Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:50

Rebeccaa schreef:
- Mensen die andere mensen wijzen op spelfouten en het vervolgens zelf fout hebben. :')

Sorry :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:51

Mensen die constant Uh zeggen bij zowat elke zin, is vooral in de politiek veel te horen.
BNers die onverstaanbaar Engels spreken,zoals van Gaal, Mark Rutten.
En steeds weer haren in de borstel vinden!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:53

Handig als daar " " komen te staan Marlinde. Als lezer is 'Het is spelfout' niet te lezen.
'Het is "spelfout".' maar dat terzijde. :)

Ik schreef overigens ook altijd "spellingsfouten". Nu weet ik eindelijk waarom mijn correctie ervoor koos om het rood te onderstrepen. :Y) Overigens, lees ik ergens, dat het niet onmogelijk is, maar wel zeer ongebruikelijk.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:57

- Eetgeluiden van mensen
- 'Hun' zeggen ipv 'zij'
- Mensen die veel hun telefoon gebruiken
- Al die spirituele teksten op facebook
- Duckfaces, zie het nog steeds te vaak
- Uggs!
- Mensen die roken
- Mensen die over andere zeiken terwijl ze zelf het zelfde doen
- Afkortingen/straattaal

Zal me vast nog wel aan meer ergeren maar dit is een klein lijstje haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:58

Mensen die altijd uit gaan van het slechte in mensen.
Dat ik soms echt niet meer weet hoe je een simpel woord moet spellen. Maar goed dat zal ik mijzelf maar vergeven aangezien ik echt dyslexie heb.
Dat een pak koekjes eenmaal open echt op moet.
Mensen die overdrijven.

CharIsabella

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:00

mensen die je negeren ook al zo irritant wees dat gewoon eerlijk en zeg dat je niet met ze wilt praten is minder hard dan genegeerd worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:07

Mensen die een topic openen op bokt om iets waarvan ze eigenlijk al weten dat het niet kan (een te kleine stal voor hun paard, een paard dat maar 3 uur per dag buiten komt, een hond die uitdaging nodig heeft op een te klein appartement...) en als bokt dan zeg 'dat is eigenlijk niet acceptabel/diervriendelijk', reageren met 'JA MAARRRRR....' (... hij komt wel een uur in de stapmolen erbij, wordt 2 uur per dag uitgelaten, mag mee naar mijn werk...) etc.

Als het toch beter weet en niet luistert en dus eigenlijk al je keuze hebt gemaakt, vraag het dan niet! :roll:

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:12

- Opdringerige mensen die ongevraagd in je persoonlijke ruimte komen staan.
- Mensen die geen filter hebben (doelend op mensen die alles maar zeggen wat er in hun opkomt zonder rekenschap te houden met de toehoorders)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:17

Door 'filters' kom ik opeens op een andere ergernis.

Mensen die wel filters hebben en dus dingen indirect zeggen of typen over mensen waar zij zelf bij zitten.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:20

'Zij is groter als hij'

Nee. Zij is groter dan hij.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:41

xValentijn schreef:
'Zij is groter als hij'

Nee. Zij is groter dan hij.

Nog erger: "groter als hem"

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:46

Enige wat ik echt heel irritant vind is op het werk een bestelling krijgen van 99 dozen WTF rond dat gewoon af op 100.
Of een bestelling van 3 doosjes, hele machine moet omgesteld worden en een hoop schrijfwerk terwijl het product al eerder klaar staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:51

MissDD schreef:
- Mensen die geen filter hebben (doelend op mensen die alles maar zeggen wat er in hun opkomt zonder rekenschap te houden met de toehoorders)

Dit. :r

Dit soort mensen op 'weggeefhoek'- facebooksites. :') (Met het bijbehorende taalgebruik)
Afbeelding

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:53

Echt precies dat wat in de Op staat _/-\o_

Mensen die langzaam lopen in de stad/ op de markt etc. Eigenlijk alle drukke plekken waar je er niet zo 1 2 3 langs kan.
Mensen die te pas en te onpas 'hun' zeggen.
Te veel aanhallingstekens gebruiken.
Mensen die hypocriet zijn. :')
Dingen laten vallen en ze dan op moeten pakken.
Verharende paarden in het voorjaar. Het is nog ergers als het dan ook nog eens niet opschiet en je in augustus nog bezig bent.

En nee hoor, ik ben geen pessimist :+

Toevoeging: Mensen die extreem domme spelfouten maken zoals wand in plaats van want, en broodt in plaats van brood.
Social Media, zo sociaal is het eigenlijk niet...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:16

Ess_Ramona schreef:
phormicola schreef:
De reclame van Tictac is trouwens ook behoorlijk vervelend.

Zoet, maar ook fris,
Fris, maar ook kleurig.
Kleurig maar ook...

Uuuh laat maar :').

Eeeeeeeen bedankt :')

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:00

Ik bedoelde met opdringerige mensen eigenlijk meer mensen die bijvoorbeeld zomaar inbreken in een gesprek omdat ze ineens de onbedwingbare drang hebben om wat over zichzelf te vertellen en dan ook nog eens vlak voor je komen staan.
Of mensen die persé gehoord willen worden en hun eigen visie aan je op willen dringen, daar wordt ik ook zo moe van en owee als je het niet met ze eens bent..... Dan gaan ze luider praten of komen ze met drieduizend redenen waarom je dan toch vooral jouw "rare" mening zou moeten herzien.
En mensen die het woord "nee" als een uitdaging zien.....

Ik vind bovenstaande dingen echt stuitend. Vooral als de op/indringer een slachtoffer heeft gevonden die niet zo sterk in zijn/haar schoenen staat en zich laat overbluffen of ondersneeuwen, ergenis ten top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:05

Boself schreef:
MissDD schreef:

Dit soort mensen op 'weggeefhoek'- facebooksites. :') (Met het bijbehorende taalgebruik)
[ Afbeelding ]

ja maar dit is gewoon grappig :')

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:06

Te veel om op te noemen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:09

Een aantal keer tegengekomen: mensen die als 't ware aan het 'playbacken' zijn terwijl jij iets aan ze vertelt. Vaak gebeurt dit onbewust bij die mensen, maar het ziet er zo bizar uit: dan vertel jij iets en zie je diegene min of meer dezelfde mondbewegingen maken maar dan net een fractie later.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:20

Grease schreef:
Boself schreef:

[ Afbeelding ]

ja maar dit is gewoon grappig :')

Vind je? Ik vind het eerder genant. Vooral het stukje "steek hem maar in je r**t"
Echt zo ongepast......

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:29

Mijn haar :')
Mensen die in m'n ei (persoonlijke ruimte) komen
Scheef staande tafels
De papegaai van oma
En bepaalde mensen bij mij op school :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:34

Doanique schreef:
Mensen die een topic openen op bokt om iets waarvan ze eigenlijk al weten dat het niet kan (een te kleine stal voor hun paard, een paard dat maar 3 uur per dag buiten komt, een hond die uitdaging nodig heeft op een te klein appartement...) en als bokt dan zeg 'dat is eigenlijk niet acceptabel/diervriendelijk', reageren met 'JA MAARRRRR....' (... hij komt wel een uur in de stapmolen erbij, wordt 2 uur per dag uitgelaten, mag mee naar mijn werk...) etc.

Als het toch beter weet en niet luistert en dus eigenlijk al je keuze hebt gemaakt, vraag het dan niet! :roll:

DIT! Maar het is wel leuk om dan de discussie aan te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:53

denisesilver schreef:
Doanique schreef:

DIT! Maar het is wel leuk om dan de discussie aan te gaan :+

De algemene discussie is vaak heel interessant (heeft een hond die uitdaging nodig heeft genoeg aan ... uur beweging), maar de discussie aangaan met TS is alleen maar frustrerend omdat diegene toch niet luistert en je dan dus weet dat er (in het geval van dit voorbeeld) een hond heel gefrustreerd en opgekropt wordt, dankzij eigenwijsheid.

Als er geen 'hondenleven op het spel staat' is het inderdaad een interessante discussie! :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:59

Ja dat bedoel ik, als je dus gewoon weet dat het nep is :)

Ik erger me ook nog aan mensen wiens Engelse grammatica echt slecht zijn (dat is echt de slechtste Nederlandse zin ooit) en mensen die constant Engelse termen door het Nederlands gooien, behalve scheldwoorden dan (gebruik ik zelf te veel :') )

En spellingscontrole op Apple producten 8)7

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:04

Ik gooi vaak engelse termen door mijn nederlands, maar dat is gewoon omdat mijn nederlands soms niet zo heel goed is :') erger me er zelf gelukkig ook aan dus dat scheelt :D

verder erger ik me ook ontzettend aan mensen die verwachten dat ik op elk whatsapp bericht in 3 seconden reageer. Heb wel wat beters Te doen :')