Hoe eerlijk ben jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:00

Dat is imo idd tamelijk onbeschoft := maar goed zo heb ik als klein kind ook al eens mijn portemonnee terug gekregen in een pretpark. Zat 2.50 aan guldens in ofzo. := Vet roze portemonnee, overduidelijk dat het van een kind was. En dan 2,50 eruit halen :=

En op de middelbare school was de ‘hangplek’ verhoogd van de garderobe.. Hoe vaak ik wel niet 50 euro uit iemand z’n binnenzak had kunnen pakken.. Nooit gedaan, maar zag met regelmaat zo ’t geld in de jassen zitten.

xMyrth

Re: Hoe eerlijk ben jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:06

Als je zoiets ziet denk je: oeeeh lekker, 50 euro :$ Kun je altijd wel gebruiken!
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat er uit te gaan vissen... No way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:33

Sabini schreef:
Twee tubes tandpasta die ik per ongeluk mee zou nemen uit de winkel, daar ga ik wel voor terug om af te rekenen. Al is het alleen al voor mijn eigen gevoel :)

Maar kassa meisjes of bar personeel die compleet het verkeerde bedrag aan geld (vaak te veel) terug geven, daar heb ik minder medelijden voor. Tenzij het echt veeeeeel te veel is :+ Dat kan ik niet aannemen. Overkomt me best vaak trouwens...

Een keer met €5.- betaald en voor €50.- aan wisselgeld teruggekregen, ik was te verbaasd om er wat van te zeggen _O-

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 22:10

Ik kreeg ook een teveel wisselgeld terug en zei dat tegen de verkoper , dat hoorde hij niet omdat hij nog met iemand anders bezig was. Toen ben ik maar gegaan .

Lang geleden kocht ik ooit eens een spring singel met buik flap en bij het afrekenen tegen de kassa was het erg druk dus riep de medewerker aan de kassa meisje het bedrag , alleen zij verstond 38 euro ! Ik kwam er thuis pas achter dat ik mega veel korting op de singel had gekregen. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:20

Ik ben weleens thuis gekomen met een paar pakken melk onder de kinderwagen die ik niet had afgerekend. De volgende dag ben ik naar de servicebalie gegaan en heb ze alsnog betaald.
Mocht het mij nog een keer gebeuren dan weten ze in ieder geval dat het niet met opzet is maar echt een vergissing. Dit is lang geleden, mijn kids zijn inmiddels bijna volwassen.

Laatst nog ergens gegeten waar ze maar 2 hoofdgerechten op de bon hadden staan terwijl we met 3 personen waren, daar heb ik ook wat van gezegd en netjes betaald. Kreeg ik een coupon voor gratis desserts als we daar weer gaan eten... wordt dus wel gewaardeerd.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:25

Ik voel me al schuldig als ik gemeen tegen iemand heb gedaan om wat voor reden. (Ben nogal een piekeraar) dus zal het zeker terug brengen, anders voel ik me te schuldig.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:03

Ik ben van mezelf best eerlijk, maar na het lezen van dit topic weet ik ook dat ik gewoon niet oplet. Ik tel in de supermarkt nooit na hoeveel mijn boodschappen ongeveer gaan kosten dus bij de kassa betaal ik altijd gewoon het bedrag wat op het schermpje staat. Het kan best zijn dat er eens een paar euro meer of minder aangeslagen is, nu ik er zo over na denk. Maar nooit bij mijn bewustzijn haha. Bonnetjes controleer ik niet na, en tenzij het bedrag echt over de 10 euro extra ligt zou het mij ook niet opvallen. Ik vraag me nu hard af hoeveel ik al extra en tekort gehad heb hahaha.

Ik ben wel een keer bij de action geweest met mijn moeder, in een stad verderop. Mijn moeder had 2 enorme schildersdoeken en vroeg aan de cassière of ze die op de band wilde hebben of niet. De cassière zei van niet, dus mijn moeder stopte ze terug. Tijdens het afrekenen nog een keer gezegd 'vergeet de schildersdoeken niet' en de cassière beaamd dat nogmaals. Vervolgens kijkt mijn moeder thuis het bonnetje na, geen schildersdoeken. Ja doei, het was al een heel gedoe om die dingen de auto ingepast te krijgen, daar zijn we dus ook niet mee teruggegaan.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:14

bij mij ligt het er heel erg aan, nou is het mij nog niet zo vaak gebeurd, maar wel eens, en dan loop ik meestal wel gewoon terug,
maar bij bijv. te weinig afrekenen ligt het me er heel erg aan wat voor cassiere ik voor me heb. als t zo'n oneginteresseerde muts is die gewoon totaal niet oplet, en die geeft me teveel terug of slaat niet genoeg aan bedank ik vriendelijk en loop ik door, maar als ik zie dat het gewoon een kassafoutje is of ik heb een cassiere die heel vriendelijk en beleefd is en er gaat wat mis dan zeg ik dat wel even :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet terug zou gaan.. Het is nog wat anders als het een klein winkeltje is van een particulier, dan wel. Maar bij grote winkelketens, als ik het echt vergeten ben, nee dan ga ik niet terug. Zo heb ik ook ooit eens 8 cent ipv 8 euro voor drankjes afgerekend. En ik ben wel is gewoon een kroeg uitgelopen nadat ik echt al een half uur tot uur had geprobeerd om te betalen. Maar er kwam gewoon niemand om te helpen! Ja dan heeft die kroeg pech hoor!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:29

Sabini schreef:
Twee tubes tandpasta die ik per ongeluk mee zou nemen uit de winkel, daar ga ik wel voor terug om af te rekenen. Al is het alleen al voor mijn eigen gevoel :)

Maar kassa meisjes of bar personeel die compleet het verkeerde bedrag aan geld (vaak te veel) terug geven, daar heb ik minder medelijden voor. Tenzij het echt veeeeeel te veel is :+ Dat kan ik niet aannemen. Overkomt me best vaak trouwens...

Idem hier. En als het ver uit de buurt is, zou ik telefoneren om het te melden, als het om een kleinigheid gaat, laten ze het dan wss toch wel vallen.

Mijn pa heeft ooit es 50 euro gevonden bij de bankautomaat en die meegenomen, dat zou ik niet gedaan hebben, denk dat ik dit aan het loket afgegeven had. Maar voor een euro op de stoep buk ik me wel om die op te rapen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:32

ik had wel een keer ook dat een oud mevrouwtje voor me geld uit de automaat haalde, en toen ze wegliep had ze het geld niet meegenomen, dat ging om 150 euro. daar ben ik meteen achteraan gerend, en ze was zo ontzettend blij, die jeugd van tegenwoordig was eigenlijk hartstikke lief en eerlijk (ik was toen 18 ofzo) en ze was zo blij want tineke (ofzo) zou op de koffie komen, en daar wilde ze koekjes voor gaan halen en dat had anders niet gekunt, want dat was al het geld dat ze had, en toen kreeg ik een reep chocolade van haar, ik vond dat ZO lief :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:30

KoudbloedKim schreef:
SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o
Ik zou in zo'n situatie met een heel groot schuldgevoel zitten... met name als het een jonge meid was die van haar baas uit eigen zak het verschil bij moet leggen.
Beetje een 'speelhuisjes-actie'. :o

Verder ben ik het eens met Vuurneon. :j

Hoe kom je er nou bij dat een medewerker dat uit eigen zak zou moeten betalen om het goed te maken?
Ik weet niet met wat voor duistere winkels jij dan te maken hebt gehad, maar ik heb in verschillende winkels gewerkt en fouten kunnen altijd gemaakt worden. Je wordt er hoogstens op aangesproken of je een idee hebt hoe het gebeurd kan zijn, maar verder niks hoor. Tenzij zoiets elke week gebeurt, maar dan word je gewoon ontslagen.

Ik had laatst ook een onverklaarbaar kasverschil van €70,-. Er werd gevraagd of ik wist hoe dat kon, wist ik niet. Geen probleem.

Als ik iets niet afreken per ongeluk, zou ik niet teruggaan. Ik vind dat ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de medewerker, opletten/vragen of iemand niks meer in de tas/buggy/whatsoever heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:39

BarryPlopper schreef:
ik vind eigenlijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen fouten. Vergeet ik iets dan ga ik terug, krijg ik te weinig geld terug zeg ik er wat van als ik het door heb maar krijg ik teveel geld terug is dat niet mijn fout dus zal ik er niks van zeggen

De fout blijft hetzelfde, het enige verschil is dat je dus niks zegt als het in jou voordeel is. Best hypocriet vind ik.
Of ze nou te veel of te weinig terug geeft dat is geen verschil, er word beide keren een rekenfout gemaakt.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:39

SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o

Een heel stuk voor mij op straat liet een keer iemand 50 euro vallen. Was een drukke straat op weg naar een festival en als ik diegene wilde inhalen moest ik m.i. op dat moment teveel moeite doen (lees: Rennen en me door de menigte wringen).. Heb die 50 euro gehouden..

Karma heeft me alweer gepakt want had laatst gepind en was mijn 20 euro vergeten eruit te pakken }>

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:41

Lijkt mij ook redelijk menselijk om niks te zeggen als het in je voordeel is. De mens is van nature toch egoïstisch en geef sommige mensen toch echt wel gelijk hoor...

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:53

dees_daan schreef:
BarryPlopper schreef:
ik vind eigenlijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen fouten. Vergeet ik iets dan ga ik terug, krijg ik te weinig geld terug zeg ik er wat van als ik het door heb maar krijg ik teveel geld terug is dat niet mijn fout dus zal ik er niks van zeggen

De fout blijft hetzelfde, het enige verschil is dat je dus niks zegt als het in jou voordeel is. Best hypocriet vind ik.
Of ze nou te veel of te weinig terug geeft dat is geen verschil, er word beide keren een rekenfout gemaakt.

waarom moet ik het werk van een kassa medewerker doen?

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:57

Ik zou zeker weten terug gaan! Er is al heel regelmatig zoiets gebeurd bij mij eigenlijk... Ben zelfs een keer per ongeluk met een paar (€115) laarzen de winkel uitgelopen... Altijd netjes terug gaan en weer betalen. :)
Ik heb een keer een panini gratis gekregen, en ben toen weggelopen... Zo erg spijt van gehad, dat ik die weg heb gegeven en een tweede ben gaan halen.... Ik kan gewoon niet met dat gevoel rondlopen... :n

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:03

BarryPlopper schreef:
dees_daan schreef:

Dat doe je toch ook als je te weinig geld terug krijgt. Fout blijft hetzelfde.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:22

Sommige dingen snap ik dat je niet terug gaat. Bijvoorbeeld de tandpasta of een zakje kruiden.
Wisselgeld tel ik zelf mee en roep ik als het niet goed gaat, teveel of te weinig terug geven.

Paar maanden geleden had ik €10 extra gepind in de supermarkt waar ik 3x per week kom.
Kassamevrouw en ik waren het beiden vergeten. Eenmaal thuis miste ik het briefje van €10.
Ik weer naar de winkel om te vragen of ze na het tellen misschien mijn geld over hadden.
Kassamevrouw zag mij, zwaaide en riep dom he van ons en gaf mij gelijk de €10. Helemaal top.

Ik heb laatst een Rabobankpasje gevonden. Deze heb ik naar de Rabobank gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:51

LesleyxLinn schreef:
BarryPlopper schreef:

Dat bedoel ik.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:21

Ik ging vandaag mijn bestelde deken ophalen bij de ruitersportzaak. Had hem al betaald ook. Ik loop ermee naar buiten en denk 'Het was toch een HH deken?' Dit was een heel ander merk. Maar goed, misschien had ik zelf wel fout besteld. Toen zag ik het prijskaartje. Deze deken was 2x zo duur als de deken die ik besteld (en betaald) had. Toch maar even mee teruggegaan... Waren ze erg blij mee!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:31

LesleyxLinn schreef:
BarryPlopper schreef:

Dan is het mijn fout omdat ik zelf moet opletten of het wel klopt. Als een kassa medewerker teveel terug geeft, wat tegenwoordig al bijna onmogelijk is met kassa's die aangeven hoeveel wisselgeld de klant krijgt, vind ik dat je te dom bent om achter een kassa te zitten die je zelfs precies verteld wat je moet terug geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:38

BarryPlopper schreef:
Dan is het mijn fout omdat ik zelf moet opletten of het wel klopt. Als een kassa medewerker teveel terug geeft, wat tegenwoordig al bijna onmogelijk is met kassa's die aangeven hoeveel wisselgeld de klant krijgt, vind ik dat je te dom bent om achter een kassa te zitten die je zelfs precies verteld wat je moet terug geven.

Hoe kan het nou jou fout zijn als je te weinig terug krijgt? Dat is haar fout, net als dat het haar fout is als je te veel krijgt.
Er zit geen verschil in de fout zelf, het enige verschil is dat het één in jou voordeel is en het ander niet.
Als een caissière een foutje maakt dan betekend dat niet meteen dat ze dom is, net een puntje verkeerd bij het bedrag wat ze krijgt invoeren en als ze dan wat afgeleid word kan een foutje kan gebeuren.
Het zijn net echte mensen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:42

BarryPlopper schreef:
(...) vind ik dat je te dom bent om achter een kassa te zitten die je zelfs precies verteld wat je moet terug geven.

Zelf vind ik dat de wereld een stuk plezieriger is met een beetje begrip en vriendelijkheid. Ik heb er geen behoefte aan om dat allemaal zo strak in oordelen te proppen. Een foutje is zo gemaakt. Als ik dat zie en kan opvangen, doe ik dat met alle plezier.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:27

BarryPlopper schreef:

Jij zal vast ook nooit tijdens het typen op je computer (misschien wel op je werk!) een typfoutje maken terwijl je al datgene verstuurd hebt, omdat het druk is.
Happens. Maar dat iemand dan als dom wordt beschouwd, omdat diegene blijkbaar volgens jou dat dan altijd doet, vind ik apart.

Als je eerlijk bent naar elkaar toe, erkent de klant dat er een foutje is gemaakt (wel of niet in het voordeel van de klant), en erkent de medewerker dat zij/hij een fout heeft gemaakt en verontschuldigd.