Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 16:31

Batlow schreef:
Betaald is hier geen werkwoord dan is het toch betaald?

Sorry deze vind ik wel ernstig :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:34

Riddershow schreef:
Daar gaan geloof ik ook een heleboel theorieën over, dat was 21 gram. Eéntje daarvan was geloof ik dat je alle lucht uitblaast en lucht = ook gewicht. Maar het eerste onderzoek waarbij het gewichtsverlies naar voren kwam staat ook onder discussie... Maar is geloof ik niet opnieuw bewezen...

Sterker nog, het is allang bewezen dat dit gewichtsverlies bij de dood onzin is.
("niet opnieuw kunnen bewijzen" betekent trouwens gewoon ontkrachten...)
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 10-09-14 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 16:34

PenP2014 schreef:
Ik bedoel, nadat je dood gaat :+

Dan verteer je alsnog :+ "ziel" of "geest" is gewoon een mooi woord voor "hersenen". Maar dat is mijn mening.

edit: je lichaam zet toch juist uit als je gestorven bent? Ik heb in een docu van die opgezwollen lijken gezien die daar lagen voor onderzoek.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:47

unihorses schreef:
als er adrenaline vrij komt wordt juist je vertering geremd

klopt de vertering gaat trager..
maar ontlasting is al verteerd, dat ligt klaar om gedeponeerd te worden.

het gaat om het eruit gooien zodat je lichter en wendbaarder bent dan met een endeldarm vol appelgebak zeg maar

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:48

elenaMM77 schreef:
unihorses schreef:
als er adrenaline vrij komt wordt juist je vertering geremd

klopt de vertering gaat trager..
maar ontlasting is al verteerd, dat ligt klaar om gedeponeerd te worden.

het gaat om het eruit gooien zodat je lichter en wendbaarder bent dan met een endeldarm vol appelgebak zeg maar

Haha, thanks voor de antwoorden!
Opzich wel logisch inderdaad :j

Springs

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:56

Ik heb altijd het idee dat als ik met jockeylengte beugels zou gaan racen, ik er gewoon afval als je zo hoog staat :') Iets korter is fijn maar zo kort :o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:57

Waarom deze smiley '' _O- '' deze code heeft _O -
En deze smiley '' _/-\o_ '' deze code heeft _/-\o _

Bij die smiley is 1 hand maar anders, waarom is het dan niet _O _ ? Ofzo iets :')
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 10-09-14 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:05

_O - en _/-\o _ is wel heel verschillend ja. _/-\o _ zou dan beter gewoon _ O_ kunnen zijn. (zonder spaties natuurlijk)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:08

Maar ik merk dus net net dat je _ O_ ook als code kan gebruiken :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:17

Batlow schreef:
Ik dacht dat betaald parkeren een samenstelling was, maar niet dus. Er zijn genoeg uitzonderingen in Nederlandse taal, ik doe altijd mijn best om het zo goed mogelijk te schrijven en typen, maar ook om het te begrijpen.

Veel mensen vinden dit lastig en doen het vaak verkeerd.

Je kunt zeggen 'het is betaald parkeren'. Betaald is hier eigenlijk een bijvoeglijk voornaamwoord bij 'parkeren' of eigenlijk een werkwoord dat gemaakt is tot een bijvoeglijk voornaamwoord. Je had ook kunnen zeggen 'het is mooi parkeren hier'. Dan had je het bijvoeglijke woord beter herkend (maar was het geen werkwoord geweest). Omdat het om een werkwoordsvorm gaat die bijvoeglijk gebruikt is , moet je de voltooid deelwoordsvorm gebruiken. Je zegt 'het betaalde parkeren', met een 'd' erin, dus daarom is 'betaald parkeren' ook met een 'd'.

Als je zegt: 'zij betaalt het parkeren', dan is 'betaalt' de werkwoordsvorm die bij 'zij' hoort. Als je het persoonlijk voornaamwoord 'zij' vervangt door een ander persoonlijk voornaamwoord dan gaat deze werkwoordsvorm namelijk mee veranderen:

- Ik betaal het parkeren
- Wij betalen het parkeren
- Hij betaalt het parkeren

Veel mensen doen het fout hoor en zeggen dan bijvoorbeeld 'Hij betaald het parkeren'. Is ook lastig want als je zegt 'hij heeft het parkeren betaald' (= voltooid deelwoord) dan is het weer met een 'd'.

Blijft lastig idd.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:37

hoe je een handtekening bedenkt, ik schrijf altijd gewoon mn naam :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:52

Voorletters, achternaam en een paar krassen erdoor :Y)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:01

Wat een leuk topic hier heb ik me weer even mee vermaakt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:07

elle108030 schreef:

Gewoon uit proberen wat je leuk vind, handig vind en misschien ook wat je over een jaar ook weet te produceren....

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:09

Riddershow schreef:
elle108030 schreef:

Gewoon uit proberen wat je leuk vind, handig vind en misschien ook wat je over een jaar ook weet te produceren....

Ik heb op een gegeven moment gewoon een hele simpele handtekening gemaakt, gewoon voorletter en achternaam en een krabbeltje eraan. Altijd gedacht dat ik ooit als ik later groot werd wel een echte handtekening zou gaan verzinnen, alleen nu ben ik 30 en gebruik ik hem nog. En het is me nu te complex om dat overal nog aan te gaan passen, dus laat ik het maar zo :P

@ Shiloh en @Elenah Een ton aan dank voor het uitleggen van het ton in gewicht en ton aan guldens/euro verhaal. Ik heb me dat echt al zoooo vaak afgevraagd en voordat ik snapte dat een ton in gewicht geen 100.000 kilo was!! Ik vergat ook altijd hoeveel een ton in gewicht dan wel is, maar na jullie uitleg ga ik het hopenlijk nooit meer vergeten :D
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 10-09-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 22:11

Vroeger was ik heel radicaal, ik raakte in paniek omdat ik een handtekening moest verzinnen en ik wist niet wat ik moest doen! Toen wilde ik dood :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:15

antje_vip schreef:
Vroeger was ik heel radicaal, ik raakte in paniek omdat ik een handtekening moest verzinnen en ik wist niet wat ik moest doen! Toen wilde ik dood :')

That escalated quickly :')

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:07

Ik vind het altijd zo raar wanneer je in slaap valt, dat je dan gewoon 'weg' bent zegmaar.
Want als je half slaapt dan kan je nog wel een beetje nadenken of je omdraaien, maar als je 's morgens wakker wordt lijkt het zo vanuit het niets te komen :+

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen -O-

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:34

xBeauuu schreef:
Ik vind het altijd zo raar wanneer je in slaap valt, dat je dan gewoon 'weg' bent zegmaar.
Want als je half slaapt dan kan je nog wel een beetje nadenken of je omdraaien, maar als je 's morgens wakker wordt lijkt het zo vanuit het niets te komen :+

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen -O-

Heb je ook wel eens dat je bewust probeert om het proces van het in slaap vallen te volgen? Ik heb zo vaak dat ik denk oh eens kijken hoe dat gaat en dan ineens de volgende ochtend wakker worden :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:41

Wat een heerlijk topic. :')

Toen ik klein was vroeg ik me altijd af hoe namen voor objecten en dieren etc. zijn ontstaan.
Ik zag daarbij een straat voor me waar mensen naar buitenkwamen die (bijvoorbeeld) riepen
"dit is een papegaai!" met een papegaai in de hand. Later bedacht ik me dat ze de woorden
"dit is een" waarschijnlijk ook nog niet hadden toen. Daardoor viel mijn theorie een beetje in
het water.
-O-
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-09-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:43

Wat een heerlijk topic :') Ik dacht dat ik de enige was die 24/7 met rare filosofische vragen in mijn hoofd zat, waar niemand het antwoord op heeft, en waar niemand ook ooit het antwoord op zou kunnen hebben, omdat er misschien wel geen antwoord op is?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:43

Sem_ schreef:
Wat een heerlijk topic. :')

Dat vond ik dus ook := Maar je was me voor.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:46

Waarom is de mensheid ooit begonnen met het bakken/braden van vlees.. En hóé zijn ze er in hemelsnaam op gekomen :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:48

Ik val even binnen en ik las iets van het gewicht van de ziel en wou even reageren :P
Dit komt het dichts bij de waarheid :j :

elenaMM77 schreef:
bij hoeveel mensen is het geconstateerd? en was het exact of globaal genomen (bijvoorbeeld 20.5-21.5)..

net als mensen zullen ook 'zielen' niet allemaal hetzelfde gewicht hebben, als het al de ziel was die vertrekt.. want dan kun je natuurlijk ook speculeren over het zuivere kinderzieltje of de zwarte zwarte ziel van een massamoordenaar, immers dat weegt op de ziel ;).

ik geloof zelf niet zo in het vertrekkende ziel gedeelte (zoals ook wel blijkt lol).
---

edit
ik heb het net ook even nagekeken overigens..

Het onderzoek stamt uit het begin van de vorige eeuw en werd uitgevoerd bij slechts 6 terminale patiënten . De uitkomsten waren zeer uiteenlopend en het gemiddelde was 21.3 gram.

omdat hij bij honden niet hetzelfde kon constateren, ging hij uit van de ziel..

maar dan zouden dieren dus geen ziel hebben?

ben bang dat het 'streng gelovige' karakter van deze meneer de uitslag beïnvloed heeft. Daarnaast was er uit de wetenschap ook een golf van kritiek over de gebruikte meetapparatuur en de zeer kleine omvang van de proef.

De film die later gemaakt is doet vermoeden dat er dus een gedegen wetenschappelijke test is geweest.. dit is echter niet het geval.. Het onderzoek, voor zover ik zo kan vinden is nooit herhaald

Er is inderdaad nooit een echt betrouwbaar onderzoek geweest. De man die vroeger dit zogenaamd "bewezen" heeft was ook heel erg partijdig en wou niets liever dan het bewijs, de meetinstrumenten zouden ook allesbehalve nauwkeurig zijn geweest. Voorlopig heeft men dit nog altijd niet kunnen bewijzen dus blijft je ziel voorlopig nog gewichtloos :P .

Over slapen, ik vind het raar dat als je overdag 8 uren op je werk zit, de tijd zoooo traag kan gaan. En als je 8 uren in bed ligt en een ruk kan doorslapen, lijkt het alsof je pas vijf minuutjes eerder er in bent gekropen :+ .

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:49

elainelouise schreef:
Waarom is de mensheid ooit begonnen met het bakken/braden van vlees.. En hóé zijn ze er in hemelsnaam op gekomen :')

Dat heb ik nou meer met kaassoufle.