Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PowerReiner schreef:Dat is dus exact mijn vraag.
Laten we even aannemen dat je niet gek bent op iemand vanaf sec 1 (liefde op het eerste gezicht moet ik nog meemaken haha), kun je dan wel echt gek op iemand worden als je diegene al niet aantrekkelijk vond.
Ik denk namelijk dat ik dat niet kan.
deze was het niet, maar misschien wel een volgende!
We vonden elkaar direct leuk, na de tweede ontmoeting (met sporten, dus geen date) kregen we eigenlijk al onofficieel een relatie, en binnen 3 maanden woonden we al grotendeels samen. PowerReiner schreef:Dat is dus exact mijn vraag.
Laten we even aannemen dat je niet gek bent op iemand vanaf sec 1 (liefde op het eerste gezicht moet ik nog meemaken haha), kun je dan wel echt gek op iemand worden als je diegene al niet aantrekkelijk vond.

PowerReiner schreef:Dat is dus exact mijn vraag.
Ik denk alleen wel dat het kan veranderen. Soms ben je gewoon 'neutraal' over iemands uiterlijk maar heeft diegene wel een hele hoop persoonlijkheidstrekjes waar je heel erg hard voor valt. De laatste jongen die ik gedate heb vond ik niet per se heel erg knap, maar hij was wel ontzettend grappig en ik kon goed met hem lachen. Ben toen toch wel als een blok voor hem gevallen
) afgesproken in een grand cafe. Bij binnenkomst zag ik het al. ging hem niet worden. Wel gezellig gehad, maar geen vervolg. Terwijl hij niet lelijk of onaantrekkelijk was, maar gewoon echt mijn type niet qua uiterlijk en qua persoonlijkheid (voor zover je dat na 1 x kunt meten) Temeraire schreef:Als ik het zo lees dan geldt over het algemeen het idee dat je iemand eigenlijk al wel meteen aantrekkelijk moet vinden. Dat kan dan eventueel verder doorgroeien naar verliefdheid.
Of kan die aantrekkingskracht ook later nog komen?
Als na een date (of paar dates) de aantrekkingskracht er nog niet is, is het dan een verloren zaak?
Dat die lelijke dingen niet meer voor afknappers oid zorgen is iets anders.
Blijheid schreef:Ik kan dat wel
Een vriend van mijn beste vriendin zag ik al jarenlang op verjaardagen etc. Vond hem vriendelijk en gezellig, maar niet aantrekkelijk. (ook niet lelijk ofzo trouwens maar hij viel me gewoon niet zo op) Ik was toen ook zelf helemaal nog niet toe aan een relatie, toen ik dat wel was en ik zag hem weer vond ik hem ineens wel heel aantrekkelijk
Had dus meer te maken met mijn eigen instelling, dan met hoe aantrekkelijk/onaantrekkelijk hij daadwerkelijk is
Hij was een huisgenoot destijds en ik moet eerlijk toegeven dat wanneer hij dat niet was geweest ik hem denk ik nooit een kans had gegeven.. Maar ik ontdekte dat hij echt super lief was en ik kon echt geweldig goed met hem praten. En ben hem, geheel onverwachts voor mezelf, echt leuk gaan vinden. Nu, 3 jaar later, nog steeds samen.
Soms vind ik het wel eens lastig, vooral omdat anderen meestal wel erg op uiterlijk gefocust zijn, maar meestal niet. Geryon schreef:Dat je niks lelijks ziet als je verliefd bent, vind ik zo'n onzin altijd. Je verandert echt niet ineens in een dom wicht.Dat die lelijke dingen niet meer voor afknappers oid zorgen is iets anders.

SpeechLess schreef:Ik ben een relatie aangegaan met iemand die ik onaantrekkelijk vondHij was een huisgenoot destijds en ik moet eerlijk toegeven dat wanneer hij dat niet was geweest ik hem denk ik nooit een kans had gegeven.. Maar ik ontdekte dat hij echt super lief was en ik kon echt geweldig goed met hem praten. En ben hem, geheel onverwachts voor mezelf, echt leuk gaan vinden. Nu, 3 jaar later, nog steeds samen.
Ik vind hem nog steeds niet aantrekkelijk (iig niet knap-aantrekkelijk), dit weet hij overigens ook. Maar ik hou echt ontzettend veel van hem en we wonen ondertussen samen.
Ik ben er ergens ook wel trots op dat ik een relatie kan hebben met iemand die ik niet knap vindSoms vind ik het wel eens lastig, vooral omdat anderen meestal wel erg op uiterlijk gefocust zijn, maar meestal niet.