Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:25

Excuus, ik zie het al staan!
Ik vind 10.000 ook behoorlijk veel, maar ligt ook aan de kwaliteit en het soort meubel wat iemandwilt hebben natuurlijk. Bij de ikea bijvoorbeeld hebben wij al een boel leuke meubels gezien en ook de dingen zoals servies, handdoeken e.d. hoeft niet duur te zijn. :D wij hebben ook mazzel dat we een fornuis met oven en wasmachine en magnetrom nieuw krijgen alskado haha!

wat balen van de auto!!dat is zeker een flink klapgeld in 1 keer!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:55

Oei, helemaal balen van die auto inderdaad. Dan ben je in 1 keer heel wat geld lichter.

Qua meubels is het voor iedereen anders denk ik. Als jij marktplaats, kringloopwinkels en acties heel goed in de gaten houd hoef je denk ik niet eens zoveel geld kwijt te zijn.
Wij hebben echter wel gerekend voor 10,000 euro aan meubels. Kan het altijd nog mee vallen denk ik. :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:25

Afbeelding

Net een messenblok gekocht :):)

Kaitlyn

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 16:25

Oh die is gaaf! :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:28

iBood, serieus _O_

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:42

Gaaf meraki.

Wij hebben er pas een bij de action gekocht, ben benieuwd of t wat is.

Er komt ook binnenkort weer een huisje vrij dat we willen. Gisteren hennepkwekerij opgerold daar dus huurders zijn er uit gegooid :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:44

Wat leuk om hier een topic over te vinden!
Mag ik meekletsen?
Mijn vriend en ik gaan na de zomer waarschijnlijk samenwonen. Beide nog student dus het wordt huren :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:28

Gaaf messenblok!!

En welkom! Een huisje huren, kan prima als je beiden student bent, hebben mijn vriend en ik ook. We hebben het niet superruim, maar ook niet superkrap. Precies goed eigenlijk :) (hoewel meer altijd welkom is, haha) wil je een huisje particulier gaan huren of via de woningbouwvereniging? Dat kan namelijk ook qua kosten behoorlijk verschillen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:11

Marinke nee niet aan de andere kant, had t zelf ook niet verwacht maar deze kwam heel onverwachts toch op ons pad en direct de stappen ondernomen ;-). Ja begrijpelijk dat t nog niet allemaal direct kan, zeker als student schiet t natuurlijk niet zo op. Maar goed dat komt vanzelf wel, ben benieuwd.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:15

Wauw dat is pittig annika_s, beiden een studie naast een fulltime job!

_Marinke_, stiekem is mijn droom ook een woonboerderijtje, met wat ruimte voor kipjes en geitjes etc. Misschien wel nooit haalbaar, maar dromen mag O:)

Kaitlyn, fijn dat de zaken weer even opgehelderd zijn! Ook fijn dat je broer en schoonzus hun ervaringen kunnen delen. Dan kun je toch checken of je eigen kijk erop realistisch is ;) Hier nog geen samenwoners in de vriendengroep, wel één ander stel die er ook langzaam aan mee bezig zijn.

Bij ons zal zeker in het begin mijn vriend het grootste gedeelte betalen. Sowieso zal het zijn huis worden :D. Vandaar dat we ook nog even wachten, want ik wil niet nog 1+ jaar op zijn zak teren. Ik werk naast mijn studie wel, maar een heel groot deel gaat meteen op aan collegegeld etc.

1000-1500 lijkt me we heel weinig eerlijk gezegd? := Ga er niet vanuit dat wij het daarmee gaan redden, zeker niet met een koophuis :=

Gave messenblok Meraki!

Las ook iemand die een nieuwe auto heeft mometen kopen. Dat is zo zuur!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:20

Targaryen schreef:
Wauw dat is pittig annika_s, beiden een studie naast een fulltime job!

Ik moet ook zeggen dat het ook wel pittig is hoor, daarom zoeken wij ook een redelijk "af" huis zodat we er niet teveel in moeten doen :) gelukkig hebben we beide geen haast en kunnen we rustig zoeken.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:44

Even kijken of ik alles onthouden heb van wat ik heb gelezen.

Wat betreft het geld: wij hopen tegen de tijd van in het huis mogen ook 10.000 te hebben en hopen daar meer dan genoeg aan te hebben; tv, tafel, stoelen, keukenmachine, messen/blok, bestekset, bed, goede stofzuiger en pannenset.
Dus echte must-haves om te kopen: badkamermeubel/kast, kledingkast, bank (hebben er wel 1 die eventueel meekan) salontafel en tvmeubel zijn/worden zelf gemaakt en dat was het dure/grote spul wel geloof ik. En natuurlijk nog eventueel verf (grondverf al wel)
Het hoeft gelukkig niet allemaal meteen af, vind het wel fijn steeds wat te kunnen doen. Tuin moet ook nog :)

Madelon: leuk dat je ook gaat samenwonen! Veel plezier met zoeken alvast!

Wat betreft werk/studie: wij werken beide: ik minimaal 32 uur maar gemiddeld 40 of meer. En mijn vriend 40 uur. :)

Volgens mij heb ik het dan allemaal gehad :)

En voor alle nieuwe huiszoekers; welkom en succes!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 10:37

Wij hebben gisteren onverwachts bij een huisje gekeken. :o

Mijn vriend stuurde gistermiddag al een foto van de buitenkant en een beschrijving. Klonk allemaal netjes maar hield de boot af. Ik zou gisteren naar hem gaan en toen zei hij dat hij een afspraak had gemaakt om te kijken.
Zij zitten nu zelf een jaar in het huis en hebben alles nieuw; keuken, badkamer, vloer etc. etc. Het was de bedoeling dat ze hier zelf langer in zouden blijven zitten maar ze hebben nu het perfecte koophuis gevonden en daar gaan ze heen. De verhuurder had aan hun gevraagd of zij huurders wilden zoeken en zij kent mijn vriend van "vroeger".
Het huis is echt perfect! Helemaal onze smaak en ze laten de vloer etc. er gewoon in zitten. Keuken is helemaal compleet met oven magnetron combinatie, inbouwkoelkast etc.

Ze heeft voor ons uitgezocht wat zij nu kwijt zijn aan g/w/l tv en internet en ze hebben wel een duurdere energieleverancier waarvan ze zelf al zei dat je ze goedkoper hebt net zoals tv+internet. Dus als je dat goed uitzoekt dan ben je goedkoper uit dan zij zijn.

Thuis hebben we alles bij elkaar gerekend wat nu vaste lasten zijn, verzekeringen, auto's, voetbal, paard, telefoons etc. Dan de kosten gerekend van huur, g/w/e, tv en internet, aansprakelijkheidsverzekering, ruim boodschappengeld etc. etc.

Is allemaal goed te doen en dan houden we ook nog leuk geld over om te sparen per maand.

Het is erg vroeg maar aan het huis zelf hoeven we niks te doen. We zouden er 1 januari al in kunnen maar zelf hebben we liever 1 februari, hebben we net even wat meer tijd om alles te regelen...

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:57

He! Dat is nog eens gaaf! Fijn hoor! Gefeliciteerd!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:41

Wauw wat een hoop reacties zeg, na een paar dagen geen tijd voor bokt etc gehad te hebben!

Leuk om te zien hoeveel mensen willen gaan samenwonen! En nog leuker hoe vlot het bij sommigen gaat met bezichtigen enzo!

Kaitlyn, klinkt super gaaf dat huis, ideaal dat er zo weinig aan gedaan hoeft te worden! Misschien is het stiekem toch een beetje voorbestemd voor jullie? Hopelijk gaat het in iedergeval weer goed met jou en je vriend :)

Wij hebben afgelopen weekend een keuken gekocht, super gaaf, hoogglans wit, een donker grijs(betonachtig) blad en de bovenkastjes zijn grijs met een soort hout structuur! :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:50

Super tof leane!!
Klinkt als: doen!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:27

Wat leuk om alle ervaringen hier zo te lezen! Vriendlief en ik gaan morgen naar een huis kijken! :):)
Wij zijn wel echt op zoek naar een instapklaar huis, vriend heeft een drukke baan en ik zit in het laatste jaar van mijn studie dus zoeken het niet om nog flink te klussen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:17

De meesten zijn hier nog in de 'beginfase' en wij zijn nu op het moment van, welke energieleverancier kiezen we, welke verzekeraar voor inboedelverzekering e.d. Best lastig allemaal nog, je weet natuurlijk nooit hoe t uitpakt en of je de juiste keuze neemt. Iemand van jullie hier toevallig al mee bezig?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:23

Wij nemen Univé voor de inboedelverzekering! :)
En tv/internet abonnement wordt UPC

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:26

En mag ik ook vragen waar jullie keuze op gebaseerd is?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:43

Kaitlyn wat leuk dat jullie zomaar ineens een huisje hebben!
Klinkt goed zeg!!

O man wij beginnen echt ongeduldig te worden. Blijven maar misgrijpen naar spullen omdat t in t andere huis liggen... :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:51

Ik en mijn vriend zijn nu al zoekend, zijn alleen jonger dan 23 dus moeten onder een bepaalde huur blijven, nog knap lastig aangezien we niet de enige zijn.

een appartement of rijtjeshuis maakt ons niet zoveel uit
als er maar een aparte slaapkamer bij zit en we genoeg ruimte hebben voor ons tweeën.

Heb een aparte rekening waar een mooi zakcentje op staat voor toekomstige meubels, verf en etc.
Kleine dingetjes hebben we al zoals pannen, bestek, glazen, frituurpan, keukengerei, tv, koelkast, magnetron enz

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:57

Henrieke schreef:
De meesten zijn hier nog in de 'beginfase' en wij zijn nu op het moment van, welke energieleverancier kiezen we, welke verzekeraar voor inboedelverzekering e.d. Best lastig allemaal nog, je weet natuurlijk nooit hoe t uitpakt en of je de juiste keuze neemt. Iemand van jullie hier toevallig al mee bezig?

Moeilijk is dat he ... wij laten hier een verzekeringsadviseur komen zodat we weten dat we hopelijk de juiste keuze maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:42

UPC is aan te raden ja. Voordeligste voor zijn snelheid en keuze TV.

Wij zitten nu met verplicht telfort opgescheept van 23 MB.. €37 per maand. Terwijl we bij upc 120 MB hadden kunnen hebben voor €42 per maand.. Maar meneer de huisbaas wou de kabel ineens niet meer leggen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:45

Inboedel heb ik via fbto.
Internet van telfort.
Echt prima Internet en goede service.
Tv en g/w/l niet. Zit bij de huur in.