De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:57

Afgelopen week zag ik een mooi broodbakmachine. Mijn oude is al heel lang stuk en ik wilde graag een nieuwe.
Vraagt vandaag mijn vriendin: doet ons broodbakmachine het nog?
Ohhhhhh ja, ik heb er nog eentje..... Maar waar staat dat ding. Ga maar eens puinruimen....ipv een nieuwe te kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:23

Leffroi schreef:
xx_Lyzet schreef:
Ik doe mee!

Wat ik gedaan heb;

Mijn pinpas thuis gelaten, elke maand een bepaald X bedrag pinnen, en contant in je portemonnee.
Is dit op, helaas, dan is voor mij het geld op.
Ik denk nu eerst ook na met kopen, heb ik het wel perse nodig, of kan het nog wachten?
Ga niks meer kopen waar je het geld er niet voor hebt. Haalde snel iets van mijn spaarrekening af, maar het komt er niet zo snel op terug gestort.

Wat ik nu ook met sparen doe is;
Mijn spaarrekening stond ook op een mooi bedrag met paar nullen erachter.
Helaas, is dit bedrag minder geworden. Ik ga mijn spaarrekening terug doen naar dat bedrag wat er op stond. En thuis heb ik spaarpot staan die totaal niet open kan, dus zo'blik met een eurobiljet erop.
Eigenlijk is dat het potje voor mijn paard. Maar ik ga daar ook in sparen, het kan niet open, dus kan je er niet bij.

Ik heb gemerkt dat dit wel goed voor mij werkt. :)

Lees graag ook jullie tips voor meer ideeën en tips op te doen!

Alles kan kapot :+ :Y)

Hahaha zeker wetrn kan tie ook wel hoor met n blikopener! :p

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:27

Hier wel veel verdiend het afgelopen weekend, maar niets uitgegeven. Het gaat de goede kant op. :P

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:31

Ik doe mee :) dit komt echt als geroepen, ik koop ook altijd veel te veel nutteloze dingen. We zijn druk bezig met de bouw van ons huis dus wat minder uitgeven is eigenlijk wel een goed idee. Ik ben benieuwd of ik kan volhouden :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:53

Nah, ik vrees met grote vrezen dat het toch niet goed gaat komen. Hoorde vandaag vervelende bijgeluiden uit het voor-onder. Zeer waarschijnlijk gaat de dynamo het begeven. Daar moet ik dus wel iets mee, voordat ie het echt begeeft.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 22:14

Goed bezig iedereen! Hou vol! :D

ikke schreef:
Nah, ik vrees met grote vrezen dat het toch niet goed gaat komen. Hoorde vandaag vervelende bijgeluiden uit het voor-onder. Zeer waarschijnlijk gaat de dynamo het begeven. Daar moet ik dus wel iets mee, voordat ie het echt begeeft.

Dat is iets anders, je auto repareren zodat ie nog rijdt, is geen onnodige uitgave ;) Tenzij je nog 3 andere auto's hebt die het allemaal wel doen.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:18

Tot het einde van dit jaar? :oo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:19

Ik maak eerst deze maand af en ga het steeds een stuk 'verlengen'. Het schijnt dat je na drie maanden een bepaald gedrag hebt aangeleerd, als ik dit dus drie maanden volhoud koop ik hopelijk geen onzin meer óf denk ik er beter over na.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:20

Ik zet m tot eind november. Want kerst komt er aan :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:24

Het jaar is niet meer zo lang rapunzelx.
Maar je kan natuurlijk ook met een maand ofzo beginnen.

Bij mij is de schade tot nu toe 1 pakje sigaretten. Valt best mee.
Ik heb zelfs nog geld over en morgen komt de zorgtoeslag binnen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Meestal is het dan op.
En ik heb ook nog een gelpad gekocht (die had ik al gereserveerd voor de challenge en ik moet nog een singel kopen, maar die heb ik echt nodig).
En mijn moeder nog wat terug betaald.
Dus het valt me zeker niet tegen. Morgen weer vrolijk verder :)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:25

ginger18 schreef:
Het jaar is niet meer zo lang rapunzelx.
Maar je kan natuurlijk ook met een maand ofzo beginnen.

Bij mij is de schade tot nu toe 1 pakje sigaretten. Valt best mee.
Ik heb zelfs nog geld over en morgen komt de zorgtoeslag binnen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Meestal is het dan op.
En ik heb ook nog een gelpad gekocht (die had ik al gereserveerd voor de challenge en ik moet nog een singel kopen, maar die heb ik echt nodig).
En mijn moeder nog wat terug betaald.
Dus het valt me zeker niet tegen. Morgen weer vrolijk verder :)

Ik weet het, maar kerst komt er aan. En zodra kerst in zicht komt.. Tsja dan kan ik mij niet meer inhouden :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:25

Ik ben ermee gestopt toen ik in juli een kitten kreeg die alles kwijtmaakt of sloopt (of allebei :+).
Heb wel veel meer ruimte lijkt het nu, heb alle overtollige zooi weggedaan via de weggeefhoek en verder dingen geruild (ovenschaal tegen 2 kleinere).
Moet eerdaags wel weer naar de Action en/of Xenos, maar heb een lijstje gemaakt en daar mag ik van mezelf niet echt vanaf wijken, tenzij het iets nuttigs is. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:44

Ik vind dat ik met Kerstmis best iets mag kopen voor mijn familie omdat ik dat niet als 'rotzooi' zie. Gewoon een aardigheidje, maar voor mezelf heb ik niets nodig met de kerst.

Vandaag ook nog bespaard trouwens! Ik kwam een halster tegen maat veulen, maar die past mijn Shetlanderveulen nog niet en zijn mini-veulenhalster is écht te klein. Nu zag ik op internet een tussenmaat dus had die al bijna aangeschaft toen ik erachter kwam dat ik door middel van één gaatje erbij te maken en de neusriem om te wisselen een passend halster had! Wéér €15,- bespaard en 'n blije pony.

Voor deze maand moet alleen de hoefsmid nog komen en dat is het qua noodzakelijke dingen wel, ik ben benieuwd hoeveel ik gespaard heb aan het eind van de maand.

Inmiddels heb ik eigenlijk wel een tof spaardoel bedacht, nog even omrekenen hoeveel ik precies nodig heb om dat doel te behalen. Ik heb zo'n anderhalf jaar dus het moet gaan lukken. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:49

Kerst kadootjes zie ik niet als prullaria :) dat zijn gewoon zaken die bij de vaste uitgaven horen mijn ziens

Maar ga wel kijken of ik wat creatiever kan zijn met mn kadootjes en dat ik daardoor wellicht wat geld kan besparen :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:53

Bij mij zijn het niet zo zeer prullaria die ik koop, maar ik ben de laatste tijd net even te vaak uit eten geweest en dit tikt natuurlijk ook behoorlijk aan! Dat dus sowieso de komende tijd even niet en daarnaast heb ik ook geen kleding nodig dus shoppen is er ook niet bij :P Verder gewoon een beetje opletten met de uitgaven :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:58

Kleding shoppen is ook een van mijn grootste problemen. Gelukkig heb ik weinig met de winter mode dit jaar dus dat maakt het toch iets gemakkelijker :')

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:01

Aaaahhh dit is een topic wat mij roept! Volgens mij ben ik echt koning in troep kopen en ben ik er inmiddels niet alleen zat van maar mijn moeder is mijn rommel ook lichtelijk zat. Alleen zo jammer dat november en december sws onmogelijk zijn dus ik heb na het lezen van dit topic besloten dat ik nu iets ga minderen en bij alles nadenk of het nodig is en dan vanaf 1 januari het roer om te gooien en geen troep meer te kopen!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:06

Met kerst bedoel ik niet de kerstcadeau's. Meer de decoratie voor in huis, kerstballen wat ik genoeg heb.. :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:09

rapunzelx schreef:
Met kerst bedoel ik niet de kerstcadeau's. Meer de decoratie voor in huis, kerstballen wat ik genoeg heb.. :')

Nou je zegt het zelf al.
Wat je genoeg hebt. Mooie reden dus om niet nog meer te gaan kopen.
Ik wil ook elk jaar iets nieuws maar eigenlijk is het nergens voor nodig. Het staat toch maar een paar weken in huis.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:12

Zo het gaat goed hier! Alleen een verjaardagscadeautje gekocht voor een vriendinnetje en verder niks! En ben toch de hele stad door gelopen. Wat doet iedereen het goed! Het helpt inderdaad om uit te rekenen wat je bespaard.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:16

Kleding betalen mijn ouders voor mij, dus dat scheelt. :Y) Kerstdecoratie hoef ik gelukkig ook niet aan te schaffen aangezien ik nog gewoon thuis woon. Uit ervaring weet ik dat m'n moeder en oma's graag nieuwe dingen aanschaffen terwijl de hele zolder vol ligt met kerstspullen.

Je kunt die oude ballen van drie jaar geleden wel weer uit de kast halen, bijna iedereen zal denken dat je ze nieuw hebt omdat je ze al een paar jaar niet gebruikte!

Goed bezig Lotje.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:10

Ohjee mijn challenge komt in gevaar!! Ik heb een nieuwe woning gevonden, midden in het centrum. Boven een parfum winkel en als ik uit mijn raam kijk dan kijk ik zo mijn lievelings kleding winkel in. Twee keer rollen en ik ben bij de Xenos en Big Bazar.

En laat een nieuwe woning nou net een goed excuus zijn voor nieuwe prullaria...
*STERK BLIJVEN*

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:20

Ik ben gewoon de action uitgelopen met alleen dat wat ik nodig heb. Tampons :') tja...die heb je toch echt nodig....verder niets gehaald! Is dat goed of is dat goed ;)

Ik ga ook vanaf volgende maand een x bedrag pinnen en dat mag ik opmaken, niet meer. Ik vind het wel heel lastig nog hoor, telkens denk: ik wil dit of ik wil dat...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:41

@ Rena, +:)+ _/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:42

Today is payday. Dus ik laat het bedrag wat ik zeker weten nodig heb op mijn bankrekening staan en de rest gaat in een mooie lijn naar de spaarrekening. Heel benieuwd of ik moet gaan schuiven of niet :=