Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leffroi schreef:xx_Lyzet schreef:Ik doe mee!
Wat ik gedaan heb;
Mijn pinpas thuis gelaten, elke maand een bepaald X bedrag pinnen, en contant in je portemonnee.
Is dit op, helaas, dan is voor mij het geld op.
Ik denk nu eerst ook na met kopen, heb ik het wel perse nodig, of kan het nog wachten?
Ga niks meer kopen waar je het geld er niet voor hebt. Haalde snel iets van mijn spaarrekening af, maar het komt er niet zo snel op terug gestort.
Wat ik nu ook met sparen doe is;
Mijn spaarrekening stond ook op een mooi bedrag met paar nullen erachter.
Helaas, is dit bedrag minder geworden. Ik ga mijn spaarrekening terug doen naar dat bedrag wat er op stond. En thuis heb ik spaarpot staan die totaal niet open kan, dus zo'blik met een eurobiljet erop.
Eigenlijk is dat het potje voor mijn paard. Maar ik ga daar ook in sparen, het kan niet open, dus kan je er niet bij.
Ik heb gemerkt dat dit wel goed voor mij werkt.
Lees graag ook jullie tips voor meer ideeën en tips op te doen!
Alles kan kapot![]()
dit komt echt als geroepen, ik koop ook altijd veel te veel nutteloze dingen. We zijn druk bezig met de bouw van ons huis dus wat minder uitgeven is eigenlijk wel een goed idee. Ik ben benieuwd of ik kan volhouden

ikke schreef:Nah, ik vrees met grote vrezen dat het toch niet goed gaat komen. Hoorde vandaag vervelende bijgeluiden uit het voor-onder. Zeer waarschijnlijk gaat de dynamo het begeven. Daar moet ik dus wel iets mee, voordat ie het echt begeeft.
Tenzij je nog 3 andere auto's hebt die het allemaal wel doen.
ginger18 schreef:Het jaar is niet meer zo lang rapunzelx.
Maar je kan natuurlijk ook met een maand ofzo beginnen.
Bij mij is de schade tot nu toe 1 pakje sigaretten. Valt best mee.
Ik heb zelfs nog geld over en morgen komt de zorgtoeslag binnen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Meestal is het dan op.
En ik heb ook nog een gelpad gekocht (die had ik al gereserveerd voor de challenge en ik moet nog een singel kopen, maar die heb ik echt nodig).
En mijn moeder nog wat terug betaald.
Dus het valt me zeker niet tegen. Morgen weer vrolijk verder
).
dat zijn gewoon zaken die bij de vaste uitgaven horen mijn ziens
Verder gewoon een beetje opletten met de uitgaven
rapunzelx schreef:Met kerst bedoel ik niet de kerstcadeau's. Meer de decoratie voor in huis, kerstballen wat ik genoeg heb..
Kerstdecoratie hoef ik gelukkig ook niet aan te schaffen aangezien ik nog gewoon thuis woon. Uit ervaring weet ik dat m'n moeder en oma's graag nieuwe dingen aanschaffen terwijl de hele zolder vol ligt met kerstspullen.
tja...die heb je toch echt nodig....verder niets gehaald! Is dat goed of is dat goed