onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:06

Broerlief heeft het waarschijnlijk druk met andere dingen.

Goed voor jouw gemoedsrust dat het oude huis is opgeleverd, je moeder weer bereikbaar is en zich steeds meer thuis kan voelen in haar nieuwe huis.

Zennnnnnnn.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 11:16

Maflinger_S schreef:
Zennnnnnnn.....

hmmmm klinkt goed!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:17

Hoe ist verder met moeders, komt ze wel over alsof ze echt het ziet zitten in het nieuwe huisje...?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:20

Maflinger_S schreef:
Broerlief heeft het waarschijnlijk druk met andere dingen.

Goed voor jouw gemoedsrust dat het oude huis is opgeleverd, je moeder weer bereikbaar is en zich steeds meer thuis kan voelen in haar nieuwe huis.

Zennnnnnnn.....

Denk je nu echt, dat dat het is :? . En ja, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Broerlief denkt dat ie klaar is. En laat zijn moeke en zus gewoon stikken. -:(-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:00

pmarena schreef:
Hoe ist verder met moeders, komt ze wel over alsof ze echt het ziet zitten in het nieuwe huisje...?

Ja gisteravond in de auto bedankte ze me nog een x, ze was zo blij dat ik er toen over begonnen ben. En dat ze erg blij was met haar huisje. Heb toen ook gezegd dat ik blij was dat ze zoveel zin in heeft en dat ik me voor niets zorgen heb gemaakt en soms wel dingen tegen haar zeg die niet zo leuk zijn ( om te zeggen en te horen) maar dat ik liever eerlijk blijf. Dat kon ze alleen maar waarderen en vindt dat ook zo prettig aan zowel mijn man als mij dat wij haar niet naar de mond praten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:05

Nou dat is dan in ieder geval een hele opluchting als dat oprecht was +:)+

Zoals je hier de feiten neerzet vind ik je broer maar een lül, vooral dat hij het arme mens achter laat in een huis zonder bed en wat dan ook.... wat een klojo zeg.

Kan me voorstellen dat je er geen hoge pet van op hebt. Hopelijk heeft dit bij moeders ook weer wat verder de ogen geopend en zal ze een volgende keer toch wat minder meegaand reageren op zijn plannen :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:07

Ben het met je eens pmarena! Ik hoop dat ze de volgende keer ook beter nadenkt voordat ze er met open ogen intuint.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:08

Over je broer kunnen we misschien maar beter zwijgen pfff.....maar misschien ove een paar dagen komt ineens
opdagen om zijn klusjes te doen en is dan vebaasd dat alles aangesloten is etc.....

Wel fijn dat je moeder het wel een prettig huis vind en weer verder kan met haar leven...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:22

Dan kan hij alle bende die hij in de badkamer had achtergelaten van de zolder afvissen! Wil zijn gezicht dan wel eens zien (o wat ben ik slecht ~~}> ) Hij had de badkamer zo vol gebouwd dat ze nog net van 1 kant af op het toilet kon gaan zitten.... Mijn man kon dat niet aanzien afgelopen zondag dat hij alles bij elkaar had geraapt en op de zolder in een hoek heeft neergelegd. Als mijn man het er niet weg had gehaald had ze zich nog steeds bij het aanrecht kunnen wassen... Even douchen is toch wel erg prettig hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:24

Zoals het type klinkt zou het me niet verbazen dat hij daar nog eeuwige dankbaarheid voor verwacht ook, dat hij haar zo goed geholpen heeft...straks is het allemaal zijn prestatie geweest :P :roll:

Maargoed, als moeders het maar naar haar zin heeft dan zit broer verder prima in zijn sop :P

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:31

Inzicht van een erwtje.......

Maar pmarena zegt zou het zomaar kunnen zijn dat jullie allemaal heel dankbaar moeten zijn voor zijn inzet etc....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:37

Natuurlijk heeft hij ook best wat gedaan, de muren en de plafonds zien er strak uit, dat kan hij ook erg goed, alleen de rest er om heen gaat m laten we zeggen niet zo best af..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:45

Daar kan je hem dan ook mee complimeteren als hij gaat zitten snoeven: ja de muren en plafonds zijn heel netjes geworden :j

Zoek je geen ruzie maar geef je toch een hint hoe je er over denkt :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:50

goeie tip, ga m proberen te onthouden! ere wie ere toekomt was het geloof ik toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:57

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:23

Vriendelijk glimlachen en idd beamen dat de muren ect erg mooi zijn en sorry van het erwtje.... :+ }>

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 13:14

Gisteren ondanks een lege plek aan tafel toch een leuke en gezellige 1ste kerstdag gehad, mijn moeder en mijn zus kwamen al 20 bij ons samen die dag vieren. Na het eten hebben we 4 wensballonnen opgelaten, ook 1 voor mijn overleden zus als symbool dat ze er toch bij is geweest in gedachten.
Mijn broer is niet meer bij mijn moeder geweest, alleen aan de deur (hij wilde niet binnen komen... :? ) om te vragen of ze nog steeds kwam met kerst en zo ja welke dag van de 2. Dit was al afgesproken op haar verjaardag, ze weten dondersgoed dat moeders altijd 1ste kerstdag bij ons is. Het leek haast wel alsof hij hoopte dat ze zei nee ik kom niet meer ofzo... Moeders heeft weinig zin om te gaan vandaag naar hun, ze is bang om de verkeerde dingen te zeggen en loopt daardoor erg op haar tenen, ze heeft geen zin meer in gedoe en dat kan ik goed snappen. Met haar 80ste heeft ze ons nog verslagen met scrabble!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:19

Fijn dat jullie gisteren een leuke en gezellige kerstdag hadden, met een mooi gebaar naar/voor je zus. Klinkt goed.

Vandaag moet je moeder dus blijkbaar nog even doorbijten. Lekker paar sloffen aan (hoeft ze niet op haar tenen te lopen) en gewoon zeggen wat haar dwars zit, als het zo uitkomt. (En voor meelezers in dit topic die mijn sarcasme geheel ontgaat, doe ik er een smiley bij }>.)

Ik begrijp dat jij en je man vandaag de tijd aan jezelf hebben? (of in ieder geval niet meegaan naar je broer?) Geniet ervan en een fijn 2015 toegewenst!
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 26-12-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:45

Tja.....neus omhoog en gaan, als het er niet zint gewoon zeggen....je broer is niet haar baas maar een zoon en hoeft zn moeder zo niet te behandelen.....

Fijn dat jullie een mooie eerste kerstdag hadden en een mooi gebaar naar je zus!

Nog een gezellige dag gewenst en een mooi en gezond 2015!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 08:47

Heb moeders nog niet gesproken dus weet niet hoe het is geweest.
Nee wij gaan nooit met kerst naar hun toe. Het is al jaren zo dat eerste kerstdag mijn moeder en mijn zus bij ons komen en dat moeders 2e kerstdag naar mijn zus en zwager ging die nu zijn geëmigreerd naar het buitenland. Die zus heeft dus tegen mijn broer gezegd dat zij (broer en schoonzus) best wat van haar taken over kunnen nemen (paar keer per week een warme maaltijd brengen en dus met de kerst uitnodigen enzo). Wij zetten de traditie lekker voort met eerste kerstdag.
Hoorde wel van mijn moeder dat het brengen van een warme hap al bijna niet meer gebeurt. Het voelt ook een beetje als een verplichting dat ze haar maar vragen zodat ze niet alleen zit met dat soort dagen. Maar goed de tijd zal het leren of ze dingen vol blijven houden of niet.

Moeders vond het oplaten van de wensballonnen ook erg leuk, we hadden haar tijdens het eten gezegd dat ze een wens mocht bedenken maar niet zeggen. Na het eten hebben we dit gedaan en ze bleef ze maar nakijken tot ze echt uit het zicht waren, vond het ook erg mooi om te doen.
2e kerstdag hebben we lekker rustig samen doorgebracht, we zien elkaar al zo weinig dus dat was wel erg lekker!

Maflinger_S en Kally jullie ook een goed 2015 toegewenst!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:20

Jeetje wat een verhaal.. Gelukkig heeft je moeder het wel naar haar zin in haar nieuwe huisje. Mijn ervaring met oude mensen (en dat wordt bevestigd door de vele thuiszorgers die hier mijn oma verzorgen) is dat ze steeds passiever worden. Ze zijn dus inderdaad heel beïnvloedbaar en als er veel heisa om heen is zullen ze dus steeds minder voor hun eigen mening en wil op komen. Dat is heel lastig, omdat je daardoor niet altijd weet wat ze nu wel willen. Maar wel belangrijk om steeds te achterhalen.

Hopelijk zal je moeder nog vele gezonde en gelukkige jaren hebben in haar woning en komt de rust ook weer een beetje terug in je familie.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 20:35

Bedankt voor de tip Jessix, iets wat ik dus goed in de gaten kan gaan houden, of ze dus wel blijft aangeven van ZIJ wilt en niet bijvoorbeeld mijn broer.
Inmiddels zijn we klaar met dingetjes doen in het huis, alleen de kapstok moet nog worden opgehangen en wat schilderijtjes aan de muur, maar daar weet ze nu nog niet waar ze ze wil hebben, dus heb al aangegeven dat ze daar dan beter mee kan wachten tot ze het wel zeker weet.
Mijn broer is er niet meer geweest, hij heeft elke keer wel een k..smoes om niets te doen. ( ondertussen kan hij wel een ander helpen met verhuizen of klusjes doen)
Mijn broer was nog wel ongelooflijk tegen moeders uitgevallen waar al zijn spullen waren gebleven die in de douche lagen.... Hij dacht dat wij ze buiten ergens neer hadden gegooid. Nou nee zei mijn moeder die liggen netjes bij elkaar in een grote doos op de zolder. O nou dat viel dan maar mee zei hij er over heen. Hij kwam pas na 2 weken voor die spullen, was een mooie boel geweest als we naar haar hadden geluisterd en de boel de boel gelaten in de douche, had ze al die tijd niet kunnen douchen.
Ik ben heel opgelucht dat ze er met plezier woont, inmiddels al wat leuke contacten heeft opgedaan in het buurtje (komt mede ook omdat ze er regelmatig met de hond op uit moet) en dat nu (eindelijk) alles klaar is voor haar.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:05

Wat fijn dat het steeds meer haar plekje wordt...gelukkig en ook dat er contacten zijn.
Huisje bijna aan kant en geen hulp meer nodig moet je maar denken.
Je broer blijft dus helaas een verhaal apart en apart....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:56

De boel is inmiddels aardig aan het escaleren. Mijn broer verdraait alles, gooit alles op mij. Mijn moeder wil op dit moment zelfs geen contact meer met hem. Mijn broer beweert dat mijn moeder op de dag van de verhuizing mijn schoonzus het huis heeft uitgezet, iets wat totaal niet waar is. Zij geven beide ook aan er klaar mee te zijn en proberen in mijn ogen hun eigen straatje schoon te praten. Verder beweren zij beide dat mijn moeder niet dankbaar is voor alles wat ze gedaan hebben, terwijl mijn moeder op de dag van de verhuizing tijdens de lunch ze nog aan heeft gegeven zo blij te zijn met alles wat ze hebben gedaan.

Gelukkig woont moeders er wel met veel plezier en heeft ze leuke en aardige buren. Jammere is wel dat ze dan nu zo dichtbij mijn broer/haar zoon woont en dat hij dan vervolgens niet meer naar haar omkijkt. De afstand naar het vorige huis was niet zo groot maar dat was al een drempel en dan nu dit... Erg jammer dat het zo moet gaan vooral voor mijn moeder!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:17

Moraal van dit verhaal: je broer (en zijn vrouw) gooit zijn eigen glazen in. Laat het gaan. Zorg jij maar gewoon dat de band met je moeder goed blijft zodat jij jezelf recht in de ogen kunt blijven kijken.