Words we couldn't say..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 01:02

Sabini schreef:
Oke, ik durf het:

Deze brief is voor mijn buurvrouw van vroeger.

Lieve Buurvrouw,

Vijf meter zat er slechts tussen de buitenmuren van onze grote vrijstaande woningen, in dat kleine Twentse dorp. De woning van mijn ouders, en de woning van u. Ik herinner me u als oude, rijke en hele vriendelijke buurvrouw. Met kat. En uw man net zo.

Ik was dat buurmeisje wat zo gek op dieren is en mocht oppassen op uw kat wanneer u weer eens een paar daagjes weg ging met uw man.
Eerst moest ik weten hoe ik bij u in huis kwam en waar het voer van de kat opgeborgen was. U nodigde me uit.

Toen keek u heel lang naar mij. Onderzoekend bijna. Ik voelde me niet op m'n gemak. Was bang dat u zou weten van de situatie bij mij thuis.
Ik had blauwe plekken op mijn beide polsen. U vroeg hoe dat kwam. Ik zei dat ik weer eens van het paard gevallen was, heel raar, voorover in het zand.

Maar dat was niet waar. En dat wist u.

Steeds vaker nodigde u mij uit. Ik dronk thee bij u wanneer mijn konijnen per ongeluk (of was het expres?) weer eens door het hegje naar uw tuin waren gehuppeld.

En elke keer keek u mij heel lang aan.

Een goede band met mijn ouders had u niet. Misschien omdat u wist wat er gaande was in ons huis. Al die ruzie en dat geschreeuw, dat heeft u misschien wel kunnen horen. En u wist dat ik niet vaak thuis kwam. Dat was ook expres.

Toch wil ik u vragen, lieve buurvrouw, waarom u nooit iets heeft gedaan. Waarom u niet bijvoorbeeld de kinderbescherming heeft gebeld. U heeft mij zo vaak uitgenodigd bij u thuis. Toen ik ouder werd wist ik het zeker; U wist wat er speelde bij ons thuis.

Graag zou ik u nog eens willen ontmoeten. Laten zien dat het beter met me gaat. En vragen of u het al die tijd al wist wat er met mij gebeurde thuis. Helaas heb ik vernomen dat u al bent overleden.

Ik ben u dankbaar voor de momenten dat ik bij u op bezoek mocht. En u mij, ondanks dat we het nooit hardop hebben gezegd, toch heeft gesteund.

Ff slikken.. sterkte. Y;(

Sincere

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:38

@Sabini wauw, prachtig!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:03

Sabini, dat is me een heftige brief zeg.

En weet dat het voor mensen heel moeilijk is om te weten wat het beste is om te doen..
Het is zo enorm moeilijk om in te schatten wanneer iets zo ingrijpend als kinderbescherming bellen nodig is. Het heeft echt niet gelegen aan niet de moeite willen doen denk ik

Y;(

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:38

Dank jullie voor de lieve reacties :+:
Nog nooit heb ik op Bokt ook maar iets laten weten over wat mij in mijn jeugd is overkomen. Met deze brief licht ik een tipje van de sluier op. De rest houd ik liever voor me :o (behalve via Pb, dat vertrouw ik wel).

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:11

Aan het leven:

Lief leven,
Waarom maak je het zo moeilijk?
Of ben ik te ongeduldig?

Wanneer worden we het met elkaar eens en gaan we hand in hand de toekomst te gemoed?
Het is allemaal zo tegenstrijdig op het moment.

Je bracht me een fantastische vriend, familie en vrienden.
En toch staan we stil.

Ik heb werk, en dat doe ik met veel passie en plezier.
Het schiet alleen niet echt op.
Ik heb geen degelijk contract met genoeg uren om rond te kunnen komen.

Je laat me dweilen met de kraan open.
Het is zo moeilijk.

Is het een test, om te kijken wanneer ik breek?
In dat geval ben ik als een wildentak, ik zal buigen maar niet breken.

Ik zal niet opgeven, maar leven wanneer gaat het me wat meer voor de wind
Overal val ik tussen wal en schip, ik wil dat dit cirkeltje word doorbroken!

Je staat me ontzettend tegen! We moeten vooruit in plaats van stil blijven staan.
Wanneer breng je nieuwe kansen op mijn pad zodat ik me kan ontwikkelen en kan groeien?
Ik ben niet veel eisend en snel tevreden.
Hoe lang duurt het nog?
Of ben ik te ongeduldig?

Leven, je bent me lief.
Wanneer ben je lief voor mij?

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:16

Ik zou niet weten aan wie ik deze brief zou moeten versturen...

Wie ben ik nog, nu mijn indentiteit met de golf meevloeit? Wie ben ik nu alles zo anders is? Wie ben ik wanneer ik alles wat me lief is achter moet laten? Wie ben ik als ik niet meer gelukkig ben, als ik emotioneel een wrak ben, als ik niets meer waard ben? Wie ben ik nu de tijd voor mij nog steeds stilstaat? Wie ben ik, als ik niet meer om anderen geef? Wie ben ik als ik alleen maar aan mezelf denk? Als ik me niet meer kan verplaatsen in iemand anders? Wie ben ik, wanneer er niemand meer is om dat mee te delen? Wie ben ik nu?

Ik dacht dat ik alles op een rijtje had. Lieve vriendinnen, mijn beste vriendinnetje en grootste liefde op stal, mijn vader die langzaam kon stoppen met werken. Wie ben ik nu niets daarvan nog bestaat? Wie ben ik als het niet goed gaat? Wie ben ik als ik niet meer durf te zeggen dat ik geen gelijk heb? Als ik er op sta dat ik gehoord word, kostte wat kost? Wie ben ik nu ik voor gek verklaard ben en toch gelijk heb? Wie ben ik als ik dat niet los kan laten? Wie ben ik nu, nu ik niets meer heb waar ik altijd van droomde? Wie ben ik nu dat wanneer ik iedereen nodig heb, er niemand is? Wie ben ik nu elke dag wakker worden een gevecht wordt?

Wie ben ik nu ik elke confrontatie uit de weg ga? Wie ben ik als ik afgezonderd op mijn best ben? Wie ben ik als ik niet meer alleen durf te zijn? Als in de nacht de angst om mij heenslaat als een warm dekentje? Wie ben ik als ik me daar confortabel in begin te voelen? Wie ben ik als ik verdooft ben voor pijn? Wie ben ik als ik mezelf daar constant in blijf bewegen?

Wie ben ik nog, nu mijn grootste fan me daar niet meer op wijst? Wie ben ik zonder vader? Wie ben ik zonder de vele plannen die we hadden? Wie ben ik zonder onze uitjes? Wie ben ik zonder jouw hou-vast bij moeilijke gesprekken? Wie ben ik in een discussie zonder jou? Is dit de reden dat ik het niet kon? Is dit de reden waarom Seetje nu bij jou is? Wie ben ik nu ik een lafaard ben? Nu ik alleen maar terug kan kijken op dingen die mij spijten? Wie kan ik worden, als ik alleen maar denk aan wat mogelijk was geweest? Wie ben ik als ik mezelf wel voor mijn hoofd kan stampen omdat ik niet meer had gezegd, gescholden en getierd? Dat ik niet gezegd heb dat we ermee zouden kappen als ze haar niet verkochten? Wie ben ik nu ik nooit meer kan wijzen met mijn vinger naar de schuldigen die nu vrolijk verder gaan met hun leven, alsof er niets gebeurd is...

Wie ben ik dat het mij zo veel doet? Ben ik niet normaal omdat ik zoveel van haar hield? Dat ik me geen leven zonder haar kon voorstellen? Dat ik dat nu nog steeds niet kan? Maar dat ik zo blij ben dat ze niet meer leeft? Maakt dat mij een monster? Maakt het mij een monster dat ik zeg dat ik je smeekte om haar te komen halen? Is het zo erg dat ik haar liever dood zag dan nog langer in die stal die haar langzame dood werd? Wie ben ik om daar een einde aan te maken? Toch niet jouw eigenaar?

Wie ben ik als ik niet langer kan horen dat "we er alles aan gedaan hebben". NEE. IK heb er alles aan gedaan. Er is geen WE in deze zin. Wie ben ik? IK ben degene die elke dag haar voeten verzorgde. IK ben degene die 2 uur lang aan benen stond te trekken omdat het gewoonweg niet meer ging. IK ben degene die elke week met een nieuw medicijn kwam. IK ben degene die me zorgen maakte. IK ben degene die na een 6-19 uur studiedag op mijn fiets naar stal ging om JULLIE paard te verzorgen omdat niemand anders het deed. IK ben degene die 6 maanden lang voor JULLIE paard zorgde. IK ben degene die na de dood van mijn vader langzaam doorkreeg dat Seetje het niet langer zou redden. IK ben niet degene die contractbreuk gepleegd heeft. IK ben niet degene die nadat ik te horen krijg dat ik geen geld meer aan mijn paard verdien, een operatie ook geen optie meer is. IK ben niet degene die een hoefsmid te duur vind voor mijn paard. IK ben niet degene die mijn paard liever ziet sterven dan slechte publiciteit te krijgen. IK ben niet degene met loze beloftes. IK ben niet het monster met eindeloze leugens. IK ben niet degene die iemand anders voor de gek houdt. IK ben niet degene die niet toegeeft dat het mijn fout was.

Ik ben mezelf kwijt, ik weet niet wie ik ben. Wat ik wel ben? Ik ben woedend en ik ben verdrietig. Ik ben gekwetst en met mijn neus op mijn goedgelovelijkheid gedrukt. Ik ben wantrouwig en bang. Ik ben alleen en gebroken. Ik ben een strijder en een doorzetter. Ik ben sterk genoeg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:19

Allerliefste motivatie,

Waar zit je? Ik heb zo veel om voor te werken en toch lijkt het alsof je me niet genoeg onder mijn kont schopt. Blijkbaar moet ik dat zelf doen maar heb ik er de drive niet voor. Hoe moet ik ooit 6 jaar diergeneeskunde gaan studeren als ik niet eens mijn vwo door kom zonder constant afgeleid te raken als ik huiswerk doe?

Ik voel me crap hierover, maar nog steeds gebeurt er niks. Ik blijf maar appen, bokken, facebooken, instagrammen, dingen doen die niet belangrijk zijn.. en mijn cijfer Nederlands gaat er morgen flink onder lijden. Waarom doet een mens dat als er zo veel at stake is?

Ja, dit is een serieuze brief naar mijn motivatie. Hij is ver te zoeken en ik moet echt eens een oplossing hierop gaan vinden, anders kan ik straks terug naar de havo..

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:42

Door dit topic maar besloten om 'the words I couldn't say' op te schrijven in een brief van 6 kantjes, en deze op te sturen naar mijn ex.
Nu voelt het echt 'afgesloten'.

Een aanrader!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 01:06

Te laat,veel te laat, zag ik pas hoe ik door eigen toedoen mijn geluk door mijn vingers heb laten glippen.
Niet alleen door mijn vingers laten glippen,maar ook nog keihard nagetrapt.
Ons hele leven weggegooid en onherstelbaar beschadigd.
Het meest pijnlijke is nog dat jij en ik nog steeds hetzelfde gevoel delen maar daar niks meer samen mee kunnen doen.
Alles wat wij hadden bestaat nu nog uit langzaam wegvagende herinneringen.
Was ik maar nooit te laat geweest
;(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:08

Ze zullen vervagen, verbleken, vergaan en ze worden vergeten. De kleuren worden fletser, de details minder scherp en ze zullen steeds langer wegblijven. Het gebeurt nu al en hoe meer ik ze achterna probeer te jagen hoe verder weg ze lijken te zweven. Het voelt alsof het dromen zijn die niet te vangen zijn in de vroege morgen, slechts flarden van het hele verhaal.
Wat ik niet voor mogelijk had gehouden wordt nu dan toch eindelijk werkelijkheid, hetgeen wat mij maanden aan een stuk vertelt is komt nu uit.
Het zal niet lang meer duren of de kleur is volledig weg, er zijn geen details meer te bekennen en zullen ze mij niet meer storen. Nog slechts enkele dagen of weken en ze zijn volledig verdwenen en dan is het net of jij en ik nooit hebben bestaan.

Ik heb het over mijn herinneringen die vervagen, verbleken, vergaan en worden vergeten..

Ik vraag me af hoe dat voor jou voelt, voel je je opgelucht, omdat je nu echt kan doen alsof wij er nooit zijn geweest? Voel je je verdrietig, omdat alle bewijs van ons samenzijn, of misschien het belangrijkste bewijs verdwijnt. Misschien maakt het je niks uit, omdat jij de vergeten herinneringen al een langere tijd vergeten bent. Wat waren jouw eerste vergeten herinneringen en heb je het door gehad dat jouw herinneringen net zoals die van mij langzaam verdwijnen?

Nog even en er is niks om aan terug te denken, nog enkele dagen, meer kan het niet meer zijn. Nog even en we zijn geen vreemdelingen met herinneringen meer, maar vreemdelingen zonder..

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:42

wauw sommige mensen schrijven zulke mooie brieven, dat ik soms moet slikken. Ik zou dit willen zeggen.

''Sometimes you never know the true value of a moment until it becomes a memory''

R.I.P de twee jongens die afgelopen weekend om kwamen in Appelscha. Ook al kende ik ze niet goed ik wist wel wie het waren, het is nog zo onwerkelijk. Het idee dat ze er niet meer zijn..

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:46

Sincere schreef:
Door dit topic maar besloten om 'the words I couldn't say' op te schrijven in een brief van 6 kantjes, en deze op te sturen naar mijn ex.

Een aanrader!

Super dat je dat durft.. Ik heb het ook gedaan maar nooit antwoord op gekregen.
Hij doet nu net alsof ik niet meer besta :(

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:56

LisanneeD schreef:
Sincere schreef:

Een aanrader!

Super dat je dat durft.. Ik heb het ook gedaan maar nooit antwoord op gekregen.
Hij doet nu net alsof ik niet meer besta :(

Dat is jammer! Toch pijnlijk wanneer hij zo doet natuurlijk :(:)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:15

"Lieverd, er zijn zoveel woorden die ik tegen je wil zeggen. Zoveel dingen die ik juist wel weet te verwoorden, maar niet naar je toe kan sturen, niet kan zeggen, omdat ik dat niet durf en omdat ik bang ben wat je reactie zal zijn. Lieverd, wat ben jij lief. En lieverd, ik geloof jou! Ik geloof jou! Als jij zegt, dat het niet waar is, dat je zelfs verontwaardigt bent als ik vraag of het waar is, zegt voor mij al genoeg. Maar lieverd... als het niet waar is, waarom laat je dan niet zien dat niet waar is! Schouders eronder en gaan. Ik weet dat het misschien lastig is, maar als je echt eerlijk bent, wat wil je dan het liefst? Of hebben ze wel gelijk? En lieg je tegen mij?

Nee. Ik geloof jou.

Lieverd, ik wil je een aantal dingen zeggen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen, want het is een hoop, waarvan ik van dit gedeelte niet precies weet het te verwoorden. Ik wil zo graag tegen je zeggen, hoe veel ik van je hou, en ik wil zo graag dat je het gaat geloven. Ik wil er zo graag voor zorgen dat je niet meer onzeker bent, je kan focussen en kan inzien waar je mee bezig bent. Lieverd, ik weet dat je niet lekker in je vel zit. Stop met het te ontkennen... Praat met me. Ik ben er voor je. Ik wil er voor je zijn. Ik zal er voor je zijn. Ook al bel je me om half 4 op, ik zal er voor je zijn. Dat komt omdat ik om je geef. Een hele hoop. En dat weet je...... toch? Ik hoop zo dat je het weet, want het is zo waar. Zo vreselijk waar. Hé schat, wat is het lastig he. Keuzes maken. Beslissingen doen. Jezelf afvragen wat waar is, wat echt is en wat niet. Ja, ik weet het.

Schat, het enige wat ik van jou wil, is de waarheid. Vertel nou alsjeblieft de waarheid... En denk nou niet dat ik jou niet geloof. Natuurlijk geloof ik jou, maar, waarom zou hij liegen... Waar er bij jou redenen kunnen zijn om te liegen, zijn er bij hem nul... Maar wat wil ik je graag geloven. En dat doe ik ook.

Ik zou het alleen graag anders willen hebben.

Desondanks het nu moeilijk is, komt het allemaal wel goed. Ik zal er staan, ook al zal je me niet "gebruiken". Ik zal je steunen, ook wanneer je geen steun zoekt. En ik zal wachten, ik zal altijd op jou wachten, want jij bent degene waarvan ik hou. En god, wat hou ik van jou.

En dat zeg ik nooit."

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:29

Lieve A,

Waarschijnlijk weet je niet eens meer wie ik ben, maar ik denk nog bijna dagelijks aan jou. Het liefst zou ik je uit mijn gedachten bannen en net doen alsof ik je nooit heb gekend. Helaas is de werkelijkheid anders. Je maakte wel degelijk deel uit van mijn leven, jarenlang. Jouw aanwezigheid had zelfs zo’n invloed op me dat ik er nog steeds last van heb, en aan die vreselijke tijd terug denk. Zou je voor een keer zo aardig willen zijn, en mijn vragen beantwoorden?
Waarom? Waarom moest jij mij 8 jaar lang de grond in trappen? Waarom deed jij dit?
Waarom? Waarom heb jij mij al die jaren bedreigt en gekleineert?
Waarom? Waarom moest jij een mes voor mijn keel houden?
Waarom? Waarom gaf jij mij het gevoel dat ik niet waard was?
Waarom? Waarom sloot jij me voledig buiten?
Waarom? Waarom moest jij mij die 8 jaar lang pesten en vernederen?
Waarom? Waarom kreeg ik 8 jaar de vreselijkste dingen naar mijn hoofd geslingert?
Waarom? Waarom zeiden jullie dat ik voor een trein moest springen?
Waarom? Waarom heb je mij er ook letterijk voor geduwd?
Waarom? Wat heb ik jou ooit misdaan dat je mij dit allemaal moest aan doen?

Oké ik zag er dan misschien apart uit, en heb autisme maar is dat voor jou de reden geweest? Was de reden om mij een rot tijd te bezorgen? Als dat echt de reden was geweest zit je echt op een nog lager nivo dan ik had gedacht.. Ik ben dan misschien wel anders maar nou én?
Maar was het echt jouw bedoeling om mij kapot te maken, of heb je er nooit bij stil gestaan? Als dat eerst het geval is wil ik je van harte feliciteren! Dat is je gelukt! Je hebt mijn leven voor een groot deel beïnvloed, en mij gebroken. Dankzij jou moest ik al op 8 jarige leeftijd nadenken over dingen waar een mens helemaal niet over na hoort te denken omdat het gewoon zo triest is.. en waarom, kon ik niet gewoon kind zijn, en spelen met mijn eigen spullen? Waarom moest ik mijn jeugd over slaan?
Ik zie je nog vaak genoeg fietsen over straat, met je nieuwe "vriendinnen". Of zie ik je schelden tegen een klein kind, weet je wel niet hoeveel schade je daar mee aan richt? Waarschijnlijk niet, en ik denk ook niet dat het je heel veel uitmaakt of wel?
Iedereen keer zie ik je weer fietsen met je arrogante kop, het geeft zeker veel zelfvertrouwen hé? mensen in de grond trappen of mensen misbruiken om er zelf beter van te worden, maar weet je? Uiteindelijk zal je je beseffen wat je allemaal hebt aan gericht, en zul je spijt hebben. Je hebt vaak genoeg gezegd: "Het spijt me, of ik zal het niet meer doen!" Was dit uit medelijden, of omdat het moest? Het eerste mag je van me houden, daar heb ik nu niks meer aan.
Jij hebt mij meer aan gedaan dan dat je je kan in denken, of kan begrijpen. En tja, soms vraag ik me ook wel eens af waar sta ik nou echt in het leven? Een dun, iel en onzeker meisje vol met littekens overal. Mijn littekens op mijn huid genezen wel,dat geloof ik graag. Maar de littekens die van binnen zitten die zullen nooit verdwijnen. Altijd zal ik wantrouwen houden in mensen, altijd. Dank zij jou heb ik geen vertrouwen meer in de hudige maatschappij want waarom zouden mensen anders zijn dan jou?
Bedankt, dat je me sterker hebt gemaakt dan dat ik ooit was, Bedankt dat je me hebt laten inzien hoe de wereld in elkaar zit. Bedankt dat je me zoveel hebt geleerd over mensen. Bedankt voor alles wat je me hebt aangedaan, en ik hoop dat karma echt bestaat, en je alles wat je ooit hebt gedaan terug komt. Tot nooit meer ziens!

X

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:38

Iejoor, wat een heftige brief! Goed om te lezen dat alles je wel sterker heeft gemaakt. Dikke knuffel :(:).

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:24

Lieve Poekie,
Ik zit hier dit topic te lezen, er zijn zoveel mensen die ik een brief wil schrijven, maar jou mijn lieve maatje.. jou het meest. Over 6 dagen is het precies 3 jaar geleden dat jij je hoofdje in mn armen legde, me nog 1 keer aankeek en je langzaam je ogen sloot en voor de laatste keer je longetjes vulde met zuurstof.
Drie jaar later, en nog steeds prikken de tranen in mn ogen als ik aan je denk en de kamer rondkijk maar jou niet zie, nog steeds voel ik dat stukje leegte en nog steeds voel ik dat stukje ontroostbare verdriet waarom jij moest gaan. Mijn lieve mannetje, voor vele gewoon een kat, net als de duizenden, miljoenen katten die hier nog rondlopen. Maar jij was niet zomaar een kat, ik heb mijn hele leven katten gehad. Jij was bijzonder, mijn one in a million, once in a lifetime.
De moeilijkste periode was jij er om mij te troosten, om me te laten lachen en te laten huilen. Als ik s'ochtends opstond was jij de eerste die ik zag en als ik s'avonds ging slapen de laatste. Jij was er, dag in dag uit en alleen jou aanwezigheid kon alles veranderen. De blik in je ogen, je vertrouwde kopjes en de manier waarop je me altijd kon opvrolijken. Het was alsof je elk woord en elke situatie begreep, op elke vraag had en was jij het antwoord. Alle herrinneringen staan nog vers in mn geheugen geprent, hoe jij als kleine ukkepuk in ongeveer alle vijvers in de buurt een duik hebt genomen, je onder het kroos aan kwam huppelen 'ja sorry baas, ik dacht ééécht dat ik op water kon lopen...' . Hoe jij je in alle dozen of kleine ruimtes propte en in de raarste posities lag te slapen, hoe je als een wilde leeuw door het huis kon rennen, hoe je vol trots je trucjes uitvoerde, pootjes geven, zitten, pacourtjes springen, omrollen noem het maar op, je kon het allemaal. Je was een geval apart, maar o zo bijzonder...
6 Jaren heb ik van je mogen genieten, we waren elke dag samen, maar ik verliet door omstandigheden thuis en ik zag je alleen in het weekend. Je at minder, voelde je niet fit.. Zou je mij toen net zo erg missen als ik jou deed? Je werd ziek, de dierenartsen hadden je opgegeven, maar toen je mn stem hoorde zette je alles bij elkaar om weer beter te worden. Maar het mocht niet baten. Lief klein vriendje, je hebt gevochten voor je leven, maar 20 april 2012 was het genoeg geweest, de moeilijkste beslissing uit mn hele leven. Een grauwe regenachtige dag, je kroop tegen me aan en veegde mn tranen weg, het is alsof je wou zeggen dat het goed was. Je laatste zucht, je laatste miauwtje en je laatste knuffel, toen was het stil. Uit de storm brak een zon op en een gigantische regenboog, de lucht kleurde in bijzondere kleuren en overal heersde een prachtig licht, een detail wat ik nooit meer zal vergeten. Jij was stil en zo was de wereld even...
Lieve poek, ik zou zo graag nog even bij je zijn, zo graag zeggen hoeveel ik van je houd en hoe erg ik je nog mis. Jij hebt mij altijd gesteund, mijn leven gered, ik kon de jouwe niet redden en dat spijt me. Ik hoop dat je weet hoe bijzonder je bent en voor mij bent en bent geweest. Bedankt lieve vriend dat jij er bent geweest, dat ik je in mijn leven heb mogen hebben.
Love doesn't stop, where life ends. I'll never forget you, my Soulmate. ;(

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:24

Elvi_Elisa: wat prachtig. De tranen rollen over mijn wangen, helaas weet ik precies hoe het voelt om je soulmate te laten gaan. Je brief heeft me echt geraakt, zo ontzettend mooi verwoord.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:35

Prachtig verwoord, hier ook tranen ;(

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:08

Voor papa,

Ze zeggen dat het beter wordt,
dat tijd de pijn verzacht
Maar nu 13 jaar later,
wacht ik nog steeds op iets wat
niet komen gaat

Want de pijn is net zo intens
Als 13 jaar geleden
Alles zo dichtbij, even in een wervelstorm
Komt alles keihard terug

Alsof de tijd heeft stilgestaan
Mijn leven stond op pauze
Volwassen worden zonder jou
Heb ik nooit echt gekund

Zeg me nog 1 keer

Dat je me lief had, ondanks dat ik zo moeilijk was
Dat je trots op me bent, ondanks dat ik niks heb bereikt
Dat je me vergeeft voor alles wat ik deed
Dat je ziet hoeveel ik op je lijk

Nog 1 keer

Dat je me licht brengt in mijn duisternis
Hetgeen wat ik altijd bij me droeg
Bovenal dat alles goed komt, mettertijd
Want ik zie het even niet

Nog 1 keer

Je warmte voelen
Want ik heb je zo nodig
Meer dan ooit
Wat mis ik je nog steeds...elke dag

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 01:04

Tereno schreef:
Ailill schreef:
Lief, wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent [....]
Wat is dit een ontzettend mooie brief. Krijg er kippenvel van, hoop dat degene waar je dit voor geschreven hebt zich realiseert wat jij hier op papier zet. En ergens ook heel diep vanbinnen heel erg herkenbaar. :(:)

Precies dat, onwijs mooi.
Sabini, wat heftig, treurig ook te lezen dat ze inmiddels is overleden. Sterkte.
Hele mooie teksten komen er weer voorbij.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:00

nadine_yvana schreef:
Voor papa,

Maar nu 13 jaar later,
niet komen gaat

Als 13 jaar geleden
Komt alles keihard terug

Heb ik nooit echt gekund

Zeg me nog 1 keer

Nog 1 keer

Nog 1 keer

Je warmte voelen
Want ik heb je zo nodig
Meer dan ooit

:(:)

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:11

nadine_yvana schreef:
Voor papa,

Maar nu 13 jaar later,
niet komen gaat

Als 13 jaar geleden
Komt alles keihard terug

Heb ik nooit echt gekund

Zeg me nog 1 keer

Nog 1 keer

Nog 1 keer

Je warmte voelen
Want ik heb je zo nodig
Meer dan ooit

:(:) Mooie brief!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:25

DeMolenhoek schreef:
Elke dag neemt het verdriet toe. Het verdriet van niet te voldoen, van niet goed genoeg te zijn, van afwijzing en eenzaamheid. Elke dag groei ik als persoon. Elke dag ben ik een beetje sterker in de strijd die ik lever. Ik ben er moe van, uitgeput. Maar toch heb ik nog nooit zo veel bereikt in mijn leven.

Een verschrikkelijke relatiebreuk gaf mij enkele dierbare vriendinnen. Mensen die er voor mij staan. Ook oude vriendinnen die weer dichterbij kwamen. Maanden verdronk ik net niet in een put vol verdriet. Zonder bodem. Tot het verdriet zo hoog kwam dat ik de rand weer kon bereiken en ik dat verdriet kon omzetten levenslessen.

Ik heb altijd graag gezien en gehouden. Maar het maakte mij kapot. Loslaten is soms het beste om niet te verdrinken. Af en toe voel ik dat er weer aan mijn voet wordt getrokken. En het is verleidelijk om die weg naar beneden weer te volgen. Gewoon zo moegestreden en verdrietig zijn dat je een reden hebt om niet op te staan.

Maar ik sta op, elke dag opnieuw. Er zijn dagen dat alles op een opgave is. Dat alle verdriet naar boven komt en ik niet verder geraak dan mijn paarden eten te geven en een halster te kuisen. Vandaag was zo een dag, waarbij ik heel veel heb geweend. Waarbij ik weer even dat trekken aan mijn voet voelde.

Een reden te meer om mijn schouders onder de dag van morgen te zetten. Om met een glimlach voor de klanten te staan. Om maandag een oude, dierbare (ik denk dat ik ze zo wel mag noemen) vriendin weer te zien. Om dinsdag te gaan dansen. En ook al lig ik daarvoor soms een hele dag in de zetel met een hoop zakdoeken en gedachten die blijven malen, ik kom van dieper. Ik mag trots zijn op wat ik nu al heb bereikt.

You go girl, af en toe natte voeten is geen enkel probleem :)

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:07

Ailill schreef:
Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?

Wou hier nog even op reageren, wat een super mooie brief en super mooi verwoord!