Anoniem schreef:Onali schreef:Mijn moeder heeft een medische tatoeage, waar valt die onder?
Ik heb de pootafdrukken van mn westie op mn schouderblad staan. Ik heb ze voor mezelf niet voor een ander.
Iemand in mijn familie heeft dat ook, na borstkanker nieuwe borsten en haar tepels moeten laten tatoeëren. Dat vind ik heel wat ander dan een doodshoofd op je arm of dolfijn bij je navel. Dat was op dat moment 1 van de weinige manieren om het lichaam weer enigszins compleet te laten lijken.
Nu zijn er vast mensen die hun lichaam pas compleet vinden met de afbeelding van een tijger of "mama" op hun pols getatoeëerd. Ieder zijn meug denk ik dan maar.
Mijn moeder vond een borst al voldoende, maar de arts wilde het 'af' maken met een tepel en een getatoeëerd tepelhof. En het werd vergoed, anders had ze het helemaal niet gedaan.
Ik voel me niet completer met tattoo hoor. Ik wilde iets blijvends, een herinnering aan mijn geliefde hond. Ik heb haar halsband en lijn nog wel hoor, maar dit is anders iets van mij en haar.