Dieselpaard schreef:Ik denk er ook zo over, hoor, maar tegelijkertijd weet ik dat juist de kinderen die niet zo belachelijk veel krijgen van hun ouders, het meest nederig en dankbaar zijn. Zij halen juist voldoening uit niet-materialistische dingen. Dat een wasmachine stuk is, is natuurlijk heel vervelend, maar ik kan me ook voorstellen dat er van die wasstations zijn. Ik denk dat wij in onze samenleving teveel denken in materieel dan in andere dingen.
Veel kinderen zijn ontzettend verwend en ik sta soms echt met m'n oren te klapperen als ik hoor wat kinderen aan cadeaus krijgen.
Dus...ja ik ben het met je eens dat het niet handig is om nog meer kinderen te nemen als je zo krap bij kas zit, maar besef me tegelijkertijd ook dat het een kind veel meer geeft. Met al die tweedehandskleding waar nog prijskaartjes aan hangen omdat het nooit gedragen is, hoef je niet eens te zien dat een gezin het niet breed heeft.
ik kan het niet beter zeggen!
Zolang er aan de basisbehoeften voldaan kan worden, waarom niet? Ik durf er voor te wedden dat er hier heel wat bokkers zijn die geboren zijn in een tijd waarin hun ouders financieel niet meteen hoogtijden beleefden... of zijn jullie echt allemaal kinderen van 2 ouders met een dik fulltime inkomen (destijds bedoel ik dan)...? De jaren '80 bijvoorbeeld waren niet de meest florerende.
Zolang een kind goede zorg krijgt, veel aandacht en een goede opvoeding, een deftig bed, en genoeg eten en ook kans voor onderwijs, is er geen probleem. Ik baar me meer zorgen om kinderen waarvan de ouders wél genoeg geld hebben, maar die bijvoorbeeld grootgebracht worden op liters cola en chips en als speelgoed de iPad van papa hebben in plaats van simpele legoblokjes, en niet meer weten wat het is om buiten in de modder te spelen.