Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:15

AmyII schreef:
W_Empress :'). En? Heeft hij gezongen?

F_orumster: hier zingen de kinderen netjes twee liedjes (terwijl je naar de deur komt en wanneer je open hebt gedaan een nieuwe). Hier alleen hele kleine kinderen met zelfgemaakte lampionnen aan de deur gehad en die geef ik met alle liefde een snoepje.
Ik vind Sint-Maarten serieus *\o/*.
Net wel een groepje jongens van tegen de 15 aan de deur gehad die een of ander schunnig liedje zongen, die hebben mooi niks gekregen. (Ja, een snauw)
Na 20.00 doe ik toch niet meer open, ervaring heeft geleerd dat er na die tijd geen kleine kids meer komen.

Nee, maar ook geen snoepie :D

Anoniem

Re: Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:19

Buiten een kaarsje neerzetten is wel duidelijker wie er wel en niet open is
Wij zijn net terug, erg leuke avond gehad in het dorp. Mijn zoontje van 3,5 zong al super, ik vond het superschattig. Eigen geknutseld lampionnetje met foto

Wij wonen achteraf maar als ik midden in het dorp woonde knutselde ik een mooi stuk voor buiten met kaarsen ed en maakte ik leuke traktaties. Er liepen hier veel kleintjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:22

dito schreef:
het valt me op dat er veel mensen niets hebben met sint maarten. Hebben julie vroeger nooit gelopen? Of is het omdat het een opgelegd iets is?

Ik heb het nooit gedaan, hier is dat helemaal niet. Ik ken het dan ook alleen van bokt :+

Maar dan nog hoop ik dat het hier niet komt, wat een onzin zeg, langs de deuren voor snoep -O- Halloween doen ze hier ook niet aan. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:26

verootjoo schreef:
dito schreef:
het valt me op dat er veel mensen niets hebben met sint maarten. Hebben julie vroeger nooit gelopen? Of is het omdat het een opgelegd iets is?

Ik heb het nooit gedaan, hier is dat helemaal niet. Ik ken het dan ook alleen van bokt :+

Maar dan nog hoop ik dat het hier niet komt, wat een onzin zeg, langs de deuren voor snoep -O- Halloween doen ze hier ook niet aan. :)

Waarom is het altijd direct onzin? Dat je het niet leuk vind of kent maakt het niet direct onzin. Hier is het gewoon traditie. Ik zeg toch ook niet dat carnaval onzin is?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:27

verootjoo schreef:
dito schreef:

hier precies hetzelfde, ik had er nog nooit van gehoord, tot ik toevallig een keer op deze avond in Brabant was, ik snapte er geen bal van :+

Hier doen ze het niet, lijkt me in deze buurt ook niet aan te raden om in het donker met kleine kinderen de straat op te gaan.....(ik doe ook voor niemand open in het donker, tenzij vooraf aangekondigd per whatsapp oid)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:27

Hebben drie kindertjes aan de deur gehad, mijn moeder deed open en gaf ze allemaal 1 mini twix/mars/snicker. Vragen ze of ze er meer mogen. :roll: Ja sorry hoor maar dan had ik ze helemaal niks meer gegeven, asociaal gedrag gadver.

Nee ik vind het idee van Sint Maarten wel leuk, en zeker voor kleine kindjes. Maar zulke brutale kinderen hoef ik niet aan mijn deur, dan is de lol er gelijk vanaf.

Vroeger ook altijd gelopen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om zoiets brutaals te vragen. Ik was altijd dankbaar als ik wat kreeg ookal was het maar een mandarijn. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:29

__Sannne schreef:
Hebben drie kindertjes aan de deur gehad, mijn moeder deed open en gaf ze allemaal 1 mini twix/mars/snicker. Vragen ze of ze er meer mogen. :roll: Ja sorry hoor maar dan had ik ze helemaal niks meer gegeven, asociaal gedrag gadver.

Nee ik vind het idee van Sint Maarten wel leuk, en zeker voor kleine kindjes. Maar zulke brutale kinderen hoef ik niet aan mijn deur, dan is de lol er gelijk vanaf.

Vroeger ook altijd gelopen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om zoiets brutaals te vragen. Ik was altijd dankbaar als ik wat kreeg ookal was het maar een mandarijn. :')

Dan had ik ook zonder pardon gezegd dat ze die ene candybar ook wel weer mochten inleveren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:30

Jolien87 schreef:
__Sannne schreef:

Dan had ik ook zonder pardon gezegd dat ze die ene candybar ook wel weer mochten inleveren.

Ik ook, maar mijn moeder is daar te lief voor haha

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:33

Had vanavond met een kleintje en vader en moeder gelopen, heel schattig en na een klein rondje van +\- 12 huizen weer terug.
Bij ons thuis waren er 3 groepjes gekomen en daarna weer naar huis

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:34

Jorinda schreef:
Ik verwacht niks, onze voordeur is namelijk bovenaan een trap en voor die trap staat een ijzeren hek. :Y)
Aan de ene kant naast ons voordeurhek zit een Poolse supermarkt en aan de andere kant een Chinese supermarkt.

Dus ik denk niet dat ze bij ons aanbellen. En anders heb ik ehh een pakje van die crackers voor ze haha.

Zoals verwacht, niks aan de deur gehad. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:35

Leffroi schreef:
verootjoo schreef:

Waarom is het altijd direct onzin? Dat je het niet leuk vind of kent maakt het niet direct onzin. Hier is het gewoon traditie. Ik zeg toch ook niet dat carnaval onzin is?

ik mag toch best vinden dat het onzin is en hopen dat het hier niet komt? Die kans acht ik overigens zeer klein zo midden op de bible belt, dus ik zit goed :Y) Van mij mag jij ook vinden dat carnaval onzin is hoor ;)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:35

joyce2 schreef:
Ik zit nu lolly's te eten haha. Kwam net alleen nog 1 meisje in haar eentje, vond ik zo stoer dat ze 2 snoepies mocht. Was ze helemaal blij om haha

Kinderen die alleen waren ook twee hier.
Kindje van mijn ex juf pleurde ik haar hele zakje vol :D ik had nog les van haar (6 jaar geleden) toen de kleine nog in haar buik zat, haha.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:36

Wij hebben net drie zingende meisjes aan de deur gehad. Hadden we niet verwacht, in onze wijk is drie koningen de tijd om langs de deuren te gaan. Dus we hebben ze uiteindelijk mandarijntjes meegegeven haha :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:37

Wordt het in Noord-Brabant gedaan? Ik ben pas net thuis dus zal het sowieso gemist hebben (had wel wat gehaald voor de zekerheid), en ik woon hier pas vanaf de zomer, dus ik heb geen idee...

Lay_D

Hier net zoals vorig jaar 7 kinderen ( 4 van ons zelf).
Wij en de kinderen zijn om half 7 gezamenlijk naar de buren gefietst (wonen buitenaf) en van daaruit zijn we met de kinderen naar de andere buren gefietst waar ze allemaal netjes ' Sint maarten, sint maarten de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan daar komt Sint Martinus aan' gezongen
Alleen zo jammer dat de zelfgemaakte lampionnetjes niet wind en fiets bestendig zijn.

Annelove16x

Hier niet hoor, het pad naar mn huis is veel te eng :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:39

Ik hoorde net van een vader (kennis van ons) dat hij met zijn beider kinderen eerst langs 3 buitendorpen is geweest en daarna nog door hun eigen buurt gingen :') die had er iig wel zin in haha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:40

Eindstand 17, meer dan verwacht :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:42

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:46

Op de zuiderhavendijk, (langs een gracht) is het altijd ENORM druk. Mensen die echt wel aardig wat hebben ingekocht , rond de 50 of meer snoepjes raken het allemaal kwijt.
Vorige jaren was het altijd heel erg daar. Maar nu omdat iedereen ouder word is het daar al minder.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:50

7 stuks gehad.
2,2, 1 (vriendin haar zoontje) en nog 2.
Tent is gesloten nu.

Vriendin kwam hier ff zitten, 2 kids lopen met vriendjes en zij een wortelkanaalbehandeling gehad. Ze vond het zo sneu dat ik zo weinig kids had....zag er zo gastvrij uit, maar woon in een hofje, dat ze de jongste had gehaald bij zijn vriendje het kind nog ff bij mij voor de deur had neergezet *\o/*

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:53

Bijna 8 zakken snoep leeg plus de uitdeelkado'tjes

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:55

Wij hebben alleen maar lieve leuke kindjes in de wijk gelukkig die vaak 1 of 2 liedjes zingen. De meeste komen nog met papa en/of mama en zijn in een groepje. De oudste waren 7 of 8 die ik gehad heb ik denk ik :j Jongste was 3 of 4 denk ik. Gewoon leuk! :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:58

NatasjavE schreef:
Ik verwacht zelf niets,...want ik loop hier met de kindjes het rondje.

Kende het van huis uit helemaal niet. Maar hier word het ieder jaar groots gedaan.

O... Mn bel is (gelukkig) nog niet gegaan, maar goed ook want heb behalve een paar slechte mandarijnen niets in huis.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:02

Hier gelukkig niks gehad. Vind het persoonlijk ook geen feest, maar gewoon bedelen om snoep. Ik vind dat bij een feest familie samenkomt om gezellige dingen te gaan doen. Van mij mogen ze t afschaffen O:)