Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wiebke schreef:'als papa het kan betalen' is een goeie... want vaak kan het eigenlijk niet
Het huis waar we in wonen, daar heeft het 'oude gezin' een paar jaar in gewoond, ze zijn gescheiden toen de meiden 6 en 10 waren
Wendy schreef:Slina schreef:Pff, ze zijn dus al zo'n 14 jaar uit elkaar. En dan je vader geen nieuwe liefde gunnen..
Kijk, ik zou het als dochter in het begin ook even pittig vinden. Ook omdat ik echt papa's meisje ben. Maar ik wil als dochter ook dat mijn vader gelukkig is en niet eenzaam.
Maargoed. Wat weet ik ervan. Ben gezegend met ouders in gelukkig huwelijk.
En je hoort het verhaal van een kant. En wie zegt dat ze hun vader geen nieuwe liefde gunnen?
beatje schreef:michelle___ schreef:En toch blijf ik de dochters in dit verhaal begrijpen.
Een halfjaar geleden gingen wij ook in een groepstherapie. Mijn vader, vriendin en ik. Dat heeft nog minder uitgepakt. Ik ging er dubbel en dwars tegenin omdat ik niet met haar door 1 deur WIL. Als iemand zeg "leer ermee leven" word ik echt woest... T valt niet mee als je ouders op je 19e ineens de knoop doorhakken, kerst ineens anders is en families je de rug toekeren... Er veranderd veel, heel veel. En als je vader dat gelukkig is met iemand anders, ergens anders, en jij nog bij mam woont die nog alleen is en er nog 'last' van heeft, gun ik mijn 'stiefmoeder' t licht in d'r ogen nog niet eens... Gewoon omdat ik niet kan accepteren dat zij nu ren hoofdrol speelt bij mijn vader en mijn plaats probeert in te nemen. En dat klinkt misschien heel stom, maar slapeloze nachten, tranen met tuiten, waarom zij en ik niet vragen blijven toch rondspoken. Misschien moet je je dure woordenboek eens aan de kant zetten en gewoon erin meegaan dat die meiden zo zijn en dat jij daar nu geen verandering in gaat brengen. Leven en laten leven en vooral niet gaan bepalen.
Soms is het ook tijd om volwassen te worden en een ander zijn geluk te gunnen, en door te gaan met een eigen leven in plaats van te verdrinken in zelfmedelijden
Resistance schreef:Ik heb met verbazing zitten lezen, en ik kan niet anders zeggen dan: Wat on-ge-lo-fe-lijk asociaal en onopgevoed. Ik begrijp niet hoe iemand zelf zo durft te doen als die meiden...
wiebke schreef:'als papa het kan betalen' is een goeie... want vaak kan het eigenlijk niet
Het huis waar we in wonen, daar heeft het 'oude gezin' een paar jaar in gewoond, ze zijn gescheiden toen de meiden 6 en 10 waren
chanel1985 schreef:Resistance schreef:Ik heb met verbazing zitten lezen, en ik kan niet anders zeggen dan: Wat on-ge-lo-fe-lijk asociaal en onopgevoed. Ik begrijp niet hoe iemand zelf zo durft te doen als die meiden...
Ik ook![]()
Het zijn begot volwassen kinderen, die eigenlijk een schop onder hun gat moeten krijgen.
Nini_roosje: Wat zou jij ervan vinden dat je vriend het meerendeel van zijn geld geeft aan zijn volwassen verwende kinderen, onder het mom het is zijn geld?
Zou jij het dan fair en leuk vinden dat alle vaste lasten, leefgeld, vakantie op jou schouders vallen?
maar ik ben van mening dat zij voor deze man gekozen heeft met bij behorende kinderen. En ze wist voor ze trouwde dat hij zo om ging met zijn kinderen. chanel1985 schreef:Resistance schreef:Ik heb met verbazing zitten lezen, en ik kan niet anders zeggen dan: Wat on-ge-lo-fe-lijk asociaal en onopgevoed. Ik begrijp niet hoe iemand zelf zo durft te doen als die meiden...
Ik ook![]()
Het zijn begot volwassen kinderen, die eigenlijk een schop onder hun gat moeten krijgen.
Nini_roosje: Wat zou jij ervan vinden dat je vriend het meerendeel van zijn geld geeft aan zijn volwassen verwende kinderen, onder het mom het is zijn geld?
Zou jij het dan fair en leuk vinden dat alle vaste lasten, leefgeld, vakantie op jou schouders vallen?
chanel1985 schreef:Ik vind dat er een grens is dat men kinderen moet zien als " het hoort erbij", daarmee bedoel ik. Kinderen horen op een bepaalde tijd "volwassen" te worden en op hun eigen bene te staan.
Als ik jullie zo hoor, zou binnen 20 jaar deze situatie ook nog moeten kunnen, want ja, hij heeft kinderen.
chanel1985 schreef:Ik vind dat er een grens is dat men kinderen moet zien als " het hoort erbij", daarmee bedoel ik. Kinderen horen op een bepaalde tijd "volwassen" te worden en op hun eigen bene te staan.
Als ik jullie zo hoor, zou binnen 20 jaar deze situatie ook nog moeten kunnen, want ja, hij heeft kinderen.
chanel1985 schreef:Een proces dat niet iedereen krijgt, ik ben ook op mijn 21 heel rap zelfstandig geworden door de dood van mijn moeder en zware ziekte van mijn vader. Ik moest toen ook van de ene dag op mijn eigen benen staan.
Moeilijk gaat ook, ik heb toen ook niet kunnen kiezen dat mijn moeder zou blijven leven, want mijn proces is nog niet af.

michelle___ schreef:En toch blijf ik de dochters in dit verhaal begrijpen.
Een halfjaar geleden gingen wij ook in een groepstherapie. Mijn vader, vriendin en ik. Dat heeft nog minder uitgepakt. Ik ging er dubbel en dwars tegenin omdat ik niet met haar door 1 deur WIL. Als iemand zeg "leer ermee leven" word ik echt woest... T valt niet mee als je ouders op je 19e ineens de knoop doorhakken, kerst ineens anders is en families je de rug toekeren... Er veranderd veel, heel veel. En als je vader dat gelukkig is met iemand anders, ergens anders, en jij nog bij mam woont die nog alleen is en er nog 'last' van heeft, gun ik mijn 'stiefmoeder' t licht in d'r ogen nog niet eens... Gewoon omdat ik niet kan accepteren dat zij nu ren hoofdrol speelt bij mijn vader en mijn plaats probeert in te nemen. En dat klinkt misschien heel stom, maar slapeloze nachten, tranen met tuiten, waarom zij en ik niet vragen blijven toch rondspoken. Misschien moet je je dure woordenboek eens aan de kant zetten en gewoon erin meegaan dat die meiden zo zijn en dat jij daar nu geen verandering in gaat brengen. Leven en laten leven en vooral niet gaan bepalen.
Citaat:Er is ondertussen een vriendschapsband ontstaan tussen mij en die meiden, we kunnen goed met elkaar opschieten en ik heb eigenlijk nooit ruzie gehad ofzo. Ze zien mij als 'de vriendin van mijn pa' en dat vind ik prima!
maar daar begin ik hier niet over, ik wil alleen aangeven dat je ook in de spiegel moet blijven kijken en het niet allemaal op de dochters moet schuiven. 
..........