Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:15

Ik ben ook overgegaan op dampen. :j
Het is echt een bevrijding, ik stink niet meer naar rook en kan veel vrijer ademen.
Ik heb 9 jaar best stevig gerookt en nu sinds een maand niet meer. :)

ierusju

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:20

Ik rook niet, maar vind veel mensen die huisdieren hebben en binnen roken wel egoïstisch. Net als roken met kinderen in huis. Zie het op stal ook vaak dat ze voor hun paard zitten te roken.
Ieder zijn eigen ding, dat snap ik helemaal, maar waarom moeten anderen er last van hebben?
Volwassenen kunnen nog weglopen, maar kinderen doen dit meestal niet en dieren al helemaal niet.

Nu zeg ik niet dat iedereen die dieren heeft en rookt slecht voor zijn/haar dieren zorgt hoor!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:22

MarlindeRooz schreef:
Ankie2011 schreef:
Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Serieus dat soort mensen maken de zorgverzekeringen zo duur. 8)7

Als het aan mij lag werden de zorgverzekering kosten ook gebaseerd op iemand zijn leefstijl.

en dan gaan alle rokers stoppen, wat denk je dat er dan gaat gebeuren met bijna €4 accijns op een pakje shag en €3,31 accijns op een pakje sigaretten? jij denkt dat ze dat geld niet op een andere manier terug willen verdienen?

Ze roepen wel dat ze willen dat mensen stoppen maar voor de schatkist is dat niet absoluut niet goed. Zelfde als energie maatschappijen die willen dat je gaat besparen op gas en licht :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:23

BarryPlopper schreef:
ja ik rook , waarom? omdat ik er ooit eens mee begonnen ben.
Ja je gaat er dood van, maar dat ga je ook wel zonder te roken
Ja het is duur, maar als ik niet zou roken zou ik dat geld aan vreterij uit geven. Dus nu blijf ik slank :')

Idem hier

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 10:24

Als alle rokers gaan stoppen zijn er ook een stuk minder zorgkosten van mensen met longproblemen :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:29

Tsja, mijn oma (vaders kant) is gestorven aan longkanker, ze heeft nooit gerookt.
Mijn opa (moeders kant) is gestorven aan een hartstilstand, rookte ruim 60 jaar. Zijn vrouw, mijn andere oma, is gestorven aan kanker, heeft ook nooit gerookt. Werd daar niet binnen gerookt uit respect voor oma, na haar dood is dit verandert.

Roken bij de kinderen doe ik niet, enkel als ik over straat loop. Roken bij dieren zo min mogelijk, in een brandgevoelige omgeving al helemaal niet

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:29

niet alle rokers hebben long problemen :Y) misschien iets minder conditie, ik ken mensen die 95 zijn geworden en vanaf hun 12 rookten, mijn opa kreeg zelfs te horen van de dokter dat hij wat vaker een borreltje mocht drinken zodat hij minder bloedverdunners hoeft te slikken en dat hij niet hoeft te stoppen met roken

En er ouder uitzien door roken? Dat geld niet voor mij aangezien ik altijd 4-6 jaar jonger geschat wordt :o

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:37

Ik rookte, ben nu 2 jaar gestopt en heel sporadisch rook ik er nog 1. Meestal met wat drankjes op :')

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:39

Natasja91 schreef:
Als alle rokers gaan stoppen zijn er ook een stuk minder zorgkosten van mensen met longproblemen :+

Ja, En de belastingen gaan dan zwaar omhoog omdat rokers het melkkoetje zijn van de overheid

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:40

Nee, het stinkt, je krijgt er lelijke tanden van en het kost veeeeulste veel geld.
Daarnaast kom je er ook nog maar lastig vanaf als je er aan begint.. En als het in het begin smerig is, snap ik überhaupt niet dat je er mee door gaat :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:54

Natasja91 schreef:

Want long problemen worden tenslotte enkel veroorzaakt door roken...

Ik ben dus een damper, waar heel veel over te doen is.
Het is een gezondere vorm van roken, aangezien je geen teer inhaleert. Toch wordt er alles gedaan om dampers dwars te zitten.
Waarom? Op dampen zit (nog ) geen accijns, dus gemiste inkomsten...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:01

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:10

Nee ik rook niet.
Ik vind het gewoon goor. Alles stinkt ernaar. Als ik moest kiezen tussen een krantje lezen op een toilet die stinkt naar poep of lezen in een rookhok, kies ik de plee.
Als je met iemand praat die net een sjekkie gerookt heeft stinkt diegene gewoon zo smerig uit z'n mond, ga er bijna van kokhalzen.
Of bij mensen thuiskomen die al 20 jaar roken en al 20 jaar niet geverfd hebben, moet je eens een schilderijtje weghalen :wow: vies.... :r
Die vieze gele vingers en dat bruine gebit, de overvolle asbakken. De peuken op de grond terwijl er een asbak staat of hangt.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:19

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:20

Nee.
Ik heb astma, ik heb het geld er niet voor en het stinkt verschrikkelijk :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:22

Ik ben ook écht allergisch voor die mensen die zeuren dat ze geen geld hebben en een uitkering hebben en dan wel een pakje per dag roken. _-:( En maar het handje ophouden bij de voedselbank. Nou van die 5 euro per dag kun je leuk eten.
Met je eigen geld je verslaving onderhouden is 1, met het geld van een ander is 2.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:24

Ik ben ook nog maar 14 maar heb nog nooit een trekje genomen of gerookt. Het stinkt en ik wil niet verslaafd raken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:55

Natasja91 schreef:
Bij longkanker en COPD in elk geval een heel behoorlijk percentage.
Kijk maar op deze pagina van het Trimbos instituut, tabel onderaan:
http://www.rokeninfo.nl/publiek/cijfers/ziekte-sterfte

Interessant wel, maar ook dubbel. Longkanker kan je ook krijgen als je niet rookt. Hadden deze mensen ook longkanker gekregen als ze niet rookte? Ga je nooit weten denk ik.
Ik ga zeker niet ontkennen dat roken invloed heeft op diverse ziektes, maar se cijfers zijn altijd lastig.
Iemand die rookt en veel met fijnstof werkt krijgt vervolgens longkanker. Komt het dan van het roken? Van de fijnstof? Een Combinatie van? Of geen van beide?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:06

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook écht allergisch voor die mensen die zeuren dat ze geen geld hebben en een uitkering hebben en dan wel een pakje per dag roken. _-:( En maar het handje ophouden bij de voedselbank. Nou van die 5 euro per dag kun je leuk eten.
Met je eigen geld je verslaving onderhouden is 1, met het geld van een ander is 2.

_/-\o_

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:04

Ja, ik rook. Omdat ik dat wil.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:12

phormicola schreef:
Ik rookte letterlijk de ene na de andere, dus niet figuurlijk. En ik taal er nooit meer naar, ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik een niet-roker ben en niet-rokers denken nooit aan sigaretten. Zo simpel was het :)

Jeeetje 50! Wat ontzettend knap dat je gestopt bent, wat moet dat moeilijk geweest zijn.

Ik rook niet en ik weet dat er wel mensen zijn van mijn leeftijd die roken, maar niemand van mijn vrienden rookt, dus word ik ook niet verleid om het te doen. Al zou ik er dan alsnog niet aan toegeven, ik heb namelijk astma, dus de kans dat het dan super genant wordt is te groot :+ En ik wil natuurlijk niet verslaafd zijn.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:18

Ik rook niet en ben het ook niet van plan. Veel in mijn vriendengroep doen het wel en vragen wel eens of ik ook wil, maar gewoon nee blijven zeggen is eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht hahaha :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:23

Nee ik ben echt anti roken. Ik zeg er altijd meteen wat van als mensen in mijn omgeving roken. Of ze er mee op willen houden of ergens anders willen gaan staan. In mijn huis/auto en bij mijn paarden mag absoluut niet gerookt worden. Smerige bende.

Rokers in mijn omgeving vinden mij vet irritant maar ja het boeit me echt niet en ik kan er ook niet tegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:28

Ankie2011 schreef:
Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Mag hopen dat die uitstond, levensgevaarlijk om te roken met een zuurstoftank naast je....

MarlindeRooz schreef:
Ankie2011 schreef:

Serieus dat soort mensen maken de zorgverzekeringen zo duur. 8)7

Als het aan mij lag werden de zorgverzekering kosten ook gebaseerd op iemand zijn leefstijl.

Dat soort mensen betaald ook ways meer belasting :+ Bovendien moet je je serieus afvragen of je nog wil stoppen als je longproblematiek in zulk stadium hebt dat je zuurstofadditief moet gebruiken... De voordelen wegen in dat geval niet zozeer meer op tegen de nadelen.Als behandelaar ga je daar vaak niet eens meer zo op in....

LadyMadonna schreef:
Natasja91 schreef:
Bij longkanker en COPD in elk geval een heel behoorlijk percentage.
Kijk maar op deze pagina van het Trimbos instituut, tabel onderaan:
http://www.rokeninfo.nl/publiek/cijfers/ziekte-sterfte

Interessant wel, maar ook dubbel. Longkanker kan je ook krijgen als je niet rookt. Hadden deze mensen ook longkanker gekregen als ze niet rookte? Ga je nooit weten denk ik.
Ik ga zeker niet ontkennen dat roken invloed heeft op diverse ziektes, maar se cijfers zijn altijd lastig.
Iemand die rookt en veel met fijnstof werkt krijgt vervolgens longkanker. Komt het dan van het roken? Van de fijnstof? Een Combinatie van? Of geen van beide?

Het is niet alleen longkanker wat je krijgt van roken he, die kans is nog redelijk te overzien en longkanker kun je idd van veel dingen krijgen.
COPD is met name een rokersprobleem, 1 op de 5 rokers krijgt last van COPD en 90% van de COPD'ers is veroorzaakt door roken.

Zelf rook ik overigens niet, zit te dicht op de gevolgen ervan. Wordt er in mijn werk dagelijks mee geconfronteerd, dan hou je het wel uit je hoofd. :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-09-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:30

Nee, ik vind roken belachelijk.
De enige reden die ik kan vinden om te beginnen met roken, is om stoer te doen. Want een eerste sigaret is nooit meteen lekker.