Carnaval '15

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:15

Yonker schreef:
Groningen is geen echte carnaval >;) :Y)

Heb er zo'n zin in *\o/*

:oo
Zal vast wel anders zijn dan in Brabant, maar ik vind het iig wel heel erg leuk enzo hier! Misschien dat ik later een keer naar Brabant ga om het daar te vieren, maar ik hou het eerst mooi hierbij :D

Nog 17 dagen *\o/*

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:46

Iemand tips voor een goedkope (diy) outfit?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:47

SuSem schreef:

Een laken met 3 gaten erin.... Spookje!

Ik ging vorig jaar als schoonmaakster, kan je een hoop kanten mee op en alles gewoon uit eigen kast halen ;)

sofiexx

Re: Carnaval '15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:50

ik wilde dit jaar als Katniss Everdeen, of als orange is de new black gevangene,

Heb alleen geen idee waar ik een boog of gevangenis pak vandaan haal :( en dan het liefste redelijk goedkoop.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:13

Cowboy? afgeknipte spijkerbroek, bloesje, cowboy laarzen en hoed.

Hippie, wijde pijpen,veel kleur etc.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:31

Ik weet nog niet hoe ik ga. Ik ben inspiratieloos. Dacht misschien aan Daisy van the great gatsby ofzo.

SuSem schreef:

Misschien kun je iets schilderen met textielverf of textielstiften??

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:17

sofiexx schreef:
ik wilde dit jaar als Katniss Everdeen, of als orange is de new black gevangene,

Heb alleen geen idee waar ik een boog of gevangenis pak vandaan haal :( en dan het liefste redelijk goedkoop.

Ik wil ook als Katniss. Dat is namelijk super makkelijk. Boog kun je bij de decathlon halen.
Maar zouden mensen het herkennen?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:21

Ik moest ervoor googlen, maar heb die film ook niet gezien.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:53

Weet wel dat een boog als wapen geregistreerd staat en je niet met opgetuigde boog (dus klaar voor gebruik) over straat mag. Dus zorg er wel voor dat hij er goed nep uit ziet ;) Zodat er geen verwarring ontstaat.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:10

Ik had ook Katniss in mijn gedachten maar dan in één van die trainingspakken. Met (leren) jasje en al de kroeg in staan is te heet. Maar heb ook het idee dat veel mensen niet zouden weten hoe je verkleed bent? Plus, het is niet makkelijk zo'n kostuum in Nederland te kopen, of wel?

Gevangenispak moet redelijk makkelijk zijn. Een oranje overall heb ik wel bij de Greef zien hangen hier.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:54

Ik ga dit jaar zelf ook maar weer eens een paar dagen carnaval vieren. Vorig jaar achter de bar gewerkt in een kroeg tijdens carnaval, dat was ook erg leuk om te doen!
Maar ik vind carnaval steeds minder leuk worden. Waar ik eerst van vrijdag t/m dinsdag ging ga ik nu max. 2 dagen carnaval vieren. Heb een paar jaar op de wagen gestaan en dat waren echt de leukste jaren! Dit jaar gaan we Eindhoven maar eens onveilig maken ;).
Ik denk dat ik gewoon weer als bokser ga, de enige goeden reden om met een trainingsbroek en vest rond te kunnen lopen op Stratumseind :Y) . Vind het ook leuker om zelf spullen bij elkaar te zoeken tegenwoordig dan die pakjes uit de winkel, want met iets meer billen kun je deze jurkjes al niet meer aan zonder dat ze naar binnen kijken ;).
Nog meer mensen te vinden op Stratumseind deze carnaval?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:26

AnniekSolana schreef:
Ik ga dit jaar zelf ook maar weer eens een paar dagen carnaval vieren. Vorig jaar achter de bar gewerkt in een kroeg tijdens carnaval, dat was ook erg leuk om te doen!
Maar ik vind carnaval steeds minder leuk worden. Waar ik eerst van vrijdag t/m dinsdag ging ga ik nu max. 2 dagen carnaval vieren. Heb een paar jaar op de wagen gestaan en dat waren echt de leukste jaren! Dit jaar gaan we Eindhoven maar eens onveilig maken ;).
Ik denk dat ik gewoon weer als bokser ga, de enige goeden reden om met een trainingsbroek en vest rond te kunnen lopen op Stratumseind :Y) . Vind het ook leuker om zelf spullen bij elkaar te zoeken tegenwoordig dan die pakjes uit de winkel, want met iets meer billen kun je deze jurkjes al niet meer aan zonder dat ze naar binnen kijken ;).
Nog meer mensen te vinden op Stratumseind deze carnaval?

Present! Alleen op zaterdagavond, andere dagen ben ik ergens anders te vinden.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:28

Ik heb het superman kostuum toch maar teruggestuurd. Een rits erin maken was niet mogelijk door het heeeele dunne stof. Erg jammer, het is z`n mooi pak.

Ik heb nu dit besteld :')

Afbeelding

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:14

ik was ook niet van plan een echte boog mee te nemen:P
eerder een super mega plastic boog van de jongens speelgoed afdeling. Alleen was ik vorig jaar opzoek naar speelgoed gereedschap en dat was dus nergens te vinden dus ik vrees voor de boog.
Verder zou ik de outfit van dignen uit mijn kast bij elkaar zoeken,

een badge maken met die mockingjay(schrijf je dat zo) erop.
Ik heb erg lang haar dus dat zou ik vlechten net als bij katniss, en ik zou eventueel iets van het district op mijn rug kunnen plakken ofzo. Dan lijkt het me wel duidelijk

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:38

sofiexx schreef:
ik was ook niet van plan een echte boog mee te nemen:P
eerder een super mega plastic boog van de jongens speelgoed afdeling. Alleen was ik vorig jaar opzoek naar speelgoed gereedschap en dat was dus nergens te vinden dus ik vrees voor de boog.
Verder zou ik de outfit van dignen uit mijn kast bij elkaar zoeken,

een badge maken met die mockingjay(schrijf je dat zo) erop.
Ik heb erg lang haar dus dat zou ik vlechten net als bij katniss, en ik zou eventueel iets van het district op mijn rug kunnen plakken ofzo. Dan lijkt het me wel duidelijk

Omdat ik de naam Decathlon zag vallen dacht ik iedereen maar even te waarschuwen ;) Ik zou het ook lekker bij een speelgoedboogje houden. Die kan je nog kwijtraken met het oog op de prijs.
Wellicht dat de Action ze nog heeft?

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:09

Hm goede tip!,
Had action ze dan??
Heb vorig jaar echt heeeeele stad afgezocht naar speelgoed gereedschap, dacht dat iedere speelgoedwinkel dat wel had, maar nee hoor, nergens te vinden. Alleen een hele luxe houten doos met houten gereedschap (ook nog eens een echt hamertje enzo) voor 50 euro. Ging me toch wat te ver.
Vorig jaar wat ik een powervrouw van WE CAN DO IT met een bandana en blousje etc. Erg makkelijk en heel erg leuk! je word alleen niet vaak herkend, dus misschien we can do it op je arm schrijven of iets dergelijks!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:16

Als gelderse ben ik zwaar jaloers op de brabanders die vakantie hebben met carnaval ^)
ik mag van m'n ouders niet schoolziek zijn dus dat word in het weekend naar brabant en de maandag weer naar school na een paar uurtjes slaap :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:16

XjesLiess, hebben jullie geen voorjaarsvakantie dan?
Ik heb 2 hele leuke pakjes gekocht!
Een roze met witte stippen, en een hollands jurkje.
En dan heb ik waarschijnlijk ook paarse haren, dus dat gaat heerlijk vloeken :=

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:32

jaaaaa carnaval!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik maak dit jaar mijn eigen pakje! namelijk duivel, heb van internet wel ideeén gehaald die ik er in ga verwerken.Het leek mij ook leuk om gekleurde lenzen in toe doen, iemand hier ervaring mee? blijft het goed zitten, geen geirriteerde ogen?

ik ga zowieso 2 nachten in gelderland :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:10

Zo carnaval topic gevonden.. Ik ga alleen zaterdag zelf op stap en misschien maandag avond ff, rest van carnaval ben ik aan het werk in oeteldonk :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:14

Ik ben de volle vier dagen weg! Sterker nog, dit weekend is het ook al volop carnaval bij ons :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:21

Nee, geen roosendalers? , -O-

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:03

Hier ook een carnavalsvierder! Mee opgegroeid, vorig jaar een keer overgeslagen ivm backpacken maar dit jaar des te meer zin erin!

Met carnaval blijven we voornamelijk in ons eigen dorp, maar op zaterdag vertrekken we naar Oeteldonk, soort traditie van onze vriendengroep. Ik zie al dat er hier meerdere mensen ook naar DB gaan, leuk! Bij ons verschilt het naar welke kroeg we gaan, omdat we met een vrij grote groep zijn. Maar ik vermaak me altijd en overal wel. :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:23

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:26

Kimmie25501 schreef:
XjesLiess, hebben jullie geen voorjaarsvakantie dan?
Ik heb 2 hele leuke pakjes gekocht!
Een roze met witte stippen, en een hollands jurkje.
En dan heb ik waarschijnlijk ook paarse haren, dus dat gaat heerlijk vloeken :=

De provincies boven de rivieren hebben doorgaans de week voor of na carnaval vakantie (ben het even kwijt, werk al jaren niet meer met vakanties ;))