Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:41

Pff... Vannacht om half drie een hoop gegil en gestamp uit de kamer naast me. Huisbaas erbij gehaald want aan mij heeft ze schijt, zegt ze: 'ik doe niks verkeerd want het is toch vakantie'. Uh, onze wekkers gaan gewoon om half 7 hoor... Heb er twee uur wakker door gelegen en nu ben ik kapot.

Als dit nou zeldzaam is vind ik het niet zo'n probleem maar iedereen heeft continu overlast van haar. Ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:38

Laat ik weer eens leven blazen in dit topic :D

Het nieuwe studiejaar is aangebroken, en een nieuw studiejaar brengt nieuwe huisgenoten met zich mee.
Sinds augustus/september zijn er dan ook twee nieuwe meiden in ons huis getrokken, en zelf ben ik verhuisd naar een grotere kamer binnen het huis *\o/*

Heel leuk! Tot.. bleek dat een van de meiden niet echt weet wat schoonmaken is. Geen probleem, we hebben een schoonmaakschema (die ik pas helemaal geupdate heb, zodat hij duidelijk is), deze heb ik dan nog mondeling aan haar toegelicht, zodat ze weet wat de bedoeling is. Onder het schema staan nog wat richtlijnen/tips die iedere keer na het koken/douchen moeten worden uitgevoerd, dit scheelt in rotzooi.
Allemaal niet zo heftig, het zijn dingen als 'na het douchen je haar uit het putje halen' en 'etensresten uit de wasbak vissen na het doen van afwas'.

Echter is het mevrouw echt nog niet duidelijk :+ En laat ze alles liggen. Kijk, je hoeft van mij echt niet meteen af te wassen na het koken/eten, maar als je besluit je afwas op te sparen voor een week, kan je beter het servies op je kamer bewaren, want zo groot is de keuken niet en het staat dan wel erg in de weg := Tevens kon ik van de week al een halve moestuin uit de wasbak vissen, en tot mijn (niet zo grote) verrassing was deze gisteren dan ook verstopt..

Ik heb haar al meerdere keren uitgelegd wat de bedoeling is en gevraagd of ze dingetjes op wilt ruimen/weg wilt halen.
Het andere meisje ging van de week koken op het gasfornuis, en opeens vloog de onderkant van de pan in de fik. Zat er een verbrand stuk tafelzeil van de keukentafel vastgesmolten onder de pan. Toen we vroegen of het andere huisgenootje (we zijn vanwege stage op dit moment met zijn drieën) wist hoe het enorme gat in het zeil er was gekomen, kregen we als antwoord 'Het was al een oud zeil toch?'. We kunnen er dus niet zo veel mee.

En als klapperrr op de vuurpijl kregen we dit weekend al een zeikmail van de huisbaas dat het zo rommelig was in huis (goh) en dat de mensen die zich niet aan het schema houden per direct de huur op wordt gezegd :') Mijn huisbaas is nogal overdramatic, en irritant. Maar ik heb geen zin om mijn (nieuwe, grote) kamer uit te worden gezet, dus ik zie als enige optie om nog een keer huisgenootje heel duidelijk uit te leggen hoe het een beetje hoort, anders is echt streng doen de enige optie..

Zo, dat moest eruit :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:44

Ik ontmoet maandag mijn kamergenoten. Spannend :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:45

Duidelijke grenzen stellen en stuur die mail anders nog even extra naar haar door met iets van ''t Is ook in je eigen interest dat je het schoon houd'. Tafelzeil lekker op haar kosten zetten, moet ze maar voorzichtig zijn.

Korte metten maken, anders gaat het door.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:51

Spannend Zoe!

Heb je een goede ja Courses :j
Van het tafelzeil heeft ze niet toegegeven, maar ik geloof het andere huisgenootje wel dat zij het niet heeft gedaan, die had het wel gewoon gezegd denk ik. Ik heb in het begin ook wel eens een theedoek per ongeluk in de fik gezet, kan gebeuren en dan kan je het toch even melden..?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:07

Best schrikken van die pan in de fik!

Hier heb ik ook 2 nieuwe huisgenoten, 2 superleuke jongens. Eentje is iets minder van het schoonmaken maar ik erger me er niet zo aan.
Ander huisgenootje is wel heel erg van het schoonmaken en met haar lig ik wel vaker overhoop... We begrijpen elkaar gewoon niet of zo. Ze had laatst mij aangesproken dat als ik ook wilde dat het schoon was ik de andere huisgenoten daar maar op aan moest spreken. Ze had geen zin om dat als enige steeds te doen.
Ik heb maar gezegd dat het voor mij niet heel veel uitmaakt wanneer ze schoonmaken (klusjes moeten eigenlijk voor zondagavond gedaan worden, maar als je het maandag doet kan ik me daar niet heel druk om maken. Fijner dan om half 12 nog even de trappen allemaal gaan stofzuigen als de rest slaapt...) als het maar niet te vies wordt. Dat kon ze niet echt waarderen geloof ik :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 02:09

SummerLess schreef:
Even klagen hoor.

Er is een huisgenoot die heeft zoveel afval en bende op zijn kamer dat het er zo in z'n kamer stinkt dat je niet in de keuken kan staan koken. Zijn kamer grenst aan de keuken en de geur komt door de deur heen. Niet te houde!! Maar hij vindt zelf dat het niet stinkt en doet er niets aan. Afgelopen week met die hitte had hij z'n raam ook nog dicht. Toen hij z'n deur open deed kwam er een zwerf van die vliegen uit die meestal op rotte dingen zitten of op paarden mest.. Zo ranzig!!!!
-O-

jij woont niet toevallig op dijkgraaf in wageningen?

geerte schreef:
Ik zou ook de huisbaas bellen, straks heeft hij er een lijk liggen :+

daar lag de eigenaar van die kamer dus daadwerkelijk dood in die kamer. die veroorzaakte zo'n stank.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:41

Heerlijk dit klaagtopic! Ik kan het nu ook, ik woon sinds enkele maanden op kamers in Venlo! Ik heb 11 huisgenoten (2 gedeelde keukens gelukkig). Alleen 1 jongen stopt altijd zijn hele pan in de koelkast en die meurt ook gewoon echt :') Voornamelijk naar ui... Heerlijk...
Verder hebben wij een groepswhatsapp waar iedere dag wel in word geklaagd door bepaalde mensen.
Het moet altijd stiller... Leve het studentenleven haha

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:15

Oh mijn god :')

Wij hebben een vrij groot dakterras & nou heb ik afgelopen zomer de 'oude' tuinset van m'n ouders gekregen: een grote houten tafel en 4 houten stoelen. Set ter waarde van een paar duizend euro (nieuw iig). Zie ik net (mijn kamer grenst aan het terras) een vriendinnetje van m'n huisgenoot vanuit de keuken naar buiten toe gaan om haar bierflesje te openen door m op de tafel te leunen en er dan een flinke tik op te geven zodat het dopje eraf schiet. Maat; dat gaat niet op een houten tafel zonder m te beschadigen :') ? Er ligt ook gewoon een opener in de keuken :') ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:18

Doubtless schreef:
Oh mijn god :')

Wij hebben een vrij groot dakterras & nou heb ik afgelopen zomer de 'oude' tuinset van m'n ouders gekregen: een grote houten tafel en 4 houten stoelen. Set ter waarde van een paar duizend euro (nieuw iig). Zie ik net (mijn kamer grenst aan het terras) een vriendinnetje van m'n huisgenoot vanuit de keuken naar buiten toe gaan om haar bierflesje te openen door m op de tafel te leunen en er dan een flinke tik op te geven zodat het dopje eraf schiet. Maat; dat gaat niet op een houten tafel zonder m te beschadigen :') ? Er ligt ook gewoon een opener in de keuken :') ?

Dát ga je houden, het is niet van hen, dus mag het kapot. Als je het mooi wil houden moet je het daar niet neerzetten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:20

Hier heeft de huisgenoot van mn vriend per ongeluk een gat geboord in de muur van m'n vriend..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:22

Nou ja, er mag gerust een glas rode wijn omvallen ofzo, maar je snapt zelf toch wel dat dat kapot gaat als je er een dop op af wilt slaan :') gelukkig hebben mijn huisgenoten amper bezoek, wil m'n tafel (incl zijkanten) graag nog een paar jaar gebruiken :')

Selina, hoe krijgt ie dat per ongeluk voor elkaar _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:26

Doubtless schreef:
Nou ja, er mag gerust een glas rode wijn omvallen ofzo, maar je snapt zelf toch wel dat dat kapot gaat als je er een dop op af wilt slaan :') gelukkig hebben mijn huisgenoten amper bezoek, wil m'n tafel (incl zijkanten) graag nog een paar jaar gebruiken :')

Selina, hoe krijgt ie dat per ongeluk voor elkaar _O-

Hij wilde zijn tv ophangen en vergat even dat de muur niet dik is. En dan is hij nog timmerman ook :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 01:01

mijn kamergenoten vallen goe mee :D 2 meisjes die elkaar al jaren kennen en 1 jongen. We zien elkaar eigenlijk amper wat wel jammer is. Iedereen houd ook goed rekening met elkar. ben nog maar 3 keer van hen wakker geworden :')
1. de meisjes hadden een feestje met een hoop vrienden in de woonkamer
2. de jongen zat luid kotsend op de wc (langs mijn kamer) toen ie van een fuif terugkwam. %)
3. meisjes kwamen om 5 uur 's ochtends thuis en bespraken nog luid hun avond...

Maargoed, op 2 maanden valt dat al bij al nog mee.
Ik heb meer last van het sportveld van de campus dat 50 meter van mijn raam zit. Vaak tot 11 uur 's avonds of later trainingen van de topsportstudenten. of van de dronken studentenverenigingen die zingend rondwandelen op de campus zoals nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:38

Maar die drie punten die je noemt (oke, misschien op het kotsen na) zijn gewoon bespreekbaar toch? Mijn huisgenoten maken ook wel eens lawaai, maar dan kom ik m'n kamer uit en vraag ik of het wat stiller kan, en dat gebeurt ook altijd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:54

Tuurlijk. De 1e keer durfde ik niets gaan zeggen (ik was er net een week ofzo). De 2e kee ben ik even naar de badkamer gewandeld. En toen ik mijn deur opendeed zeiden ze al sorry, dat ze niet wisten dat ik er was :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:15

pff nog ene ergernis op het moment.
Speciaal op kamers blijven om te studeren (net zoals de 2 andere meisjes) aangezien het midden in de examens is. Heeft de jongen nu 3/4 vrienden op zijn kamer sinds vanmiddag waardoor wij niet kunnen leren...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:46

Ik heb hier geloof ik wel vaker gezeurd over mijn situatie, maar nu is het zelfs voor mij te gek geworden. 8)7 Mijn huis is echt een crackhuis geworden. De muren en het plafond op de gang en douche zijn compleet beschimmeld en alles lekt. In mijn studio lekt het dak nu ook, waar ik al honderd keer over gebeld heb, maar er wordt niks aan gedaan. Verder wonen er opeens nauwelijks nog studenten, maar iemand die net uit de gevangenis komt, een oude Italiaanse man met een wietplantage en nog wat van die types. Bovendien ben ik de enige die niet gezocht wordt door allerlei instanties, waardoor we steeds incassobureaus aan de deur hebben. :=

Gelukkig ga ik deze maand verhuizen *\o/*

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:38

Zoe_97 schreef:
Speciaal op kamers blijven om te studeren (net zoals de 2 andere meisjes) aangezien het midden in de examens is. Heeft de jongen nu 3/4 vrienden op zijn kamer sinds vanmiddag waardoor wij niet kunnen leren...

Dit heb ik ook in het studentenhuis waar ik woon, maar dan soort van andersom. Huisgenootjes waar ik goed mee omga (ik zit in een studentenhuis voor 12) en ikzelf nemen wel is mensen mee en ja dat hoor je dan soms. Als het nacht is snap ik wel dat het vervelend is, maar er zijn altijd wel tentamens. Dus ik denk vind het dan weer vervelend als er steeds appjes komen dat er een of twee personen moeten leren. Nu snap ik het volledig, maar het is ook een studentenhuis en als je echt stilte wilt kan je ook naar de plaatselijke bieb gaan (wat ik zelf dan doe) :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:43

krimpenaar schreef:
Zoe_97 schreef:

Dit heb ik ook in het studentenhuis waar ik woon, maar dan soort van andersom. Huisgenootjes waar ik goed mee omga (ik zit in een studentenhuis voor 12) en ikzelf nemen wel is mensen mee en ja dat hoor je dan soms. Als het nacht is snap ik wel dat het vervelend is, maar er zijn altijd wel tentamens. Dus ik denk vind het dan weer vervelend als er steeds appjes komen dat er een of twee personen moeten leren. Nu snap ik het volledig, maar het is ook een studentenhuis en als je echt stilte wilt kan je ook naar de plaatselijke bieb gaan (wat ik zelf dan doe) :)

In België heeft bijna iedereen tegelijk de examenperiode. Alle examens zijn in de maanden januari en juni (en als je herkansingen hebt ook augustus), daarbuiten zijn bijna nooit examens. De bibliotheken zitten ook overvol nu het januari is, dus ergens anders studeren is erg moeilijk :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:44

krimpenaar schreef:
Zoe_97 schreef:

wij zitten maar met 4 en iedereen heeft gelijk examens en dat is maar 2 keer per jaar. 3 weken in januari en 3 in juni. Het is dus niet zo dat hij geen examens heeft of dat wij iedere week wel iets hebben om te zeuren.
Doordat de hele unief gelijk examens heeft moet je dus ook al bij opening voor de bieb staan in de hoop een plekje te hebben.
edit: gelijk gepost zie ik

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:49

Welke unief zit jij? Op de UA zijn de examens steeds 4 weken.

Ik zit zelf in een huis met 16 huisgenoten, gelukkig is het hier in huis meestal rustig met de examens. Naast af en toe herrie na een feest ofzo en vuile vaat erger ik me weinig aan mijn huisgenoten :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:50

ik ziet op de vub :) blok liep dit jaar van 19 december tot 10 januari en examens dus van 11 januari tot 30 januari

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:30

nou echt hoor.. dan doe je toch oordoppen in oid vind het niet nodig om daar over te gaan klagen iedereen heeft zijn eigen leven. als je niet kan studeren in herrie ( hoe erg zou die herrie nou zijn? )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:32

dit is toch een klaagtopic... als je dan hier al niet meer erover mag klagen. Ik wil niet als ik op mijn eigen kamer ben oordopjes in doen. Het was zoveel kabaal dat ik hem met mijn deur dicht en zijn deur dicht luid en duidelijk kon verstaan. De andere meisjes vonden het ook vervelend...