Hoe laat ga je slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:22

Doordeweeks lig ik er meestal rond kwart voor 10 wel in, beetje whatsappen, en een halfuurtje later slapen. :z In het weekend later. Verschilt van 11 uur (als ik moe ben) tot een uur of 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:45

Verona2000 schreef:
_Lois_ schreef:
Verschilt, ligt eraan hoe laat ik de volgende dag met school begin :Y)
Als ik om 8.30 begin moet ik 6uur op en probeer ik altijd om 22:00 erin te liggen, erg vaak lukt dat niet... :')
Scheelt dat ik meteen klaar wakker ben zodra mijn wekker gaat :))

Zoooo kan je mij dat leren?! Heb ik nog wel eens moeite mee! :')

Dit moet ik echt leren! Sommige dagen heb ik dat wel, maar andere dagen ook weer niet!
Gouden tip graag! Haha.

Ik wil er echt om 9 uur in liggen. Want ik moet vanaf volgende week om 6:15 in de bus zitten! Dus 5:20 gaat mijn wekker. Of 5:30, twijfel nog, normaal ga ik er om 6:15 uit en heb ik 1,5 uur de tijd. Snel aankleden en uitgebreidt ontbijten, beetje laptoppen. Maar als ik er zo vroeg uit moet wordt het snel een boterham, wat yoghurt ipv groots gezond ontbijt.

Zal waarschijnlijk even een rot gevoel worden in de ochtend, (viel vandaag wel mee) maar het gevoel dat mijn paard de hele dag in stal staat is ook niet fijn. Dat weeg je dan tegen elkaar af.
Je telefoon paal naast je bed neer leggen werkt niet, ik heb hem helemaal aan de andere kant van de kamer, en het is een ongelovelijk rot geluid en als ik hem niet binnen 5 min uit doe wordt de rest in huis wakker en ik kom langs mijn licht knopje dus dan doe ik gelijk het licht aan. Ook het gevoel dat ik eerst naar stal ga ipv naar school en of stage is wel fijner met het op staan. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-15 12:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:47

Iejoor schreef:
Ik ga om half 8 naar boven, douchen omkleden howrse en bokt checken :') en meestal ben ik dan om half 9/kwart voor 9 aan het slapen.

Sta om 6.30 uur op. :)

:oo echt waar?

In mijn vorige baan stond ik om 6.15 op en ging ik vaak tegen 12'en slapen. Veel eerder kon ook niet aangezien ik vaak om 11 uur pas thuis kwam.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:48

Ik ga ergens tussen 00:00 en 01:00 naar bed. Mijn wekker gaat ergens tussen 10:00 en 11:00 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:50

tante_trien schreef:
Ik ga ergens tussen 00:00 en 01:00 naar bed. Mijn wekker gaat ergens tussen 10:00 en 11:00 :)

Lekker!

tante_trien

Re: Hoe laat ga je slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:52

Heerlijk! Ik werk alleen nog maar avonddiensten dus moet er wel wat voor inleveren. Maar daar krijg ik dan ook wel weer extra ORT voor terug. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:56

Meestal rond 00:00uur naar bed en om 06:30uur de wekker. Te kort slaap, maar vind het zo zonde van m'n vrije tijd om naar bed te gaan :+

Weekenden kan ik de ene keer om 23:00uur gaan slapen, meestal rond een uur of 01:00uur maar ook regelmatig pas rond 05:00uur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:02

TheSounddxx schreef:
Ik lig tussen 21:30 / 22:00 op bed en ik slaap rond 22:30 8-) :j
Ik moet er dan weer om 7:15 uit ;( :z

Dat is uitslapen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:03

Misschien een ander soort vraag, maar hoelang is iedereen bezig met het ochtend ritueel? Sta je liever wat eerder op om rustig aan te doen of sta je liever later op maar moet je wel haasten?

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:11

Als ik de volgende ochtend een vroege dienst heb dan ga ik meestal rond 20:30-21:00 uur naar boven maar voordat ik slaap is het zeker een uur verder. De wekker gaat dan om 5:20. Als ik een late/ vrije dag heb zet ik helemaal geen wekker

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:13

Ik ga meestal rond 22.00/22.30 :)

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:20

AmoorM schreef:
Misschien een ander soort vraag, maar hoelang is iedereen bezig met het ochtend ritueel? Sta je liever wat eerder op om rustig aan te doen of sta je liever later op maar moet je wel haasten?

Zo laat mogelijk, maar wel zonder te moeten haasten want dan ga ik belangrijke dingen vergeten :+ Ik sta rond 6.10 op en ga om 6.45 de deur uit. Aankleden, make-up/haar etc, ontbijten, laatste dingen in mijn tas gooien en gaan. Ik douch altijd 's avonds dus dat scheelt me weer een minuut of 10 's ochtends, zelfde met tas grotendeels inpakken en kleren alvast klaar leggen. Als ik dat laatste niet doe, kan ik soms wel een kwartier nadenken welke kleren ik aan wil en daar heb ik geen tijd voor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:24

AmoorM schreef:

Ligt eraan, maar ij heb bijna altijd anderhalf uur of meer in de ochtend. Lekker douchen, thee drinken, beetje laptoppen haha

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:26

Ik ga elke dag slapen tussen 9 en half 10, en dan ook echt slapen. Af en toe een in het weekend om 10 uur. Als ik naar school ga, moet ik opstaan om half 7, in het weekend of als ik thuis blijf, sta ik op rond half 9.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik chronisch moe ben. En ik ben enorm jaloers op al die mensen die zo laat gaan slapen! Lijkt me geweldig, helaas kan ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:26

Lian schreef:
AmoorM schreef:

Zo laat mogelijk, maar wel zonder te moeten haasten want dan ga ik belangrijke dingen vergeten :+ Ik sta rond 6.10 op en ga om 6.45 de deur uit. Aankleden, make-up/haar etc, ontbijten, laatste dingen in mijn tas gooien en gaan. Ik douch altijd 's avonds dus dat scheelt me weer een minuut of 10 's ochtends, zelfde met tas grotendeels inpakken en kleren alvast klaar leggen. Als ik dat laatste niet doe, kan ik soms wel een kwartier nadenken welke kleren ik aan wil en daar heb ik geen tijd voor :')

Doe je dan gelijk je kleren aan in de ochtend als je uit bed stapt? Ik ging me altijd eerst nog wassen maar dan krijg ik vaak reacties dat dat raar is omdat je je de dag er voor had gedouched.
Tas maak ik altijd de dag van te voren klaar. Op het brood na dat doe ik ook sochend in m'n tas. Wel is het brood dan al gesmeerd. Kleren doe ik ook vaak in de avond klaar leggen. Waar ook wel tijd in gaat zitten is dat ik lenzen heb, wil eigenlijk een bril want die kan je zo op doen als je wakker bent. Maar dat is zo duur.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:28

Rond 23:30 naar boven en rond 00:45 slapen, en dan 06:30 mijn nest uit :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:29

Rebeccaa schreef:
AmoorM schreef:

Ligt eraan, maar ij heb bijna altijd anderhalf uur of meer in de ochtend. Lekker douchen, thee drinken, beetje laptoppen haha

Had ik ook, heerlijk is dat, ga er vaak ook eerder uit om dat te kunnen doen. Maar dan zal ik nu om 04:45 de wekker moeten zetten om 1,5 uur bezig te zijn met je ochtend ritueel. Niet z'n heel er leuk voor uitzicht. Nu wordt het snel aankleden, lenzen in doen en tandenpoetsen, haar vast maken en make-up. Boterham erin, wat yoghurt en gaan. Of ik ga ontbijten in de bus.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:30

Meestal ga ik rond 22:00 - 22:30 naar bed.
Dan moet ik erbij zeggen dat ik 4 van de 7 avonden al om
20:00 op de bank slaap.

Mijn wekker gaat elke dag om half 7.
In het weekend om half 8 i.v.m hond uitlaten.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:32

AmoorM schreef:
Doe je dan gelijk je kleren aan in de ochtend als je uit bed stapt? Ik ging me altijd eerst nog wassen maar dan krijg ik vaak reacties dat dat raar is omdat je je de dag er voor had gedouched.
Tas maak ik altijd de dag van te voren klaar. Op het brood na dat doe ik ook sochend in m'n tas. Wel is het brood dan al gesmeerd. Kleren doe ik ook vaak in de avond klaar leggen. Waar ook wel tijd in gaat zitten is dat ik lenzen heb, wil eigenlijk een bril want die kan je zo op doen als je wakker bent. Maar dat is zo duur.

Oh nee je hebt gelijk ik ben een onderdeel vergeten. Ik was me inderdaad eerst en dan kleed ik me aan. Vind het wel zo fijn om fris in m'n kleren te stappen 's ochtends, zonder te hoeven douchen.

Een bril duurder dan lenzen? Ik heb ook een bril, geen behoefte verder aan lenzen maar ik hoor altijd dat lenzen juist best wel duur zijn :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:34

Meestal ga ik rond 22:30 - 23:00 naar bed maar er zijn ook wel eens dagen dat ik later ga.
Word altijg tig keer per nacht wakker, en kom moeilijk in slaap dus dat is wel een beetje jammer.
Mijn vriend moet doordeweeks om 6 uur op staan voor school maar ik blijf dan meestal nog even liggen.
Nu het vroeger lichter is ben ik meestal rond een uur of 8 uit bed. (Meestal wel al eerder wakker)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:38

Ik sta eigenlijk iedere ochtend om 7 uur op. Om dan genoeg slaap te krijgen (ik ga uit van minimaal 7u per nacht) moet ik dus rond 12en naar bed toe. Dit lukt meestal wel. Het verschilt wel vaak hoe laat ik op bed lig, soms is het half 11, soms half 1. Maar meestal tussen die twee tijden ongeveer. Ik slaap altijd de hele nacht door, als ik eenmaal slaap word ik niet weer wakker.

Sochtends sta ik meestal meteen op als mn wekker gaat, kan niet zo goed tegen weer omdraaien, dat maakt het alleen maar moeilijker :P Ik douche eigenlijk altijd sochtends, maar heb het ook wel nodig om rustig op te staan. Ik moet op een normale dag om half 9 van uit, dus dan heb ik 1,5 uur om te douchen, aankleden etc., ontbijten, nieuws kijken, bokt checken, lunch & koffie maken en dan de deur uit te gaan :o

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:39

Ik ga vaak tussen 00.00 en 01.00 slapen en ben dan weer rond 8 uur uit mezelf wakker. In de zomer 7 uur, omdat ik altijd wakker wordt wanneer het licht wordt. Kan niet uitslapen :') Begint nu al weer. Word iedere keer rond 7 uur- half 8 wakker, maar dan lukt het me nog om weer in slaap te komen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:44

Rond 22.30/23.00 ga ik naar bed en moet de ene dag om 5.30 eruit en andere dag om 6.30.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:45

Meestal rond 01.00-02.00. Wekker gaat eigenlijk nooit eerder dan 09.00 op maandag en dinsdag. Rest van de week vrij of pas halverwege de middag lessen. Ze draaien hier minstens tot 01.00 harde muziek, dus mijn hele ritme is er op aangepast. Ook niet altijd leuk, want als ik weer 'thuis' slaap dan lig ik er veel vroeger in, omdat anders iedereen wakker wordt als ik naar boven ga. Dan lig ik ook heel lang wakker.

Meestal kom ik er om 10.00 uit, zoals vandaag.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:48

AmoorM schreef:

Ik sta liever eerder op zodat ik niet moest haasten! Heb vaak nog wel 10 tot 20 minuten over haha