hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 13:42

Ik denk wel dat ze de hond komen halen, het is voor hen al makkelijk omdat wij er niet zijn...geen confrontatie over de manier waarop het is gegaan....alleen ben ik nu bang dat de rekening niet vandaag wordt betaalt maar als wij al in nl zijn, of toch bij afhalen of zo iets... tot dus ver nog geen reactie over het nog niet ontvangen bedrag en ook mijn rekening is niet aangevuld, wat toch een kleine moeite is en gezien zij ook een rabo rekening hebben staat dat er normaal gesproken meteen op...maar goed... 't is nog geen middag ( hier nog niet) maar ik verwacht een smoes of excuus....

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:46

ydnew schreef:
miszblueeyes schreef:
kun je niet langs hun huis gaan?

Ik weet niet waar ze wonen, das een beetje een probleem. We hebben altijd een telefoonnummer en email van eigenaren. En tot dus ver is er nooit meer nodig geweest. Wij wonen in Portugal waar de hond ook is, de eigenaren gingen naar Nederland.

Er spookt dan meteen door mijn hoofd dat ze haar misschien niet meer halen? vind het zo raar dat ze nergens op reageren.

Spookt alleen door je hoofd. Je weet het wel zeker toch!!

friendly

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:54

Kan je dan niet afspreken met degene die de hond aan ze af moet geven dat de hond niet meegaat als er niks betaald is of ter plekke wordt? Of mag dat juridisch gezien niet? Dat weet ik eigenlijk niet..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:02

Wou je zeggen dat je de hond op eigen kosten naar nl gaat brengen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:05

Nee zij zijn er niet zegt TS. Dan lees ik dus dat zij zelf naar NL vertrekken en zij niet in Postugal zijn, waar de hond nu zit en gehaald wordt bij degene die achterblijft voor huis en dieren.

En hond niet mee geven als er niet betaald is...? Je zou wel gek zijn, misschien krijg je geen kans meer om dat dier kwijt te raken, zit je er nog langer mee in je maag met nog meer kosten dan die paar dagen :P

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:18

Wat een belachelijke situatie zeg , je zal als hond maar zulke baasjes hebben :+ :+
Ik mag hopen dat ze alles netjes betalen en dat hij weer keurig opgehaald word

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:24

Polly schreef:
Ik ben nergens bang voor maar deze mensen hebben tot nu toe elke keer betaald alleen contact verloopt moeizaam. Ik denk dan verder, misschien ligt diegene van de operatie wel in het ziekenhuis en is er iets niet goed gegaan oid. Dat ze dat niet aan ts vertellen kan prima.

Misschien denkt de buurman van mijn stallen ook wel dat ik uit onwil het onkruid slecht bijgehouden heb terwijl er iets heel anders aan de hand is. Gaat hem niks aan dus ga ik hem ook niet aan zn neus hangen ondanks dat hij toezicht houdt op mijn paarden.

Ik vind de meeste gewoon bijzonder slecht van vertrouwen, jammer,

dat is wat anders,

maar als je buurman aangeeft:
joh ik moet weg over 2 weken, zorg dat je iets regelt voor je paarden..

denk ik toch dat je direct reageert en niet denkt: zak maar in de stront, ik reageer niet op mijn telefoon en/of mail.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:50

Polly schreef:
Ik ben nergens bang voor maar deze mensen hebben tot nu toe elke keer betaald alleen contact verloopt moeizaam. Ik denk dan verder, misschien ligt diegene van de operatie wel in het ziekenhuis en is er iets niet goed gegaan oid. Dat ze dat niet aan ts vertellen kan prima.

Misschien denkt de buurman van mijn stallen ook wel dat ik uit onwil het onkruid slecht bijgehouden heb terwijl er iets heel anders aan de hand is. Gaat hem niks aan dus ga ik hem ook niet aan zn neus hangen ondanks dat hij toezicht houdt op mijn paarden.

Ik vind de meeste gewoon bijzonder slecht van vertrouwen, jammer,

dat is wat anders,

maar als je buurman aangeeft:
joh ik moet weg over 2 weken, zorg dat je iets regelt voor je paarden..

denk ik toch dat je direct reageert en niet denkt: zak maar in de stront, ik reageer niet op mijn telefoon en/of mail. Dan reageer je gelijk.. niet alleen omdat je goed voor je dieren wilt zijn, maar ook omdat je geen misbruik van je buurmans al gedane diensten wilt maken..

althans dat mag ik hopen..

en dan opnieuw.. dit is geen vriendschappelijke dienst, het gaat hier om een afgenomen zakelijke dienst

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:07

Op dat moment was het waarschijnlijk niet eens tot me doorgedrongen... Sorry dat ik dat zo moet zeggen maar zo heftig was mijn situatie dus.
Daarom vind ik sommige nogal hard oordelen terwijl er niet eens bekend is wat er speelt.
Júist van een prof zou ik onvoorwaardelijke zorg verwachten zolang er betaald word.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:37

Polly schreef:
Op dat moment was het waarschijnlijk niet eens tot me doorgedrongen... Sorry dat ik dat zo moet zeggen maar zo heftig was mijn situatie dus.
Daarom vind ik sommige nogal hard oordelen terwijl er niet eens bekend is wat er speelt.
Júist van een prof zou ik onvoorwaardelijke zorg verwachten zolang er betaald word.

Jouw probleem is niet dat van die prof. Bovendien had ts nog andere reserveringen. Nogal raar om te denken dat zolang je betaalt de prof voor je moet rennen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:39

Polly schreef:

Zo werken zakelijke overeenkomsten dus niet. Als klant heb je niet alleen rechten, maar ook plichten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:46

Polly schreef:

je vergeet niet ruim een maand dat je dieren hebt.. dat scheelt misschien een dag, of twee, maar dan weet je echt wel weer wat je wel en niet nog moest doen of welke verantwoordelijkheden je hebt.

zeker als je continue gebeld wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:33

Polly schreef:

Professionaliteit is als je levert wat afgesproken is. Als ik met de tuinman afspreek dat hij drie maanden lang mijn tuin onderhoudt, dan doet hij dat drie maanden lang. En als ik daarna vraag: "wil je dat nog twee maanden extra doen?" dan kan hij ja of nee zeggen. En als die tuinman liever op vakantie gaat, op dat moment andere klanten heeft, stopt met het bedrijf of ervoor kiest geen tuinen van particulieren meer te doen, dan zal hij "nee" zeggen. En dat is nou professionaliteit: Doen wat is afgesproken, maar ook helder zijn over wat je niet kunt leveren.

Zo zit de wereld in elkaar. En als het een hond betreft, mag je helemaal verwachten dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid neemt. En ik zie niet in waarom iemand die in staat is om geld over te maken, mails te beantwoorden en vluchten over te boeken, niet in staat is om uit te leggen waarom afspraken geschonden worden. Noem mij eens een situatie waarin je al die dingen wel kan, maar even uitleggen dat er sprake is van een noodsituatie niet?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:42

amen safina,

ik heb een extreme situatie gehad aan het begin van het jaar..
die periode duurde 5 weken voor dingen weer enigzins normaal konden worden bekeken en ik tijd had om weer op adem te komen en alle tranen te drogen hier.

nooit tijdens die periode ben ik mijn verantwoordelijkheden naar mijn dieren vergeten. mijn buurvrouw heeft mijn dieren verzorgd als ik niet thuis was en geen haar op mijn hoofd die zou vergeten om te vragen of ze het een dag of paar dagen extra zou kunnen doen als ik een afspraak niet na kon komen

ik zat toen krap en met hoge onkosten ineens, het eerste waar ik aan dacht.. even met de huisbaas bellen, want ik ga de huur echt niet redden.. dus meteen zelf gebeld en gevraagd of een paar dagen later overmaken akkoord was. Door alle issues vergat ik het toen en hij belde tot mijn schaamte.
Heb zijn telefoontje direct beantwoord en enkele uren later had hij zijn uitleg en het geld op zijn rekening.

En wat mij gebeurde is niet zo een twee drie te bevatten, noch een plekje te geven, noch 'even' mee te dealen. maar mijn dieren zou ik nooit vergeten zijn, ook niet als ik ze ergens parkeerde..

sterker nog een week na de eerste schrik stond ik bij een dierenarts om de dieren bij te enten.. voor de zekerheid, want wie weet zou ik een kennel moeten gebruiken en waar ik mijn dieren onder wilde brengen als de nood aan de man was, had een verplichting voor kennelhoest enting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:18

Ik vind het te ver gaan om de hond naar het asiel te brengen (of dat tegen ze te zeggen), ze hebben betaald, lopen nu ook niet ver achter en er is een datum.
Iets regelen hier is makkelijker, als je in een ander land zit en niet thuis bent schiet het er makkelijker bij in om even een mail terug te sturen, netjes? Nee.. Maar wij weten niet wat er aan de hand is.
De eigenaren houden wel contact over wanneer ze komen en ik vind het niet lijken alsof ze niet komen.
Wij zouden het niet op die manier doen maar er zijn genoeg mensen die tijdens vakantie of als er problemen zijn niet aan hun dier die in pension zit denken.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:25

elenaMM77 schreef:
amen safina,

ik heb een extreme situatie gehad aan het begin van het jaar..
die periode duurde 5 weken voor dingen weer enigzins normaal konden worden bekeken en ik tijd had om weer op adem te komen en alle tranen te drogen hier.

nooit tijdens die periode ben ik mijn verantwoordelijkheden naar mijn dieren vergeten. mijn buurvrouw heeft mijn dieren verzorgd als ik niet thuis was en geen haar op mijn hoofd die zou vergeten om te vragen of ze het een dag of paar dagen extra zou kunnen doen als ik een afspraak niet na kon komen

ik zat toen krap en met hoge onkosten ineens, het eerste waar ik aan dacht.. even met de huisbaas bellen, want ik ga de huur echt niet redden.. dus meteen zelf gebeld en gevraagd of een paar dagen later overmaken akkoord was. Door alle issues vergat ik het toen en hij belde tot mijn schaamte.
Heb zijn telefoontje direct beantwoord en enkele uren later had hij zijn uitleg en het geld op zijn rekening.

En wat mij gebeurde is niet zo een twee drie te bevatten, noch een plekje te geven, noch 'even' mee te dealen. maar mijn dieren zou ik nooit vergeten zijn, ook niet als ik ze ergens parkeerde..

sterker nog een week na de eerste schrik stond ik bij een dierenarts om de dieren bij te enten.. voor de zekerheid, want wie weet zou ik een kennel moeten gebruiken en waar ik mijn dieren onder wilde brengen als de nood aan de man was, had een verplichting voor kennelhoest enting.

Respect dat jij dat kon, ik kon het niet.

En nee ik ben niet labiel zie genoeg om me heen gebeuren en waarschijnlijk had ik voor die tijd ook gezegd dat dat mij nooooooooit ging gebeuren maar het gebeurde toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:47

Ik probeer mijn fantasie te gebruiken om te bedenken wat er dan aan de hand zou moeten zijn. En dan moet het iets zijn waarover die persoon dus niets los kan laten.... Valt niet mee hoor!

Als je in coma ligt kan je niet vertellen wat er met je is. Maar dan kan je ook niet mailen en geld overmaken. Dus dat zal het niet zijn. Als je met een psychose bent opgenomen in een inrichting lijkt me bankzaken doen ook lastig. En als het zo goed gaat dat je een mail kunt sturen, kan je dan ook wel even schrijven: "sorry, ik heb gezondheidsproblemen, vandaar dat het allemaal anders loopt dan verwacht." Geldt ook als je terminaal bent. Of als er een dierbare is overleden. Als je daardoor helemaal van de kaart bent daardoor en in totale wanhoop verkeert, denk je ook niet aan mailen, tickets omboeken en geld overmaken. Bovendien zijn ze met zn tweeen. Er is altijd nog een partner die even kan laten weten dat er iets speelt.

Dus het enige dat ik nog kan bedenken is dat ze ontvoerd zijn door de onderwereld en iemand ze met een pistool op het hoofd hen dwingt het zo te doen. Of beiden plotseling en stomtoevallig tegelijk zijn begonnen met dementeren en dan ook nog steeds allebei hetzelfde vergeten. Ze kunnen natuurlijk ook gehersenspoeld zijn. In een sekte bijvoorbeeld. Of misschien wel door ruimtewezens. :D Meer kan ik niet bedenken. Iemand???

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:10

Safina: je kunt nooit oordelen over situaties van anderen en over hoe anderen dealen met verschillende gebeurtenissen. Dat jij het zo oppakt hoeft niet te zeggen dat bijv ik of Polly dat ook zo oppakt. Geef toe dat ook ik het een beetje een vreemde situatie vind, maar het is niet netjes om te oordelen over andermans situaties :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:36

Het is ook niet netjes Om iemand zo Te behandelen als deze mensen doen dus dat scheelt ;)

even zonder gekheid, ik hoop dat ze nu de hond echt Komen Halen en hier ook voor betalen (met een flinke extra als t aan mij ligt) maar ik vind het een raar verhaal...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 01:37

het is betaald......nu hopelijk 1 dec ook gehaald :-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:45

jeetje he wat een langlopende kwestie......wat een geduld heb jij!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:23

Nou, de complottheoriën kunnen weer even de kast in :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:39

Ojajoh schreef:

Tja, TS staat met de rug tegen de muur. Je kunt je wel opwinden, maar daar halen ze hun hond nog niet mee op. Het gaat om een dier dus daar heb je weinig keus. En er is betaald dus dat deel is in orde.
Ik denk dat ik zo´n klant wel op de zwarte lijst zou zetten voor de toekomst.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:13

Kuggur schreef:
Ojajoh schreef:

Tja, TS staat met de rug tegen de muur. Je kunt je wel opwinden, maar daar halen ze hun hond nog niet mee op. Het gaat om een dier dus daar heb je weinig keus. En er is betaald dus dat deel is in orde.
Ik denk dat ik zo´n klant wel op de zwarte lijst zou zetten voor de toekomst.

zwarter dan zwart zelfs....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:01

Dominique_96 schreef:
Safina: je kunt nooit oordelen over situaties van anderen en over hoe anderen dealen met verschillende gebeurtenissen. Dat jij het zo oppakt hoeft niet te zeggen dat bijv ik of Polly dat ook zo oppakt. Geef toe dat ook ik het een beetje een vreemde situatie vind, maar het is niet netjes om te oordelen over andermans situaties :)

Ik vind dat ik best mag vinden dat iemand die niet even laat weten wat er aan de hand is weinig rekening houdt met een ander. ;)

Maar misschien moet je me eens uitleggen wat er bij jou aan de hand zou zijn als je zoiets zou doen. Misschien snap ik dan hoe dat werkt en kan ik er meer begrip voor opbrengen. :o