verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:33

Appelmoes_11 schreef:
Dit soort verkrachtingen - zonder mes op de keel, geen kapotgescheurde kleren en niet in een donker steegje waar TS tegen haar zin in is getrokken - komen zo veel voor dat er echt geen reden is om aan TS haar verhaal te twijfelen. We kunnen wel met z'n allen roepen dat verkrachting vreselijk is en dat we het serieus nemen, maar als we het vervolgen bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen ('ja, maar dat is geen verkrachting he, daar had je iets aan kunnen doen en de justitie doet het toch niet, let volgende keer op') verandert er nooit iets.

Begin bij jezelf en veroordeel iemand die zo'n verhaal vertelt niet om de dingen die ze anders had moeten/kunnen doen.

Als iemand aan mijn deur staat en dit verhaal over mijn man zou vertellen zou ik toch echt mijn wenkbrauwen optrekken en je echt niet geloven op je blauwe ogen hoor.
Het zal haar best over komen zijn en zij zou het zelf best zo beleefd hebben ,maar je kan toch niet zomaar iemand gaan beschuldigen van verkrachting zonder enig bewijs met alleen maar een verhaal?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:35

bruintje123 schreef:
Maar Delphi je gaat toch niet slapen voordat je de handtastelijke man buiten hebt staan en de deur op slot.

Natuurlijk die vent blijft fout.
Maar heel gewoon is dit ook niet. En ts mag best beseffen dat de politie daar bij aangifte echt wel even bij stil zal staan. Wat niet wegneemt dat ze daardoor gaat laten aangifte te doen. Hij zat fout. Nee is nee.

Ik schat maar zo in dat die man een heel stuk ouder is dan ts en het lijkt er op dat hij behoorlijk misbruik heeft gemaakt van het overwicht wat je dan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:37

beatje schreef:
Appelmoes_11 schreef:
Dit soort verkrachtingen - zonder mes op de keel, geen kapotgescheurde kleren en niet in een donker steegje waar TS tegen haar zin in is getrokken - komen zo veel voor dat er echt geen reden is om aan TS haar verhaal te twijfelen. We kunnen wel met z'n allen roepen dat verkrachting vreselijk is en dat we het serieus nemen, maar als we het vervolgen bagatelliseren en de schuld bij het slachtoffer leggen ('ja, maar dat is geen verkrachting he, daar had je iets aan kunnen doen en de justitie doet het toch niet, let volgende keer op') verandert er nooit iets.

Begin bij jezelf en veroordeel iemand die zo'n verhaal vertelt niet om de dingen die ze anders had moeten/kunnen doen.

Als iemand aan mijn deur staat en dit verhaal over mijn man zou vertellen zou ik toch echt mijn wenkbrauwen optrekken en je echt niet geloven op je blauwe ogen hoor.
Het zal haar best over komen zijn en zij zou het zelf best zo beleefd hebben ,maar je kan toch niet zomaar iemand gaan beschuldigen van verkrachting zonder enig bewijs met alleen maar een verhaal?
Had ze filmopnames moeten maken dan? :?

easygoing

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:39

@koudbloedkim dus jij gelooft zomaar elke willekeurige vreemde vrouw die van alles beweert over je man/vriend?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:40

beatje schreef:

Ik zou ook een collega niet in het holst van de nacht binnen laten. Maar daar gaat het niet om.

Maar die collega mag daar toch geen misbruik van maken.

Hij had daar niet mogen zijn, hij had het nee niet mogen negeren en zeker geen misbruik maken van het feit dat ze slaapmiddelen heeft genomen.

Sterker nog....zelfs als ze hem verleid heeft en halverwege denkt: mwoh nee toch niet had hij nog moeten stoppen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-03-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:40

Hoe langer ik dit topic lees, hoe bozer ik eigenlijk word. Het draagt alleen maar bij aan dat vreemde idee van 'de jongens tegen de meisjes' als het om seks gaat. Mannen krijgen seks, vrouwen geven seks. Een man die veel seks heeft is stoer, een vrouw die veel seks heeft is een slet. Een vrouw die verkracht wordt had beter op moeten letten, want mannen kunnen er nu eenmaal niks aan doen dat ze naast hun voortplantingsdrang geen emoties ervaren. Als de vrouw echt álles gedaan heeft om zich te verweren - tja, dan is het gewoon een stom ongeluk, een beetje zoals je een stom ongeluk met een wilde beer kunt hebben.

De meest onderbelichte slachtoffers van dit systeem zijn toch wel mannen die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld. Een man die verkracht is door een man heeft het laten gebeuren en zal wel homo zijn. Een man die verkracht wordt door een onaantrekkelijke vrouw is grappig en een man die verkracht wordt door een aantrekkelijke vrouw is gewoon een enorme geluksvogel. Mannen willen nu eenmaal altijd seks! Als ik op bepaalde websites zie hoe jongens die een relatie hadden met/misbruikt zijn door hun docente worden neergezet als 'boy's wet dream', denk ik dat verkrachte mannen zich ontzettend eenzaam moeten voelen.

Het wordt tijd dat we zowel de meisjes als de jongens gaan leren over grenzen en nee zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:44

easygoing schreef:
@[naam] dus jij gelooft zomaar elke willekeurige vreemde vrouw die van alles beweert over je man/vriend?
Als er een vrouw bij mij aan de deur komt die zoiets over mijn verloofde verteld, zou ik dat zéker niet negeren en hem daarmee confronteren!!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:45

KoudbloedKim schreef:
Soms is het misschien wel beter om alleen met 'Oh wat sielugh' te reageren. :o

Precies.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:45

Appelmoes_11 schreef:
Hoe langer ik dit topic lees, hoe bozer ik eigenlijk word. Het draagt alleen maar bij aan dat vreemde idee van 'de jongens tegen de meisjes' als het om seks gaat. Mannen krijgen seks, vrouwen geven seks. Een man die veel seks heeft is stoer, een vrouw die veel seks heeft is een slet. Een vrouw die verkracht wordt had beter op moeten letten, want mannen kunnen er nu eenmaal niks aan doen dat ze naast hun voortplantingsdrang geen emoties ervaren. Als de vrouw echt álles gedaan heeft om zich te verweren - tja, dan is het gewoon een stom ongeluk, een beetje zoals je een stom ongeluk met een wilde beer kunt hebben.

De meest onderbelichte slachtoffers van dit systeem zijn toch wel mannen die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld. Een man die verkracht is door een man heeft het laten gebeuren en zal wel homo zijn. Een man die verkracht wordt door een onaantrekkelijke vrouw is grappig en een man die verkracht wordt door een aantrekkelijke vrouw is gewoon een enorme geluksvogel. Mannen willen nu eenmaal altijd seks! Als ik op bepaalde websites zie hoe jongens die een relatie hadden met/misbruikt zijn door hun docente worden neergezet als 'boy's wet dream', denk ik dat verkrachte mannen zich ontzettend eenzaam moeten voelen.

Het wordt tijd dat we zowel de meisjes als de jongens gaan leren over grenzen en nee zeggen.

Zó, je verzint er heel wat bij zeg...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:46

Natuurlijk had hij dit niet mogen doen, absoluut niet.

Wel is het zo dat een aangifte waar geen fysiek bewijs aangeleverd kan worden heel erg onder de loep wordt genomen. Dus ja: als TS aangifte doet (wat ze imo het beste kan doen), zal ze zich wel moeten voorbereiden op een kruisverhoor. De politie zal proberen te ontdekken of je niet toch stiekem vals aangifte doet (gebeurt helaas erg vaak) en als meneer een fatsoenlijke advocaat heeft/krijgt zal diegene er alles aan doen om jouw verhaal onderuit te halen.

Gelukkig weet ik dit niet door persoonlijke omstandigheden, maar ik heb vanwege mijn opleiding 5 maanden stage gelopen bij strafrechtadvocaten.

Heel veel sterkte TS... :(:) Hopelijk hoef je hem snel niet meer dagelijks tegen het lijf te lopen.

Appelmoes_11

Geryon schreef:
Appelmoes_11 schreef:

Zó, je verzint er heel wat bij zeg...

Nee hoor, ga maar eens goed opletten :)

Nikass

NatasjavE schreef:
Ik zou ook een collega niet in het holst van de nacht binnen laten. Maar daar gaat het niet om.

Is het ts haar verantwoordelijkheid om die man niet binnen te laten of ga je als oudere, mannelijke getrouwde collega niet meer s nachts bij een jong meisje op bezoek? Ik vind dat hij beter had moeten weten.

( geen aanval op jou, Natasja, ik denk dat we het eens zijn)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-03-15 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:47

Ik snap niet waarom je bang bent dat collega's er achter komen? Hij zal het zelf echt niet gaan vertellen aan zijn collega's, en de politie ook niet. Het is niet zo dat de politie naar jullie werk komt en hem daar te midden van de collega's allerlei vragen gaat stellen. Dat gaat allemaal volledig buiten het werk om.

Persoonlijk had ik na de aangifte direct ander werk gezocht en ook nog eens een briefje in de bus geduwt voor de vrouw van die kerel.
Maar ik vind het al heel dapper dat je er over schrijft en het aan je baas hebt verteld. Ik snap echt niet dat zo'n kerel niet op straat wordt gezet, maarja in zo'n bedrijven zijn het meestal alleen de cijfers die tellen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:47

Alleen al het feit dat een getrouwde kerel om half één s'nachts een jonge, vrijgezelle collega op zoekt deugt al niet. In het begin van het topic schreef ik al wat er over ts heen zal komen mocht ze aangifte doen en dat is niet mis. Ik denk wel dat TS , werkzaam in een mannenwereld, het gevoel heeft dat ze one off the guys is en ook zo behandeld word op het werk. Waardoor ze misschien geen kwaad gezien heeft in het ontvangen van deze collega, wat echter wel gruwelijk verkeerd afliep. Is ts naief, ja zeker maar dan nog is nee nee.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:48

bigone schreef:
Alleen al het feit dat een getrouwde kerel om half één s'nachts een jonge, vrijgezelle collega op zoekt deugt al niet.

Want zodra je getrouwd bent kun je geen vrienden meer worden met vrouwelijke collega's? Ik snap het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:48

Het klopt trouwens dat de kans klein is dat TS 'wint' bij een rechtzaak, want zelfs mét bewijs, is dat vaak niet aan de orde.
Maar aangifte doen is i.m.o wél heel belangrijk, want je weet nooit of er al aanklachten tegen deze man lopen en of dat in de toekomst zal gebeuren.

Maar al had TS naakt op bed gelegen, hem bij zich geroepen, hem gevraagd zich uit te kleden en seks met haar te hebben en op het laatste moment toch 'nee' gezegd; had hij niet het recht gehad om dit te doen!

Een normale man doet zoiets ook niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:49

Appelmoes_11 schreef:

.

Nu ik er over nadenk....het is zelfs belachelijk dat, stel dat ik een collega midden in de nacht op de stoep heb staan, blijkbaar op mijn qui vive moet zijn. Wat ik ook inderdaad zou zijn. Als vrouw leer je dat je goed op jezelf moet passen. Op zich prima. Maar mannen moeten inderdaad leren wat nee betekend.

Ook goed te weten voor iedereen. Bij verkrachting is de dader meestal een bekende van het slachtoffer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:50

Appelmoes_11 schreef:
bigone schreef:
Alleen al het feit dat een getrouwde kerel om half één s'nachts een jonge, vrijgezelle collega op zoekt deugt al niet.

Want zodra je getrouwd bent kun je geen vrienden meer worden met vrouwelijke collega's? Ik snap het niet.

Natuurlijk wel, geen enkel probleem maar een getrouwde kerel met kinderen komt niet om half één s 'nachts even een bakkie koffie doen, dat kun je ook op de zaak doen, kom nou, wie is hier nu naief.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:52

KoudbloedKim schreef:
Maar al had TS naakt op bed gelegen, hem bij zich geroepen, hem gevraagd zich uit te kleden en seks met haar te hebben en op het laatste moment toch 'nee' gezegd; had hij niet het recht gehad om dit te doen!

99,9% van de mannen haakt echt niet af op dat moment hoor.

Anoniem

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:53

Bron?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:54

Ik weet niet waar TS werkt of wat voor rooster ze hebben, maar ik vind het niet zo vreemd om om half één nog met iemand af te spreken die ik van het werk ken. Dat diegene een relatie heeft maakt verder niet uit.

Geryon schreef:
ik weet niet hoe jullie seksleven eruit ziet bokkers, maar het is heel normaal dat één van de twee zin heeft, de ander niet, maar diegene constant opgeilt en dat degene dan zin krijgt en zonder woorden toch het spelletje door laat gaan ;)).

Ik weet niet hoe jouw seksleven eruit ziet, maar als mijn vriend al dan niet met medicatie zegt dat hij geen zin heeft en gaat slapen, laat ik hem toch echt met rust hoor :=

NatasjavE

bigone schreef:
Natuurlijk wel, geen enkel probleem maar een getrouwde kerel met kinderen komt niet om half één s 'nachts even een bakkie koffie doen, dat kun je ook op de zaak doen, kom nou, wie is hier nu naief.

Los van het feit dat hij getrouwd is. (laten we aannemen dat hij en z'n vrouw een open relatie hebben)

Hij mag wel hopen op sex met TS. Hij mag wel een poging wagen om haar er toe te verlijden.

Maar hij mag haar niet verkrachten.

Ook als TS hierin naïef is mag dat niet. Het mag nooit.

Een echte vent had haar zelfs niet geprobeerd te verlijden als hij weet dat ze slaapmedicatie genomen heeft.

Jolliegirl

alexonline schreef:
Captain schreef:
Sorry TS, ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Waarom doe je in hemelsnaam nog om half 1 's nachts de deur open?

Gelukkig ben ik dus niet de enige die het verhaal op z'n lichts gezegd een beetje "Appart" vindt.
Mocht het wel zo zijn gegaan, dan zeker aangifte doen want de kans op herhaling acht ik aardig groot.

Hier nog een...

Wat doe je in godsnaam om 00.30 nog afspreken met een getrouwde collega?
Zn mobiel die boven ligt?
Jij al in je pyama?
Slaapmedicatie al ingenomen en dus onder invloed van verdovende middelen?

Ik vind het wel wat naief hoor!

Daarintegen hoort een man natuurlijk NOOIT!!!!! door te gaan als een vrouw NEE zegt...

Dus.. Wat dat aangaat zou je aangifte moeten doen..
Iig zorgen dat er iets mee gedaan word..want dit gaat echt nog niet het eind zijn als je er niets mee doet.

antje_vip

KoudbloedKim schreef:
Had ze filmopnames moeten maken dan? :?

"Moment, ik installeer eerst de filmcamera" :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:55

Cowgirl schreef:
Ts meld zich ook niet meer.

Ehmm…die is misschien aan het werk?