Het is echt een bevrijding, ik stink niet meer naar rook en kan veel vrijer ademen.
Ik heb 9 jaar best stevig gerookt en nu sinds een maand niet meer.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Ankie2011 schreef:Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast.
Serieus dat soort mensen maken de zorgverzekeringen zo duur.![]()
Als het aan mij lag werden de zorgverzekering kosten ook gebaseerd op iemand zijn leefstijl.
misschien iets minder conditie, ik ken mensen die 95 zijn geworden en vanaf hun 12 rookten, mijn opa kreeg zelfs te horen van de dokter dat hij wat vaker een borreltje mocht drinken zodat hij minder bloedverdunners hoeft te slikken en dat hij niet hoeft te stoppen met roken
Natasja91 schreef:Als alle rokers gaan stoppen zijn er ook een stuk minder zorgkosten van mensen met longproblemen
vies....
En maar het handje ophouden bij de voedselbank. Nou van die 5 euro per dag kun je leuk eten.Natasja91 schreef:Bij longkanker en COPD in elk geval een heel behoorlijk percentage.
Kijk maar op deze pagina van het Trimbos instituut, tabel onderaan:
http://www.rokeninfo.nl/publiek/cijfers/ziekte-sterfte
MarlindeRooz schreef:Ik ben ook écht allergisch voor die mensen die zeuren dat ze geen geld hebben en een uitkering hebben en dan wel een pakje per dag roken.En maar het handje ophouden bij de voedselbank. Nou van die 5 euro per dag kun je leuk eten.
Met je eigen geld je verslaving onderhouden is 1, met het geld van een ander is 2.
phormicola schreef:Ik rookte letterlijk de ene na de andere, dus niet figuurlijk. En ik taal er nooit meer naar, ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik een niet-roker ben en niet-rokers denken nooit aan sigaretten. Zo simpel was het
En ik wil natuurlijk niet verslaafd zijn.
Ankie2011 schreef:Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast.
MarlindeRooz schreef:Ankie2011 schreef:Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast.
Serieus dat soort mensen maken de zorgverzekeringen zo duur.![]()
Als het aan mij lag werden de zorgverzekering kosten ook gebaseerd op iemand zijn leefstijl.
Bovendien moet je je serieus afvragen of je nog wil stoppen als je longproblematiek in zulk stadium hebt dat je zuurstofadditief moet gebruiken... De voordelen wegen in dat geval niet zozeer meer op tegen de nadelen.Als behandelaar ga je daar vaak niet eens meer zo op in....LadyMadonna schreef:Natasja91 schreef:Bij longkanker en COPD in elk geval een heel behoorlijk percentage.
Kijk maar op deze pagina van het Trimbos instituut, tabel onderaan:
http://www.rokeninfo.nl/publiek/cijfers/ziekte-sterfte
Interessant wel, maar ook dubbel. Longkanker kan je ook krijgen als je niet rookt. Hadden deze mensen ook longkanker gekregen als ze niet rookte? Ga je nooit weten denk ik.
Ik ga zeker niet ontkennen dat roken invloed heeft op diverse ziektes, maar se cijfers zijn altijd lastig.
Iemand die rookt en veel met fijnstof werkt krijgt vervolgens longkanker. Komt het dan van het roken? Van de fijnstof? Een Combinatie van? Of geen van beide?