Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:15

Deetjeeuh schreef:
Wat is er toch zo mis mee om make-up te dragen? :') Wat is er de meerwaarde van om te zeggen: 'Ik draag geen make-up' etc. Iedereen moet doen waar diegene zich prettig bij voelt, is dat nu door wel of geen make-up te dragen, dat maakt niet uit?

Verder zijn diegene die ik het meest arrogant en vervelend zijn niet eens de types met veel make-up op. :+

Verder draag ik gewoon mascara, af en toe wat BB cream. Ik wordt een paar jaar ouder geschat door sommige mensen, en post af en toe ook een 'selfie' op fb of instagram. Is daar iets mis mee? Zodra ik dit topic lees krijg ik het gevoel dat dat wel zo is. En volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen zich minder(waardig) voelen alleen omdat ze make-up dragen of ouder geschat worden. (Waar ik me trouwens enorm over verbaas)

Verder zijn er daadwerkelijk mensen die er verzorgder uitzien wanneer ze make-up dragen, dat is geen verplichting om het te doen. Maar zo af en toe voegt het daadwerkelijk wat toe. :)

Meerwaarde? Ehmmm…niks? Gewoon een mededeling, net als dat je wel make-up draagt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:16

muntdrop schreef:
Ik draag wel make up.

Zo, krijg ik nu een taart? Of is dat alleen voor de mensen die geen make up dragen?

Ok..dus iemand die zegt dat ze geen make-up draagt die bedoelt daar iets anders mee, in tegenstelling tot diegenen die dat wel doen?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:20

billy3105 schreef:
Suzanne F. schreef:
Omdat je op die leeftijd graag ouder wil lijken.

De humor dan erbij is dat ik (ben 16) 18/19 geschat word en ik draag niks :') hooguit wat mascara maar meer ook niet _/-\o_

Dit, en dan ben je maar 1,55 groot :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:21

Kinke schreef:
muntdrop schreef:
Ik draag wel make up.

Zo, krijg ik nu een taart? Of is dat alleen voor de mensen die geen make up dragen?

Ok..dus iemand die zegt dat ze geen make-up draagt die bedoelt daar iets anders mee, in tegenstelling tot diegenen die dat wel doen?

Nee maar de vraag van ts was waarom sommige mensen veel make up dragen en daarmee er ouder uit proberen te zien. Nu zie ik gewoon posts voorbij komen waar echt alleen maar in staat "ja ik draag ook geen makeup". Ja echt heel leuk en aardig maar wat is verder dan het nut van die post in dit topic?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:22

Kinke schreef:
muntdrop schreef:
Ik draag wel make up.

Nee, maar hier wordt wel heel denigrerend gedaan naar mensen die wél make-up dragen, zacht uitgedrukt.

Kinke

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:26

Als je dat vindt, verbeter de wereld…begin bij jezelf ipv te gaan katten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:27

Wat ik me afvraag, is foundation niet slecht voor zo'n jonge huid? Ik ben zelf nagelstyliste en onder de 16 zet ik echt geen kunstnagels. Dit omdat kindernagels gewoon nog te poreus zijn voor een kunstproduct. Kan me voorstellen dat dat bij huid ook zo is?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 04-01-15 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:29

viavialover schreef:
IK ZEG TOCH AL SORRY ??? LEER LEZEN PFF
ik ben 17 staat in me onderschrift
maar ik mag me mening toch lijkt mij
geen haat hier

Geen haat hier? lees even je eigen reacties terug :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:29

Kinke schreef:

Ik loop hier nergens te katten? Ik probeer hier duidelijk te maken dat wederzijds respect belangrijk is, zowel tegenover mensen die make-up dragen als mensen die er geen dragen, mensen die er kilo's opsmeren of mensen die er maar een beetje opsmeren.
En dan zeg jij tegen mij dat ik loop te katten terwijl het gros van de mensen in dit topic iedereen af loopt te kraken om zichzelf in het goede licht te zetten...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:31

Net als dat veel make up dragers zeggen dat hun make up er wel natuurlijk uitziet zeggen ook veel niet make up dragers dat ze er wel verzorgd uitzien ondanks dat ze geen make up dragen. Ik denk dan, is dat niet gewoon een kwestie van smaak?

Overigens heb ik juist het idee dat het dragen van make up niet heel populair is in nederland. Bij de meeste mensen houd het op bij mascara en voor een feestje oogschaduw en lippenstift of iets. Overigens is mooie make up op doen nog best moeilijk. Ik denk dat veel mensen wel een make up blunder gehad hebben hahaha. Oranje hoofden, wimpers die opeens verdwenen zijn nadat je met mascara op bent gaan slapen, gaan fietsen met mascara en eyeliner en als panda op school komen. Er word ook vaak slecht advies gegeven "je moet wel foundation minstens 3 tinten donkerder kopen, anders zie je het niet" heb ik serieus een keer gehoord. Of "ja als je met je makeup op slaapt kun je er makkelijk twee dagen mee doen". Het is een hele studie op zich :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:32

Kinke schreef:

Het was als een sarcastische grap bedoeld hoor. Sorry.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:32

LadyMadonna schreef:
Wat ik me afvraag, is foundation niet slecht voor zo'n jonge huid? Ik ben zelf nagelstyliste en onder de 16 zet ik echt geen kunstnagels. Dit omdat kinderwagens gewoon nog te poreus zijn voor een kunstproduct. Kan me voorstellen dat dat bij huid ook zo is?

Volgens mij wel ja. Omdat het je poriën en alles bedekt. De huid neemt ook geen zuurstof meer op dus het is inderdaad niet gezond.

Verder maak ik me er ook niet druk om. Bij mij op school doen ze het niet om ouder te lijken maar vooral omdat ze zichzelf dan mooier vinden en ze dan meer jongens aantrekken :j.
Soms is het een beetje overdreven (heb een meisje op school die oranje is van de poeder) maar ach, ik laat ze lekker :').

Ik draag geen make up, word er toch niet knapper van en dat weet ik :'). Hoef ook niet knapper te lijken want ik mag het grootste deel van de school niet omdat ze elke dag opscheppen hoeveel ze wel niet hebben gezopen :roll:.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:34

LadyMadonna schreef:
Wat ik me afvraag, is foundation niet slecht voor zo'n jonge huid? Ik ben zelf nagelstyliste en onder de 16 zet ik echt geen kunstnagels. Dit omdat kinderwagens gewoon nog te poreus zijn voor een kunstproduct. Kan me voorstellen dat dat bij huid ook zo is?

Ik denk het wel. Mede doordat de huid in de puberteit al heftig reageert. Veel jongeren zitten daarom ook onder de puistjes. Zodra je poriën verstopt raken door al die troep, komen er alleen maar meer puistjes. Dit ligt wel aan het soort huid. Sommige mensen hebben er ook totaal geen last van. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:36

Chiave schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik denk het wel. Mede doordat de huid in de puberteit al heftig reageert. Veel jongeren zitten daarom ook onder de puistjes. Zodra je poriën verstopt raken door al die troep, komen er alleen maar meer puistjes. Dit ligt wel aan het soort huid. Sommige mensen hebben er ook totaal geen last van. :j

Het vaak ook dat mensen puistjes hebben, wat heel normaal is in de pubertijd, daardoor onzeker worden en vervolgens dus foundation/concealer gaan gebruiken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:07

Viktor238 schreef:
Ik ben zelf 13 jaar, heb nog nooit foundation aangeraakt ( :o ) , doe heel af en toe voor een verjaardag mascara op en dat is het ongeveer wel.

Mijn leeftijdsgenoten dragen inderdaad ook allemaal foundation en plamuren hun gezicht vol. Daarna 100 selfies maken en die plaatsen op Instagram, Twitter en andere social media met de vraag 'Hoe oud gok je?' De meesten raden 17 jaar, dat is nogal een groot verschil. Ook hebben we het altijd over hun 'ex' en hun liefdesleven.

Soms twijfel ik wel een beetje aan mezelf. 13 jaar, geen make-up, geen vriendjes, geen selfies, niet verliefd en al helemaal niet bezig met jongens. Ben ik dan van een ander deel van de aarde? In mijn buurt lijkt dat Iniedergeval wel zo...

Ik was 13/14 en werd ook 17 geschat. Zonder make-up dan... But hey? Je bent 13, bent zoals ik lees lekker jezelf & vriendjes? Niet druk om maken... Daar heb je nog lang genoeg voor.
Je bent uniek & daar mag je trots op zijn... Je loopt niet mee :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:19

Oh ff een toevoeging.
Ik heb niks tegen mensen die veel make-up dragen of weinig make-up of make-uploos. Iedereen moet doen waar diegene zich prettig bij voelt...
Punt is (en ik zie dat helaas wel veel terug in mijn omgeving...) dat de wichtjes die zich vol plamuren dat om 2 redenen kunnen doen. Ouder en interessanter of verbergen van & zelfverzekerder zijn.

Vooral die laatste heb ik vaak geen probleem mee, tenzij ze TE zelfverzekerd zijn.
Eerste ook geen echte problemen mee... maar wat me dan wel opvalt is dat die wichters (11/12/13/14/15) dan een bek erop hebben (en dat is mijn ervaring in mijn omgeving, dus geen persoonlijke aanval naar de bokkers hier), waar ik echt mijn mond niet mee durfde te vervuilen... Respectloos, grove woorden & een hoop arrogantie.

Dus tja... nogmaals, iedereen moet doen wat diegene zich het best bij voelt. Ik zal je er echt niet op aanvallen, mochten mijn post zo overkomen.

Daarbij ik ben 19, veel onzekerheid gekend (en nog wel beetje) & altijd geprobeerd erbij te horen. Gelukkig ben ik alleen zelf nooit zo met de plamuur bezig geweest.
Wel eens foundation gebruikt, maar merkte gewoon dat mn huid er niet blij van werd. Zodoende een soort poeder iets, wat nog een beetje ademt & mij nog een natuurlijke look laat behouden...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:26

Klopt wel, het zijn vaak niet echt ladies. Maar dat heeft imo niet alleen met de make-up te maken, valt ook af te lezen aan de soort schoenen, haardracht en overige manier van praten/denken/doen. Ja, foei ik, wat een vooroordelen (want Pietje van Keesje van de buren draagt zulke schoenen etc. en is wél een hele leuke meid..) , maar het is wel waar.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:30

Velen zullen mij met make-up ook als arrogant wegschuiven... Tenminste dat is toen der tijd wel gezegd (tot op heden). Toch ben ik in mijn ogen niet arrogant van mijzelf, enkel komt die houding tot stand door de houding van de ander tegenover mij.

Toch heb je een bepaalde categorie meiden met een combinatie van kleding, schoeisel en make-up, die vrijwel allemaal onder dezelfde categorie vallen. Valt me op dat dat zo is tot een leeftijd van 17/18... Uitzonderingen daargelaten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:31

Vraag me af wat eigenlijk de definitie is van een lady.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:35

Chiave schreef:

Ik kan je alleen mijn persoonlijke definitie van een lady geven, maar daar valt in ieder geval iemand met een smoel als een wisvijf (of iemand die dus dit soort woorden gebruikt :D ) niet onder.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:39

BaileyMix schreef:
Chiave schreef:

Ik kan je alleen mijn persoonlijke definitie van een lady geven, maar daar valt in ieder geval iemand met een smoel als een wisvijf (of iemand die dus dit soort woorden gebruikt :D ) niet onder.

Ik ben een viswijf en als ik 's morgens bij de groothandel op Scheveningen sta, heb ik ook de bek van een viswijf.
Zegt verder niets over mijn karakter, mijn uiterlijk of denken. Meer over hoe ik mijn werk doe en dat doe ik goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:47

Je hebt ook foundation met uv filter (in de meeste wel denk ik) dat is juist hartstikke goed :) sowieso heeft foundation verzorgende ingrediënten dus ik denk eigenlijk helemaal niet dat het zo slecht is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:48

No offense, het zegt vast niets over je karakter,uiterlijk en denken, maar uit je post neem ik maar even aan dat je naast je werk in het dagelijks leven niet zo praat. Maar op het moment dat je aan het werk bent als viswijf (even offtopic: Zie nu pas dat ik 'wisvijf' gezet had in de eerste post :z ) ben je niet echt een lady, toch?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:49

VivaLaVida schreef:
Je hebt ook foundation met uv filter (in de meeste wel denk ik) dat is juist hartstikke goed :) sowieso heeft foundation verzorgende ingrediënten dus ik denk eigenlijk helemaal niet dat het zo slecht is.

Klopt, voor mij echt een reden om niet graag zonder producten de deur uit te gaan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:51

BaileyMix schreef:
No offense, het zegt vast niets over je karakter,uiterlijk en denken, maar uit je post neem ik maar even aan dat je naast je werk in het dagelijks leven niet zo praat. Maar op het moment dat je aan het werk bent als viswijf (even offtopic: Zie nu pas dat ik 'wisvijf' gezet had in de eerste post :z ) ben je niet echt een lady, toch?

Nee, inderdaad. Dan ben ik meer de hulk. :')