jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:12

hyppolyte schreef:
Dat met die knuffels in de was weet ik nog wel, ik had maar 1 echte knuffel en die moest toen een keer gewassen en in een zak zelfs omdat ik luizen had, ik dacht dat ik doodging :'), volgens mij werd ik echt hysterisch :j

Citaat:
Mijn vader noemde Aromat (dat gele poeder in van die potjes van knor) altijd ''knorretje'', ik heb met enige regelmaat in de winkel naar knorretje gevraagd en ben er pas sinds ik een jaar of 17 was achter gekomen dat het aromat heette :+

Dit heb ik ook eens gehad met een vriendin! Die noemde het 'knor', ik kende het hele spul sowieso niet, dus we hebben ons echt rot gezocht naar dat stomme potje aromat :'), en bij iedereen vragen naar Knor, niemand die het wist _O-. Toen waren we ook 17 ofzo, ik zal ook nooit meer vergeten dat het aromat heet, maar ik noem het sindsdien dus ook knor :')

*edit nummer zoveel :')*
Ik heb wel ooit eens gehad dat ik het kinderslot op de auto wilde doen toen ik voorin zat en ik dacht dat je dan aan de hendel moest zitten, gevolg; autodeur vloog open in de bocht en ik hing half uit de auto, ik geloof dat mijn moeder een behoorlijke hartverzakking kreeg :=.... Bleef daardoor wel altijd netjes van de hendeltjes af voortaan :j.

ik noemde het altijd gele zout :')
we noemen het nu nog steeds zo.

GreaseMonkey

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:33

Ik heb een keer samen met een vriendinnetje grote vuilniszakken opgeblazen en dichtgeknoopt. Deze bonden we met touwtjes aan een wasmand en hebben toen uren in die wasmand in de tuin zitten wachten tot hij opsteeg, zo werkte dat immers bij luchtballonnen toch ook :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:41

Ons mam verteld nog vaak het verhaal dat ik als peuter op de grond aan mijn buik lag te voelen en daarna verwonderd zei dat ik houtjes in mijn buik had.

Ook was cervelaat pikkeltjesworst, een geroosterde boterham was een boterhammetje floep, chocolade vla was beestjes pudding (er stonden beestjes op het pak) en vanille vla was opa pudding, want dat at mijn opa altijd :)

Oh en een cliënt van mij zei altijd het woord hepelen in plaats van helpen <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:52

Ik herinner me er nog een :D

Vroeger gingen we altijd op vakantie in Borne, Overijssel… daar was in het dorp een slagerij… bij die slager hing een (stenen) koeienkop aan de gevel, dus ik dacht oprecht dat hij “Slagerij Koeienkop” heette… en mijn ouders en oma gingen daarin mee en vroegen ook altijd me of ik mee wou naar Slagerij Koeienkop (was overigens Slagerij Vd Schoot).. :D

Op een keer vroeg iemand aan mijn oma of ze een slager wist in het dorp en toen zei ze “Ja, vooraan in het dorp zit Slagerij Koeienkop”… m’n ouders en ik rolden over de grond van het lachen :))

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:00

Femek2902 schreef:
LiVetime schreef:
Sommige auto's hebben zo'n rubberen (?) flapje onderaan de achterkant van de auto zitten die over de weg heen sleept. Ik heb altijd gedacht dat die er was om te voorkomen dat je wagenziek zou worden. Ja.. kinderlogica :')

Waarvoor is het anders dan? :o :')

Volgens mij om electriciteit af te leiden. Een auto kan dor de wrijving geladen worden, waardoor je een schok kunt krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:03

Ojaa, ik dacht altijd dat als ik in een kamer was, de rest van de wereld niet meer bestond. Als ik dan naar een andere kamer ging, bestond die weer en de rest niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:03

Vroeger dacht ik altijd dat het hoofd van een toekomstige moeder eraf gehaald werd, de baby daardoor naar binnen gestopt werd, hoofd er terug op en later als hij genoeg gegeten had er weer terug uit kwam :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:10

Ik heb mijn pony (die ik nu alweer 16 jaar heb) voor sinterklaas gekregen. En ik vond 't zo knap, want sinterklaas had 'm gebracht en dus moest mijn pony op daken kunnen lopen, dat vond ik toch zo knap van 'm!
Ik dacht ook altijd dat (rond sinterklaas tijd) dat zwarte piet door het raampje van de wc naar binnen zou kijken terwijl ik op de wc zat :+

Heerlijk hoe kinderen zo'n rijke fantasie kunnen hebben.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:13

Dat chocolademelk uit een bruine koe komt.

En dat je moet bukken in de auto als je de tunnel in gaat, want anders stoot je je hoofd (wij hadden een grote bestelbus).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:27

Lianne schreef:
Vroeger dacht ik altijd dat het hoofd van een toekomstige moeder eraf gehaald werd, de baby daardoor naar binnen gestopt werd, hoofd er terug op en later als hij genoeg gegeten had er weer terug uit kwam :')

Wat een horror moet dat zijn om kinderen te krijgen. _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:56

Getsie.. :') Dat klinkt als een slechte horrorfilm. Chuckie meets mom

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:00

Wij noemden pudding altijd 'Teletubbie pudding', dus gele vanillepudding was 'Lala pudding' en roze aardbeienpudding was 'Po pudding'. En volgens mij heb ik ook een keer Dipsypudding gehad maar vraag me niet wat voor smaak dat dan was :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:58

Hilarische verhalen allemaal. Een paar ervan heb ik ook lang geloofd.

En ik dacht altijd dat de presentator op tv, wanneer die recht de camera inkijkt mij op de bank kon zien zitten.

En toen ik klein was, was er nog geen pinpas, maar mijn moeder betaalde altijd met girobetaalkaarten. Daarop vulde ze het bedrag dan in. Ik vond dat altijd handig, je kon zomaar wat invullen en dan kreeg je je boodschappen :)) Toen heeft ze mij eens uitgelegd, dat de winkel de kaarten naar de bank brengt en dat het bedrag dan van mijn moeders rekening werd afgehaald.
Dus de eerstvolgende keer dat ze weer een girobetaalkaart schreef vroeg ik heel verontwaardigd, zodat de hele rij het kon horen: Maar mam, heb jij wel genoeg geld op je rekening staan om dat te betalen???
Mijn moeder schaamde zich nogal haha :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:54

GreaseMonkey schreef:
Ik heb een keer samen met een vriendinnetje grote vuilniszakken opgeblazen en dichtgeknoopt. Deze bonden we met touwtjes aan een wasmand en hebben toen uren in die wasmand in de tuin zitten wachten tot hij opsteeg, zo werkte dat immers bij luchtballonnen toch ook :')

Och... :(:)
Maar goed, zo had ik als uk een bijna panische angst om ballonnen vast te houden, gewone zelfs, die heliumdingen vond ik helemaal eng, als de dood dat ik de lucht in zou vliegen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:14

Naamloos1 schreef:
Oh ik heb er ook nog 2 :P

Ik dacht een tijd lang dat ik kon vliegen.. Dat de rest dat niet kon moesten ze zelf weten.. Maar ik zou dat vast kunnen! Dus ging hard in training :') Ging ik altijd 4 treden op de trap staan en eraf springen en tegelijkertijd mn armen zwaaien net als een vogel.. En nooit lukte het me! -O-

En mn moeder zei dat ik een keer een geniale uitspraak had gehad haha.
Toen wou ik graag wat hebben uit de speelgoedwinkel, had ik gevraagd aan mn ouders of ik dat mocht. Waarop hun zeiden: 'Nee sorry, het geld is op :Y) ' Waarop ik heel verbaasd zei: 'Nou maar dan steek je toch even je pasje in de muur? Dan komt er zo weer geld uit' :+ :+

Ik heb een keer gedroomd dat ik van de trap af sprong en zo kon vliegen, schrok wakker midden in de nacht en ben dus echt op onderzoek uit gegaan. Ben tot drie keer toe van boven aan de trap naar beneden gesprongen. Nooit iets aan overgehouden gelukkig...

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:19

Ik noemde huppelen in de war lopen. Want het was niet rennen en ook niet lopen en je benen gingen raar doen. Dus. :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:30

Ik noemde hommels en bijen bromtolvliegen, witte vlinders waren stippetjes. :-)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:31

amkeVH schreef:
vroeger noemde ik eksters altijd orkaduiven, en mijn familie deed vrolijk mee. duurde een hele tijd voordat ik wist dat ze eigenlijk gewoon eksters heetten. maar de orkaduif is er wel ingebleven hier in de familie +:)+

Ik had precies dit maar dan met kraaien die ik schoorsteenvogels noemde :'), en zo noemt mijn familie ze nog steeds haha.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:46

Ik dacht dat er in de snoepjes bij de kruidvat en andere winkeltjes, altijd een soort 'beveiliging' zat, en als je er dan een op at zonder het te kopen en de winkel uitliep, dat er een alarm in je buik af zou gaan. Wat heb ik in angst gezeten toen mijn vader er eentje in de winkel had opgegeten :').

Mijn moeder zei altijd: 'ik weet precies wat je denkt. Dat kan ik allemaal horen.' Dus toen ik op mijn achtste ontzettend verliefd werd op mijn beste vriendin, durfde ik daar niet aan te denken tot mijn moeder in slaap was (ik sliep bij mijn moeder in bed).

En ik dacht dat Nederland het enige land op aarde was, en dat vuurwerk tijdens oud en nieuw sterren waren die ontplofte.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:58

Lestrange01 schreef:
En ik dacht dat Nederland het enige land op aarde was, en dat vuurwerk tijdens oud en nieuw sterren waren die ontplofte.

Ik dacht dat Nederland het grootste land op aarde was, want de mensen uit de bijbelverhalen die we op school hoorden gingen altijd lopend het hele land door en dat deden wij in Nederland niet want dan was je veel te lang onderweg :')

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:03

toen ik klein was en aan het oefenen was met fietsen ben ik een keer gevallen, hierdoor was mijn bagagedrager kapot, ik wist niet hoe dit heette dus ik noemde het maar m'n achteroppetje :P

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:05

Kwanyin schreef:
Naomi_King schreef:
En het winkelen natuurlijk. Ik dacht altijd; 'later ga ik ook heel veel winkelen. Dan verdien ik geld!' Want als mn moeder 1 briefje van 50 gaf kreeg ze soms wel 3 briefjes terug en soms zelf 5 kleine muntjes :+ dan word je snel rijk! Haha

Hahahahah dat dacht ik ook! Ik had mezelf ook al rijk gerekend, want ik zou gewoon altijd te veel betalen en dan zou ik terugkrijgen, zo gemakkelijk *\o/* .

Ik heb ook een tijdlang vogelveren bewaard (nu ja, denk niet dat de collectie ooit verder dan 10 is gekomen). Ik was er immers zeker van dat als ik genoeg veren zou hebben om mijn armen te bedekken, ik zou kunnen vliegen :j .

Ik hoorde van me moeder dat ik ook zo dacht :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:11

een poepbroek was altijd een kroepoek :') hoe ik kroepoek dan noemde weet ik niet..

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:19

Ik dacht als kind zijnde dat de aftiteling van een film de tekst van de film was :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:22

Spianne schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik dacht dat Nederland het grootste land op aarde was, want de mensen uit de bijbelverhalen die we op school hoorden gingen altijd lopend het hele land door en dat deden wij in Nederland niet want dan was je veel te lang onderweg :')

Wel slim bedacht!