Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hidsiiiggg

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:20

Weet je zeker dat je het niet op kan zeggen? Vaak kan dat ook met een jaarcontract!

Het is in utrecht nu niet super moeilijk om aan een kamer te komen. Dus als je er geen fijn gevoel bij hebt zou ik het niet doen;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:26

Sanned schreef:
Ik heb een kamer aangeboden gekregen in Utrecht. Fijne kamer op een leuke plek voor niet belachelijk veel. Enige punt is dat de bezichtiging met de huisbaas was en ik de toekomstige huisgenoten dus niet ken. Daar komt bij dat het huurcontract voor een jaar vast is, je kan het eerste jaar dat je er woont dus niet opzeggen. Nu twijfel ik heel erg. Wat nou als het totaal niet klikt met de huisgenoten? Dan kan ik niet zomaar weg. Of als ik een leukere kamer vind?
Wat denken jullie?

Hoe hard heb je de kamer nodig? Als het goed gelegen is en niet duur zou ik het doen. Vanuit de stad zelf is het echt 100x makkelijker zoeken, bovendien leer je toch wel veel mensen kennen en als het dan niet bevalt kun je via via echt wel makkelijk aan iets anders komen. (Ik had ook ineens een aanbod voor drie kamers tegelijk net toen ik was verhuisd :+ )

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:42

De huisbaas maakte behoorlijk duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Het was een aardige vent, dus als je echt een goede reden hebt is er vast iets te verzinnen, maar tussetijds opzeggen mag in principe niet.
Ik vind het tot nu toe helemaal niet zo makkelijk om een kamer te vinden in Utrecht :o Dus als je nog iets weet :P
Ik heb de kamer op zich niet super hard nodig, ik heb nu nog geen uur reistijd en een vriend waar ik bij kan crashen. Maar ik wil wel erg graag een kamer. Het probleem is dus dat als het niet bevalt, ik er nog een jaar aan vast zit. Als dat niet zo zou zijn had ik zo ja gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:53

Kun je niet aangeven dat je de huisgenoten ook graag zou willen ontmoeten voordat je de kamer huurt? Het is overigens niet ongewoon dat je in de eerste instantie een jaar vast zit aan de kamer.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:56

Vaak is het zo dat je wel op mag zeggen binnen dat jaar, maar dan krijg je je borg niet meer terug. Maar als de huisbaas daar zo duidelijk in was, dan zal het in dat huis wel anders zijn inderdaad.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:06

Dat is wel een goed idee Bizzybijtje :j

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:54

LauraSaskia schreef:
Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later :+ ) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer :)

Weet niet of dit tegen mij is? :P Maar heb al een paar keer uitgelegd dat mijn huisgenoten super fijn zijn, het is gewoon Breda zelf waar ik helemaal niets mee blijk te hebben. Ook niet nu ik er al een jaar woon. Heb een prima sociaal leven, maar de meeste mensen die ik ken gaan in de weekenden ook naar 'huishuis'.

Oh en trust me, heb al veel geprobeerd hoor haha. Maar het is gewoon te klein, te rustig, te dorps, voor mij dan. :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:39

Ik denk dat ze het tegen TessaS had. ;) Dat lijkt me althans het meest logisch haha.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:55

Ohja sorry, had even moeten quoten. Was inderdaad naar TessaS gericht!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:13

TammyVN schreef:
LauraSaskia schreef:
Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later :+ ) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer :)

Weet niet of dit tegen mij is? :P Maar heb al een paar keer uitgelegd dat mijn huisgenoten super fijn zijn, het is gewoon Breda zelf waar ik helemaal niets mee blijk te hebben. Ook niet nu ik er al een jaar woon. Heb een prima sociaal leven, maar de meeste mensen die ik ken gaan in de weekenden ook naar 'huishuis'.

Oh en trust me, heb al veel geprobeerd hoor haha. Maar het is gewoon te klein, te rustig, te dorps, voor mij dan. :D

en daarom bevalt breda mij zo hahahaha :P Ik vind het groot zat, druk zat en stadzat :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:17

Hahaha same here, Roosendaal is nu ook niet heel klein, maar vind Breda prima genoeg!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:26

Haha, ik vind Utrecht al klein :+

TammyVN, jij bent ook Amsterdam gewend of niet?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:13

Amsterdam is gewoon heerlijk <3

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:32

Emmaa_ schreef:
unihorses schreef:
waarom zoudat niet kunnen?

Ik weet niet hoe veel geld iedereen hier tot z'n beschikking heeft natuurlijk, maar uitgaande van een maximale lening zonder aanvullend (833 euro) waar gemiddeld 350 euro huur vanaf gaat... Denk dat lang niet iedereen vol wil en kan bijlenen. Mensen die wel op een houtje kunnen bijten zullen het misschien kunnen opbrengen, maar ik weet dat ik het zelf echt niet zou redden :n

ik leen niets :D heb spaargeld, daar betaal ik in 1 klap mijn schoolgeld van, 400 stufie en daaruit betaal ik huur kamer ( ja oke, een bezemkast.. ) en stalling voor 2 paarden.( alles zelf ) nu werk ik bij een restaurant 4 dagen in de week dus hoef ik niet zo veel eten te kopen... voordeel is ik maar avonden van 5-12 dus zo'n 450 in de maand, voor een beetje eten, deel zorgverzekering, verzekering auto en het eten van de paarden. en ik heb echt nog ruim tijd over hoor en iedere dag tussen de 2 en 5 uur bij de paarden. je hebt wel discipline nodig en geeeen onzinnige uitgaven doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:55

Waar haal je de tijd vandaan :=

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:53

Ik vind het nog steeds oneerlijk dat je in Nederlands geld krijgt om te studeren :+

Ik zit zelf ook op kamers (hier noemen ze dat kot :P ik denk dat het hetzelfde is? ) sinds eind september.
Voor mij valt het allemaal mee, ik was het al gewoon om zelfstandig te zijn en zelf voor eten te zorgen dus dat was geen probleem. Het enige dat ik erg mis zijn mijn vrienden en pony. Zij zijn allemaal naar een andere stad gaan studeren en ik heb hier wel wat vrienden, maar het is toch echt niet hetzelfde als die mensen. De meeste pendelen ook, dus een avondje uit zit er niet echt in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:57

Olivia: in Nederland is studeren dan ook een stuk duurder! Also: is je pony in een andere stad gaan studeren? :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:12

Ik meld me hier ook maar eens. Woon zo'n 2 jaar op kamers. Eerst in Diemen, sinds 3 maandjes in het centrum van Amsterdam. Ik vind het echt heerlijk! Heb inmiddels ook echt mijn leventje hier, en ga eigenlijk pas naar mijn ouders als ik ze mis of als er een verjaardag is of iets anders... Heb daar ook niet zoveel meer, en de meeste vrienden die ik nog heb komen liever naar Adam dan ik daarheen :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:53

LauraSaskia schreef:
Ohja sorry, had even moeten quoten. Was inderdaad naar TessaS gericht!

Ah sorry! :) Ik dacht heel even dat het tegen mij was omdat ik boven jou post nog zat te klagen over dat ik mij niet thuis voelde :P.

soloro schreef:
en daarom bevalt breda mij zo hahahaha :P Ik vind het groot zat, druk zat en stadzat :P

Nooo %) hahaha :D. Nee ik vind Breda echt wel een schattig stadJE O:), maar gewoon niet boeiend genoeg voor mij om echt te wonen. Wat ik nu dus wel moet doen vanwege school. Ik zou als ik niet in Breda woon best af en toe eens een dagje Breda willen doen, gewoon omdat het gezellig is.

Sanned schreef:
Haha, ik vind Utrecht al klein :+

TammyVN, jij bent ook Amsterdam gewend of niet?

Haha same! Utrecht is idd klein :D, maar ook een leuke stad! Mijn ouders zijn Amsterdammers, mijn hele familie is zo'n beetje opgegroeid in Amsterdam en woont daar nog, of vlakbij, zoals mijn ouders nu. Met mijn moeder ging ik vroeger bijna wekelijks naar Amsterdam, of naar vriendinnen van mijn moeder of gewoon naar familie in de stad. Ik heb er gestudeerd en er op kamers gewoond..
Ik zou mij op zich ook nog kunnen aarden in Rotterdam, omdat dit ook een grote stad is. Minder levend dan Amsterdam, maar dat is op zich ook wel weer lekker, geen touristen :D.

Maar, ik kan me heel goed inbeelden dat mensen helemaal niet van de grote stad houden. En dan is Breda juist heel leuk. Denk ik. :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:57

Sanned schreef:
De huisbaas maakte behoorlijk duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Het was een aardige vent, dus als je echt een goede reden hebt is er vast iets te verzinnen, maar tussetijds opzeggen mag in principe niet.
Ik vind het tot nu toe helemaal niet zo makkelijk om een kamer te vinden in Utrecht :o Dus als je nog iets weet :P
Ik heb de kamer op zich niet super hard nodig, ik heb nu nog geen uur reistijd en een vriend waar ik bij kan crashen. Maar ik wil wel erg graag een kamer. Het probleem is dus dat als het niet bevalt, ik er nog een jaar aan vast zit. Als dat niet zo zou zijn had ik zo ja gezegd.

Een meisje die ik ken en haar huisgenootje zijn nog opzoek naar een nieuw huisgenootje vanaf half december!
Ik kan je haar naam wel even pb'en?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:59

Ik zou nooit in zo'n grote stad zoals Amsterdam willen wonen xD woon al mijn hele leven in Den Haag, dat bevalt me wel, maar dat is ook niet een enorme stad xD
Tilburg is heerlijk klein :D
Arnhem heb ik de afgelopen 3 jaar gewoond op kamers, was ook wel prima op zich.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:12

een kamer in amsterdam lijkt me echt geweldig ^^

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:13

Sanned, ik mocht ook niet tussentijds opzeggen, tenzij ik zelf een andere huurder kon aanleveren. Heeft hij je deze optie niet gegeven? (Alsnog geen aanrader want ik vond pas een huurder 2 dagen voordat ik mijn huur zou opzeggen, dus ik zat bijna tegen dubbele huur aan te kijken).

1234, snap ik, snap ik. Ik vond Den Haag dan weer niet zo leuk :o. Tilburg en Arnhem lijken me ook te klein? Maar ik hoor wel dat Tilburg heel leuk is. Ga daar binnenkort nog een keer heen omdat een vriendinnetje van me daar op kamers woont :).

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:42

Ik zou ook nooit in zo'n grote stad willen wonen idd. Is me veel te druk :) Ik heb thuisthuis altijd aan een rand van een stad gewoond, dus tegen het platteland aan. Heerlijk haha. Breda is net zo, woon niet in het centrum zelf, vind het prima zo :P Maar amsterdam/rotterdam.. nee veeeul te groot voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:43

Mag ik me ook melden? :D ik woon in birmingham haha, maar wel op kamers. Vorig jaar woonde ik in Diemen.