Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:07

Nee je trekt wederom de verkeerde conclusie, ik zeg NIETS over wat ik zou doen :)*

Kan prima zijn dat ik zo'n bangescheiterd ben die mijn angst voor gedonder af wil kopen, maar dat neemt niet weg dat ik besef dat je dat eigenlijk niet zou moeten doen :)*

Als iemand wat overwegingen post zegt dat niets over de uiteindelijke keuze die diegene maakt :)

Ik kom verdorie van begin af aan al zelf met het punt waarvan je maar blijft zeggen dat ik het mis :P
Maargoed, het zij zo :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:10

Lante schreef:
xTitanic schreef:
Grappig, mijn moeder is dus net hetzelfde overkomen. Portemonnee op de auto laten liggen, wegrijden. Alleen die man die de portemonnee had gevonden kwam alles terugbrengen behalve de 200 euro die erin zat..

Grappig; kennis van mij vond ook eens een lege portemonnee. Met pasjes e.d. Via facebook eigenaar gevonden. Bracht ze he terug, zegt hij: 'Nou, beloning heb je ruimschoots gehad zie ik, waar is het geld?' kreeg ze bericht op haar facebook dat ze een dief was en dat hij de politie had ingelicht! Nou, hoezo stank voor dank!! :+

Ja en dat zijn dus lastige situaties.... als je een portemonnee vindt zonder geld maar met pasjes, kun je zelf al op je klompen aanvoelen dat als je die terug gaat brengen naar de eigenaar, diegene tòch altijd achterin zijn hoofd zal denken dat JIJ het geld er wellicht uit hebt gehaald...sta je daar met je goede gedrag -O-

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:20

Nou in mijn portemonnee zit vaker geen geld dan wel hoor. Dus als je de mijne zou vinden en er zit geen geld in dan klopt dat wel. :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:35

Ik zou met dit hele verhaal toch even naar de politie stappen, zich zomaar aan jou opdringen door onaangekondigd in je huis te staan is in mijn ogen huisvrede breuk.
Ook de intimiderende manier waarop hij handeld , brrrr

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:39

Jeetje zeg... Ik zou hem niet eens meer een doosje chocolade geven...

Mijn portemonnee is eens gestolen, geld eruit gehaald en toen op straat gegooid... De eerlijke vinder belde op en kwam mijn portemonnee meteen langs brengen. Heel aardig, geen gezeur om een beloning en ik had niks in huis om te geven, wel heel hartelijk bedankt natuurlijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:51

Mn vader is wegenwacht en die heeft eens een portemonnee op de vluchtstrook gevonden. Man ook vergeten na tanken. Zat 6.000!euro in. Man heeft mn pa geloof ik een pak gerookte paling en een rondleiding bij zn oude auto's gegeven. Pa blij man verbaasd dat ie hem had gevonden en terug kreeg met al het geld er nog in

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:54

MarjanB schreef:
Mn vader is wegenwacht en die heeft eens een portemonnee op de vluchtstrook gevonden. Man ook vergeten na tanken. Zat 6.000!euro in. Man heeft mn pa geloof ik een pak gerookte paling en een rondleiding bij zn oude auto's gegeven. Pa blij man verbaasd dat ie hem had gevonden en terug kreeg met al het geld er nog in

En hier had ik een hogere beloning wel op zijn plaats gevonden....

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:55

Die's niet wijs 8)7
Ik zou hem echt niks meer geven hoor want dan lijkt het net alsof je gehoor geeft aan zijn gezeur. Nee hoor, mensen die vragen worden overgeslagen! :x :x

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:56

Waarom Kentaro?
Omdat je nu weet dat vindersloon verplicht is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:56

Needje schreef:
Waarom Kentaro?
Omdat je nu weet dat vindersloon verplicht is?

Absoluut niet!! Maar als ik anders 6000,00!! euro kwijt was geweest, had me het terugbrengen echt wel wat meer waard geweest dan een pakje paling.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:01

Bij mij gaat het om het gebaar. Als mensen hun dankbaarheid tonen ben ik blij.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:02

"Normaal" gedrag belonen? (Ik vind dat namelijk normaal?) Stel ik ben iets kwijt, dan zou ik ook graag willen dat, dus dat zou ik voor iemand anders ook doen... (Eventueel als het ver weg is, gewoon naar politie)

Een bedankje is netjes, eerlijk is eerlijk (gaat om het gebaar)... Zou dat zelf ook doen, maar zou het niet echt waarderen als iemand opeens voor mijn deur staat...

En ook al heeft iemand 500 euro in zijn portemonnee, misschien moet ie net een grote uitgaven gaan doen. Je kunt niet figuurlijk "in iemands portemonnee kijken" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:03

Oooh geweldig , dat gedicht van Joolien en dan een zakje chocolade munten erbij. Ik ben stikbenieuwd naar zijn reactie!!

Maar vind het een zeer eng idee, dat die kerel zomaar ineens in je woonkamer stond!! Zou de boel maar wel even afsluiten voorlopig, je weet maar nooit..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:07

Mijn vader is gek op paling haha dus die was zo blij als maar kon (daarbij is paling ook wel echt duur tegenwoordig) Als mn pa overal geld voor zou moeten krijgen wat ie vond langs de weg dan was ie nu wel rijk geweest denk ik :') Hij vind ook wel echt de meest vreemde dingen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:12

Wat een mafketel zeg. Ik zou ook geneigd zijn hem de eens flink de deksel op zijn neus te geven maar of ik het zou durven? Ik vind dit gedrag al veel te ver gaan, wie weet hoeveel verder hij nog kan/zal gaan. Ik zou 'm toch ook wel lichtelijk knijpen hoor. Eng idee dat zo iemand weet waar je woont. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:17

Ik zou zelf ook niks meer geven of inderdaad het gedichtje van Joolien :')
Ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen :))
Misschien overheen gelezen, maar heb je zelf de politie al gebeld?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:20

WTF? Dat meen je toch niet! Ik zou ook dan glashard zeggen dat 'kindjes die vragen, worden overgeslagen'. Dies gek!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:24

Vind het nogal agressief over komen als iemand op een dergelijke toon er om komt vragen.

Je portemonnee was leeg toch,.. 10% vindersloon over 0 euro =,...noppes.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:26

Ik heb ooit als kind in Engeland een autosleutel gevonden in het bos. De eigenaren gebeld via de garage en kreeg als kind van 10 maar liefst 75 pond in mijn knuistje gedrukt :wow: moest het teruggeven van mijn ouders maar die mensen wilde er niks van horen. Dit scheelde hen zoveel ellende... Wat was ik blij :D
In dit geval....mijn bek valt open en nog creapy ook... Ik zou het proberen af te handelen met een kaartje in de bus en wellicht het gedicht van Joolien of een doos merci. Als hij nog een keer langskomt, politie bellen. Is ie helemaal brutaal..

Ben zelf ook eens mijn portomonnee vergeten bij de toiletten van een wegrestaurant in Frankrijk. Dikke balen, vooral vanwege mijn ID/pinpas etc en ik zou er 3 weken zijn.
Werd ik 's avonds gebeld door de Rabobank dat iemand mijn portomonnee gevonden had, een Nederlands stel en ze zaten een paar dorpen verderop *\o/*
De volgende dag portomonnee opgehaald en met ze op een terrasje wat gedronken op mijn kosten en 3 weken later bij thuiskomst nog een bloemetje bij ze laten bezorgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:33

Als ik dit zo lees breng ik een portemonee wel naar het gemeentehuis.Geen gedonder dan.En kinderen die willen,krijgen voor hun billen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:38

Jeetje wel brutaal dat hij zomaar langs kom

K zal gewoon een bosje bloemen geven meer niet hoor..

Ben stiekem wel benieuwd hoe t af loopt

Als ie het er genoegen mee neemt hihi successss ts

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:46

Vindersloon is geen 10%...dat is wat men meestal redelijk vind.

Ik ben mijn OV-kaart wel eens kwijt geweest,was met betalen uit mijn portemonnee gevallen.De vinder was iemand met een kraam op de markt.Na het weekend snel er naartoe gegaan met een mooie plant(bos bloemen zag ik niet de hele dag overleven :P ) Zo blij was ik ermee...al die rompslomp om nieuwe aan te moeten laten maken.

Klein gebaar een plant maar wel blijk van waardering en uiteraard vonden ze het helemaal niet nodig.

Beetje sociaal naar elkaar toe mag ook wel zonder dat men er iets voor terug verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:55

Flowerbomb schreef:
_San87_ schreef:
Ik vond ooit een gestolen BMW, gloednieuw, poepjedure uitvoering, keurig de politie gebeld. Niks gekregen van de eigenaren/verzekering, niet eens een bedankje ;(. Dat vind ik dan weer wel flauw.

Maar zoals geschetst in de OP, ik zou me doodschamen als ik zo zou zijn :').

Zou wat zijn als je daar 10% vindersloon van zou krijgen haha.

Een deur :')

Ja ik heb dat gedichtje idd uit m'n mouw geschud :P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:19

Britta31 schreef:
Als ik dit zo lees breng ik een portemonee wel naar het gemeentehuis.Geen gedonder dan.En kinderen die willen,krijgen voor hun billen.

Was dat niet bij Rambambam (powned) dat ze een (zogenaamd) gevonden portemonee naar het gemeentehuis brachten (met geld erin natuurlijk) en toen ze die enige tijd later als eigenaar op kwamen halen het geld eruit verdwenen was?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:19

Wat een idioterie die vindersloon.

Als ik een portemonnee vind met 100 euro erin. Ik haal er 50 uit, stop dat in mijn zak en breng hem naar de eigenaar toe en eis mijn vindersloon.. >;)

Nu wil ik altijd uitgaan van de goedheid in de mensen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit heel vaak gebeurt.