zwemfeestje dilemma!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:21

BloemBloem schreef:
Nelis ik ben het zo met je eens :)
Zijn wij nu ontaarde moeders?

Misschien wel? :=

Maar nogmaals ieder zijn opvoedings wijze, echter met essentiele dingen als zwemmen, verkeersregels etc vind ik dat je als ouder buiten een opvoedende functie ook een motiverende en voorbeeldrol speelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:31

Quellian schreef:
Precies, dat bedoel ik. Ik vind het een heel nare sfeer hier, vanwege de verwijten.

Als je het een nare sfeer vindt hier staat het je vrij om te vertrekken. Hoeft niet, je mag ook gewoon meediscussiëren. :) Maar er is hier geen verplichting om te blijven, noch om te vertrekken trouwens. Maar de discussie wordt er niet beter op door met drogredenen te komen. Eerst gaat het niemand wat aan, nu zijn het verwijten. Die zie ik ook niet echt op de laatste paar pagina’s. Ja, ze zullen er vast wel zijn geweest, maar het is een mening en zolang die onderbouwd is met duidelijke redenen is daar niks mis mee. En goed lezen doet ook wonderen.

Het gaat er mij niet in dat in circa 3 a 4 posts de een zegt er goed gediscussieerd wordt en de ander er heerst hier een nare sfeer. Ik merk niks van een nare sfeer in ieder geval. Er kan een prima (goede) sfeer zijn, ondanks dat je het niet met elkaar eens bent.

Wat mij betreft is niemand hier ontaard of een slechte moeder. Maar er kan prima onderbouwd wat gezegd worden van of over de redenen waarom je of iemand tot een beslissing komt. :)

En ondertussen vind ik het een beetje jammer dat dit dus de hele daadwerkelijke discussie teniet doet. Posts heen en weer over het voeren van een discussie ipv de discussie zelf. :) Imo niet nodig als je op het balletje focust.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:33

Zo hele topic doorgelezen :+

Ook gelezen dat je al een beslissing hebt gemaakt. Helemaal Prima, is een eigen keuze.
Wat ik nog wel even mee wil geven.. In je openingspost zeg je dat je 2 oudere kinderen pas vanaf 10 jaar met zulke feestjes mee mochten. Probeer dit wel een beetje aan te houden zeg maar. Ook in de toekomst..

Als ik er iets is wat ik vroeger vreselijk vond was namelijk wel omdat ik de oudste was en mijn ouders nog moesten leren loslaten ik bijna niks mocht. Qua uitgaan en stappen, enz. Moest altijd om 10u weer thuis zijn.
Mijn broertje daarentegen mocht dat allemaal wel tot snachts weet ik hoelaat.
Vond ik niet zo tof :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:53

Sammie schreef:
Quellian schreef:
Precies, dat bedoel ik. Ik vind het een heel nare sfeer hier, vanwege de verwijten.

Als je het een nare sfeer vindt hier staat het je vrij om te vertrekken. Hoeft niet, je mag ook gewoon meediscussiëren. :) Maar er is hier geen verplichting om te blijven, noch om te vertrekken trouwens. Maar de discussie wordt er niet beter op door met drogredenen te komen. Eerst gaat het niemand wat aan, nu zijn het verwijten. Die zie ik ook niet echt op de laatste paar pagina’s. Ja, ze zullen er vast wel zijn geweest, maar het is een mening en zolang die onderbouwd is met duidelijke redenen is daar niks mis mee. En goed lezen doet ook wonderen.

Het gaat er mij niet in dat in circa 3 a 4 posts de een zegt er goed gediscussieerd wordt en de ander er heerst hier een nare sfeer. Ik merk niks van een nare sfeer in ieder geval. Er kan een prima (goede) sfeer zijn, ondanks dat je het niet met elkaar eens bent.

Wat mij betreft is niemand hier ontaard of een slechte moeder. Maar er kan prima onderbouwd wat gezegd worden van of over de redenen waarom je of iemand tot een beslissing komt. :)

En ondertussen vind ik het een beetje jammer dat dit dus de hele daadwerkelijke discussie teniet doet. Posts heen en weer over het voeren van een discussie ipv de discussie zelf. :) Imo niet nodig als je op het balletje focust.

Nee, dit maakt het gezelliger.

Ik blijf erbij, ik snap de moeder in kwestie en geen enkele keuze in deze situatie is fout. NIETS in déze situatie zorgt ervoor dat je een slechte moeder bent.
Of de mensen die hun kind wél mee zouden geven ontaard zijn vind ik ook niet, maar je mag best wat begrip hebben voor andermans mening.
IK zou zoiets hier niet eens vragen, niets wat betreft mijn kind, overigens aan niemand, ik ben nl. de moeder, dus ik bepaal, dat hóeft niet onderbouwd te worden. Als ik nee zeg, dan kan de rest van de wereld wel wat anders zeggen, jammer dan. Vind het zeer respectloos naar de moeder toe. Prima als jij een andere mening hebt, maar probeer niet met argumenten te komen waarom ik dit niet zou mogen vinden, interesseert me niet zo bijster veel.

Dat ik daarom maar uit dit topic moet vertrekken vind ik onzin.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:07

Quellian, de enige die hier de sfeer enigszins scheef trekt ben je toch echt zelf. Lees je eigen post eens terug, en daarna de openingspost.

Jouw mening is (als ik het goed samenvat): ik beslis over mijn kind, de onderbouwing voor mijn beslissingen gaat niemand iets aan, als iemand anders zijn mening over mijn beslissing geeft vind ik dat respectloos.

Als dat je mening is, dan heb je er natuurlijk weinig aan om zo'n openingspost als die van de TS te plaatsen :)* . Zij vroeg immers expliciet om meningen.

Volgens mij wordt er behoorlijk wat begrip opgebracht voor de mening van TS, maar er zijn ook mensen die aangeven dat zij zelf een andere keuze zouden maken, inclusief onderbouwing waarom.
Lijkt me eigenlijk een voorbeeldige discussie.
Laatst bijgewerkt door Sofy op 10-03-15 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:07

Nee dat maakt het helaas idd niet gezelliger, maar wel even een stuk duidelijker.

Citaat:
Dat ik daarom maar uit dit topic moet vertrekken vind ik onzin.
Dat staat er dan ook niet.

Jij bent TS niet. :) TS heeft dit topic wél geopend want ze wilde extra advies. Dat jij dat niet zou willen wil niet zeggen dat dit topic dan maar niet mag bestaan of dat men niet mag reageren. TS heeft dit geopend en op basis van háár informatie bestaat dit topic. Dat jij er geen behoefte aan zou hebben is helemaal oké, maar daar hebben we - heel hard gezegd- in dit topic even weinig aan. TS had dat het nl wel. En op basis dáárvan bestaat dit topic dus wel. Inclusief alle pros en cons die erbij komen kijken. Dus dat jij dit topic stom vindt.. prima.. maar dat is de discussie helemaal niet.

Termen als ontaard en slecht hoeven we imo ook niet te gebruiken. Je zal dan sowieso eerst een definitie moeten hebben van wat slecht en ontaard is.. En persoonlijk ben ik dan ook weer van mening dat kinderen ook met teleurstellingen om moeten kunnen gaan. Dus nee is nee en dat is in mijn ogen écht geen mishandeling.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-03-15 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofy

Re: zwemfeestje dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:09

Helemaal met je eens Sammie, en ik wil er nog bij zeggen dat ik vind dat je een prettige manier van disucssiëren hebt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:38

Ik vind het heel jammer voor het kind, maar ik zou mijn kind zelf ook niet laten gaan bij twijfel hoor. (niet dat ik kinderen heb, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.)

Ieder kind is anders en kan niet alle dingen aan. Als TS aangeeft dat haar zoontje naar haar idee nog te weinig kracht heeft, dan kan dat. Dat de andere kinderen wel mogen gaan heeft daar niets mee te maken. Ik vind de reden van TS meer dan genoeg om haar zoontje niet te laten gaan!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:16

Meloen schreef:
Je kind thuis houden, maakt je geen slechte ouder. Je kind laten gaan, maakt je geen slechte ouder.

BloemBloem schreef:
Het ligt eraan waarom je je kind thuis houdt ;)

@BloemBloem; als ik deze twee posts onder elkaar lees, kan ik er weinig anders van maken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:24

Blue Eyes, je moet toch beter de paginas doornemen. Er wordt namelijk ook gezegd dat eigen angst een rol speelt om je kind thuis te houden.

Ik vind het gewoon sneu voor het joch, that's it!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:30

Ik heb het hele topic gelezen. En toch kan ik van jouw opmerking niets anders maken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:36

DatBenIkNou schreef:
StalNollie schreef:
ik snap het helemaal ts, ik heb zelf ook enorm angst door het verleden in het water.
en geef me zoontje al is die nu nog een stuk jonger als jou kindje ook niet mee aan iemand die gaat zwemmen.

ik zou het dus ook nog niet doen als je je er niet goed bij voelt. en heeft niks met te beschermend te maken hoor.

Waar heeft het dan mee te maken volgens jou? Je geeft zelf aan dat het met eigen angsten te maken heeft.

je klopt voor mijn wel, hoe het anders zou zijn weet ik natuurlijk niet.
maar met zwemmen heb je zoveel minder overzicht en zeker in een grotere groep,
Ik zou mijn zoontje nu 3.5 jaar ook niet aan een 'onbekend' iemand meegeven voor een feestje bijv gewoon bij iemand thuis. er zit nogal een gebruiksaanwijzing bij zullen we het er maar even simpel gezegd zeggen.

tot welke leeftijd is voor ieder natuurlijk persoonlijk en ook karakter van kind natuurlijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:45

Oei, ik gooi de knuppel in het hoenderhok?

Mijn zoontje werd 8 en wilde zelf dolgraag naar de zwemdisco! En dat hebben we toen gedaan. Wel even overleg gehad met het zwembad. Alle baden hadden minimaal 2 behoorlijk oplettende badmeesters/ zweminstructeurs per bad. Kinderen mochten kurkjes omdoen, die stonden klaar. Het is supergoed gegaan en zoonlief en zijn vriendjes hadden de dag van hun leven. 1 moest nog afzwemmen en die zwom met mijn dochter mee die A B en C heeft. Het bad zat vol met 8 jarigen! 1 bad was dieper, de rest konden ze gewoon staan. En dit was dus wel een bad waar gewoon in gelest werd. Dus geen golfslagbad of stroomversnellingen.

En laten we wel zijn: Mijn A valt in het niet met wat ze nu voor A moeten kunnen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nu niet meer zou slagen. Wat zij kunnen, kan ik echt niet! :o

Het geeft hem wel een boost aan zelfvertrouwen als ie gewoon kan gaan.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:50

@Idefix, mijn 6 jarige dochter gaat elke week zwemmen en 1x per maand naar de zwemdisco. Zonder ouders, maar net zoals bij jouw voorbeeld, zonder golfslag of stroomversnellingen.

Hier maak je de afweging dat het vertrouwd is.

Als je zoontje voor een feestje uitgenodigd zou worden, naar een groot recreatiebad met stroomversnellingen en golfslag, dan bedenk je misschien nog wel een keer.

Waarna je misschien toch besluit om het te doen, als je zoontje het aan kan. Maar mijn dochter zou dan niet mogen, ondanks dat ze lang is en wekelijks 2x zwemt, gewoon omdat ik het risico van de golfslag te groot vindt. Zo heeft elke ouder zijn / haar eigen afwegingen en deze zijn niet goed of fout, maar elk kind is anders.