Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:08

Die laatste is ook leuk. :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:56

Morrie schreef:
hadden ze hier maar Frauenparkplätze...... ik speer altijd met 1 oog over m'n schouder de parkeergarage bij mijn werk in A'dam uit, doodeng vind ik het.....

Ik ben in de Bijlmer opgegroeid en ik geef toe in Amsterdam zouden best wat Frauenparkplatze mogen zijn. Maar hier in Osttirol gebeurd nooit iets...hahahaha.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:01

ik werk in de Bijlmer .... (gelukkig niet al te vaak, maar daar moet ik dus de parkeergarage in als ik er moet zijn :P )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:04

Voor parkeergarages moet ik eerst 25 km rijden gok ik zo. :')

Mensen die dagelijks daar komen parkeren hem zo in, wanneer ik straks voor het eerst in zo'n garage ben dan ben ik ook zo'n broekie haha.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:36

Parkeren in een garage is niet significant anders dan buiten een garage hoor :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:38

Wel die bochten draaien etc, ik heb gelest in een kleine auto en wij hebben een best grote auto. _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:47

Ik vind hele krappe parkeergarages nog steeds spannend :(:) Ik heb nu al een jaar of vijftien mijn rijbewijs maar grote auto en kort draaien in smalle gangetjes met hellingen blijft toch een risico.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 20:05

Shadow0 schreef:
Parkeren in een garage is niet significant anders dan buiten een garage hoor :)

Hier in de buurt eentje met een hele mooie ruime ingang, keurig gescheiden lanen voor in en uit.
En nog zitten er overal gekleurde krassen op de muur _O-
Je zou er bij wijze van nog een vrachtwagen door kunnen loodsen, maar men presteert het om alsnog de buitenbocht te nemen :')

Verder vind ik parkeergarages ook niet eng ofzo. Nouja, nu is het grootste dat ik heb gereden ook maar een Peugeot 307 station. Dus niet loeigroot ofzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:10

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:14

*grin* ik draai in Dublin mijn hand niet om voor alle spiralen omhoog in de parkeergarages (die dus de verkeerde kant op draaien voor mijn Nederlandse auto), en ik parkeer hem net zo strak langs de kaartjes automaat als in Nederland.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:16

Ja dat is zo intens grappig, wanneer mensen moeten uitstappen om dat kaartje te pakken. _O-

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:38

Ik woon op een markt plein naast een snackbar. Hoevaak mensen hun auto voor de geparkeerde auto's zetten in het midden van de parkeerplaats, niet te tellen! Kan ik wéèr door de snackbar gillen of diegene met die en die auto zo vriendelijk wil zijn hem te verplaatsen! _-:(

Of inderdaad dubbel geparkeerd. Ik prop mijn auto er gewoon strak naast, ook al moet ik er zelf als slangenmeisje uit zien te komen!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:40

Het grootste probleem is volgens mij dat mensen niet even de tijd nemen om de auto rechts neer te zetten. Ze komen aan scheuren hop auto uit en weg. Ook al staat hij scheef, over de lijn enz.
Ik kan mij daar heel boos over maken.... En erger mij dood. Laat mij maar een dagje bekeuren voor niet netjes in een vak staan. Noj je haalt hier veel binnen hoor.

En zeg mijn auto soms netjes in het vak strak naast de andere auto dat ze via de bijrijdersstoel moeten. Als je maar zo strak er naast parkeerd krijg je okk geen schade }>

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:42

MarlindeRooz schreef:
Ja dat is zo intens grappig, wanneer mensen moeten uitstappen om dat kaartje te pakken. _O-

'k Heb wel het omgekeerde gedaan: hem net zo strak langs de pomp gezet als ik deed met de kaartjesautomaat. Dat was ook niet echt handig }:0

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:58

Shadow0 schreef:
MarlindeRooz schreef:

'k Heb wel het omgekeerde gedaan: hem net zo strak langs de pomp gezet als ik deed met de kaartjesautomaat. Dat was ook niet echt handig }:0

Herkenbaar of te strak langs de kaartjesautomaat zodat je niet hoeft uit te stappen om erachter te komen dat je niet meer vooruit kunt rijden omdat de buitenspiegel tegen de automaat aan komt en beiden niet willen wijken :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:22

Ik zit hoe dan ook te kloten aan de automaat, de meeste automaten zijn te laag voor mijn auto... :x

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:11

Morrie schreef:
ik werk in de Bijlmer .... (gelukkig niet al te vaak, maar daar moet ik dus de parkeergarage in als ik er moet zijn :P )

De ergste zijn al lang afgebroken gelukkig. (mijn ouders wonen er nog steeds en ik kom er dus zo'n 2x per jaar 2 weekjes)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:14

Sommige parkeergarages zijn niet gemaakt voor een iets grotere auto! Hier in't dorp hebben ze 3 vakken tussen elke pilaar weten te persen, en de pilaar staat dus aan het eind van het vak, tegen de rijbaan aan. Ik red de bocht echt niet als ik langs een pilaar moet inrijden!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:21

ik woon op een vak-autogarage met (zoals meestal) een parkeergelegenheid voor de deur.
Deze parkeergelegenheid is eigenlijk gewoon voor de auto's die worden gebracht worden voor reparatie óf voor de verkoopauto's van de garage zelf.
NU is het zo dat de autozaak op zondag dicht is en dat de kerk tegenover ligt.
alle oude mensen parkeren dus hun auto op de parkeerplaats bij mij om naar de kerk te gaan. Prima, ik heb er geen last van MAAR,
wel op het moment dat iemand denkt 'ow er is geen plaats' en zich op een geel kruis (fout1!) vóór mijn voordeur parkeert! (fout2)
Ik wil dus de deur met mijn fiets uit en merk dat ik de deur nog geen 20cm kan openen (gaat naar buiten open) en wordt dus echt geïrriteerd!
Twintig minuten later is de mis voorbij en komt een meneer en een mevrouw naar de auto, ik spring van de bank, ren naar ze toe en vertel ze mijn probleem..
wat krijg ik te horen? "zondag is een rustdag, was u naar de kerk geweest had u nergens last van..."
Maar ik ga nooit naar de kerk!
"dan is het prima dat u voor straf eventjes in huis hebt moeten blijven"

Om (en nu komt het ergste!!!) de volgende zondag gewoon weer dezelfde auto op dezelfde plek te zien staan en weer niet mijn deur uit kan komen!!!
Toen ben ik gaan bellen en zijn ze weggesleept geworden, en krijg ik sindsdien boze briefjes in mijn brievenbus

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:41

Volgende zondag doodleuk jouw auto pal voor de deur van de kerk zetten. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! NIEMAND bepaald wat ìk met mijn zondag doe. Zéker geen gelovige. Zo.

Die boze briefjes vind ik dan wel weer grappig, wat staat erin?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 12:45

KingYasFenn schreef:
ik woon op een vak-autogarage met (zoals meestal) een parkeergelegenheid voor de deur.
Deze parkeergelegenheid is eigenlijk gewoon voor de auto's die worden gebracht worden voor reparatie óf voor de verkoopauto's van de garage zelf.
NU is het zo dat de autozaak op zondag dicht is en dat de kerk tegenover ligt.
alle oude mensen parkeren dus hun auto op de parkeerplaats bij mij om naar de kerk te gaan. Prima, ik heb er geen last van MAAR,
wel op het moment dat iemand denkt 'ow er is geen plaats' en zich op een geel kruis (fout1!) vóór mijn voordeur parkeert! (fout2)
Ik wil dus de deur met mijn fiets uit en merk dat ik de deur nog geen 20cm kan openen (gaat naar buiten open) en wordt dus echt geïrriteerd!
Twintig minuten later is de mis voorbij en komt een meneer en een mevrouw naar de auto, ik spring van de bank, ren naar ze toe en vertel ze mijn probleem..
wat krijg ik te horen? "zondag is een rustdag, was u naar de kerk geweest had u nergens last van..."
Maar ik ga nooit naar de kerk!
"dan is het prima dat u voor straf eventjes in huis hebt moeten blijven"

Om (en nu komt het ergste!!!) de volgende zondag gewoon weer dezelfde auto op dezelfde plek te zien staan en weer niet mijn deur uit kan komen!!!
Toen ben ik gaan bellen en zijn ze weggesleept geworden, en krijg ik sindsdien boze briefjes in mijn brievenbus

WTF... Kenteken genoteerd? Ik was op hoge poten de kerk in gelopen (na de mis uiteraard) en de predikant en zijn gevolg even verteld wat zijn kerkgenoten doen...
Geloof niet dat er een kerk in Nederland is die dit soort dingen rechtvaardigt hoor!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:52

KingYasFenn: ik zie een paar mogelijkheden:
- eens met de dominee / pastoor gaan praten (en neem vooral de briefjes mee...)
- terug antwoorden dat je naar de kerk gaat maar een andere, en dat je nu al zondagen van god verstoken bent omdat je de deur niet uitkunt O:)
- antwoorden dat je heel graag naar de kerk zou gaan, maar geen tijd hebt omdat je eerst je satansrituelen nog moet afwerken. }:)

En verder vooral lekker weg laten slepen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 12:55

Shadow0 schreef:
KingYasFenn: ik zie een paar mogelijkheden:
- eens met de dominee / pastoor gaan praten (en neem vooral de briefjes mee...)
- terug antwoorden dat je naar de kerk gaat maar een andere, en dat je nu al zondagen van god verstoken bent omdat je de deur niet uitkunt O:)
- antwoorden dat je heel graag naar de kerk zou gaan, maar geen tijd hebt omdat je eerst je satansrituelen nog moet afwerken. }:)

En verder vooral lekker weg laten slepen :j

_O-
_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:22

En gewoon 'niet doorhebben' dat die auto daar staat en je voordeur openduwen.. oeps deukje.. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:39

Ik had de voordeur gewoon met een smak open gegooid en de hele auto volgekalkt met "666". :')