Batlow schreef:Betaald is hier geen werkwoord dan is het toch betaald?
Sorry deze vind ik wel ernstig

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Daar gaan geloof ik ook een heleboel theorieën over, dat was 21 gram. Eéntje daarvan was geloof ik dat je alle lucht uitblaast en lucht = ook gewicht. Maar het eerste onderzoek waarbij het gewichtsverlies naar voren kwam staat ook onder discussie... Maar is geloof ik niet opnieuw bewezen...
elenaMM77 schreef:unihorses schreef:als er adrenaline vrij komt wordt juist je vertering geremd
klopt de vertering gaat trager..
maar ontlasting is al verteerd, dat ligt klaar om gedeponeerd te worden.
het gaat om het eruit gooien zodat je lichter en wendbaarder bent dan met een endeldarm vol appelgebak zeg maar
Batlow schreef:Ik dacht dat betaald parkeren een samenstelling was, maar niet dus. Er zijn genoeg uitzonderingen in Nederlandse taal, ik doe altijd mijn best om het zo goed mogelijk te schrijven en typen, maar ook om het te begrijpen.
Riddershow schreef:elle108030 schreef:hoe je een handtekening bedenkt, ik schrijf altijd gewoon mn naam
Gewoon uit proberen wat je leuk vind, handig vind en misschien ook wat je over een jaar ook weet te produceren....
xBeauuu schreef:Ik vind het altijd zo raar wanneer je in slaap valt, dat je dan gewoon 'weg' bent zegmaar.
Want als je half slaapt dan kan je nog wel een beetje nadenken of je omdraaien, maar als je 's morgens wakker wordt lijkt het zo vanuit het niets te komen![]()
Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen
elenaMM77 schreef:bij hoeveel mensen is het geconstateerd? en was het exact of globaal genomen (bijvoorbeeld 20.5-21.5)..
net als mensen zullen ook 'zielen' niet allemaal hetzelfde gewicht hebben, als het al de ziel was die vertrekt.. want dan kun je natuurlijk ook speculeren over het zuivere kinderzieltje of de zwarte zwarte ziel van een massamoordenaar, immers dat weegt op de ziel.
ik geloof zelf niet zo in het vertrekkende ziel gedeelte (zoals ook wel blijkt lol).
---
edit
ik heb het net ook even nagekeken overigens..
Het onderzoek stamt uit het begin van de vorige eeuw en werd uitgevoerd bij slechts 6 terminale patiënten . De uitkomsten waren zeer uiteenlopend en het gemiddelde was 21.3 gram.
omdat hij bij honden niet hetzelfde kon constateren, ging hij uit van de ziel..
maar dan zouden dieren dus geen ziel hebben?
ben bang dat het 'streng gelovige' karakter van deze meneer de uitslag beïnvloed heeft. Daarnaast was er uit de wetenschap ook een golf van kritiek over de gebruikte meetapparatuur en de zeer kleine omvang van de proef.
De film die later gemaakt is doet vermoeden dat er dus een gedegen wetenschappelijke test is geweest.. dit is echter niet het geval.. Het onderzoek, voor zover ik zo kan vinden is nooit herhaald