma opzadelt

Nogmaals: Dit onderwerp geeft een realistische kijk op de moraal en integriteit van veel posters hier.

LEER ERVAN. Hypocrisie; list & bedrog zijn de ECHTE 'waarde' van ons westerse relatiemodel. Wees daar realistisch over.
Je kan hier lezen dat als jouw vrienden weten dat jouw partner jou bedriegt, ze waarschijnlijker wel dan niet mooi weer tegen jou spelen.

Als je zo zelf niet wil zijn, zo niet behandeld wil worden, hou er dan rekening mee dat dit zo wijd verbreid is; organiseer jouw relatie(s) ZO dat bedrog niet 'nodig' is; dat de kans erop zo klein mogelijk is.

Afstand nemen ga ik niet doen, dat vind ik het niet waard. Wij staan er totaal anders in, dat is duidelijk.

En jij hebt blijkbaar een ander moraal en integriteit dan veel posters hier, ook allemaal prima.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:43

HC: het is ook niet omdat iemand op een bepaald punt in zijn of haar leven zwak is / fouten maakt / oneerlijk is / ... dat die voor de rest van zijn of haar leven het etiket waarde(n)loos moet dragen, mensen kunnen tot inzicht komen, spijt hebben, het willen goedmaken, zoiets speelt toch ook mee in wat die persoon dan waard is?

BelleTessa: ik heb ooit in de situatie gezeten waarin een vriend twijfelde, vreemdging, dat daarna stopgezet heeft, en de relatie succesvol verdergezet heeft. Ik kende diens partner toen niet echt, ik was dus een luisterend oor. Het had geen maanden moeten duren, maar op die moment kon ik daar in die situatie ook mee omgaan.

Moeilijker heb ik het dan als dezelfde personen anderen die een fout maken gaan veroordelen alsof ze zelf foutenloos zijn.
Ikzelf bijvoorbeeld heb een niet-perfect pad afgelegd met mijn vriend. We zijn een lange periode uiteen geweest, hij heeft mij gekwetst door zijn getwijfel en hebben elkaar ook een periode helemaal niet meer gehoord. Toch zijn we weer samengekomen, na heel veel praten en dergelijke. Dat is iets waar mensen een mening over hebben, en die ook mogen hebben van mij, ik heb veel verdriet gehad toen we uiteen waren en ik heb bij veel vrienden uitgehuild, dus zij mogen hun mening hebben over de beslissingen die ik hierna neem, dat snap ik.
Alleen zijn de mensen die het luidst hun mening over hem verkondigden, diegene geweest die zelf fouten begaan hebben in hun eigen relatie. Dat snap ik niet...
Anyway: hypocrisie, het bestaat inderdaad... Ik heb het er ook lastig mee :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:52

HC verwoord perfect wat mijn issues hiermee zijn. Kan het zelf niet korter en krachtiger zeggen dan dat!
Ik ben gewoon een ziekelijk eerlijk persoon, soms best lastig en anderen vinden dat juist wel eens moeilijk, maar ik ben er trots op en wil dat zo houden. Voor mij is eerlijkheid 1 van de belangrijkste waarden in het leven. Zou wel erg hypocriet zijn als ik dan schijnheilig mooi weer speel bij een vriend waarvan ik weet dat ie bedrogen wordt. Dat kan ik simpelweg gewoon niet.

Dat was bij die vriendin van mij dus ook het probleem. Het was bij haar geen foutje en ze had ook 0,0 spijt. Sterker nog, de volgende afspraak voor een gezellig weekendje stond al gepland. Ze had het in haar ogen helemaal voor elkaar toen: mooi duur huis met een partner waarmee ze een klein kind had, samenwerking praktisch gezien liep soepel, mooie stabiele basis zeg maar. Passie ontbrak wel (ja doos, al vanaf het begin....) en dat zocht ze nu dus maar buiten de deur. Praten daarover had ze geprobeerd, lukte niet dus dan maar andere oplossing. Meer moeite wilde ze er gewoon niet voor doen, kon prima op deze manier opgelost. Dat manlief thuis zat en van niks wist en dus in de illusie leefde dat de relatie prima was, kon ik niet mee leven. Dat ze zo gruwelijk egoistisch en gemakzuchtig kon zijn verbaasde me echt. Ik herkende haar gewoon niet meer. Vanaf dat moment heeft ze dit ook doorgezet in de rest van haar leven en kunnen we dus echt niet meer door 1 deur maar staan lijnrecht tegenover elkaar.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:56

Er is nog een verschil met een misstap begaan en een hele affaire hebben, dat wat jij beschrijft Zwerte, daar zou ik ook echt anders van naar die persoon gaan kijken, ik kan mij voorstellen dat ik daar ook niet gezellig nog mee kan omgaan dan. Het klinkt alsof ze er trots op is...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:01

Stral schreef:
Er is nog een verschil met een misstap begaan en een hele affaire hebben, dat wat jij beschrijft Zwerte, daar zou ik ook echt anders van naar die persoon gaan kijken, ik kan mij voorstellen dat ik daar ook niet gezellig nog mee kan omgaan dan. Het klinkt alsof ze er trots op is...

Met zo'n voorbeeld zou ik ook nooit kunnen leven. Dan laat iemand karaktertrekken zien die niet passen bij mijn idee over vriendschap.

Maar stel dat je een vriendin hebt die op zich best een oké relatie heeft, maar ja wel in een sleur. Vervolgens gaat ze een keer op stap, wat ze vrijwel nooit doet, drinkt teveel en beland dronken in bed bij een andere man. Ze heeft verschrikkelijke spijt, maar durft het ook niet te vertellen omdat ze 100% zeker weet 9en dat weet jij ook) dat haar man haar echt zou gaan verlaten. Ze voelt zich dom, smerig, etc en je voelt gewoon dat ze het meent en dat dit een domme, maar wellicht harde les voor haar is geweest.

Nee, zo'n vriendschap zou ik niet beëindigen. Ik zou me er dan ook niet mee 'bemoeien' door te eisen dat ze het haar man moet vertellen, maar wel 'bemoeien' in die zin dat ze er van leert.

Dus zo zwart wit als Zwerte het stelt in zijn algemeenheid kan kim niet stellen. Er zijn voor mij namelijk wel uitzonderingen te bedenken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:05

Stral schreef:

Was ze dus ook... Daarom was dit voor mij dus ook het begin van het einde. Was voor mij duidelijk dat ze dusdanig aan het veranderen was, dat onze wegen wel moesten scheiden.
Een eenmalige misstap zou ik ook wel kunnen vergeven, mits er niet van mij verlangd wordt dat ik meedoe aan het bedrog. Zelf niet willen opbiechten zou ik al veel moeite mee hebben maar van mij eisen dat ik mn mond hou is net zo goed een enorme dealbreaker voor mij.
Voor mij is behalve eerlijkheid namelijk nog een waarde van belang: verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties. Achteraf piepen dat je spijt hebt en niet durven te vertellen omdat je partner je dan verlaat, tja, daar had je van tevoren over na moeten denken. Doen alsof er niks gebeurd is kan ik gewoon echt niet. Wie zn billen brand moet op de blaren zitten!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:12

Wij hadden binnen de musicalvereniging een vrouw zitten met een zogenaamde "open" relatie. Nou enfin, niemand die zich er echt mee bemoeide, wist wel wat zij allemaal uitspookte natuurlijk. Aangezien zij op repetitieweekenden nooit in haar eigen stapelbedje sliep :+ Haar toen nog man was ook een goede vriend van ons allemaal, wij pasten wel eens op de kinderen, en ondernamen altijd leuke dingen met elkaar.

Toen ik een keer door de stad heen liep zag ik madame lopen met nog een lid van de vereniging, 19 jarige gozer met een vriendin, en zij was toch echt al 30+. Zij hebben mij toen niet gezien, half uurtje later zag ik ze zoenend en doen in de v&d rond lopen. Ik ben naar huis gegaan en heb tegen mijn vriend gezegd wat ik gezien had. Die zei niet mee bemoeien!

Na een tijd zat ik een keer met ietwat teveel op in de kroeg toen zij zelf begon over dat een open relatie zo leuk was en dat soort dingen, waarop ik zei of een affaire met een 19 jarig persoon daar ook bij hoorde, die zelf een vriendin had. Zij is toen weggestormd, en een van de jongens heeft het aan haar man vertelt. Bleek dat het niet een keer voor de leuk was maar echt een hele affaire, de vriendin van die gozer met wie ze een affaire had is er helemaal stuk van geweest, waren bezig met een hypotheek.

Haar man is bij haar weggegaan, en de vriendin van haar affaire heeft meteen de relatie afgekapt. Gelukkig allemaal maar voordat zij dat huis gekocht hadden anders had je gezeten met de gebakken peren. Zij zegt nog wel eens dat zij mij nog steeds dankbaar is voor die opmerking toen, anders had zij het veel te laat pas geweten. Toen ben ik er wel eens serieus over gaan nadenken, ik zou het nu ten alle tijden vertellen, of de persoon zelf de keuze laten. Lijkt me zo naar als iedereen het weet en jij niet. Bah!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:16

Stral schreef:
Er is nog een verschil met een misstap begaan en een hele affaire hebben.

Nee.

Als er al een verschil is, zou men over een 'misstap' makkelijker eerlijk moeten zijn.

Het is in mijn ogen allemaal smoezenboek en goedpraterij over bedrog.

Als je niet zelf zo bent en zo ook niet behandeld wil worden, KAN je er geen deelgenoot van zijn.

Dat zoveel posters hier zelfs verdedigen er anders over te denken, illustreert simpelweg mijn ervaring dat onze westerse samenleving hypocrisie als grote waarde heeft.

Nogmaals; LEER ERVAN; denk er even over na wat dit voor jouw eigen kennissenkring in kan houden. Over wat ze ZEGGEN en DOEN.
Bepaal zelf maar waar jij je wel/niet mee wil omringen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:16

Ik hou er niet van medeplichtig te zijn, heb ooit aan de hand gehad dat mijn vriendin aan haar vriend had gezegd dat ze bij mij logeerde en toen was ze dus bij ander vriendje. Ja ehh dat gaat em niet worden he, ik wist er niet van en bovendien wilde ik niet tegen hem en voor haar liegen.

Ik kwam hier achter omdat hij mij belde om haar te spreken .. banketstaaf je daar maar eens uit..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:18

Liegen voor een ander zou ik ook niet doen. M'n mond houden wel, mits ik de situatie enigszins 'acceptabel' vind

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:20

ingeb0rg schreef:
Wij hadden binnen de musicalvereniging een vrouw zitten met een zogenaamde "open" relatie.

Goed verwoord; 'zogenaamd'.
Het is een slechts een voorbeeld simpel bedrog, van hypocrisie.
Niets open en eerlijk.

@Collie2008: je mond houden IS meedoen aan het bedrog.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:22

Uit nieuwsgierigheid. Voor de mensen die geen vrienden meer zouden kunnen zijn.

Hoe kijken jullie dan aan tegen polyamoreuze relaties. Mensen die bewust meerdere relaties aangaan. Met inspraak van alle partijen, alle partijen op de hoogte en alle partijen het ermee eens?

Is dat prima? Kun je met zo iemand wel vrienden zijn?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:25

Shiloh schreef:

Hoe kijken jullie dan aan tegen polyamoreuze relaties. Mensen die bewust meerdere relaties aangaan. Met inspraak van alle partijen, alle partijen op de hoogte en alle partijen het ermee eens?

Daar is toch geen bedrog mee gepaard, dus een totaal andere situatie.
Mensen vallen hier juist over het bewust liegen en bedriegen

Voor mij prima, ik zie het niet anders dan een "normale" situatie. Een open relatie vind ik net prachtig als je niet monogaam kan blijven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:26

De vraag is in sommige situaties alleen: maak je de situatie er effectief beter op door het bedrog op te biechten. Ik denk dat het soms meer kapot maakt dan nodig is, zeg wel SOMS he, in het geval dat het een eenmalige stomme misstap is, en de bedrieger gebukt gaat onder schuldgevoel, in dat geval mag de bedrieger de rest van zijn of haar leven blijven lopen met zijn of haar schuldgevoel en elke dag in zijn handjes wrijven dat hij bij die superpartner van hem of haar is kunnen blijven. Opbiechten is in sommige gevallen alleen maar een kwestie van 'voila, nu ben ik van mijn schuldgevoel verlost', waarbij je de partner zodanig hard kwetst dat die daar misschien wel niet meer boven komt. Is het dan nodig? Is het dat dan waard?

Moeilijke afwegingen altijd!

HC: bij sommige van jouw post zou er meer 'ik vind' of 'ik denk' mogen staan. Je mag iets denken en vinden, maar daarom is het de waarheid niet :)
Is het niet even hypocriet groot voorstander te zijn van open relaties, vrije gedachten, maar dan wel te moeten zeggen dat je niet naar een concert kan gaan waar een ex-vriendin/date/partner (whatever) is omdat zij het niet aankan jou te zien 'laat staan met iemand erbij', dan is die persoon toch ook niet helemaal op de hoogte geweest van jouw gedachten lijkt mij? Mijn excuses als ik de situatie verkeerd inschat. Jouw opmerking paar bladzijden terug kwam over alsof er daar toch ook ergens iets communicatief verkeerd is.

Fargo: Bah, dat had ik dus ook vorige zomer, persoon A vroeg aan mij of persoon B bij mij geslapen had (hij was niet thuisgekomen, bij een vorige ruzie is hij ook eens bij mij op de bank komen slapen). Daar sta je dan, met je katerhoofd, waarin je je ineens nog vaag kan herinneren dat B ineens wegfietste met C... Ik heb toen ook iets gezegd van dat ik het niet meer wist en we allemaal samen gefietst waren maar ik naar huis gefietst was. Irritante situatie!

Shiloh: het verschil met zo'n relaties is zoals je zelf zegt 'dat alle partijen op de hoogte zijn'. Daar heb ik geen problemen mee, mensen doen en laten wat ze zelf willen uiteindelijk toch?
Laatst bijgewerkt door Stral op 20-03-15 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:27

Huertecilla schreef:
Stral schreef:
Er is nog een verschil met een misstap begaan en een hele affaire hebben.

Nee.

Als er al een verschil is, zou men over een 'misstap' makkelijker eerlijk moeten zijn.

Als je niet zelf zo bent en zo ook niet behandeld wil worden, KAN je er geen deelgenoot van zijn.

Dat zoveel posters hier zelfs verdedigen er anders over te denken, illustreert simpelweg mijn ervaring dat onze westerse samenleving hypocrisie als grote waarde heeft.

Nogmaals; LEER ERVAN; denk er even over na wat dit voor jouw eigen kennissenkring in kan houden. Over wat ze ZEGGEN en DOEN.

Ben het niet altijd met je eens maar deze keer wel. Als iemand vreemd wil gaan dan moet hij/zij dat helemaal zelf weten maar probeer niet je geweten te sussen door het aan je beste vriend/vriendin te vertellen. Indien mij zoiets werd verteld en de partner zou mij ook vragen of er iets speelt dan vertelde ik de waarheid. Misschien dan mijn vrienden mij goed kennen want ik ben nog nooit deelgenoot gemaakt van list en bedrog. Je zit als volwassene verdorie niet op school waarbij je tegen je ouders zei dat je bij je vriendin was voor huiswerk maar ondertussen de kroeg onveilig maakte.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:28

Maar stral mag de partij die bedrogen wordt niet zelf beslissen of dat je het weet.
Op dat moment maak je de beslissing voor een ander (en meestal in eigenbelang).
De mensen die het niet willen weten zullen wel bestaan, maar ik denk ik kleinere mate en vaak hebben ze dat al aangegeven bij hun partner.

Ik zou niet in een leugen willen leven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:29

Furrow schreef:
Shiloh schreef:

Daar is toch geen bedrog mee gepaard, dus een totaal andere situatie.
Mensen vallen hier juist over het bewust liegen en bedriegen

Voor mij prima, ik zie het niet anders dan een "normale" situatie. Een open relatie vind ik net prachtig als je niet monogaam kan blijven.

Inderdaad :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:30

Furrow schreef:
Maar stral mag de partij die bedrogen wordt niet zelf beslissen of dat je het weet.
Op dat moment maak je de beslissing voor een ander (en meestal in eigenbelang).
De mensen die het niet willen weten zullen wel bestaan, maar ik denk ik kleinere mate en vaak hebben ze dat al aangegeven bij hun partner.

Ik zou niet in een leugen willen leven.

Ik doel ook op die mensen die dat hier in dit topic al aangegeven hadden hoor, je hebt er altijd die zeggen 'ik zou het niet willen weten'. Ik heb er zo in mijn vriendenkring ook.
Zelf zou ik het wél willen weten, ik wil inderdaad mijn eigen keuzes maken ;) Ik wil met mijn vraagstelling alleen duidelijk maken dat het ZO moeilijk is een eenduidig antwoord te geven, elke situatie is anders he!

edit: ik zou het mijn vrienden dan ook heel hard kwalijk nemen als ze dingen voor mij zouden achterhouden, want dat ik eerlijkheid enorm belangrijk vind, dat is goed geweten :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:36

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Nee.

Ben het niet altijd met je eens maar deze keer wel. Als iemand vreemd wil gaan dan moet hij/zij dat helemaal zelf weten maar probeer niet je geweten te sussen door het aan je beste vriend/vriendin te vertellen. Indien mij zoiets werd verteld en de partner zou mij ook vragen of er iets speelt dan vertelde ik de waarheid. Misschien dan mijn vrienden mij goed kennen want ik ben nog nooit deelgenoot gemaakt van list en bedrog. Je zit als volwassene verdorie niet op school waarbij je tegen je ouders zei dat je bij je vriendin was voor huiswerk maar ondertussen de kroeg onveilig maakte.

HC: ik weet niet of dat tegen mij is over dat LEREN en ZEGGEN en DOEN enzo, was mij in je voorgaande post niet echt duidelijk wie je aansprak. Ik héb nagedacht over mijn vrienden, anders zou ik hier ook niet reageren, het is duidelijk dat ik er nog mee zit :)
Ik zou mijn beste vriend echter niet kunnen missen, 1 dronken misstap, die voortgevloeid is uit maandenlange frustratie, ik kan het begrijpen. Ik ga hem daar niet de rest van zijn leven voor veroordelen, ik zou hem te hard missen. Hetzelfde geldt voor C, we hebben onze problemen gehad, maar ik ken haar al lang, ik zie ook gewoon dat zij niet is wie ze vroeger was, voor haar persoonlijke problemen, schrijf je iemand dan zomaar helemaal af? Ik laat het niet om mijn mening te uiten, die is heel duidelijk, en ik ben hard (en grof, volgens sommigen) op zo'n momenten. Als je dan nog moeite doet om de vriendschap te herstellen, wie ben ik dan om niet in te zien dat die vriendschap wel eens meer waard kan zijn dan 1 dronken fout moment dat zijn aanleidingen had?

Bigone: ben het met je eens dat mensen zo'n dingen vaak maar opbiechten, tegen hun partner, of een vriend(in), om hun geweten te kunnen sussen. Daarom denk ik soms: je hebt het helemaal op jezelf kunnen verpesten, los het nu ook maar zelf op...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:37

Huertecilla schreef:
ingeb0rg schreef:
Wij hadden binnen de musicalvereniging een vrouw zitten met een zogenaamde "open" relatie.

Goed verwoord; 'zogenaamd'.
Het is een slechts een voorbeeld simpel bedrog, van hypocrisie.
Niets open en eerlijk.

@Collie2008: je mond houden IS meedoen aan het bedrog.

Ik ken meerdere mensen hoor met een open relatie, waarbij het wel werkt. Ieder zo zijn ding toch? Ik ga mij niet bemoeien met iets wat voor een ander wellicht wel werkt. Moet er zelf niet zoveel van weten, eigenlijk helemaal niets. Ik heb al zeven jaar een relatie, en geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. In mijn ogen is het zo dat als jij perse een ander nodig hebt om jouw relatie te laten werken qua spanning en dingen, jij gewoon niet bij de juiste partner bent. Maar als het voor een ander wel werkt, wie ben ik dan om dat te veroordelen?

Bovendien zit er nog wel een heel verschil tussen een affaire en een open relatie hè, maar ik vind de lijn zelf te dun om het risico te nemen, lijkt mij dat van een keertje het bed in naar een affaire de stap veel minder groot is als dat mensen soms denken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:39

Als ik dit topic lees, ben ik blijkbaar een vreselijk mens. Maar ik zou er geen moeite mee hebben. Als een echt goede vriendin me vertelt dat ze vreemdgaat. Ik zou vragen of dat nou wel zo'n goed idee is. Hoe het zo gekomen is. Wat ze er verder mee wil. Misschien wel laten doorschemeren dat het niet de meest verstandige beslissing is. Maar het is HAAR beslissing.

Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om het aan haar man te vertellen. Da's haar relatie.

Ik zie mensen zeggen dat ze nou eenmaal te eerlijk zijn om dit geheim te houden en vrienden te blijven. Ik ben te loyaal om een vriend zo maar te laten vallen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:40

Ik kan me helemaal vinden in jou reactie Stral.

Ik kan me voorstellen dat de vriendschap met A wel echt verstoord is. Maar zij heeft immers ook daadwerkelijk gelogen tegen jou en van je gevraagd haar boven C te kiezen.

Ik zou ook vriendschap met C niet verbroken hebben, maar inderdaad net als jij als ik voor een keuze moment sta om A voor te laten gaan, C was immers degene die fout zat. Maar als dan achteraf blijkt dat A ook gewoon vreemd is gegaan, zou ik echt pislink worden. Omdat ze dan tegen mij gelogen heeft en mijn loyaliteit naar haar misbruikt heeft. De vriendschap zou met A wel een deuk zijn opgelopen, maar weet niet of ik hem verbroken had. Wat betreft kiezen voor de een of de ander zou ik er dan verder onverschillig in staan en ze het zelf maar laten uitzoeken, hoe ze elkaar al dan niet ontlopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:44

Anoeska schreef:
Als ik dit topic lees, ben ik blijkbaar een vreselijk mens. Maar ik zou er geen moeite mee hebben. Als een echt goede vriendin me vertelt dat ze vreemdgaat. Ik zou vragen of dat nou wel zo'n goed idee is. Hoe het zo gekomen is. Wat ze er verder mee wil. Misschien wel laten doorschemeren dat het niet de meest verstandige beslissing is. Maar het is HAAR beslissing.

Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om het aan haar man te vertellen. Da's haar relatie.

Ik zie mensen zeggen dat ze nou eenmaal te eerlijk zijn om dit geheim te houden en vrienden te blijven. Ik ben te loyaal om een vriend zo maar te laten vallen.

En als die partner ook een hele goede vriend van je is of van jouw partner, wat doe je dan als je rechtstreeks gevraagd word door de bedrogen partner, lieg je dan??

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:47

ik zou een beste vriend/vriendin er niet voor laten vallen, maar zou ze ook niet sparen voor mijn mening erover hun acties. Als het effectief tot een langdurige affaire zou komen, dan zou ik idd wel contact verminderen, ze mogen terugkeren als ze bij zinnen zijn gekomen.
Eén slipper maken is iets anders dan bewust systematisch blijven bedriegen...

Of ik de tegenpartij zou inlichten, hangt er vanaf hoe goed ik ze ken/kan inschatten en of mijn vriend(in) veel berouw heeft van de slipper en toch verder wil in de reeds bestaande relatie.

open relaties... ben er niet een voorstander van, maar als het werkt beter zo dan achterbaks gedoe

edit: als ik op de man af gevraagd wordt, dan denk ik wel dat ik het zou zeggen...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:54

Anoeska schreef:

En als zij hem vertelt dat ze bij jou is en hij belt je op om haar te spreken?? Wat zeg je dan??