18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:41

minikatje schreef:
@geryon, we zijn het vaak oneens. (Weet nog onze eerste discussie over condooms bij je dragen ;) )
Maar het valt mij wel op dat mensen die niet willen rondfietsen een bekompen imago toebedacht krijgen.

Ik doe het liever ook binnen een relatie alhoewel mijn vaste scharrels mij een preutsstempel ontnemen :)
Sex op de eerste date? Nee, geen denken aan.
One night stand? Niet mijn ding.
Sex als single? Prima, maar wel met mijn vaste scharrels.

Als het niet je ding is is dat ook prima, maar er wordt nu wel een beetje met 2 maten gewerkt.

Ik heb een beetje hetzelfde, ben niet echt van de one night stands, wel geprobeerd maar echt niet mijn ding.. Nu al een half jaar een vaste scharrel.. Bedoel als je er van geniet waarom het jezelf onthouden als het kan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:14

minikatje schreef:
@geryon, we zijn het vaak oneens. (Weet nog onze eerste discussie over condooms bij je dragen ;) )
Maar het valt mij wel op dat mensen die niet willen rondfietsen een bekompen imago toebedacht krijgen.

Ik doe het liever ook binnen een relatie alhoewel mijn vaste scharrels mij een preutsstempel ontnemen :)

Als het niet je ding is is dat ook prima, maar er wordt nu wel een beetje met 2 maten gewerkt.

Haha zijn we het toch ooit een beetje eens! Mijn mening is sindsdien wel veel veranderd trouwens.

Gelukkig zijn het alleen maar meiden en vrouwen die je voor preuts uitschelden en vinden de jongens en mannen het geen probleem of juist een pluspunt. Althans is mijn ervaring.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:17

Barbabientje schreef:
minikatje schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde, ben niet echt van de one night stands, wel geprobeerd maar echt niet mijn ding.. Nu al een half jaar een vaste scharrel.. Bedoel als je er van geniet waarom het jezelf onthouden als het kan?

Hier ook hetzelfde. Althans, nog nooit een scharrel gehad en geen idee of ik het in de praktijk ook zou willen maargoed relatie is nu over dusja!

minikatje

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:18

Is het uit?!
He bah, sterkte!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:23

Ah dankjewel!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:42

RoyceMack schreef:
spoekie schreef:

Omdat ik toch wel heb geleerd dat een kind zijn ouders nodig heeft. BEIDE ouders en ontzettend graag nog bij elkaar. Dit is zo belangrijk voor de hechting van een kind en heeft ontzettend veel invloed op hoe het kind later met relaties om zal gaan.
Dat je je lichaam zo gemakkelijk weggeeft en daar weinig waarde aan hecht is aan jou.
Maar een kind hoort daar geen dupe van te zijn en dat is het wel als je al (bewust) als alleenstaande moeder begint... Daar mogen mensen weleens wat beter bij stil staan. Dit kan namelijk iedereen gebeuren. Ook jou.

Daarnaast vind ik het een eer voor iemand om mij naakt te mogen zien.. Een eer die dus niet iedereen krijgt ;) Zo belangrijk vind ik mezelf!

met je laatste zin ben ik het eens.
maar je eerste niet.
Ben zelf opgegroeid en opgevoed met alleen mijn moeder, en dit heeft zij écht heel erg goed gedaan. Heb een perfecte jeugd gehad, heb alle normen en waarden die ik nodig heb in het leven. ze is alles in één. letterlijk.
Ik vind het soms beter als kinderen bij 1 ouder opgroeien dan bij twee die niet goed met elkaar liggen of enkel voor de kids bij elkaar zijn.
Maar goed, het gaat hier meer om het 'slet' zijn en niet om kinderen etc.

Maar omdat jij het bij wel goed is gegaan telt dat dus voor de rest ook?
Dat is juist kul. Over het ALGEMEEN genomen is een twee oudergezin een betere basis voor je kind. Daar is iedereen het wel mee eens.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik zou zelf niet als uitzondering willen beginnen.
als ik een kindje krijg, dan zou ik het de best mogelijke basis willen geven. Naar mijn MENING is dat een twee ouder gezin. Dat dat wellicht mislukt/niet lukt kan altijd natuurlijk.
Betekent niet dat je het niet moet proberen.

Daarnaast zijn mijn eerdere uitspraken geen aannames, maar MIJN mening. Ik vind dat.
En ja ik ben toen ik 18 was ook losbandig geweest. Wilde vooral geen relatie en alleen de lusten.

Maar daar hoorde bij mij geen seks bij en naarmate ik ouder ben geworden ben ik preutser geworden.
Seks is leuk en lekker, maar ik vind ook dat er niet te licht mee omgesprongen moet worden.
Dat vind ik.
Ik ben de laatste die overigens een mening over een ander heeft. Ik vind mijn eigen leven veel te leuk om me bezig te houden met het leven van een ander :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:45

Urielle schreef:
RoyceMack schreef:
Alles is tegenwoordig zo makkelijk.
Veel meisjes dromen van een lang en gelukkig huwelijk met de man van hun dromen, die zorgt voor hen en hun kinderen. Stabiliteit en onvoorwaardelijke liefde.
Maar door alles wat tegenwoordig oh zo makkelijk is (seks, en dus ook zwanger raken, maar ook het zo makkelijk weer uitmaken met je partner zonder voor iets te vechten of eraan te werken) is dat echt niet meer reeel.

Wij zijn de generatie waar echt enkel een handje vol mensen lang en gelukkig samen zullen zijn. Relaties worden heel makkelijk verbroken, als het niet meer leuk is, dan gaan we toch gewoon uit elkaar. Boeien of we kinderen hebben, dat kan via de rechter.

Een succesvolle relatie hangt helemaal niet samen met je seksuele verleden. Ik denk persoonlijk zelfs dat het positief kan bijdragen, je weet waar Abraham de mosterd haalt dus je hebt rust, hoeft niet meer te fantaseren hoe het is met de buurman, dat je graag standje zus eens zou willen doen of een triootje of een rare plaats of. ...

Ik denk dat het idee van een happily ever after sowieso filmromantiek is en of mensen nu uit elkaar gaan en een nieuwe poging wagen of ongelukkig bij elkaar blijven, die gedachte is een illusie (denk ik hè) .
Relaties zijn imo het leukste als je kort bij elkaar bent, de hormonen hoogtij vieren en je nog geen weet hebt van de komende ergernissen over het dopje van de tandpasta, zijn gedrag als hij dronken is of de geur van zijn sokken.

Je zet het er neer alsof het werkelijkheid is. Een feit.
Voor mij is dit namelijk totaal niet het geval.
Ik vind een mooie toekomst in een relatie persoonlijk belangrijker dan fantaseren over de buurman.
standjes kun je net zo goed uit proberen in een relatie van 3 jaar.

Ik zou zelf moeite hebben om iets serieus te beginnen met een jongen die al met meer dan 20 meisjes het bed heeft gedeeld. Dan ben ik toch niet meer speciaal?

Ik ben niet opzoek naar nieuwe seksuele ervaringen ofzo, ik ben opzoek die om mij geeft en samen met mij een toekomst wil. anders hoeft het voor mij echt niet.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:59

Weet jij dan niet wat imo betekent, RoyceMack? :Y)

En volgens mij bedoelt Urielle ook niet dat relaties die kort duren het leukst zijn, maar dat het in het begin (als je nog helemaal hoteldebotel verliefd bent) het leukste is :j Dan zie je elkaars tekortkomingen vaak nog niet, namelijk.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:00

Nee hoor RoyceMack, er staat duidelijk "imo" dus ze presenteert het absoluut niet als feit, maar als haar eigen mening.

Verder is het toch prima als jij dat zo vindt?
Ik vind het juist geen enkel probleem een partner te hebben die zelf al danig wat ervaring heeft in bed, dan weet ie tenminste wat ie doet :=

Ieder zijn ding.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 16:04

Maar vind je het hebben van scharrels dan echt vergelijkbaar met het hebben van een relatie? Seks binnen een relatie is toch echt wel een stukje anders dan hier en daar een scharrel... Mijn meest serieuze relatie is geweest met een jongen die toe heeft gegeven in een eerdere relatie meer dan 10 keer te zijn vreemdgegaan (onenightstands), als "machtsmiddel" (zij deed het ook). Ik heb geen seconde moeite gehad om hem te vertrouwen, ik heb me nooit "niet goed genoeg" gevoeld voor hem of iets dergelijks. Verkijk je er niet op, mensen veranderen. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:34

RoyceMack imo = in mijn ogen of in mijn opinie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:00

ya i know, overheen gelezen.

Maar nogmaals, we waren toch met zn alle al overeen gekomen dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft.
Wat ik walgelijk vind en nooit zelf zou doen, kan voor een ander ultiem ontspannend zijn.
Prima toch :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:08

kimberly1995 schreef:
Nouja, wil best mijn gedachtegang delen, voel je alleen niet persoonlijk aangevallen. Ik ben altijd best wel veel bezig met andere mensen, gewoon erg gericht op de buitenwereld en bij mij is het echt gewoon het niet SNAPPEN waarom mensen het willen/nodig vinden. Ja, ik snap ook dat seks goed en lekker is, maar ik ben liever vrijgezel en seksloos, dan dat ik met jan en alleman het bed deel. Ik vind seks iets intiems en voor seks moet je iemand vertrouwen. Ik vertrouw mensen niet zo snel en zou mezelf niet intiem zien met iemand waarvoor ik geen verliefdheidsgevoelens heb. Ik kan daarin best accepteren dat anderen dat niet zo zien en voor mij moet iedereen ook lekker doen waar die gelukkig van wordt, maar ik vind zulke mensen wel 'sletten'. Ik zou nou niet echt zomaar in iemand zn gezicht zeggen: hee slet! *\o/* -behalve grapje :') -, maar ik zou het waarschijnlijk wel denken of tegen een vriendin van me zeggen dat ik diegene toch wel een slet vind.

Ik wou hier toch even op inpikken.
Ik ben ook iemand met slecht vertrouwen. Maar seks met 'vreemden' kan ook prima met vertrouwen. Je moet niet denken dat omdat een meisje met veel jongen seks heeft of regelmatig seks heeft ondanks single te zijn, dat dit zonder vertrouwen is. Er zijn zoveel meer manieren dan op café komen en: hoi, leuke jongen ik doe je binnen.
Dus, je moet het nuanceren. Het is niet zo zwart wit. Je kunt prima met iemand eenmalig seks hebben en wel een heerlijke avond hebben gehad zonder dat je daarom 'gebruikt' bent. Dat is gewoon een wederzijdse verstandhouding.

Ik vind het in het algemeen kortzichtig om te denken dat je alleen vertrouwen hebt binnen een relatie. Vertrouwen is er tussen mensen, geen voorrecht van een relatie. Daarom mag er ook gewoon seks zijn. En daarom is het niet vuil of sleterig.

Ene slet is voor mij eerder iemand die bv een relatie heeft en het met al de vrienden van haar vriend doet. Dat is een slet. Maar iemand die graag seks heeft en iemand tegen komt die daar ook zin in heeft vind ik geen slet. Die heeft op dat moment gewoon geen relatie nodig voor zo iets.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:57

Iedereen heeft een andere definitie voor slet.
daar gaan we toch nooit met alle meisjes ter wereld één en dezelfde definitie voor vormen.
De één houdt het woordenboek aan, de ander zijn eigen gevoel daarin.
Wat jij een slet vindt, kan voor de andere de normaalste zaak van de wereld zijn, en bij een ander ben je al een slet als je DENKT aan een man.
Bij wijze van.
Hetzelfde als de discussie 'wanneer gaat iemand vreemd'?
Bij contact met een andere man/vrouw (flirterig), bij zoenen, bij seks?
Heeft ook iedereen een andere manier over.
En dat kun je nooit generaliseren. Dus als iedereen nu lekker zijn eigen definitie in ere houdt. Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:06

Sorry ... je kan alles zeggen wat je wil maar zelf vind ik mijn voormalige vriendinnen hele erge sletten geworden.
(voormalig omdat ze dus nu zo veranderd zijn...)

Wat ik daaronder dus versta:
-Alles doen voor de aandacht van jongens...(incl. aanspreken op straat met een domme vraag)
-Te kleine BH en een te laag shirtje en dan met dansen je tieten heel erg bewegen, ofcourse richting de guys.
-Met een jongen mee naar huis gaan terwijl je een feestje van een vriendin hebt.
(er was een feestje en daar ging de jarige heen met de club, een vriendin is niet mee terug gekomen met de rest en stond de volgende ochtend weer voor hun deur...)
-Op een feest ontmaagd worden door een vreemde jongen...

Gewoon alles wat nou niet bepaald netjes is op jongens gebied. Fout flirten.

Deze voorbeelden is gewoon eigenlijk die vriendinnengroep ...
eerst hele nette meisjes, muurbloempjes, maar nu zo fout als ik weet niet wat bezig.
(+stiekem roken en oliebol ... zo jammer dat ze zo veranderd zijn ... ze zijn gevoelig voor wat andere doen)
Ze hebben al inderdaad een hele goedkope naam gekregen. Makkelijk te krijgen, ze willen alleen seks en zoenen, dat is het doel namelijk.

Ik ken deze meisjes al zo lang...ze vinden het cool.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:19

Heb jij daar last van dan als zij het echt cool vinden? Wie ben jij dan om daarover te oordelen? Laat die meiden lekker hun leven leiden zoals zij dat willen en leef jouw leven zoals jij dat wil. Zolang ze jou niet dwingen in richtingen waar jij niet heen wilt, is hun manier van met jongens omgaan toch niet jouw probleem?

Waarom heb je er dan wel een oordeel over? Is een gewone vraag, ik heb geen oordeel over andere mensen zolang ze zich niet met mij bemoeien. Als ze dat wel doen op een negatieve manier is mijn oordeel: Bemoeial.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:57

Omdat ik ze al echt jaren ken ... het is gewoon jammer.
Ja ik heb er last van gehad, goede vriendschap verloren gegaan, dus ja.

Ik laat ze lekker hun gang gaan, maar dit is wel mijn mening erover. En dit topic gaat hierover en dit versta ik dus onder het woord 'slet'.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 08:48

Aria_zz schreef:
kimberly1995 schreef:
Nouja, wil best mijn gedachtegang delen, voel je alleen niet persoonlijk aangevallen. Ik ben altijd best wel veel bezig met andere mensen, gewoon erg gericht op de buitenwereld en bij mij is het echt gewoon het niet SNAPPEN waarom mensen het willen/nodig vinden. Ja, ik snap ook dat seks goed en lekker is, maar ik ben liever vrijgezel en seksloos, dan dat ik met jan en alleman het bed deel. Ik vind seks iets intiems en voor seks moet je iemand vertrouwen. Ik vertrouw mensen niet zo snel en zou mezelf niet intiem zien met iemand waarvoor ik geen verliefdheidsgevoelens heb. Ik kan daarin best accepteren dat anderen dat niet zo zien en voor mij moet iedereen ook lekker doen waar die gelukkig van wordt, maar ik vind zulke mensen wel 'sletten'. Ik zou nou niet echt zomaar in iemand zn gezicht zeggen: hee slet! *\o/* -behalve grapje :') -, maar ik zou het waarschijnlijk wel denken of tegen een vriendin van me zeggen dat ik diegene toch wel een slet vind.

Ik wou hier toch even op inpikken.
Ik ben ook iemand met slecht vertrouwen. Maar seks met 'vreemden' kan ook prima met vertrouwen. Je moet niet denken dat omdat een meisje met veel jongen seks heeft of regelmatig seks heeft ondanks single te zijn, dat dit zonder vertrouwen is. Er zijn zoveel meer manieren dan op café komen en: hoi, leuke jongen ik doe je binnen.
Dus, je moet het nuanceren. Het is niet zo zwart wit. Je kunt prima met iemand eenmalig seks hebben en wel een heerlijke avond hebben gehad zonder dat je daarom 'gebruikt' bent. Dat is gewoon een wederzijdse verstandhouding.

Ik vind het in het algemeen kortzichtig om te denken dat je alleen vertrouwen hebt binnen een relatie. Vertrouwen is er tussen mensen, geen voorrecht van een relatie. Daarom mag er ook gewoon seks zijn. En daarom is het niet vuil of sleterig.

Ene slet is voor mij eerder iemand die bv een relatie heeft en het met al de vrienden van haar vriend doet. Dat is een slet. Maar iemand die graag seks heeft en iemand tegen komt die daar ook zin in heeft vind ik geen slet. Die heeft op dat moment gewoon geen relatie nodig voor zo iets.

Met jouw mening zeg je nu dat ik een kortzichtige mening heb, omdat ik mensen niet genoeg kan vertrouwen om buiten een relatie seks te hebben. Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet kan en daar is niets kortzichtigs aan, want het geldt voor MIJ. Dat jij het prima kan, moet je lekker zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:16

Ach Kimberly, dan ben ik ook kortzichtig. Ik zou alleen seks willen hebben waarmee ik een relatie heb en goed vertrouw.

En daarnaast elk mens (voor)oordeelt. Alleen het verschil is houdt je het voor je of. Of uit je die mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:33

Wow, wat een bekrompen houdingen hebben sommige mensen hier zeg :o Ik snap het helemaal als je alleen seks wil met iemand als je er een relatie mee hebt, maar om mensen die een andere moraal hebben dan uit te maken voor slet vind ik heel erg veroordelend. We leven in 2014, man en vrouw zijn gelijk, ieder mens heeft behoeftes en iedereen mag zelf weten hoe die zijn of haar behoeftes bevredigd, zonder daarop veroordeeld te worden.

Zelf heb ik ook het liefst seks met iemand waar ik een serieuze relatie mee heb. Dit komt meer doordat ik seks en liefde niet goed kan scheiden. Toch heb ik ook al eens seks gehad met iemand waar ik geen serieuze relatie mee had. Maar ik werd verliefd op deze persoon en dat maakt het allemaal toch wat gecompliceerder ;)

Ik ben niet iemand die meerdere scharrels naast elkaar zou kunnen hebben, maar als andere vrouwen dat wel kunnen, wie ben ik dan om hen te veroordelen? Leven en laten leven. Oordelen is zo makkelijk :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:49

Kayleigh_ schreef:
Wow, wat een bekrompen houdingen hebben sommige mensen hier zeg :o Ik snap het helemaal als je alleen seks wil met iemand als je er een relatie mee hebt, maar om mensen die een andere moraal hebben dan uit te maken voor slet vind ik heel erg veroordelend. We leven in 2014, man en vrouw zijn gelijk, ieder mens heeft behoeftes en iedereen mag zelf weten hoe die zijn of haar behoeftes bevredigd, zonder daarop veroordeeld te worden.

Zelf heb ik ook het liefst seks met iemand waar ik een serieuze relatie mee heb. Dit komt meer doordat ik seks en liefde niet goed kan scheiden. Toch heb ik ook al eens seks gehad met iemand waar ik geen serieuze relatie mee had. Maar ik werd verliefd op deze persoon en dat maakt het allemaal toch wat gecompliceerder ;)

Ik ben niet iemand die meerdere scharrels naast elkaar zou kunnen hebben, maar als andere vrouwen dat wel kunnen, wie ben ik dan om hen te veroordelen? Leven en laten leven. Oordelen is zo makkelijk :)

Tja, die vervoordeling maak je zelf toch ook?
Puntje bij paaltje veroordeeld iedereen elkaar. Iedereen heeft vooroordelen over dingen, Tattoo's, piercings, geloof, kleding en ga zo maar door.
Jij vind sommige mensen een bekrompen houding hebben, en sommige mensen vinden bepaald gedrag sletterig. Het zijn meningen, gebaseerd op je eigen normen en waarden. Maar dat maken het nog geen feiten, eerder meningsuitingen.
Daarin gaan we het toch niet eens worden.

Je kan beter kijken met wat iemand met die mening doet, als die dan toch hardop word uitgesproken. Als iemand mij preuts wil noemen, moet die persoon dat lekker doen. Al zou ik het persoonlijk liever gereserveerd willen noemen. Want ik durf ook gewoon naar de sauna etc. Wil iemand mij voor slet uit schelden, zal ik daar mijn hoofd ook niet voor draaien. Want iedereen in de wijde omgeving weet dat ik alles behalve een slet ben :').

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:54

Het feit dat het woord 'slet' bestaat geeft aan dat er blijkbaar een norm verbonden is aan het aantal bedpartners, een aantal/getal dat overtreden kan worden en dat je dan een 'slet' bent. Tot een bepaald getal/aantal is het blijkbaar nog goed of wordt het nog getolereerd, maar wanneer je daar overheen zit is het 'fout'. Naar mijn mening is er geen 'goed' of 'fout' aantal. 1 is goed, 10 is goed, 100 is goed, 1000 is goed. 1 is niet beter dan 1000 en andersom ook niet. Aantallen zijn, imo, totaal nietszeggend. Het gaat erom wat er goed voor jou als persoon is, wat er bij jou past en waar jij je prettig bij voelt. En dat is voor iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:59

Maar dat is het zelfde als met het woord preuts. Volgens vele mensen ben ik preuts. Prima ik heb er geen last van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:01

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een bepaalde mening bekrompen vinden of een bepaald persoon te veroordelen.

Gedrag sletterig vinden kan overigens. Het probleem is echter dat de veroordeling vaak veel verder gaat dan alleen het gedrag - mensen worden gepest, er wordt over ze geroddeld, soms worden ze zelfs gechanteerd. Dat maakt behoorlijk wat kapot - en dat allemaal vanwege een mening over iets waar je goedbeschouwd niks mee te maken hebt.

Onno Hoes is wat dat betreft een aardig voorbeeld - wat je er individueel van vindt moet iedereen zelf weten, maar zijn carriere wordt nu kapot gemaakt vanwege iets dat helemaal niets te maken heeft met zijn functie. (En in het idee dat hij een 'voorbeeldfunctie' moet hebben zit nog steeds heel diep de overtuiging dat wij iets te maken hebben met andermans seksuele gedrag en daarover dienen te oordelen. Maar dat hoeven we helemaal niet. Je kunt het ook laten bij een schouderophalend 'ik zou het niet doen' en verder vooral bekijken of hij een goede burgemeester is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:06

Shadow0 schreef:
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een bepaalde mening bekrompen vinden of een bepaald persoon te veroordelen.

Gedrag sletterig vinden kan overigens. Het probleem is echter dat de veroordeling vaak veel verder gaat dan alleen het gedrag - mensen worden gepest, er wordt over ze geroddeld, soms worden ze zelfs gechanteerd. Dat maakt behoorlijk wat kapot - en dat allemaal vanwege een mening over iets waar je goedbeschouwd niks mee te maken hebt.

Onno Hoes is wat dat betreft een aardig voorbeeld - wat je er individueel van vindt moet iedereen zelf weten, maar zijn carriere wordt nu kapot gemaakt vanwege iets dat helemaal niets te maken heeft met zijn functie. (En in het idee dat hij een 'voorbeeldfunctie' moet hebben zit nog steeds heel diep de overtuiging dat wij iets te maken hebben met andermans seksuele gedrag en daarover dienen te oordelen. Maar dat hoeven we helemaal niet. Je kunt het ook laten bij een schouderophalend 'ik zou het niet doen' en verder vooral bekijken of hij een goede burgemeester is.)

Mooi gezegd :j