Vjestagirl schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben: iedereen die het prima vindt dat mensen thuis langskomen om geld te vragen. Vinden jullie het dan ook ok om gebeld te worden door bedrijven / goede doelen etc. die geld willen hebben? En om op straat aangesproken te worden?
Ik quote mezelf nog maar es een keer:
Citaat:
De organisaties die ik structureel ondersteun (elke maand) heb ik zelf gekozen, dat doe ik niet aan de deur of in de stad. Drie euro kunnen ze krijgen. Eenmalig

In de stad of aan de telefoon proberen ze je toch meestal over te halen voor een structurele bijdrage.
Daar doe ik niet aan. Ik geef alleen eenmalige bijdragen, naast twee organisaties die ik structureel ondersteun. En die heb ik zelf gekozen, en bewust gekozen. En dat vertel ik ze ook, als ze me aanspreken op straat.
Citaat:
En de vergelijking met het callcenter: ik heb toevállig een bloedhekel aan gebeld worden voor telefonische verkoop. Maar dan smijt ik alsnog de hoorn er niet op. Dan leg ik netjes maar zeer dringend uit dat ik niet gestoord wil worden , dat ze me (vaak) bellen op mijn werk, dat ik dat niet op prijs stel en dat ik daarom ga ophangen.