Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Relaxed schreef:De Belastingdienst heeft zijn fout ivm de kapitaalverzekering ook ontdekt
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/237502 ... gen__.html
Bellatrix schreef:Ik heb 2 werkgevers dus maar bij 1 loonheffing...krijg dus de loonheffing terug van die andere werkgever...werk 32 uur en heb een klein huurhuisje.
belastingdienst schreef:Er is iets misgegaan met het ophalen van de gegevens van u. Sluit de aangifte af en probeer het later nog eens.

. Blij dat ik in elk geval op tijd ben, dus nog ruim de tijd heb om het te regelen, maar frustrerend is het wel. Leuker kunnen we het niet maken, maar makkelijker ook nog altijd niet.... Lizzle schreef:Niet helemaal aangifte gerelateerd, maar een belastingvraag: hoe kan ik aanvragen mijn hypotheekrenteaftrek in 1x te ontvangen in plaats van elke maand? Ik kom er maar niet uit.
Ik wacht ook nog mooi even met verzenden, ik heb zo nog mijn twijfels of het echt goed gaat. Of ik hem nu verstuur of over twee weken, dat maakt ook niet zoveel uit. Berdien schreef:Als je je houdt aan de spelregels van de KEW houdt dan hoef je de waarde daarvan inderdaad niet op te geven.
Jolien, mensen schijnen ook verzekeringen te hebben opgegeven die geen kapitaalverzekering waren. Als je daar dan ook een waarde aan toebedeelt en je komt boven de grens qua spaargeld in box 3 uit, tja. Dan betaal je belasting over je spaargeld terwijl dit wellicht niet hoeft. Het gaat niet zozeer om het niet hebben van een verzekering, maar het invullen van een verzekering die geen kapitaalverzekering is
Wat vervelend Lalidan! Anders het over een paar dagen nog eens proberen?
Yv_ schreef:Bellatrix schreef:Ik heb 2 werkgevers dus maar bij 1 loonheffing...krijg dus de loonheffing terug van die andere werkgever...werk 32 uur en heb een klein huurhuisje.
Klopt dat, weet je dat zeker?
Ik heb sinds feb 2014 ook 2 banen, bij de ene loonheffingskorting ingevuld natuurlijk, bij de andere niet. Maar zit al vanaf toen een beetje in de piepzak of dat allemaal wel goed gaat. Ik dacht juist dat 2 werkgevers eerder betekende dat je meer moest betalen... Althans, die verhalen vertelden mensen me
. Vind het toch altijd nog maar spannend totdat zij met het verlossende telefoontje komt
Claudia1993_ schreef:Relaxed schreef:De Belastingdienst heeft zijn fout ivm de kapitaalverzekering ook ontdekt
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/237502 ... gen__.html
Ik snap alleen niet hoe mensen daardoor gedupeerd kunnen zijn?
Als je geen kapitaal verzekering hebt haal je het vinkje toch weg?
Of denk ik nu te makkelijk...
Yv_ schreef:Bellatrix schreef:Ik heb 2 werkgevers dus maar bij 1 loonheffing...krijg dus de loonheffing terug van die andere werkgever...werk 32 uur en heb een klein huurhuisje.
Klopt dat, weet je dat zeker?
Ik heb sinds feb 2014 ook 2 banen, bij de ene loonheffingskorting ingevuld natuurlijk, bij de andere niet. Maar zit al vanaf toen een beetje in de piepzak of dat allemaal wel goed gaat. Ik dacht juist dat 2 werkgevers eerder betekende dat je meer moest betalen... Althans, die verhalen vertelden mensen me