Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:03

tiwi1969 schreef:
Van mij krijgen zie niets!

Ik wil geen folders en heb daarom een beetje ludieke sticker van Loesje op mijn brievenbus: Geen reclamefolders SVP, wij hebben alles al.

Helaas zijn er dus bezorgers die alsnog zo'n pak folders door de bus drukken omdat dit niet de gewone NEE/NEE sticker is.
Ik heb daar al eens over geklaagd bij de verantwoordelijke verspreider maar die geeft zelf de instructie mijn sticker te negeren.
Daar heb ik dus flink de balen van! Ik vind mijn sticker veel leuker en de boodschap is duidelijk dus wie het lef heeft om bij mij aan te bellen krijgt flink de wind van voren....en een blaffende-maar niet bijtende-hond

In mijn krantenwijk zijn ook 2 mensen met zo'n sticker maar wij moeten ook gewoon flolders door de brievenbus gooien daar.
Alleen als er een officiele sticker op zit krijg je geen folders.

Sammie

Re: Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:21

Ik heb die sticker ook gehad. En hielp op een gegeven moment niet meer..

Maar wat denken jullie folderbezorgers? Dat het gewaardeerd wordt? Alsnog folders erdoor heen te stoppen.. Die sticker zit er niet voor niks.. Het is dus ook behoorlijke kul om alsnog opdracht te geven ofwel uit eigen beweging folders daardoor heen te stoppen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:26

Eerder had ik altijd zoiets van, ach die kranten jongens/meisjes, die gaf ik altijd wat.
Maar nu ze steeds vaker gaan proberen om dubbel te krijgen ben ik ermee gestopt.
Eerst met het kaartje geld op komen halen en later met de kranten en nu ook iedereen die folders loopt, ja daaaggg ben gekke henkie niet.
En de druppel was wel degene die op 2e kerstdag om 20.30 aan de deur stond en z'n handje letterlijk stond op te houden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:28

Hier zijn ze volgens mij speciaal diegenen nog langs de deur gegaan die niet open waren bij de krant/folders.. :+ Kreeg alleen het kaartje en een gelukkig nieuwjaar gewenst. Van 't zelfde meid :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:01

Wij kregen maandag nog een 'Prettige Kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar' door de bus :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:53

Zoals beloofd zal ik mijn mening geven over het hele extraatjes geven met en rond de kerstdagen.
Ik weet dat de beloningen niet veel zijn maar als je 14/15 bent kun je ook andere baantjes nemen waarbij je iets meer krijgt dan alleen die 2 cent per huis. Ik heb een tijdje bij de TNT gewerkt en daar kreeg ik maar 2 uur voor een hele wijk, dus als ik langer werkte was dat mijn eigen tijd. Toen ben ik ook niet met mijn handje langs de deuren geweest. Bezorgers van folders kunnen het werk nog enigszins verzetten als het hondeweer is, ik liep vaak in de stromende regen omdat mijn wijk af moest.
Dat sommige bezorgers verwachten, nee beter gezegd eisen dat ze iets krijgen vind ik ronduit van de gekke.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:08

Sammie schreef:
Ik heb die sticker ook gehad. En hielp op een gegeven moment niet meer..

Maar wat denken jullie folderbezorgers? Dat het gewaardeerd wordt? Alsnog folders erdoor heen te stoppen.. Die sticker zit er niet voor niks.. Het is dus ook behoorlijke kul om alsnog opdracht te geven ofwel uit eigen beweging folders daardoor heen te stoppen.

Ik heb in mijn wijk dus 2 Loesje stickers.
Ik wist dus niet zeker of daar mee werd bedoeld dat die mensen alleen geen folders en wel de gratis krant willen of ook de gratis krant niet.
Ik heb toen maar niks door de bus gegooid.
Maar een week later kreeg ik een klacht via het verspreidingsbureau. Ik dus weer terug mailen dat er zo'n loesje sticker of zat en dat het dus niet duidelijk was voor mij wat de bewoners nou precies wouden.
Toen heeft het verspreidingsbureau tegen mij gezegd dat ik gewoon alleen op de officiele ja nee en nee nee stickers moet letten en bij de rest (onduidelijke stickers) er gewoon alles in moet gooien.
Dat was adres 1 met een loesje sticker (waar ik nu overigens wel de krant en niet de folders in gooi)
Toen dacht ik dat huis 2 met een loesje sticker ook wel alleen de krant zou willen hebben.
Weer een klacht. Deze bedoelde met dezelfde sticker dat ze niks wouden. Geen folders en geen krant.
Verspreidingsbedrijf weer gebeld. En ze vertelden mij dat ze die bewoners gingen inlichten dat bezorgers alleen kijken naar officiele ja nee en nee nee stickers. En dat zolang ze hun loesje sticker hielden er kans was dat ze gewoon de krant en folders ontvingen. (Ik gooi daar nu niks meer in)
Ik vind de loesje stickers dus wel wat onduidelijk... Maar gewoon een eigen sticker waar op staat geen folders aub. Begrijp ik natuurlijk wel en daar gooi ik braaf alleen een krantje in. ;)

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:30

Nee hoor ik vind dat niemand verplicht is wat te geven. Maar je kan ook gewoon op een vriendelijke manier over de bezorgers praten, denken en de deur weer dicht doen als je besluit niks te geven. Het is allemaal mega agressief. En ja, als je even je kerstverlichting 1 avondje bij wijze van niet laat branden kun je ook wat geven aan de bezorger. Mijn zusje was al blij met 50 cent! Wauw daar moet je voor krom liggen! Zo zielig voor je!
Dat het niet overal traditie is oke. Maar bij veel gebieden is het gewoon een jaarlijks terugkomende traditie/gewoonte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:04

Rowenah schreef:
Nee hoor ik vind dat niemand verplicht is wat te geven. Maar je kan ook gewoon op een vriendelijke manier over de bezorgers praten, denken en de deur weer dicht doen als je besluit niks te geven. Het is allemaal mega agressief. En ja, als je even je kerstverlichting 1 avondje bij wijze van niet laat branden kun je ook wat geven aan de bezorger. Mijn zusje was al blij met 50 cent! Wauw daar moet je voor krom liggen! Zo zielig voor je!
Dat het niet overal traditie is oke. Maar bij veel gebieden is het gewoon een jaarlijks terugkomende traditie/gewoonte.

Ik word gewoon zwaar pissig van je berichten.

Voor sommige mensen is 50 cent veel ja. Vooral als je meerdere bezorgers hebt.

En zulke mensen hebben ook gewoon recht op kerst.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:09

Ach je kan het je aantrekken en zwaar pissig worden. Maar op het moment dat een agressieveling mijn zusje uitscheldt dan ben ik pissig. Het gaat mij gewoon over de neerbuigende manier waarop er over bezorgers gesproken wordt alsof het een stel bedelaars zijn. En de agressie aan de deuren die je soms tegen komt.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:12

En als 50 cent zo veel voor je is dan hang je echt niet zo'n berg lampjes op hoor. Geloof me dat vreet geld en energie. Merk zelf ook dat de rekening een stuk hoger is als we versiering hebben hangen. Als 50 cent voor mij te veel zou zijn zou ik daar toch echt als eerste op bezuinigen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:14

Rowenah schreef:
En als 50 cent zo veel voor je is dan hang je echt niet zo'n berg lampjes op hoor. Geloof me dat vreet geld en energie. Merk zelf ook dat de rekening een stuk hoger is als we versiering hebben hangen. Als 50 cent voor mij te veel zou zijn zou ik daar toch echt als eerste op bezuinigen.

En dat bepaal jij!?
Dat is misschien het lichtpuntje waar sommige mensen het hele jaar naar uitkijken en voor sparen misschien zelfs wel..

Het is wel makkelijk voor jou om te oordelen of niet?
En je zegt iets over agressievelingen...
jouw schrijfstijl is ook behoorlijk agressief..
en totaal respectloos..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:14

Rowenah schreef:

Ik had je veel jonger ingeschat als 23. En praat jij nu ook niet neerbuigend?

Enneuh mijn vader doet het hele jaar rustig aan. Zodat we het met kerst gezellig kunnen maken. En zo zijn er meer mensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 22:14

Rowenah schreef:

Misschien gewoon eens respect hebben voor de beslissing van een ander? Dat hebben de krantenbezorgers hier gelukkig meestal wel :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:15

Nou sorry hoor Rowenah, maar als je de deur open doet en ze met de ene hand een kaartje ed willen geven en met de andere hand hun hand ophouden. Hoe zou jij dat willen noemen?

Kijk uitschelden is heel wat anders, dat ben ik met je eens dat hoort niet.
Maar als je ziet hoeveel er in bepaalde gebieden langs de deuren komen, dan loopt het uiteindelijk best op voor mensen die amper zelf wat te besteden hebben.
Dus ja die missen het wel degelijk.

En lang niet iedereen heeft een berg lampjes hangen hoor 8)7
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 07-01-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:16

En dat je gekwetst bent omdat ze je zusje gekwetst is...
dat is echt vervelend voor haar..
niemand hoort elkaar respectloos te behandelen...

Maar verbeter de wereld en begin bij jezelf..
God weet wat die persoon die dag allemaal meegemaakt had..

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:17

Ja ik ook dat zeg ik ook. Je hoeft niks te geven maar blijf ook een beetje respectvol naar de bezorger. Mijn zusje werd uitgescholden. Dat ging me echt te ver hoor! Gewoon netjes zeggen:jij ook fijne dagen!
Dan vind ik het ook prima maar ze worden gewoon afgeschilderd als irritante bedelaars. Dat vind ik pas respectloos.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:19

@ kiki nee maar over die mensen had ik het eerder vandaar.:) En het zijn kinderen dus beetje vriendelijk blijven hoor.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:25

@ fem zeker waar. Maar ook een rotdag vind ik geen excuus. Ik ben zelf schooldecaan en ik heb ook wel eens een rotdag maar dan val ik ook niet uit naar de kinderen/tieners.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:39

Rowenah schreef:
@ fem zeker waar. Maar ook een rotdag vind ik geen excuus. Ik ben zelf schooldecaan en ik heb ook wel eens een rotdag maar dan val ik ook niet uit naar de kinderen/tieners.

Dan ben je aan het werk. Als ik thuis zit en ik heb geen zin om de deur open te doen heb je gewoon pech. Vind persoonlijk nog steeds dat de folderbezorger eigenlijk een extratje moet krijgen van zijn/haar baas ipv de bewoners. De kassamedewerker houd toch ook niet zijn hand op bij de kassa met kerst?
En als het echt te weining betaald, je hoeft geen folderbaan, werken als vakkenvuller kan ook als je jong bent.

2 jaar geleden was er 1 zo brutaal dat zijn bankrekeningnummer op het kaartje had geschreven en door de bus had gedaan toen we niet thuis waren.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:24

Nogmaals! Je hoeft van mij niks te geven! Dat snap je toch echt verkeert! Ik ben van mening dat het met wederzijds respect moet gaan. Ik ben de gewelddadige houding van mensen tegenover de bezorgers ( en misschien ook andersom, dat ik weet niet hoor maar mijn zusje is gewoon heel beleefd) de meeste mensen zijn blij met de folders maar niet met de bezorgers blijkbaar. Maar die heb je toch echt nodig om de folders te krijgen. Als iemand niet thuis is duwt mijn zusje het kaartje met de folder door de bus om aan te geven dat ze langs is geweest. Zelfs dan hoeft je je echt niet verplicht te voelen iets te geven. Ik zou er alleen ook niet mijn bankrekeningnummer op schrijven... Maar dan nog gewoon schouders ophalen. En briefje weggooien. Niks aan de hand lijkt me.
Dat de baas wat extra zou moeten geven zou ik ook wel prettig vinden! Dan hoef ik niet uren in de kou te staan en ervoor te zorgen dat mijn zusje niet bij een pedo in huis gesleurd wordt. Maar dat is niet te doen... De folderbezorging heeft duizenden bezorgers en om die allemaal wat extra te geven is vrij lastig.
Zo nu en dan krijgt mijn zusje wel een seizoensdingetje zoals een paar handschoenen maar uiteraard met het merk van de zaak erop! Want je reclame is en blijft reclame.