Anne_mieke88 schreef:je geeft niet een boy giftcard als iemand een meisje krijgt
Wat dacht je van gewoon giftcard? Er hoeft toch niet "jongen" of "meisje" op te staan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anne_mieke88 schreef:tja helaas kunnen wij mensen er niks aan doen dat een kind niet onzijdig wordt geboren...
Anne_mieke88 schreef:nee dat niet, maar dat maakt het wel dat het er leuker uitziet.
Murthul schreef:Dat vind ik wel een beeetje vergaand, zelf zou ik het nooit doen, maar stel dat ik een jongentje zou krijgen dan mag die net zo hard roze dingen willen als een meisje.
wil je een neutrale verpakking, go for it want deze zijn vrijwel altijd te vinden. Wat betreft de maandverband, wil je geen bloemetjes en krullen? Ga voor etos eigen merk, krijg je een neutrale kleur egaal papiertje
en zo is er eigenlijk voor ieder product wel een neutraal alternatief. Murthul schreef:Er schijnen ook mensen te zijn die niemand vertellen wat nou precies het geslacht van de baby is, die mensen voeden zo neutraal mogelijk op zodat het kind niet in een hokje word gestopt en zich zo vrij mogelijk kan ontwikkelen.
(maar goed, haar groeide weer en was van mijn tic af dus het bleef lang)
vuurneon schreef:Ik denk dat het heel lastig is om je kind genderloos op te voeden in een land waarbij je continu de verschillen tussen jongens en meisjes toch naar voren ziet komen en waarvan de omgeving ook bepaalde verwachtingspatronen heeft. Bovendien moet je als ouders ook het goede voorbeeld geven door zelf neutraal te zijn. Kinderen kopiëren immers veel.
Mijn ouders hadden mijn haar gekort toen ik klein was (ik trok mijn haren eruit) en ik was gelijk een jongetje volgens de buitenstaanders. Tja....(maar goed, haar groeide weer en was van mijn tic af dus het bleef lang)
SFC schreef:Maar als je het geslacht en het kleine detail (haartjes) hebt dan komt het direct een stuk persoonlijker op. Net als je ook voor de naam zou gaan als je zo een kaart vond, dat is gewoon 'specialer' als zomaar standaard.
Alsof op een kaart puur en alleen gefeliciteerd zou mogen staan, dat is toch niks persoonlijks?
SFC schreef:Ja ik vind van wel. Alles wat hetgeen meer beschrijft maakt iets persoonlijker. Een mens is 'iedereen', een kind is alweer een kleiner deel van die 'iedereen' en een jongen weer een kleiner deel. Als je mijn gedachtegang snapt...
SFC schreef:Ja ik vind van wel. Alles wat hetgeen meer beschrijft maakt iets persoonlijker. Een mens is 'iedereen', een kind is alweer een kleiner deel van die 'iedereen' en een jongen weer een kleiner deel. Als je mijn gedachtegang snapt...