Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sanned schreef:Ik heb een kamer aangeboden gekregen in Utrecht. Fijne kamer op een leuke plek voor niet belachelijk veel. Enige punt is dat de bezichtiging met de huisbaas was en ik de toekomstige huisgenoten dus niet ken. Daar komt bij dat het huurcontract voor een jaar vast is, je kan het eerste jaar dat je er woont dus niet opzeggen. Nu twijfel ik heel erg. Wat nou als het totaal niet klikt met de huisgenoten? Dan kan ik niet zomaar weg. Of als ik een leukere kamer vind?
Wat denken jullie?
)
Dus als je nog iets weet
LauraSaskia schreef:Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer
Maar heb al een paar keer uitgelegd dat mijn huisgenoten super fijn zijn, het is gewoon Breda zelf waar ik helemaal niets mee blijk te hebben. Ook niet nu ik er al een jaar woon. Heb een prima sociaal leven, maar de meeste mensen die ik ken gaan in de weekenden ook naar 'huishuis'.
Dat lijkt me althans het meest logisch haha. TammyVN schreef:LauraSaskia schreef:Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer
Weet niet of dit tegen mij is?Maar heb al een paar keer uitgelegd dat mijn huisgenoten super fijn zijn, het is gewoon Breda zelf waar ik helemaal niets mee blijk te hebben. Ook niet nu ik er al een jaar woon. Heb een prima sociaal leven, maar de meeste mensen die ik ken gaan in de weekenden ook naar 'huishuis'.
Oh en trust me, heb al veel geprobeerd hoor haha. Maar het is gewoon te klein, te rustig, te dorps, voor mij dan.
Ik vind het groot zat, druk zat en stadzat

Emmaa_ schreef:unihorses schreef:waarom zoudat niet kunnen?
Ik weet niet hoe veel geld iedereen hier tot z'n beschikking heeft natuurlijk, maar uitgaande van een maximale lening zonder aanvullend (833 euro) waar gemiddeld 350 euro huur vanaf gaat... Denk dat lang niet iedereen vol wil en kan bijlenen. Mensen die wel op een houtje kunnen bijten zullen het misschien kunnen opbrengen, maar ik weet dat ik het zelf echt niet zou redden
heb spaargeld, daar betaal ik in 1 klap mijn schoolgeld van, 400 stufie en daaruit betaal ik huur kamer ( ja oke, een bezemkast.. ) en stalling voor 2 paarden.( alles zelf ) nu werk ik bij een restaurant 4 dagen in de week dus hoef ik niet zo veel eten te kopen... voordeel is ik maar avonden van 5-12 dus zo'n 450 in de maand, voor een beetje eten, deel zorgverzekering, verzekering auto en het eten van de paarden. en ik heb echt nog ruim tijd over hoor en iedere dag tussen de 2 en 5 uur bij de paarden. je hebt wel discipline nodig en geeeen onzinnige uitgaven doen.

ik denk dat het hetzelfde is? ) sinds eind september.
LauraSaskia schreef:Ohja sorry, had even moeten quoten. Was inderdaad naar TessaS gericht!
Ik dacht heel even dat het tegen mij was omdat ik boven jou post nog zat te klagen over dat ik mij niet thuis voelde
.soloro schreef:en daarom bevalt breda mij zo hahahahaIk vind het groot zat, druk zat en stadzat
hahaha
. Nee ik vind Breda echt wel een schattig stadJE
, maar gewoon niet boeiend genoeg voor mij om echt te wonen. Wat ik nu dus wel moet doen vanwege school. Ik zou als ik niet in Breda woon best af en toe eens een dagje Breda willen doen, gewoon omdat het gezellig is.Sanned schreef:Haha, ik vind Utrecht al klein
TammyVN, jij bent ook Amsterdam gewend of niet?
, maar ook een leuke stad! Mijn ouders zijn Amsterdammers, mijn hele familie is zo'n beetje opgegroeid in Amsterdam en woont daar nog, of vlakbij, zoals mijn ouders nu. Met mijn moeder ging ik vroeger bijna wekelijks naar Amsterdam, of naar vriendinnen van mijn moeder of gewoon naar familie in de stad. Ik heb er gestudeerd en er op kamers gewoond..
.
Sanned schreef:De huisbaas maakte behoorlijk duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Het was een aardige vent, dus als je echt een goede reden hebt is er vast iets te verzinnen, maar tussetijds opzeggen mag in principe niet.
Ik vind het tot nu toe helemaal niet zo makkelijk om een kamer te vinden in UtrechtDus als je nog iets weet
![]()
Ik heb de kamer op zich niet super hard nodig, ik heb nu nog geen uur reistijd en een vriend waar ik bij kan crashen. Maar ik wil wel erg graag een kamer. Het probleem is dus dat als het niet bevalt, ik er nog een jaar aan vast zit. Als dat niet zo zou zijn had ik zo ja gezegd.

. Tilburg en Arnhem lijken me ook te klein? Maar ik hoor wel dat Tilburg heel leuk is. Ga daar binnenkort nog een keer heen omdat een vriendinnetje van me daar op kamers woont
.
Ik heb thuisthuis altijd aan een rand van een stad gewoond, dus tegen het platteland aan. Heerlijk haha. Breda is net zo, woon niet in het centrum zelf, vind het prima zo
Maar amsterdam/rotterdam.. nee veeeul te groot voor mij
ik woon in birmingham haha, maar wel op kamers. Vorig jaar woonde ik in Diemen.