Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:26

Goedzo!!! Heel dapper van je en ben blij dat je moeder zo heeft gereageerd. :j
Dit was het moeilijkste! Je komt er wel!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:31

Super ts! Wat ben jij sterk en moedig! Onthoud ten alle tijden dat jij boven deze nare man staat en je vanaf nu niet meer laat beinvloeden door hem! Meid je bent een topper

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:32

Dank jullie wel <3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:32

Tammii schreef:
Lieve TS,

eigenlijk wil ik jouw even heel veel sterkte wensen! :(:)
Super dat je de grote stap hebt genomen om het aan jouw moeder te vertellen.. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen, en de familie zal zeker achter jouw staan! Wat jij hebt meegemaakt, en dat jij dit zolang hebt verzwegen is al erg genoeg... Kies voor jezelf en niet voor jouw Opa! Het is dan wel je opa, en dat is natuurlijk al moeilijk genoeg.. Maar, wie het ook zou zijn.. Niemand maar dan ook NIEMAND heeft het recht om iemand zoveel pijn te doen... Dit moet ophouden!!

Zelfde gedachte als hierboven en mee eens.

Ik vind het heel dapper van je om het aan je moeder te vertellen.
De brief zou ik niet naar hem sturen, hij is het niet waard, absoluut niet.
Steek geen tijd en moeite in hem op geen enkele manier.

Steek alleen nog tijd in om ervoor te zorgen dat hij ervoor gaat boeten, dat hij nooit meer zulke dingen kan gaan doen, doe aangifte, maak het bekend en hopelijk wordt hij opgepakt en gestraft.

Hij moet zich kapotschamen en ervoor boeten.

En vooral dat jij een hele mooie toekomst gaat krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-02-15 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:37

Geweldig TS, echt onwijs knap dat je met je moeder hebt gepraat!

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:37

Super knap!! *\o/* je mag nu al trots op jezelf zijn om zoon grote stap te maken.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:39

Goed zo! je hebt de eerste stappen richting je toekomst gezet!
Wil je alleen heel veel sterkte wensen :(:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:41

Super van je dat je met je moeder hebt gepraat! Dat je niet direct daarna aangifte doet is logisch. Iedereen moet het even verwerken en even laten bezinken. Het is niet niks.

Wat ontzettend fijn dat je moeder het goed oppakt en jullie goed hebben kunnen praten! Die steun is heel fijn en heb je echt nodig.

Ik hoop dat jullie hier samen goed doorheen komen. Weet nog hoe fijn ik het vond dat mijn moeder er voor me was en voor me heeft gestaan. Moet wel vaak denken aan dit topic, gaat me om een of andere manier echt aan het hart...

galopsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:45

Lieve TS,

Wat heftig en wat erg dat jij dit hebt moeten mee maken.

Ik ben zelf hulpverlener, en ik ben blij dat jij nu in gesprek gaat met je ouders.
Je hebt hulp nodig, je kan dit niet alleen, hoe sterk je ook bent.
Als je jezelf constant zo ellendig voelt, en alle stress die bij de situatie komt kijken, dat is (zeker psychische) niet gezond. Als je geen hulp zoekt, kan je uiteindelijk breken...
Ik wil je niet bang maken, tegenwoordig zijn er hele goede behandelingen en therapieën tegen trauma's waardoor je er beter mee om kan gaan. En dat gun ik jou, dat jij je straks beter kan voelen.

Ik kan me de dingen voorstellen die je in je brief schrijft, als je zo behandeld en gemanipuleerd bent, dan ga je er soms zelf ook in geloven. Je eigenwaarden en zelfvertrouwen is heel laag. Alleen wat hij heeft gedaan MAG en KAN niet. Ieder mens is uniek en heeft zijn goede en minder goede dingen, maar niemand heeft het recht om iemand zoiets aan te doen, laat staan een kind. Hij heeft iets vreselijks gedaan, en dat ligt niet aan JOU. Het gebeurd vaker dat slachtoffers de schuld in dit soort situaties bij zichzelf leggen.

Als je het moeilijk vind in gesprek met je ouders te gaan, kan je ook eerst professionele hulp zoeken en evt het gesprek met je ouders aan te gaan in het bijzijn van een hulpverlener.

IK wens je heeel veel goeds en sterkte toe, en zoek hulp zodat jij jezelf beter gaat voelen. Jij hebt recht op jezelf te zijn en je eigen leven te kunnen leiden.
mocht je vragen hebben, of iets willen weten kan je me altijd een PBtje sturen.
:(:) :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:58

ECHT EEN DIKKE, VETTE BUIGING VOOR JOU!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Echt knap dat je het bespreekbaar hebt durven maken!! :)) :*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:23

Je bent een kanjer!
De eerste en belangrijkste stap is gezet, je hebt het uitgesproken!

En wat ben ik blij dat je moeder het goed oppakt en je gaat steunen.
Dikke knuffel van mij :*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:30

Harstikke goed gedaan meid! En je hoeft echt niet vandaag of morgen aangifte te doen. Maar een eeuwigheid wachten lijkt me ook niet ideaal. Dit is iig al een stap in de goede richting!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:33

Meis ben super trots op je!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:34

Ik lees nu net pas dit topic, maar wat ben jij ontzettend dapper!

Wat moet je in een moeilijke situatie zitten met niet alleen de verkrachtingen in het verleden maar ook de doodsbedreigingen die nog steeds spelen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die hun naasten zo willen vernietigen, zoveel pijn willen doen. Helaas zie je vaak dat het familieleden betreft in zulke gevallen.

Ik hoop dat het snel allemaal stopt en er weer mooiere tijden voor jou aan mogen komen :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:38

Super dapper TS!!

Zal nu al een hoop last van je af vallen of niet?
Puur omdat je het met iemand gedeeld hebt, die heel dicht bij jou staat.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:40

Meid. Wat goed!
Sterkte en een mooie toekomst gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:41

Wat goed dat je het gesprek door hebt gezet TS en ook 'fijn' dat je nu niet meer 'alleen' bent met dit probleem en je moeder achter je staat!

Hele dikke knuffel!

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:52

Lieve, dappere Top TS,
Wat goed van je dat je met je moeder gesproken hebt en dat je aangifte gaat doen! Ik hoop dat je de gauw de hulp krijgt die je nodig hebt om dit alles te verwerken.
Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je zo verschrikkelijk misbruikt bent. Ik vind het heel knap van je dat je dit deelt met Bokt. Doordat jij dit deelt durven lotgenoten die dit lezen misschien nu ook de stap te nemen en er mee naar buiten te treden.
Ik ben blij dat je aangifte gaat doen. De man die jou dit heeft aangedaan moet gestopt worden. Hij is ziek en moet behandeld worden.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je dit alles later een plekje kunt geven. Een ding weet ik zeker: het is niet (never, nooit!!!!) jouw schuld dat dit jou is overkomen.
Jij bent een topper. Dapper en ontzettend lief dat je anderen in bescherming wilt nemen.
Dikke knuffel,
Cavaletto

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:58

wow heftig! goed dat je het hebt gedeeld en dat je uiteindelijk aangiften gaat doen, dat komt wel goed. :(:)

wat al vaker is gezegd is dat jullie hier waarschijnlijk veel sterker uitkomen en dan kan jij het ( in hoevere dat kan) het ook laten rusten of in ieder geval proberen. ik denk dat als je bij de politie aangeeft dat je je gewoon niet veilig voelt dat ze hier zeker rekeningen mee gaan houden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:03

Dag lieve TS,
Ik wilde eerder al graag mijn medeleven betuigen, maar wist niet zo goed hoe dat te verwoorden.
Je bent een sterke, dappere meid en we zijn allemaal ongelofelijk trots op je.
Diep, diep respect.

Liefs en sterkte.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:04

TS wat goed deze ontwikkeling....ik had niet veel toe te voegen, wat niet al was gezegd, maar wil even zeggen dat ik het zo knap van je vindt dat jet het met je moeder hebt besproken. Hopelijk valt er nu een last van jouw schouders af en kun je het samen met je ouders (of iig je moeder) dragen. Ik denk dat je door de doodsbedreigingen geen andere mogelijkheid hebt dan het doen van aangifte. :(:)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:05

Topper ben je,
Mag ik vragen is het de vader van je vader of je moeder...

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:13

Ik vind het ontzettend goed van je dat je deze stap heb gezet. Heel dapper. Sterkte de komende tijd. :(:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:15

Ts ik wens je alle kracht toe. Ik vind je heel erg dapper.
kiddokids schreef:
Topper ben je,
Mag ik vragen is het de vader van je vader of je moeder...

Vaders vader las ik.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:18

Oké.. Overheen gelezen..