Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:04

dees_daan schreef:
Ik geloof er niet in.
Mijn honden staren ook wel eens naar de muur, vooral als er een spin zit of er een geluid van buiten of bij de buurman is dat ze niet kunnen plaatsen, ze zijn dan gewoon gefixeerd op dat geluid.
Onze oude kat zat ook vaak in een hoek naar de muur te staren, beestje werd dement..
Ook heb ik regelmatig blauwe plekken die ik niet kan plaatsen, niets gevoeld en nergens hard tegenaan gestoten en toch zijn het soms flinke plekken, dat komt door de medicijnen.. Vlekken zie ik ook als ik migraine heb..
Dat je het koud krijgt op een kerkhof wijt ik aan de spanning, je kan jezelf veel aanpraten.
Als je al vanuit het idee denkt dat het geesten zijn dan zie je het zoals je het wil zien.

Zomaar bij een verhaal roepen dat het zeker geesten zijn vind ik wel knap, ik ben dan wel benieuwd naar het bewijs TS? Je laat het nu overkomen alsof het vast staat dat het geesten zijn, dat kan je helemaal niet weten, dat is jou gevoel.. Bewijs is er niet en het is maar net wat je gelooft.

Nou ik voel vaak aanwezigheid nee daar is geen bewijs voor. Ik zie vaak zielen. Als een waas en hoe donkerder hoe bozer ze zijn. Nee daar is ook geen bewijs voor. Maar als je enorme buikpijn hebt kun je dat bewijzen aan iemand?? Nee want die kan niet voelen wat jij voelt. Maar je kunt aan iemands gedrag zien dat er iets mis is. En dat zie je bij mij ook als ik het niet negeer. Me ouders merken het ook als ik me aangekeken voel dan vragen ze ook van wat is er aan de hand. Maar omdat ik de zielen die ik zie in de buurt van mijn ouders negeer zien ze dat niet. Dat maakt het verschil. En soms zit ik volgens hun nog in het niets te staren terwijl ik een ziel aan het bekijken ben. Dus ja je kunt wel degelijk merken dat ik dingen zie en voel ook al heb ik geen bewijs.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:10

Ik geloof er wel in, vandaar dat ik ook erg blij ben dat ik nu in een nieuwbouwhuis woon. :+
Vroeger toen ik nog in een ouder huis woonde had ik weleens het gevoel dat er iets was, heb ook een tijdje gehad dat ik me helemaal verstopte onder de dekens etc., maar dat kan ook komen omdat ik nog jong en fantasievol was. :+

LoveGlove

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:13

Nou toen ik nog heel klein was snapte ik dat ook niet en dan kroop ik ook heel dicht tegen mama aan :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:26

Ik geloof er wel in.

En ken een meisje die er heel hard in was. Echt super hard. Die geloofde echt niet.

Tot dat na een jaar, na het overlijden van haar opa, ineens rare onverklaarbare dingen gebeurde.
En ze zelf haar opa zag....

Toen was ze een stuk voorzichtiger geworden met haar mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:31

Als jij 'iets' hebt met je buik kan je dit wel wel degelijk bewijzen als er een verklaring gevonden word, een ontsteking of iets anders bijvoorbeeld, daarnaast is het niet belangrijk om te bewijzen dat jij buikpijn hebt want dat is van jou en daar kan een ander in principe niks mee, diegene heeft zelf waarschijnlijk ook wel eens buikpijn dus dat maakt het al aannemelijker dat je inderdaad buikpijn hebt en dan is er nog zoiets als vertrouwen. Als ik diegene persoonlijk ken dan neem ik aan dat het ook zo is, diegene heeft namelijk geen reden om daar over te liegen en dat is fysiek, niet iets wat je met je gedachten stuurt normaal gesproken en ik heb het zelf ook wel eens dus ik weet dat het bestaat en er zijn genoeg verklaringen/bewijzen om aannemelijk te maken dat buikpijn ook echt bestaat.
Verkondigen dat er zeker geesten zijn terwijl daar totaal geen bewijs van is, anderen dat niet (of niet zo) ervaren, jou ideeën als waarheid verkondigen terwijl hier geen bewijzen van zijn is iets totaal
anders dan melden dat jij buikpijn hebt.
Als je zou zeggen dat je denkt dat er geesten zijn dan is dat al heel anders dan zeggen dat je weet dat er geesten zijn.
Mijn idee er over is dat er met alles wat we kunnen ook wel bewezen zou zijn dat het bestaat, dat is het niet.. Derek communiceert met een dode die nog gewoon leeft, niemand heeft het grote geldbedrag gekregen dat beschikbaar is als ze kunnen bewijzen dat ze met doden kunnen communiceren, en verder is er ook geen hard bewijs, dat zegt voor mij genoeg. Wat een ander wil geloven mogen ze zelf weten maar verkondig het niet als waarheid.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:58

LisaFaded schreef:
Dat is het altijd, mensen moeten altijd bewijs hebben willen ze iets geloven.

Helpt wel voorkomen dat mensen je allerlei onzin proberen wijs te maken; ik kan een sceptische attitude van harte aanbevelen.
En lees dit topic eens door, weinig positiefs over dit geloven in geesten, veel angstgevoelens; waarom zou je hier in "willen" geloven?

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:07

Manda schreef:
Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Maar ik geloof ook dat er personen zijn die psychisch in de war zijn en wat extra hulp kunnen gebruiken....

:') _O- _O- _O- _O- _O-

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:11

Rowenah schreef:
Wist je trouwens dat er zelfs een speciale school bestaat voor paranormaalbegaafde kinderen? Daar leren ze met hun gave en powers om te gaan en daarnaast krijgen ze ook gewoon les en extra psychologische ondersteuning omdat het niet altijd makkelijk is natuurlijk. Vroeger noemde ik dat altijd spottend de zweinstein van Nederland maar ben er wel een beetje op terug gekomen.

wauw dat klinkt als een sekte ofzo

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:16

EJuniorJoost schreef:
Manda schreef:
Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Maar ik geloof ook dat er personen zijn die psychisch in de war zijn en wat extra hulp kunnen gebruiken....

:') _O- _O- _O- _O- _O-

Na bepaalde posts hier absoluut ja..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:19

dees_daan over dat grote geld bedrag,een échte paragnost doet daar niet aan mee.Iemand die écht een gave heeft doet niets voor het grote geld!

Ik kan hier zóveel paranormale dingen vertellen,zó veel,maar ik doe het niet.
Alleen al om niet voor 'gestoord' uit gemaakt te worden of als Psychoot aan gemerkt te worden.
Niet iedereen doet dit hoor,maar genoeg die het wel doen.En dan zeg ik: geloof wat je zélf wil,maar laat anderen ook geloven in wat zij willen.

Zoals o.a. deze uitspraak. :(

gekvanfleur schreef:
Na bepaalde posts hier absoluut ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:23

gohya schreef:
dees_daan over dat grote geld bedrag,een échte paragnost doet daar niet aan mee.Iemand die écht een gave heeft doet niets voor het grote geld!

Alleen al om niet voor 'gestoord' uit gemaakt te worden of als Psychoot aan gemerkt te worden.
Niet iedereen doet dit hoor,maar genoeg die het wel doen.En dan zeg ik: geloof wat je zélf wil,maar laat anderen ook geloven in wat zij willen.

En waarom dan niet? Een kans om te bewijzen dat het echt is én een groot geldbedrag krijgen is toch mooi?
Je kan op die manier juist bewijzen dat het wel degelijk bewijzen dat je 'niet gestoord' bent. Dat is tot nu toe alleen nog niemand gelukt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:25

dees_daan schreef:
gohya schreef:

En waarom dan niet? Een kans om te bewijzen dat het echt is én een groot geldbedrag krijgen is toch mooi?
Je kan op die manier juist bewijzen dat het wel degelijk bewijzen dat je 'niet gestoord' bent. Dat is tot nu toe alleen nog niemand gelukt.

Geloof je nou écht dat na je bewijs men je wél gelooft? Nee mensen die er niet in geloven zullen dit altijd blijven doen.
Je kan het nooit bewijzen,want dan word er gesproken over trucage,doorgestoken kaart, Magic [net als Hans Klok] enz.
Dit valt echt nooit te bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:28

Je hebt het dan wel geprobeerd en ook al geloven ze je niet dan heb je een mooi bedrag op zak dus ik zie echt geen reden om daarom nee te zeggen.
Ik geloof dus ook niet dat dat de reden is dat het nog niemand gelukt is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:29

Ja dat vind ik ook. Ik moet vaak ook 3x denken voordat ik zeker weet dat ik zo'n dingen ga zeggen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:29

zijn er hier mensen die aura's van foto's kunnen aflezen? :) Ik heb ooit mijn aura laten lezen en die was toentertijd best zorgwekkend, wat ook wel logisch was gezien mijn situatie toen. Was benieuwd of iemand me kon vertellen hoe die er nu uit ziet, of die in de positieve zin veranderd is

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:31

Nou miss. ben ik dan een zeldzaamheid,maar ik zal never nooit iemand helpen voor geld!
Je krijgt een gave juist om mensen en dieren te helpen,en niet om er rijk van te worden.
Ik zal dus nooit mee doen aan een of andere test,ongeacht of er wel of geen geld mee te verdienen valt.
En al helemaal niet om me te " bewijzen" ,ik hoef mezelf niet te bewijzen voor iemand die me niet gelooft.Ieders vrije keuze om wel of niet te geloven.Waarom zou ik iemand moeten overhalen om het wel te geloven?

Aura's lezen kan ik niet,sorry.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:33

Als er hier meerdere mensen zijn die aura's lezen zou ik weleens een testje willen doen. Als je eraan mee wilt doen als auralezer, stuur me dan een PM, maar zeg niets in dit topic. Ik stuur dan iedereen dezelfde foto van mezelf om te lezen. Ik zal dan de resultaten hier delen zodra ik ze dan van iedereen heb.

Als dit waar is krijg ik allemaal dezelfde antwoorden terug...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:35

ik wil ook wel meedoen aan die test :)) ik weet mijn basiskleur aura dus al, maar gaat mij dus meer om de andere kleuren die eventueel te zien zouden zijn. Ben dus benieuwd of andere dit kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:36

Je moet niks, ik geloof alleen niet dat mensen zoveel geld links laten liggen alleen omdat ze vinden dat ze zich niet hoeven te bewijzen. Dat heeft niks te maken met mensen helpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:37

Ja hetzelfde voor geesten. Ik zie en voel ze en ik ga er op mijn eigen manier mee om. En ik wil ook mensen helpen. Ik help hoe het uit mijn ervaring werkt dus het kan totaal niet werken en misschien juist wel. Dat mensen niet geloven is hun eigen keus. Ze kunnen niet zien en voelen wat ik zie en voel. Als iemand buikpijn heeft kun je ook niet voelen hoeveel en wat voor buikpijn die ene heeft. Maarja uit buikpijn kun je bewijzen uitstellen en geesten niet. Tja dat is het verschil (heb ik net dus geleerd :') )

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:56

Ik wil ook wel graag een foto van mezelf willen laten lezen op aura's.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:07

Ik kan geen aura's lezen sorry XD

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:25

gohya schreef:

Als een fenomeen bestaat, valt dat bestaan te bewijzen.
Dus wat is dan de enige logische conclusie als dit fenomeen volgens jouw "echt nooit te bewijzen valt"...?

Nog even afgezien van het feit dat je in deze nooit nooit kunt zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:31

Kuggur schreef:
gohya schreef:

Als een fenomeen bestaat, valt dat bestaan te bewijzen.
Dus wat is dan de enige logische conclusie als dit fenomeen volgens jouw "echt nooit te bewijzen valt"...?

Nog even afgezien van het feit dat je in deze nooit nooit kunt zeggen.

Een ziel is géén Fenomeen,althans niet voor mij.Een ziel is een mens die zijn/haar lichaam is kwijt geraakt en daardoor niet meer op de aarde kan overleven als mens.
w.b.t. zeg nooit Nooit, heb je gelijk in.Je kan idd. nooit Nooit zeggen. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:45

dees_daan schreef:
Je moet niks, ik geloof alleen niet dat mensen zoveel geld links laten liggen alleen omdat ze vinden dat ze zich niet hoeven te bewijzen. Dat heeft niks te maken met mensen helpen.

En tóch is dat zo.Er zijn idd. paragnosten die dat geld niet eens willen verdienen.
Het klinkt idd. zeer ongeloofelijk,maar het is wel zo.