Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:27

Dat dus, als je echt gek op iemand bent zie je dat niet en kan het je ook niks schelen.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:34

tot voor kort had ik een relatie van 10 jaar met een lieve jongen. omdat mijn leven met ups en downs gaat heeft hij mij achteraf al een aantal jaar aan het lijntje gehouden.
ik had zoiets van maak het dan eerder uit. woonden samen, met hond en een stel koikarpers.
nee ik hoef hem niet terug.
ben wel in therapie momenteel. maar hem? nooit meer

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:34

Dat is dus exact mijn vraag.
Laten we even aannemen dat je niet gek bent op iemand vanaf sec 1 (liefde op het eerste gezicht moet ik nog meemaken haha), kun je dan wel echt gek op iemand worden als je diegene al niet aantrekkelijk vond.
Ik denk namelijk dat ik dat niet kan.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:41

PowerReiner schreef:
Laten we even aannemen dat je niet gek bent op iemand vanaf sec 1 (liefde op het eerste gezicht moet ik nog meemaken haha), kun je dan wel echt gek op iemand worden als je diegene al niet aantrekkelijk vond.

Ik denk het wel, maar er is nog een verschil tussen iemand niet direct super aantrekkelijk vinden of denken dat die er echt niet aantrekkelijk uitziet. Iemand die je aartslelijk en afstotelijk vindt betwijfel ik dat je daar verliefd zal op worden, maar het kan wel dat je iemand eerst gewoon vindt en dan aantrekkelijk na de persoon te leren kennen. Of dit op lange termijn een effect heeft weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:44

De vraag is of je kan beoordelen of je iemand aantrekkelijk vindt vanaf een foto. Ik denk van niet. Maar ik snap je helemaal TS, inclusief opgelucht gevoel :') deze was het niet, maar misschien wel een volgende!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:44

Nee, denk ik. Verliefd zijn = toch iemand aantrekkelijk vinden? Alleen is dat niet hetzelfde als knap. Mijn vriend is niet heel knap maar voor mij wel heel aantrekkelijk. Je kan je aangetrokken voelen tot iemands mooie looks, maar ook tot iemands lach, prachtige ogen, geweldige humor, stoere gedrag, vertederende omgang met huisdieren..alles. Maar als je je helemaal niet aangetrokken voelt tot iemand dan is er dus niets wat diegene voor jou bijzonder maakt, en dan zal je ook niet verliefd worden denk ik. Dat zou ik in elk geval niet kunnen.

Wat betreft liefde op het eerste gezicht: ik vind dat zo dweperig klinken maar het geldt wel voor mij en m'n vriend :D We vonden elkaar direct leuk, na de tweede ontmoeting (met sporten, dus geen date) kregen we eigenlijk al onofficieel een relatie, en binnen 3 maanden woonden we al grotendeels samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:51

PowerReiner schreef:

Ik kan dat wel :j
Een vriend van mijn beste vriendin zag ik al jarenlang op verjaardagen etc. Vond hem vriendelijk en gezellig, maar niet aantrekkelijk. (ook niet lelijk ofzo trouwens maar hij viel me gewoon niet zo op) Ik was toen ook zelf helemaal nog niet toe aan een relatie, toen ik dat wel was en ik zag hem weer vond ik hem ineens wel heel aantrekkelijk :)
Had dus meer te maken met mijn eigen instelling, dan met hoe aantrekkelijk/onaantrekkelijk hij daadwerkelijk is :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:52

PowerReiner schreef:

Ik denk dat dat bij mij niet gaat lukken. Er moet iets zijn wat ik aantrekkelijk vind. ik snap dat iemand aantrekkelijker wordt als je verliefd bent, maar verliefd worden hangt ook weer af van die aantrekkelijkheid (fysiek en emotioneel).

Al geloof ik vast wel dat je best verliefd kunt worden op iemand die in eerste instantie niet 'je type' is, maar als je diegene beter leert kennen steeds aantrekkelijker gaat vinden vanwege zijn binnenkant, maar dan nog moet die man wel enigszins atletisch gebouwd zijn, niet kleiner dan mij zijn, etc. Bepaalde 'voorwaardes' om iemand aantrekkelijk te (gaan) vinden blijven bestaan

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:54

Als ik het zo lees dan geldt over het algemeen het idee dat je iemand eigenlijk al wel meteen aantrekkelijk moet vinden. Dat kan dan eventueel verder doorgroeien naar verliefdheid.

Of kan die aantrekkingskracht ook later nog komen?
Als na een date (of paar dates) de aantrekkingskracht er nog niet is, is het dan een verloren zaak?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:57

Bij moij wel. Ik zou niet eens verder daten met iemand die ik niet aantrekkelijk vind (en dan bedoel ik niet meteen knap, maar vooral ook lekker sociaal, goedgebekt, grappig, slim)

Maar ja, als diegene wel slim, grappig, gezellig is maar gele tanden heeft en een zweterige haviksneus op een plomp lichaam, nee dan was het een gezellige avond en ga ik ook geen 2e date doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:02

Als je iemand echt heel erg onaantrekkelijk vindt gaat het niet werken, dan ga je ook imo nooit wel die gevoelens voor iemand krijgen. Ik heb wel eens gedate met jongens die ik heel aardig vond maar qua uiterlijk niet aantrekkelijk. Dan lig je in bed en dan hik je daar toch de hele tijd een beetje tegenaan := Ik denk alleen wel dat het kan veranderen. Soms ben je gewoon 'neutraal' over iemands uiterlijk maar heeft diegene wel een hele hoop persoonlijkheidstrekjes waar je heel erg hard voor valt. De laatste jongen die ik gedate heb vond ik niet per se heel erg knap, maar hij was wel ontzettend grappig en ik kon goed met hem lachen. Ben toen toch wel als een blok voor hem gevallen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:04

Heb een keer een date gehad via internet (Tinder :+ ) afgesproken in een grand cafe. Bij binnenkomst zag ik het al. ging hem niet worden. Wel gezellig gehad, maar geen vervolg. Terwijl hij niet lelijk of onaantrekkelijk was, maar gewoon echt mijn type niet qua uiterlijk en qua persoonlijkheid (voor zover je dat na 1 x kunt meten)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 15:44

Temeraire schreef:
Als ik het zo lees dan geldt over het algemeen het idee dat je iemand eigenlijk al wel meteen aantrekkelijk moet vinden. Dat kan dan eventueel verder doorgroeien naar verliefdheid.

Of kan die aantrekkingskracht ook later nog komen?
Als na een date (of paar dates) de aantrekkingskracht er nog niet is, is het dan een verloren zaak?

Ik denk wel dat aantrekkingskracht later kan komen, maar sommige dingen zijn echt een no go en dat is in mijn geval een slecht gebit :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:55

Dat je niks lelijks ziet als je verliefd bent, vind ik zo'n onzin altijd. Je verandert echt niet ineens in een dom wicht. :') Dat die lelijke dingen niet meer voor afknappers oid zorgen is iets anders.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:13

Ik val altijd op donker haar en blauwe ogen, heel mooi vindt ik dat. Maar dat is slechts een ideaalbeeld wat ik heb. Natuurlijk vindt ik het belangrijk dat mijn vent knap is, niet zo zeer als in modellenknap maar ik moet mij toch zeker aangetrokken voelen.
Gelukkig is het voor iedereen heel anders wat men knap of niet knap vindt. De jongen waar ik nu een beetje gek op aan het worden ben is absoluut niet volgens plaatje, blond en blauwe ogen. Maar ik vind hem heel aantrekkelijk en zijn karakter is nog veel leuker. Oftewel, uiterlijk zegt wel wat maar niet alles. Er zit een zekere nuance in. Ik ben geen Angelina Jolie maar ik hoef ook geen Brad Pitt. ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:34

Blijheid schreef:
Ik kan dat wel :j
Een vriend van mijn beste vriendin zag ik al jarenlang op verjaardagen etc. Vond hem vriendelijk en gezellig, maar niet aantrekkelijk. (ook niet lelijk ofzo trouwens maar hij viel me gewoon niet zo op) Ik was toen ook zelf helemaal nog niet toe aan een relatie, toen ik dat wel was en ik zag hem weer vond ik hem ineens wel heel aantrekkelijk :)
Had dus meer te maken met mijn eigen instelling, dan met hoe aantrekkelijk/onaantrekkelijk hij daadwerkelijk is :)

Er zit nog een groot verschil tussen lelijk en niet mega knap.
Voordat je je open stelde voor hem vond je hem niet onaantrekkelijk, verliefdheid kan hem dan heel aantrekkelijk voor je maken.

Maar als hij echt heel erg lelijk was (voor jou) was dan was de kans al kleiner dat je nu met hem had toch?

Dat kleine verschil, daar zit denk ik de gemixte gevoelens waar dit topic over gaat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:16

Ik vind het ook zo oneerlijk tegenover de partner.
Als mijn vriend me echt lelijk zou vinden, zou ik enorm onzeker van worden. :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:20

Als mijn vriend mij onaantrekkelijk zou vinden zou ik het meteen uitmaken om eerlijk te zijn.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:21

Inderdaad Slina. Ik vind dat je iemand anders minstens aantrekkelijk moet vinden voor een relatie en niet alleen maar denkt 'ik geef hem/haar een kans omdat hij/zij zo aardig is'.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:22

Hoe nam hij het trouwens op?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:52

Ik ben een relatie aangegaan met iemand die ik onaantrekkelijk vond :j Hij was een huisgenoot destijds en ik moet eerlijk toegeven dat wanneer hij dat niet was geweest ik hem denk ik nooit een kans had gegeven.. Maar ik ontdekte dat hij echt super lief was en ik kon echt geweldig goed met hem praten. En ben hem, geheel onverwachts voor mezelf, echt leuk gaan vinden. Nu, 3 jaar later, nog steeds samen.
Ik vind hem nog steeds niet aantrekkelijk (iig niet knap-aantrekkelijk), dit weet hij overigens ook. Maar ik hou echt ontzettend veel van hem en we wonen ondertussen samen.
Ik ben er ergens ook wel trots op dat ik een relatie kan hebben met iemand die ik niet knap vind :o Soms vind ik het wel eens lastig, vooral omdat anderen meestal wel erg op uiterlijk gefocust zijn, maar meestal niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:00

Kana schreef:
Hoe nam hij het trouwens op?

Ehh, hij vond het niet leuk maar dat is logisch :=
Eerste okte hij me en daarna zei hij dat het niet uitmaakte maar ik denk dat dat niet helemaal waar was. Later leek hij wel verdrietig... Tja...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:03

Geryon schreef:
Dat je niks lelijks ziet als je verliefd bent, vind ik zo'n onzin altijd. Je verandert echt niet ineens in een dom wicht. :') Dat die lelijke dingen niet meer voor afknappers oid zorgen is iets anders.

:j

Ik wel hoor... :=

Toen ik echt net net verliefd was op m'n huidige vriend (4,5jr inmiddels alweer) maakte het me echt niet uit wat ie zei of wat 'ie aantrok. Ik vond alles echt GE-WEL-DIG!

In mijn gedachte kon 'ie vroeger ook beter koken maar ik denk dat dat de verdoezelende nevel is geweest die verliefdheid heet. :Y)

Het was me ook nooit eerder opgevallen dat ie soms nogal euhm... ongelukkige kledingcombinaties kan uitzoeken. :+

Anyway, verder vind ik 'm nog steeds helemaal geweldig, fantastisch, super knap, lief, geweldig en uhm, zei ik al fantastisch? Alleen er zijn wel dingetjes die me door de jaren heen ineens opvallen die me toch door verliefdheid eerder niet waren opgevallen. :=
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 06-03-15 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:03

SpeechLess schreef:
Ik ben een relatie aangegaan met iemand die ik onaantrekkelijk vond :j Hij was een huisgenoot destijds en ik moet eerlijk toegeven dat wanneer hij dat niet was geweest ik hem denk ik nooit een kans had gegeven.. Maar ik ontdekte dat hij echt super lief was en ik kon echt geweldig goed met hem praten. En ben hem, geheel onverwachts voor mezelf, echt leuk gaan vinden. Nu, 3 jaar later, nog steeds samen.
Ik vind hem nog steeds niet aantrekkelijk (iig niet knap-aantrekkelijk), dit weet hij overigens ook. Maar ik hou echt ontzettend veel van hem en we wonen ondertussen samen.
Ik ben er ergens ook wel trots op dat ik een relatie kan hebben met iemand die ik niet knap vind :o Soms vind ik het wel eens lastig, vooral omdat anderen meestal wel erg op uiterlijk gefocust zijn, maar meestal niet.

Je hoeft uiteraard geen antwoord te geven als het te persoonlijk is, maar hoe doen jullie dat dan met seks? Kan je daar wel echt van genieten als je hem niet echt aantrekkelijk vindt?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:18

Ja zeker, dat lukt prima :) Nou is hij wel mijn eerste, dus ik vraag me wel eens af hoe het zou zijn met een knap iemand. (overigens heb ik hier niet daadwerkelijk behoefte aan hoor) Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het veel beter kan :P