Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Celiien schreef:Eerlijk? Als ik tijdens de spits reis, en er komt een ouder stel: nee sorry. Wat hebben die oudjes te doen in het ov tijdens de spits?? Ze weten dat het dan Megadruk is, plan een uurtje later dat he weggaat ofzo
Voor mindervaliden/beperkte mensen sta ik altijd op. Net als dat ik in/uit de trein oid help uitstappen, net als mensen met kinderwagens
O wow... Mijn vader is ook een 'oudje', maar hij heeft ook gewoon nog een druk leven. Zou verboden moeten worden om voor je vrijwilligerswerk in de trein te stappenals oudje is je leven uiteraard voorbij! En hoef je nergens meer heen, niet naar je kinderen, niet naar je oude zus die op sterven ligt, niet naar het ziekenhuis, niet op vakantie, niet naar je (vrijwilligers)werk (onze oudste vrijwilliger was 94!
![]()
![]()
Hulde!). Kan allemaal best buiten de spits om, omdat je oud bent
![]()
Denk dat weinig mensen bewust voor de lol met de spits gaan reizen.

LadyMadonna schreef:Kennelijk niet... Ik ben al drie dagen de sjaak... Ik ben werkelijk de enige die vraagt "wil je hier zitten?" In een bus vol studenten
Dinsdag kon ik mijn plek niet afstaan omdat ik zelf al stond, en toen heeft die jongen dus de hele weg gestaan
Dit verbaasd mij echt... Helaas mis ik net dat stukje lef om m'n bek open te trekken of ik de enige met fatsoen ben...
Celiien schreef:Ik vind idd dat oudjes (lees: 75+) niks te zoeken hebben in het ov tijdens de spitsuren. Uiteraard behalve tijdens spoed Ed. En dat ze net zoveel betalen en/of recht hebben als ik op een zitplaats. Misschien iets genuanceerder opschrijven
Lijkt mij stug dat 'die oudjes' de hele trein bezetten elke keer in de spits. T is niet voor niets dat ze vanuit de overheid ook thuiswerken gingen promoten, dus als je lekker wilt zitten; blijf thuis
tijdens de spits (als ik al een plek heb) om traject zoetermeer-dh sta ik niet op
als je zo graag wilt zitten of ouder bent koop je een eersteklas kaartje 
mdh: je betaald voor vervoer, met een mogelijkheid tot zitplaats. Wat maakt dat zij meer recht zouden hebben op een zitplaats ? We betalen allemaal hetzelfde toch? Celiien schreef:Geef t vooral doortijdens de spits (als ik al een plek heb) om traject zoetermeer-dh sta ik niet op
Sjonge mag toch wel mn mening gevenmdh: je betaald voor vervoer, met een mogelijkheid tot zitplaats. Wat maakt dat zij meer recht zouden hebben op een zitplaats ? We betalen allemaal hetzelfde toch?

Celiien schreef:
Gelukkig dat ik verder wel op sta voor invaliden, zwangeren etc, en hun ook help met in/uit de trein komen.
Oudere mensen kunnen kerngezond zijn en ook kunnen staan; je hoeft van mij echt niet gelijk je plek af te staan
Mijn vader zal het wel vragen, omdat hij aan de buitenkant gezond eruit ziet maar in werkelijkheid hartpatiënt is en een sterk verminderde pompfunctie en dus niet even 2 uur kan staan. Dus moet hij maar een 1e klas kaartje kopen omdat hij net als velen gewoon naar het werk moet en door pech ziek is? hij is daarmee niet anders als die jongen van 20 met zijn been in het gips, alleen bij mijn vader zie je het niet.
om dan nee te zeggen vind ik gewoon weg asociaal, zekwe als je zelf niks hebt. Celiien schreef:Geef t vooral doortijdens de spits (als ik al een plek heb) om traject zoetermeer-dh sta ik niet op
Sjonge mag toch wel mn mening gevenmdh: je betaald voor vervoer, met een mogelijkheid tot zitplaats. Wat maakt dat zij meer recht zouden hebben op een zitplaats ? We betalen allemaal hetzelfde toch?
.
Je kijkt erop en niet erin. Tazzey schreef:vuurneon schreef:Als wij 75 zijn, vrees ik dat wij ook nog aan het werk zijn
Maar dan wel werktijden tussen 12.00 en 15.00 want anders zit je in de spits en daar ben je dan persona non grata