Appelmoes_11 schreef:Dit soort verkrachtingen - zonder mes op de keel, geen kapotgescheurde kleren en niet in een donker steegje waar TS tegen haar zin in is getrokken - komen zo veel voor dat er echt geen reden is om aan TS haar verhaal te twijfelen. We kunnen wel met z'n allen roepen dat verkrachting vreselijk is en dat we het serieus nemen, maar als we het vervolgen bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen ('ja, maar dat is geen verkrachting he, daar had je iets aan kunnen doen en de justitie doet het toch niet, let volgende keer op') verandert er nooit iets.
Begin bij jezelf en veroordeel iemand die zo'n verhaal vertelt niet om de dingen die ze anders had moeten/kunnen doen.
Als iemand aan mijn deur staat en dit verhaal over mijn man zou vertellen zou ik toch echt mijn wenkbrauwen optrekken en je echt niet geloven op je blauwe ogen hoor.
Het zal haar best over komen zijn en zij zou het zelf best zo beleefd hebben ,maar je kan toch niet zomaar iemand gaan beschuldigen van verkrachting zonder enig bewijs met alleen maar een verhaal?