Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:52

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:02

Voor de mensen die niet snappen dat je niet even naar de prullenbak loopt ipv de rommel op de grond te gooien:

Wanneer ik in bed een film lig te kijken heb ik gewoon niet de kracht om die film op pauze te zetten. Daarnaast is het ook heel koud om uit bed te gaan. Het is gewoon een lekker gevoel om die film aan te laten staan en die chipszak uit je handen te laten glijden. Ik krijg dan een beetje het gevoel alsof ik een rijke biatch ben en dat mn huissloofje à la minute aan kan komen draven om het op te ruimen. Helaas is de werkelijkheid, de dag erna, dat er weer een lege chipszak aan mn verzameling is toegevoegd..
Laatst bijgewerkt door 96Laura op 28-01-15 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:02

:r
Er is wel een verschil tussen onopgeruimd en vies. Brr dat zou ik niet lang volhouden, respect quebelle! :÷

xManon_

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:07

Ja idd setjeslover!
Als ik met mijn vriend ben is dat nog veel erger. Dan mogen we van elkaar genieten en verder euh YOLO :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:08

Hahaha bah Quebelle!

Enne, mijn prullenbak is meestal ook vol dus dat helpt niet :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:11

Klinkt allemaal heeeeel bekend :')

Af en toe heb ik ineens n opruimwoede en dan ga ik om 12 uur s nachts ineens alles opruimen :')

Al is mn pa me meestal voor...gebeurt regelmatig op n zaterdag als ik de hele dag ben werken en hij niks te doen heeft dat ie mn kamer gaat opruimen :')

Op werk ed ben ik trouwens wel altijd heel netjes :')

Echter je wilt mn zadelkast niet altijd zien :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:16

Mijn auto heeft hetzelfde probleem als mijn slaapkamer. Er ligt kleding in. Maar verder niet veel zooi.
Ik voorzorgsmaatregelen genomen toen ik mijn auto kocht gelijk hufterproof gemaakt. (of paard proof eigenlijk) Ik heb gelijk de stoffen matten vervangen door plastic en mijn achterbank ligt plat (ben altijd alleen of met 2) Waar een keurig kleedje mijn achterbak bedekt en waar ik dus zonder problemen mijn rotzooi in kan vervoeren. :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:22

Lol herkenbaar. Als ik ongesteld ben (3 of 4 keer per jaar ofzo :') ) ben ik opeens heel opruimerig. Daar moet ik dan altijd maar gebruik van maken.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:23

Hahahha RusselNuwel, keuken des doods :')

Haha Calanddra die opruimwoede ken ik. Misschien moeten we een bedrijf opzetten en ons verhuren

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:29

RusselNuwell schreef:
Mijn studentenhuis is echt een typisch studentenhuis. Als ik mensen uitnodig, waarschuw ik ze altijd even van te voren. Dan lopen ze binnen, meestal met een opmerking 'dat valt toch nog wel mee'. Dan begint voor mij het aftellen, 3 laatste stappen voor ze bij de keuken zijn. Waarop eigenlijk meteen hun opmerking teruggetrokken wordt.

Bij het binnentreden van onze keuken wordt je overmant door een penetrerende geur van rottend voedsel met een vleugje schimmel. Bij het betreden van de keuken loop je het risico vast te kleven aan de vloer. Ik ben er heilig van overtuigd dat er een geheim kastje is, waar alle mensen in zitten die opgeslokt zijn door onze keuken.

Ik woon met twee jongens. We hebben bij mijn ene huisgenoot vakkundig 'hygiënische beperking' gediagnosticeerd. Hij heeft een gebrek in het zien, ruiken en voelen van de viezigheid. Onlangs stond hij voor mijn deur, of ik wilde helpen schoonmaken. Mijn eerste reactie was 'nee, ik ben altijd degene die schoonmaakt', maar bij nader inzien was ik toch erg benieuwd of hij dan toch tot bezinning was gekomen. Toen ik vijf minuten later de keuken betrad, verklaarde hij trots dat hij al klaar was. Het enige verschil voor mij was dat de afwas weg was, zijn afwas. En daarbij was er een geur in het rijtje bijgevoegd. Het was nu niet meer alleen schimmel en rottend voedsel, nu hing er daarnaast ook een chemische citroenlucht.
Inmiddels is mijn huisgenoot al twee dagen niet thuis geweest, ik ben bang dat de keuken hem heeft opgeslokt.

Vandaag heb ik het dan maar eens een beurt gegeven. De penetrante geur is zowaar zo goed als verdwenen. Mijn kamer ruim ik twee-drie keer per week op, daarnaast zuig ik twee keer per week de vloer en neem ik wekelijks het stof af. Het brengt me rust in mijn hoofd als de boel redelijk netjes is, anders kan ik gewoon niet werken...

Ik heb heel veel vrienden (studenten) die zo wonen. Met echt zulke vieze keukens.. Het hele huis is vies. Soms hun kamer dan niet, maar de rest wel.. En ik snap nooit dat je daar kan wonen. Ik zou gillend gek worden.. Ik zou absoluut niets in die keuken willen bereiden of ook maar douchen in zo'n badkamer. Ik zou me viezer voelen dan voor de douche :P

Bij vrienden met zulke huizen kom ik dan ook niet over de vloer. Ik kan daar niet relaxed en rustig zitten. Als we afspreken is het dan maar mooi bij mij of in de stad, maar ik zet geen stap binnen in zulke vieze huizen.

Rommelig en vies, oké. Kleding op de grond, rommeltjes hier en daar.. Prima. Maar vies, schimmel, plak, rottend eten, veel afwas... Dan loop ik de deur weer uit.

Ik ben ook wel rommelig, in mijn eigen kamer. Nu ook, de schone was ligt alweer meer dan een week niet opgevouwen in een hoekje en de vieze was in een andere hoek.. En overal papier.. En het is een beetje stoffig. Maar het bed verschoon ik wel elke week/twee weken.. En de gemeenschappelijke ruimten zijn spik en span hier. Die zijn nooit rommelig en vies en als dat wel een dag zo is, dan heb ik het even echt heel druk of ben gestresst en krijgt ik meteen de vraag van huisgenoten "Alles wel oké Eline?" Omdat ik nog niet heb gestofzuigd die dag en dat is dan raar :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:38

Ach, ik vind 't bij het studentenleven horen ook wel, dat smerige :+ Mijn badkamer en keuken waren echt niet normaal smerig, fornuis in geen 64683 jaar schoongemaakt (zelfs nog een topic over gemaakt haha) en de badkamer één vochtige schimmelbende (is ook maar 1,5 x 0,80 groot :') ).
Ja dat was de eerste week even slikken. Maar inmiddels eraan gewend en blijkbaar immuun haha.
Het zijn nou eenmaal mooie maar zeer oude stadspanden, dat is gewoon smerig.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:39

Goh, weetje eigenlijk valt het wel nog mee. Maar heb een redelijk hoge vuil-meter dus daar ligt het ook wel aan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:41

BaileyMix schreef:
Ach, ik vind 't bij het studentenleven horen ook wel, dat smerige :+ Mijn badkamer en keuken waren echt niet normaal smerig, fornuis in geen 64683 jaar schoongemaakt (zelfs nog een topic over gemaakt haha) en de badkamer één vochtige schimmelbende (is ook maar 1,5 x 0,80 groot :') ).
Ja dat was de eerste week even slikken. Maar inmiddels eraan gewend en blijkbaar immuun haha.
Het zijn nou eenmaal mooie maar zeer oude stadspanden, dat is gewoon smerig.

Ik ben ook student en het hoort absoluut niet bij mijn studentenleven :P Brrrrr

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:58

Pff bij mij ook niet hoor! Ik heb het geluk om met 1 andere gozer samen te wonen, en ik maak altijd de keuken en woonkamer schoon. Afwas doen we om de paar dagen, we zijn allebei te koppig en het gebeurt meestal als ik het zat ben of hij iets nodig heeft met koken :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:59

Hahahaha, wat een heerlijk topic... Vooral omdat hier de hoop kleding, die normaal op 1 stapel past, nu over 3 stapels is verspreid. Oftewel, vloer? Wat is dat? :+

Ik zal morgen dit topic nog eens openen en zien of ik dan schoonmaak motivatie krijg :D

Hier is het niet zozeer smerig, wel een troep. Afwas en etensresten gaan dezelfde dag naar beneden om weggegooid te worden of op de afwas stapel te staan. Afwassen gebeurd zodra ik 3 borden en/of schaaltjes vies heb.... Meestal 1x per week, maar ben niet veel thuis. Mijn troep bestaat vooruit uit kleding, rondslingerende schoenen, niet uitgeruimde tassen en plastic zakken en lege flessen :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:55

Emmaa_ schreef:
Nee, dat komt dus overduidelijk niet in mij op :=

Jij bent echt briljant :D

Er is hoop hoor. Ik was precies zo. En nu loop ik me dood te ergeren aan de troep van mijn kinderen :')

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:28

Oke! Lets go!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:38

Al wat meer centimeters vloer zichtbaar of lukt het nog niet echt?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:48

Ik krijg zoveel motivatie van dit topic!! Bij mij lijkt het al snel heel rommelig omdat er een badkamer, keuken, 2 persoons (hoogslaper), woonhoek met 2 persoons bank, klerenkast en tafel. Op 18m2 zijn gepropt. En ja dat is geen typfout mijn hele huis is zo groot als een normale slaapkamer. Dus als je dan ergens een kopje of kleren laat slingeren lijkt het al snel een vuilnisbelt. Ik heb de slechte gewoonte om de afwas te laten staan. Ik spoel wel altijd alles voor dus etensresten vind je niet en er gaat ook niks op mijn bordjes leven. Maar een berg afwas die ik niet schoon genoeg vind om terug in een kastje te zetten staat heel rommelig rommelig. De enige ruimte die ik moet delen is echt washok die deel ik met 1 volwassenen man die er nooit is dus daar wil nogwel eens een stapel was liggen. Oeps

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:24

Respect Quebelle dat jij daar nog kan wonen! Ik zou echt niet kunnen wonen in zo'n studentenhuis :r
Een vriend van me woont ook in zo'n vies studentenhuis, met zijn verjaardag waren we erheen geweest, had ie heel de vloer ondegekotst, natuurlijk wou niemand er nog blijven dus wij allemaal naar buiten en ergens anders wat gaan drinken. Komt ie plots achter ons aan, zeggen wij "heb je je kots niet opgeruimd?", nee dat had ie niet gedaan, hij had er gewoon een handdoek over gelegd met een briefje voor de poetsvrouw 8)7

De keuken bij mij is dan gelukkig wel heel netjes, wordt ook amper gebruikt aangezien bijna iedereen een kookplaat op zijn kamer heeft. Soms beginnen de vuilzakken wel wat te stinken, maar die worden wel elke weet buiten gezet. En we hebben ook elke week een poetsvrouw :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:31

Ik was vroeger ook rommelig, maar inmiddels ben ik daarin wel flink veranderd. Ik stofzuig iedere dag, maak twee keer per week de wc schoon, 1 keer per week de badkamer en stofzuig en dweil van boven tot onder het huis.
Alleen ramenlappen en strijken vind ik verschrikkelijk.

Maken jullie wel de wc schoon? :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:33

Denk dat ik dit topic maar eens aan mijn vriend laat lezen.

Bij ons staat er nooit iets op tafel of aanrecht of zo alles altijd netjes.

Maar dan klaagt hij dat het een zwijnenstal is als ik met broodsmeren kruimels op het gasstel geknoeid heb of poes met modderpoten over tegels gelopen heeft (ja sorry poes leren voeten vegen lukt niet)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:41

Dit is zo herkenbaar. Maar woon wel samen en het is vaak de troep van me vriend wat er ligt op de plekken waar hij vaak zit.

Hij krijgt er ook hulp voor via zijn autisme en pgb maar zit er zelf wel mee :P Moet het nu ook laten liggen zodat hij het leert zien enzovoort. Ach mijn eigen plekken zijn opgeruimd en vaak kook ik en dan maak ik de keuken schoon :P
Wel veel lege dingen altijd overal van hem. S`middags als ik thuis ben pak ik altijd vuilnisbak en loop een heel rondje door het huis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:52

Heel herkenbaar en we wonen niet eens in een studentenhuis maar gewoon samen. We hebben een vaatwasser maar het kost zoveel moeite dat ding aan en uit te zetten. Of na het eten alles in de keuken te zetten, zoveel moeite.
De was, de was is verschrikkelijk. Als ik al eindelijk door de bergen was heen ben komt het drie keer zo erg terug.

En dan stofzuigen, dweilen echt verschrikkelijk. Ik geef het toe mijn vrien en ik zijn verschrikkelijk :')

Ik roep af en toe we moeten een schema opstellen. Om daarna heel hard te lachen en via een spoor van kleding in bed te stappen..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:09

hagelslag schreef:
Hoe ziet jullie auto er dan eigenlijk uit, als jullie deze hebben?
ik bedenk me net, het huis valt inmiddels mee in vergelijking met minimaal 4 jaar terug.
Maar mijn auto is uhhh nou ja rijdende vuilnisbak met net nieuwe TUV(apk) waar ik hem zonder blikken of blozen smerig van binnen en buiten heb heen gebracht.
Tsja paardenmens auto....

Ik heb geen eigen auto. Maar regelmatig de auto van mijn ouders mee of van een goede vriend(die vriend is net zo chaotisch als ik, dus heb liever zijn auto).
Als ik de auto mee heb gehad is het net alsof er een bom ontploft is. De auto van mijn ouders gebruik ik vaak als ook de trailer mee gaat, dus dan is het een mengeling van paardenspul en eigen spullen.
En als ik een andere auto mee heb, krijg ik het ook binnen no time voor elkaar om er een bende van te maken.. Als er mensen bij in de auto moeten is dat altijd drama :') . Bijrijdersstoel is altijd mijn opbergruimte en de achterbank is mijn kofferbak :) .